3.0 TFSi - awaria obu wentylatorów chłodnicy i konsekwencje
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
3.0 TFSi - awaria obu wentylatorów chłodnicy i konsekwencje
Witam!
Tydzień temu, na drugim końcu polski spotkała mnie nieciekawa przygoda:
przez olsztyńskie korki czołgałem się do centrum miasta, i na parkingu, podczas p[arkowania pokazał mi sie komunikat: "Temperatura płynu chłodzącego za wysoka, pozwól silnikowi pracować na jałowych obrotach". Zdziwiony dokończyłem parkowanie i w tym momencie spod maski buchnęły kłęby pary. Momentalnie wyłączyłem silnik. Na podłoże zaczął wylewać się płyn chłodzący.
Podniosłem maskę, żeby maksymalnie szybko ochłodzić silnik, auto poszło na lawetę. Po zgraniu logów okazało się, że 2 km wcześniej padło sterowanie oboma wentylatorami chłodnicy - nie generując ŻADNEGO ostrzeżenia na desce rozdzielczej! I przez te 2km silnik nabierał temperatury i w końcu wywalił ostrzenie i zaraz potem puściła albo uszczelka albo głowica.
Z czystej ciekawości - miał ktoś taki problem? Szukałem w necie i znalazłem dwa takie przypadki na zachodzie.
Auto trafiło do Autoserwis Rozwadowski (zna ktoś? uciekać stamtąd, czy spokojnie zostawić im auto do zrobienia?) i tam stwierdzili kompresję w układzie chłodzenia - więc obie głowice do kontroli a uszczelki pod głowicą do wymiany.
Byłbym wdzięczny koledze mat1324 za fabryczne info dotyczące montażu głowic (np: czy śruby mają być wymienione na nowe, z jakim momentem, w jakiej kolejności i na "ile razy" mają być głowice dokręcane). Ciekaw jestem, jaka jest procedura odpowietrzania układu chłodzenia? (jest wspólny ze skrzynią biegów). Wole wiedzieć, aby ew. skontrolować plan pracy wykonawcy przed powierzeniem mu zadania.
Przy okazji zrobię pewnie rozrząd - bo i tak silnik będą wyciągać - więc dodatkowy koszt będzie niewielki. Macie jakieś uwagi co do rozrządu? Np. brać konkretne wersje napinaczy a nie inne?
Z góry dziękuję za wszelkie info!
Tydzień temu, na drugim końcu polski spotkała mnie nieciekawa przygoda:
przez olsztyńskie korki czołgałem się do centrum miasta, i na parkingu, podczas p[arkowania pokazał mi sie komunikat: "Temperatura płynu chłodzącego za wysoka, pozwól silnikowi pracować na jałowych obrotach". Zdziwiony dokończyłem parkowanie i w tym momencie spod maski buchnęły kłęby pary. Momentalnie wyłączyłem silnik. Na podłoże zaczął wylewać się płyn chłodzący.
Podniosłem maskę, żeby maksymalnie szybko ochłodzić silnik, auto poszło na lawetę. Po zgraniu logów okazało się, że 2 km wcześniej padło sterowanie oboma wentylatorami chłodnicy - nie generując ŻADNEGO ostrzeżenia na desce rozdzielczej! I przez te 2km silnik nabierał temperatury i w końcu wywalił ostrzenie i zaraz potem puściła albo uszczelka albo głowica.
Z czystej ciekawości - miał ktoś taki problem? Szukałem w necie i znalazłem dwa takie przypadki na zachodzie.
Auto trafiło do Autoserwis Rozwadowski (zna ktoś? uciekać stamtąd, czy spokojnie zostawić im auto do zrobienia?) i tam stwierdzili kompresję w układzie chłodzenia - więc obie głowice do kontroli a uszczelki pod głowicą do wymiany.
Byłbym wdzięczny koledze mat1324 za fabryczne info dotyczące montażu głowic (np: czy śruby mają być wymienione na nowe, z jakim momentem, w jakiej kolejności i na "ile razy" mają być głowice dokręcane). Ciekaw jestem, jaka jest procedura odpowietrzania układu chłodzenia? (jest wspólny ze skrzynią biegów). Wole wiedzieć, aby ew. skontrolować plan pracy wykonawcy przed powierzeniem mu zadania.
Przy okazji zrobię pewnie rozrząd - bo i tak silnik będą wyciągać - więc dodatkowy koszt będzie niewielki. Macie jakieś uwagi co do rozrządu? Np. brać konkretne wersje napinaczy a nie inne?
Z góry dziękuję za wszelkie info!
- Quash
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gdynia/Tczew
auć! Dziwne że tak późno dostałeś informacje o za wysokiej temperaturze. Powinna wyskoczyć ze sporą rezerwą, chyba że tak szybko zaczął się gotować. Śruby w głowicy bezwzględnie do wymiany, co do momentu i kolejności to już instrukcja serwisowa ale w 99% dokręca się na "skośnie" tzn. lewa góra, prawy dól itp. Moment zazwyczja na 3-4 razy. Rozrząd do sprawdzenia czy nie ma luzów jak jest ok to po co wymieniać Nie słyszałem żeby 3.0TFSI miał jakieś wieksze problemy z rozrządem jak 3.0 tdi.
460KM/550NM Compsport Stage 2
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Też się dziwię. Co więcej - zalecenie brzmiało: "pozwól pracować silnikowi na jałowych obrotach" :D co w tamtej sytuacji było bardzo kiepskim pomysłem.Quash pisze:auć! Dziwne że tak późno dostałeś informacje o za wysokiej temperaturze.
Żadnego ostrzeżenia o padniętych wentylatorach...
Stwierdziłem, że auto zagrzało się stojąc w korku, w upale 35+ i mając klimę działająca "na full". Założyłem, że te 30 sekund do zaparkowania i tak będę "na wolnych obrotach", więc nie ma różnicy. Później cofając zobaczyłem wskaźnik temperatury na 130C i zrozumiałem, że to nie żarty. Moment później byłem na miejscu a spod maski wystrzeliły obłoki pary - wtedy od razu wyłączyłem silnik. Zmiana na wskaźniku temperatury po lewej jest tak mała, że nie zwróciłem na nią uwagi skupiony na wyszukaniu kolejnego objazdu.
Taki jest plan. Jednak auto ma już 170 tys. przebiegu, więc jeśli koszt nie będzie wielki - można prewencyjnie wymienić w przypadku jakichkolwiek wątpliwości. I będzie spokój na następne 200 tys.Quash pisze:Rozrząd do sprawdzenia czy nie ma luzów jak jest ok to po co wymieniać
Lubię jeździć sprawnym autem. Olej wymieniam przed terminem, tarcze i klocki przed zużyciem, wahacze przy najmniejszych stukach. Więc i rozrząd mogę zmienić "przy okazji" - dla świętego spokoju. Mojego jak i przyszłego użytkownika.
dzięki!mat1324 pisze:Wszystko się poszuka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Na chwilę obecną podsyłam ogólny schemat dla silnika 3.0 TFSI CGWB:
https://www.dropbox.com/s/g8axiw8dsqrj9 ... 20CGWB.pdf
Nie wrzucałem schematu jak luzuje się śruby, ponieważ oczywiste jest, że w odwrotnej kolejności do przykręcania, więc według jednego z rysunków zaczyna się od śruby 8, a kończy na 1, a dokręcanie w kolejności 1...8 .
[ Dodano: 2018-08-23, 15:18 ]
W razie czego mogę podać numery części oraz inne instrukcje .
Jedna śruba 06E103385 kosztuje ok. 25 zł, a potrzebnych jest tylko 16 .
https://www.dropbox.com/s/g8axiw8dsqrj9 ... 20CGWB.pdf
Nie wrzucałem schematu jak luzuje się śruby, ponieważ oczywiste jest, że w odwrotnej kolejności do przykręcania, więc według jednego z rysunków zaczyna się od śruby 8, a kończy na 1, a dokręcanie w kolejności 1...8 .
[ Dodano: 2018-08-23, 15:18 ]
W razie czego mogę podać numery części oraz inne instrukcje .
Jedna śruba 06E103385 kosztuje ok. 25 zł, a potrzebnych jest tylko 16 .
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
dzięki!
Wiesz może, ile kosztuje w ASO kompletny rozrząd z pompą wody?
[ Dodano: 2018-08-23, 16:24 ]
Update:
mam wycenę - całośc robocizny wraz z częściami (rozrząd z ASO, śruby z ASO, uszczelki z ASO, planowanie obu głowic, uszczelniacze zaworów, uszczelki pod klawiaturę i inne graty )- 12 KPLN brutto
Wiesz może, ile kosztuje w ASO kompletny rozrząd z pompą wody?
[ Dodano: 2018-08-23, 16:24 ]
Update:
mam wycenę - całośc robocizny wraz z częściami (rozrząd z ASO, śruby z ASO, uszczelki z ASO, planowanie obu głowic, uszczelniacze zaworów, uszczelki pod klawiaturę i inne graty )- 12 KPLN brutto
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
tez o tym myślałem, ale...
1 - skąd wziąć dobrze działający silnik w niższej cenie? Na alledrogo 3.0 TFSi sa od 16 do 22 KPLN
2 - w jakim stanie będzie zakupiony silnik? (w jakim stanie ma panewki, jakie miał interwały olejowe, ile pracował po dzwonie i czy miał wtedy olej?)
3 - "nowy" silnik też nie będzie mieć rozrządu zrobionego
4 - nie mam gdzie trzymać "swojego" silnika
1 - skąd wziąć dobrze działający silnik w niższej cenie? Na alledrogo 3.0 TFSi sa od 16 do 22 KPLN
2 - w jakim stanie będzie zakupiony silnik? (w jakim stanie ma panewki, jakie miał interwały olejowe, ile pracował po dzwonie i czy miał wtedy olej?)
3 - "nowy" silnik też nie będzie mieć rozrządu zrobionego
4 - nie mam gdzie trzymać "swojego" silnika
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
ehh a taka ładna, ten komunikat zeby silnik pracował na biegu jałowym jest to lepsze dla silnika niż gasić na rozgrzanym, ale to tylko gdyby układ chłodzenia byl ok. w przypadku rozgrzanego i zgaszenie może zaszkodzić silnikowi, dlatego wyskoczył taki komunikat ale jak wentylatory nie działały to by nic nie dało
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 230
- Rejestracja: 08 maja 2008, 20:07
- Imię: Romek
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Waw
- Kontakt:
Rozrzadu nie dotykaj chyba ze grzechocze. Pierwsze slysze, jaka jest przyczyna nie wystartowania wentylatorow? ja mialem problem kiedys z wentylami, ale okazalo sie ze padl maly bezpiecznik do sterowania nad puszka komputera. Bezpieczniki masz duze do wentylatorow pod rozporka (trzeba rozebrac) i maly bezpiecznik kolo ECU.
Sprawdz glowice i tyle. po co sobie robic koszta
Sprawdz glowice i tyle. po co sobie robic koszta
Bylo A6 C7 3.0TFSi 450ps a7-4g/a7-3-0tfsi-biala-smierc-t98763.html
Jest A7 3.0TFSI a7-4g/a7-3-0tfsi-biala-smierc-t98763.html
Jest A7 3.0TFSI a7-4g/a7-3-0tfsi-biala-smierc-t98763.html
- Quash
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gdynia/Tczew
Nie no bez przesady nie na jałowych obrotach i z winy płynu chłodzącego. Pierścienie moga się posypać jakby oleju brakło. Tu ewidentnie płyn się zagotował i ciśnienie wydmuchalo uszczelkę.repek92 pisze:a co jeśli pierścienie mogły sie przegrzać? jaka temperaturę osiągnął?
Co do silnika, to spróbuj po dobrych warsztatach/tunerach podzwonic i zapytać często mają dobre dojścia od pewnych dostawców.
460KM/550NM Compsport Stage 2
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Szukałem, ale u tunerów i ich dostawców znalazłem 3.0 TFSI jedynie po 20 KPLN
Co do ciągu dalszego akcji: warsztat proponuje koszt robocizny wymiany rozrządu "w cenie" reszty robocizny związanej z silnikiem (3800 PLN) a koszt samego rozrządu z ASO to 2820 PLN. Według mnie to bardzo dobra oferta
Natomiast planowanie obu głowic wyceniają na 2800 PLN (2,8 KPLN) Ja im delikatnie tłumaczę, że to raczej okolice 200PLN za sztukę wraz z wymianą uszczelniaczy Dałem nawet namiary na zakłady kilkaset metrów od ich warsztatu, które to zrobią w zbliżonej cenie i jeszcze sami wałki rozrządu pozdejmują i założą
Co do ciągu dalszego akcji: warsztat proponuje koszt robocizny wymiany rozrządu "w cenie" reszty robocizny związanej z silnikiem (3800 PLN) a koszt samego rozrządu z ASO to 2820 PLN. Według mnie to bardzo dobra oferta
Natomiast planowanie obu głowic wyceniają na 2800 PLN (2,8 KPLN) Ja im delikatnie tłumaczę, że to raczej okolice 200PLN za sztukę wraz z wymianą uszczelniaczy Dałem nawet namiary na zakłady kilkaset metrów od ich warsztatu, które to zrobią w zbliżonej cenie i jeszcze sami wałki rozrządu pozdejmują i założą
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga