Niskie zawieszenie A6 C7 Avant
Niskie zawieszenie A6 C7 Avant
hej,
Jestem nowym użytkownikiem Audi A6 C7 Avant , autko rocznik 2013, biturbo 313km, nie ma sie do czego przyczepić, poza jedną rzeczą - na wyzszych progach zwalniajacych osłona silnika najzwyczajniej ociera
Nr nadwozia jest WAUZZZ4GXEN014102 , moze ktoś sprawdzić czy nie mam jakiegos obnizonego fabrycznie zawieszenia. Na pierwszy rzut oka progi w aucie nie są jakoś niskie, porownywalne z moim poprzednim BMW F11 530D, ale osłona silnika jest sporo niżej, mniej wiecej w połowie komory silnika.
Da się jakoś podnieść to zawieszenie ? myśle zę nawet 2 cm trochę pomoże.
Mam opony 245/45/18 , nie chcialem większych żeby .Auto z tego co wiem nie ma zawiechy pneumatycznej, jest raczej twarde, nawet w trybie comfort.
pozdrawiam forumowiczów
Jestem nowym użytkownikiem Audi A6 C7 Avant , autko rocznik 2013, biturbo 313km, nie ma sie do czego przyczepić, poza jedną rzeczą - na wyzszych progach zwalniajacych osłona silnika najzwyczajniej ociera
Nr nadwozia jest WAUZZZ4GXEN014102 , moze ktoś sprawdzić czy nie mam jakiegos obnizonego fabrycznie zawieszenia. Na pierwszy rzut oka progi w aucie nie są jakoś niskie, porownywalne z moim poprzednim BMW F11 530D, ale osłona silnika jest sporo niżej, mniej wiecej w połowie komory silnika.
Da się jakoś podnieść to zawieszenie ? myśle zę nawet 2 cm trochę pomoże.
Mam opony 245/45/18 , nie chcialem większych żeby .Auto z tego co wiem nie ma zawiechy pneumatycznej, jest raczej twarde, nawet w trybie comfort.
pozdrawiam forumowiczów
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez konibak, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Zaraz sprawdzę po VINie co tam masz .
[ Dodano: 2018-07-05, 21:57 ]
Tak jak myślałem masz zawieszenie 1BV, które jest najniższe oraz najmniej komfortowe .
Mogę dobrać zawieszenie 1BE, które jest o centymetr wyższe i bardziej komfortowe. Nie proponuję 1BA, ponieważ auto podniesie się 3 centymetry i będzie dziwnie wyglądało.
1BA:
1BE (efekt zmiany):
1BV:
[ Dodano: 2018-07-05, 22:15 ]
Jeśli chodzi o komfort/wygląd, to najlepiej założyć 19" z oponami 255/40 .
[ Dodano: 2018-07-05, 21:57 ]
Tak jak myślałem masz zawieszenie 1BV, które jest najniższe oraz najmniej komfortowe .
Mogę dobrać zawieszenie 1BE, które jest o centymetr wyższe i bardziej komfortowe. Nie proponuję 1BA, ponieważ auto podniesie się 3 centymetry i będzie dziwnie wyglądało.
1BA:
1BE (efekt zmiany):
1BV:
[ Dodano: 2018-07-05, 22:15 ]
Jeśli chodzi o komfort/wygląd, to najlepiej założyć 19" z oponami 255/40 .
Dzieki za szybką odp
A czy sama zmiana felg na np 19" z oponami 255/40 podwyzszy coś auto ?
Co masz na myśli pisząc "Mogę dobrać zawieszenie 1BE" ? Zajmujesz sie dystybucją części ?
Ile kosztowałby taki upgrade zawieszenia ?
Pytanie czy ten 1cm coś da w kwestii ocierania? bardziej skłaniałbym sie ku 2-3cm, chociaż na tej pierwszej fotce to wygląda bardziej jak 4-5 cm
PS mam identyczne felgi jak a6 na srodkowym zdjęciu
A czy sama zmiana felg na np 19" z oponami 255/40 podwyzszy coś auto ?
Co masz na myśli pisząc "Mogę dobrać zawieszenie 1BE" ? Zajmujesz sie dystybucją części ?
Ile kosztowałby taki upgrade zawieszenia ?
Pytanie czy ten 1cm coś da w kwestii ocierania? bardziej skłaniałbym sie ku 2-3cm, chociaż na tej pierwszej fotce to wygląda bardziej jak 4-5 cm
PS mam identyczne felgi jak a6 na srodkowym zdjęciu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Zmiana na 19" minimalnie podniesie zawieszenie (niecałe 0,5 cm), ponieważ średnica koła zmieni się o 9 mm. Oczywiście wszystko zależy od modelu opony .
Potrafię zmienić zawieszenie konkretnie pod dane auto (nadwozie, silnik, skrzynia, napęd itp.), np. z 1BE na 1BA czy z 1BV na 1BE. Po takiej zmianie auto będzie wyglądało i jeździło jakby miało fabrycznie taki zawias. W Audi są klasy wagowe, które determinują nacisk na daną oś. Dzięki ich zmianie można przejść z 1BV na 1BE itd.
Odbierana różnica w wysokości zależy też od średnicy koła i opon, ponieważ im większa średnica, tym felgi mają mniejsze ET i nie chowają się tak w nadkolach. Po drugie centymetr będzie wystarczający, ponieważ tylko delikatnie obcierasz, a nie zawieszasz się na prograch.
Jeśli chodzi o zmianę zawieszenia, to polega ona na tym:
zmiana-zawieszenia-z-1ba-na-nizsze-vt93694.htm /przeczytaj cały wątek /
Takich zmian zrobiłem już pełno . W powyższym temacie znajdziesz zdjęcia jak dane auto wygląda przy 1BA oraz 1BE. Zawieszenie 1BV wiesz jak wygląda, bo je masz.
Nie zajmuję się sprzedażą części, a jedynie przygotowuje 'listę zakupów' .
Potrafię zmienić zawieszenie konkretnie pod dane auto (nadwozie, silnik, skrzynia, napęd itp.), np. z 1BE na 1BA czy z 1BV na 1BE. Po takiej zmianie auto będzie wyglądało i jeździło jakby miało fabrycznie taki zawias. W Audi są klasy wagowe, które determinują nacisk na daną oś. Dzięki ich zmianie można przejść z 1BV na 1BE itd.
Odbierana różnica w wysokości zależy też od średnicy koła i opon, ponieważ im większa średnica, tym felgi mają mniejsze ET i nie chowają się tak w nadkolach. Po drugie centymetr będzie wystarczający, ponieważ tylko delikatnie obcierasz, a nie zawieszasz się na prograch.
Jeśli chodzi o zmianę zawieszenia, to polega ona na tym:
zmiana-zawieszenia-z-1ba-na-nizsze-vt93694.htm /przeczytaj cały wątek /
Takich zmian zrobiłem już pełno . W powyższym temacie znajdziesz zdjęcia jak dane auto wygląda przy 1BA oraz 1BE. Zawieszenie 1BV wiesz jak wygląda, bo je masz.
Nie zajmuję się sprzedażą części, a jedynie przygotowuje 'listę zakupów' .
Wątek przeczytany, zaraz tez wrzucę fotki auta. Podam Wam jeszcze wymiary :
Przeswit bieżnik-nadkole : przód 2,5cm, tył 3,5cm
Prześwit osłona silnika - jezdnia - 10-11cm (!) , dla porownania z tyłu jest komfortowe 14cm.
Dalej myślę że 1cm mało zmieni i ciagle przez każdy prog bede musial przejezdzać bardzo wolno, nie mowiąc o wysokich krawężnikach. Mie ma zadnej posredniej opcji między 1BA a 1BE ?
Z drugiej strony - szkoda, że nie starczyło budżetu na ALLROAD
Auto z tym silnikiem fajnie ciągnie, ale kusi zrobienie jakiegoś małego mod-a - macie jakies sugestie w tym temacie ? Zlecać to jakiejs renomowanej firmie ? Mamy we Wrocławiu dobrą firmę http://www.ecuproject.pl/
Mat, dzięki wielkie za wyczerpujące info. Czekam na zestawienie budżetu
PS.
Wczesniej (przed BMW f11 miałem Audi A6 C6 Avant - zrobiłem tym autem 300tys, i bardzo byłem z niego zadowolony
[ Dodano: 2018-07-06, 11:00 ]
fota :
Przeswit bieżnik-nadkole : przód 2,5cm, tył 3,5cm
Prześwit osłona silnika - jezdnia - 10-11cm (!) , dla porownania z tyłu jest komfortowe 14cm.
Dalej myślę że 1cm mało zmieni i ciagle przez każdy prog bede musial przejezdzać bardzo wolno, nie mowiąc o wysokich krawężnikach. Mie ma zadnej posredniej opcji między 1BA a 1BE ?
Z drugiej strony - szkoda, że nie starczyło budżetu na ALLROAD
Auto z tym silnikiem fajnie ciągnie, ale kusi zrobienie jakiegoś małego mod-a - macie jakies sugestie w tym temacie ? Zlecać to jakiejs renomowanej firmie ? Mamy we Wrocławiu dobrą firmę http://www.ecuproject.pl/
Mat, dzięki wielkie za wyczerpujące info. Czekam na zestawienie budżetu
PS.
Wczesniej (przed BMW f11 miałem Audi A6 C6 Avant - zrobiłem tym autem 300tys, i bardzo byłem z niego zadowolony
[ Dodano: 2018-07-06, 11:00 ]
fota :
Generalnie nie bardzo znam się na autach, jestem typowym wlewaczem paliwa
Chyba nie mam pneumatyki, w menu widzę tylko zwykle opcje sport-comfort itd...
Nie wiem gdzie są te kropki, wklejam link do foty zawiechy od strony koła :
PS
Na tych 2 fotkach spoko to wyglada . Jaka to wersja? 1BE ?
Chyba nie mam pneumatyki, w menu widzę tylko zwykle opcje sport-comfort itd...
Nie wiem gdzie są te kropki, wklejam link do foty zawiechy od strony koła :
PS
Na tych 2 fotkach spoko to wyglada . Jaka to wersja? 1BE ?
Ostatnio zmieniony 06 lip 2018, 14:54 przez konibak, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Na tym zdjęciu z prawej strony widać kropki. Sprawdź czy jest: żółta, biała, fioletowa i fioletowa, ponieważ takie oznaczenie powinno być .
Ostatnio zmieniony 06 lip 2018, 18:12 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Że nikt nie grzebał w zawieszeniu . Mam przygotować zestawienie dla 1BE?
[ Dodano: 2018-07-06, 17:34 ]
Na tych zdjęciach jest właśnie 1BE. Wszystkie 3 zdjęcia, które pokazują 1BE są tego samego auta .
Ogólnie różnica między 1BE a 1BV to 10 mm, ale z tolerancją +/- 10 mm, ponieważ z czasem sprężyny siadają, a przy większych silnikach dzieje się to szybciej.
[ Dodano: 2018-07-06, 18:16 ]
Wstępnie już dobrałem zawieszenie i za cztery sprężyny wyszło 513,28 zł . Nic więcej nie trzeba wymieniać.
[ Dodano: 2018-07-06, 17:34 ]
Na tych zdjęciach jest właśnie 1BE. Wszystkie 3 zdjęcia, które pokazują 1BE są tego samego auta .
Ogólnie różnica między 1BE a 1BV to 10 mm, ale z tolerancją +/- 10 mm, ponieważ z czasem sprężyny siadają, a przy większych silnikach dzieje się to szybciej.
[ Dodano: 2018-07-06, 18:16 ]
Wstępnie już dobrałem zawieszenie i za cztery sprężyny wyszło 513,28 zł . Nic więcej nie trzeba wymieniać.
A jak sadzisz, jakie mniej więcej będa koszty mechanika przy obu rodzajach operacji (same sprężyny / sprężyny i amortyzatory). Wygląd nie jest dla mnie istotny, walory użytkowe wygrywają . Ogladam sobie wersje Allroad , ktore zwykle sa stawiane wyżej i wyglada to fajnie
Reasumujac, dalej skłaniałbym się ku +3cm, czyli 1BA
Reasumujac, dalej skłaniałbym się ku +3cm, czyli 1BA
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga