Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[CGLC 2.0 177 KM] Wymiana oleju oraz filtrów

Silniki wysokoprężne
erweider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 03 cze 2018, 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

[CGLC 2.0 177 KM] Wymiana oleju oraz filtrów

Post autor: erweider » 01 sie 2018, 21:19

Czeka mnie wymiana oleju, filtru oleju i paliwowego. Pytanie czy da się to ogarnąć bez kanału?
Z tego co widziałem jest możliwość wypompowania oleju od góry silnika tam samo filtr oleju też jest dostępny od góry. Tylko jak to jest z filtrem paliwa?

Da radę to ogarnąć wszystko bez kanału i jest łatwy dostęp do tego?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez erweider, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 sie 2018, 21:22

Da się ogarnąć bez kanału, ale może być problem z miejscem pod autem, aby dostać się do filtra paliwa, który jest pod osłoną w okolicy prawego tylnego koła.

erweider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 03 cze 2018, 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: erweider » 01 sie 2018, 22:10

A jak to jest z zakręcaniem filtra oleju bo podobno trzeba mieć klucz dynamometryczny żeby z odpowiednią siłą go przykręcić, czy to prawda jeśli tak to z jaką?

pawcio81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 238
Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: pawcio81 » 01 sie 2018, 22:55

Każde połączenie gwintowe powinno się dokręcać z odpowiednią siłą kluczem dynamometrycznym, w przypadku obudowy filtra w C6 z silnikiem CAHA jest to moment 25Nm, a informacja jest na obudowie. Jak nie masz klucza, to trzeba dokręcić z czuciem i musi być w porządku - przecież to nie głowica czy dokręcanie panewek, gdzie moment dokręcania musi być precyzyjny.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 sie 2018, 22:59

W przypadku 2.0 TDI CGLC też dokręca się momentem 25 Nm. Tak jak pisał pawcio81, pokrywę można dokręcić z wyczuciem.

Yaro1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 05 cze 2017, 17:51
Imię: Jarosław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Konin

Post autor: Yaro1 » 02 sie 2018, 11:14

Trzeba też pamiętać, że po wymianie filtra paliwa powinno się przeprowadzić procedurę odpowietrzenia układu paliwowego np. VCDS-em.

erweider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 03 cze 2018, 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: erweider » 02 sie 2018, 11:40

Yaro1 pisze:Trzeba też pamiętać, że po wymianie filtra paliwa powinno się przeprowadzić procedurę odpowietrzenia układu paliwowego np. VCDS-em.
Rozumiem że procedura polega na uruchomieniu 2-3 razy pompy paliwa na około 30 sekund tak?

Ma ktoś instrukcję jak wymienić ten filtr paliwa?

Awatar użytkownika
Łukasz_1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 125
Rejestracja: 02 sie 2018, 17:19
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Cookstown

Post autor: Łukasz_1 » 02 sie 2018, 19:01

Na moje oko cała procedura wymiana filtra paliwa wygląda następująco:
- odkręcić osłonę
- odkręcić filtr
- zablokować wyciek paliwa z przewodów
- założyć nowy filtr i osłonę
- wlaczyć zapłon kilka razy (dla spokoju ze 3 razy) pompa paliwa powinna sobie sama wypełnić filtr
- odpalać auto i jeździć
pdp dzisiaj bede wymieniał u siebie to potwierdze czy śmiga

Yaro1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 05 cze 2017, 17:51
Imię: Jarosław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Konin

Post autor: Yaro1 » 02 sie 2018, 19:44

Odpowietrzanie powinno być wykonane VCDS-em, np. w A4 B8 wygląda tak:
Procedura uruchamiana wstępnej pompy paliwa za pomocą systemu VCDS:




UWAGA! PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

Wymagania:
* zapłon włączony, silnik wyłączony
* napięcie min. 11.5 V
* wystarczający poziom (ilość) paliwa z zbiorniku

Wybieramy:

[01 - Silnik]
[ustawienia podstawowe - 04]
Wybierz grupę "035"
[idź!]
[ON/OFF/Dalej]
Elektryczna pompa paliwa powinna pracować przez 30 sekund.
[Gotowe, Wróc]

Przy wymianie filtra paliwa powyższą procedurę stosuje się jednorazowo.

Przy wymianie m.in. wtryskiwacza oraz innych naprawach związanych z układem paliwowym poleca się zastosowanie powyższej procedury min.
trzykrotnie.

Awatar użytkownika
Łukasz_1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 125
Rejestracja: 02 sie 2018, 17:19
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Cookstown

Post autor: Łukasz_1 » 02 sie 2018, 21:09

czyli ogólnie rzecz biorąc vcdsem włączamy zbiornikową pompe paliwa żeby napełniła pusty filtr - czyli dokładnie to samo co dzieje się po włączeniu zapłonu - zbiornikowa pompa paliwa napełnia układ paliwem

erweider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 03 cze 2018, 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: erweider » 02 sie 2018, 21:12

Yaro1 dzięki za instrukcję odpowietrzania.
Łukasz 1 udało Ci się ogarnąć filtr bez kanału na lewarku?

Awatar użytkownika
Łukasz_1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 125
Rejestracja: 02 sie 2018, 17:19
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Cookstown

Post autor: Łukasz_1 » 02 sie 2018, 22:49

Nie dałem rady dzisiaj - brak czasu. Jak tylko ogarne to napisze

Yaro1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 05 cze 2017, 17:51
Imię: Jarosław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Konin

Post autor: Yaro1 » 03 sie 2018, 09:46

Łukasz 1 pisze:czyli ogólnie rzecz biorąc vcdsem włączamy zbiornikową pompe paliwa żeby napełniła pusty filtr - czyli dokładnie to samo co dzieje się po włączeniu zapłonu - zbiornikowa pompa paliwa napełnia układ paliwem
Nie sądzę, że to to samo, jak sam wymieniałem filtr to nawet po trzykrotnym włączeniu zapłonu silnik długo kręcił zanim odpalił, po procedurze VCDS-em odpala normalnie.

Awatar użytkownika
Łukasz_1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 125
Rejestracja: 02 sie 2018, 17:19
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Cookstown

Post autor: Łukasz_1 » 03 sie 2018, 13:55

Jestem optymistą :> I jak tylko go znajdę (filtr) I wymienię napewno się podzielę wrażeniami.

erweider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 03 cze 2018, 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: erweider » 03 sie 2018, 21:01

Na tym filmiku gość pokazuje dokładne położenie filtra paliwa (od tego momentu co link startuje):


Daj znać jak poszło Ci z wymianą :)

[ Dodano: 2018-08-03, 21:01 ]
Może głupie pytanie, ale czy mogę zastosować opaski zaciskowe te gwintowane (skręcane kluczem/śrubokrętem) na przewody paliwowe?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga