Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Niskie zawieszenie A6 C7 Avant

Zawieszenie
konibak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 05 lip 2018, 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Niskie zawieszenie A6 C7 Avant

Post autor: konibak » 05 lip 2018, 21:48

hej,
Jestem nowym użytkownikiem Audi A6 C7 Avant , autko rocznik 2013, biturbo 313km, nie ma sie do czego przyczepić, poza jedną rzeczą - na wyzszych progach zwalniajacych osłona silnika najzwyczajniej ociera :(
Nr nadwozia jest WAUZZZ4GXEN014102 , moze ktoś sprawdzić czy nie mam jakiegos obnizonego fabrycznie zawieszenia. Na pierwszy rzut oka progi w aucie nie są jakoś niskie, porownywalne z moim poprzednim BMW F11 530D, ale osłona silnika jest sporo niżej, mniej wiecej w połowie komory silnika.
Da się jakoś podnieść to zawieszenie ? myśle zę nawet 2 cm trochę pomoże.
Mam opony 245/45/18 , nie chcialem większych żeby .Auto z tego co wiem nie ma zawiechy pneumatycznej, jest raczej twarde, nawet w trybie comfort.
pozdrawiam forumowiczów
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez konibak, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 lip 2018, 22:15

Zaraz sprawdzę po VINie co tam masz :p.

[ Dodano: 2018-07-05, 21:57 ]
Tak jak myślałem masz zawieszenie 1BV, które jest najniższe oraz najmniej komfortowe <uoee>.

Mogę dobrać zawieszenie 1BE, które jest o centymetr wyższe i bardziej komfortowe. Nie proponuję 1BA, ponieważ auto podniesie się 3 centymetry i będzie dziwnie wyglądało.

1BA:

Obrazek

1BE (efekt zmiany):

Obrazek

1BV:

Obrazek

[ Dodano: 2018-07-05, 22:15 ]
Jeśli chodzi o komfort/wygląd, to najlepiej założyć 19" z oponami 255/40 <okok>.

konibak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 05 lip 2018, 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: konibak » 05 lip 2018, 22:46

Dzieki za szybką odp ;)
A czy sama zmiana felg na np 19" z oponami 255/40 podwyzszy coś auto ?

Co masz na myśli pisząc "Mogę dobrać zawieszenie 1BE" ? Zajmujesz sie dystybucją części ?
Ile kosztowałby taki upgrade zawieszenia ?
Pytanie czy ten 1cm coś da w kwestii ocierania? bardziej skłaniałbym sie ku 2-3cm, chociaż na tej pierwszej fotce to wygląda bardziej jak 4-5 cm ;)

PS mam identyczne felgi jak a6 na srodkowym zdjęciu

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 lip 2018, 23:16

Zmiana na 19" minimalnie podniesie zawieszenie (niecałe 0,5 cm), ponieważ średnica koła zmieni się o 9 mm. Oczywiście wszystko zależy od modelu opony :).

Potrafię zmienić zawieszenie konkretnie pod dane auto (nadwozie, silnik, skrzynia, napęd itp.), np. z 1BE na 1BA czy z 1BV na 1BE. Po takiej zmianie auto będzie wyglądało i jeździło jakby miało fabrycznie taki zawias. W Audi są klasy wagowe, które determinują nacisk na daną oś. Dzięki ich zmianie można przejść z 1BV na 1BE itd.

Odbierana różnica w wysokości zależy też od średnicy koła i opon, ponieważ im większa średnica, tym felgi mają mniejsze ET i nie chowają się tak w nadkolach. Po drugie centymetr będzie wystarczający, ponieważ tylko delikatnie obcierasz, a nie zawieszasz się na prograch.

Jeśli chodzi o zmianę zawieszenia, to polega ona na tym:

zmiana-zawieszenia-z-1ba-na-nizsze-vt93694.htm /przeczytaj cały wątek <okok>/

Takich zmian zrobiłem już pełno :). W powyższym temacie znajdziesz zdjęcia jak dane auto wygląda przy 1BA oraz 1BE. Zawieszenie 1BV wiesz jak wygląda, bo je masz.

Nie zajmuję się sprzedażą części, a jedynie przygotowuje 'listę zakupów' :).

wallace
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 16 mar 2018, 17:32
Lokalizacja: PL

Post autor: wallace » 06 lip 2018, 07:14

konibak, Wrzuć zdjęcie auta jak to wygląda na tych kołach.

konibak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 05 lip 2018, 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: konibak » 06 lip 2018, 11:00

Wątek przeczytany, zaraz tez wrzucę fotki auta. Podam Wam jeszcze wymiary :
Przeswit bieżnik-nadkole : przód 2,5cm, tył 3,5cm
Prześwit osłona silnika - jezdnia - 10-11cm (!) , dla porownania z tyłu jest komfortowe 14cm.

Dalej myślę że 1cm mało zmieni i ciagle przez każdy prog bede musial przejezdzać bardzo wolno, nie mowiąc o wysokich krawężnikach. Mie ma zadnej posredniej opcji między 1BA a 1BE ?
Z drugiej strony - szkoda, że nie starczyło budżetu na ALLROAD :(

Auto z tym silnikiem fajnie ciągnie, ale kusi zrobienie jakiegoś małego mod-a ;) - macie jakies sugestie w tym temacie ? Zlecać to jakiejs renomowanej firmie ? Mamy we Wrocławiu dobrą firmę http://www.ecuproject.pl/

Mat, dzięki wielkie za wyczerpujące info. Czekam na zestawienie budżetu ;)

PS.
Wczesniej (przed BMW f11 miałem Audi A6 C6 Avant - zrobiłem tym autem 300tys, i bardzo byłem z niego zadowolony ;)

[ Dodano: 2018-07-06, 11:00 ]
fota :

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DLHA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 06 lip 2018, 11:43

Jak masz pneumatykę to wystarczy przerobić mocowanie czujników na wahaczach i skalibrować zawieszenie.
Można podnosić i opuszczać zawiechę do niespotykanych wysokości.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 lip 2018, 14:23

A może ktoś zmienił zawieszenie, bo chciał jeszcze niżej. Możesz sprawdzić jakie jest oznaczenie na sprężynach? Chodzi o kolorowe kropki :).

[ Dodano: 2018-07-06, 14:20 ]
Taka będzie szczelina między kołem a nadkolem (powiększ sobie).

Obrazek Obrazek

Wydaje mi się, że wystarczy :).

konibak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 05 lip 2018, 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: konibak » 06 lip 2018, 14:28

Generalnie nie bardzo znam się na autach, jestem typowym wlewaczem paliwa ;)
Chyba nie mam pneumatyki, w menu widzę tylko zwykle opcje sport-comfort itd...

Nie wiem gdzie są te kropki, wklejam link do foty zawiechy od strony koła :


PS
Na tych 2 fotkach spoko to wyglada ;). Jaka to wersja? 1BE ?
Ostatnio zmieniony 06 lip 2018, 14:54 przez konibak, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 lip 2018, 14:35

Na tym zdjęciu z prawej strony widać kropki. Sprawdź czy jest: żółta, biała, fioletowa i fioletowa, ponieważ takie oznaczenie powinno być :).
Ostatnio zmieniony 06 lip 2018, 18:12 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

konibak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 05 lip 2018, 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: konibak » 06 lip 2018, 15:02

kropki są przybrudzone ale wyglada to dokladnie tak jak piszesz : żółta, biała, fioletowa i fioletowa .
Co by to oznaczało ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 lip 2018, 18:16

Że nikt nie grzebał w zawieszeniu :). Mam przygotować zestawienie dla 1BE?

[ Dodano: 2018-07-06, 17:34 ]
Na tych zdjęciach jest właśnie 1BE. Wszystkie 3 zdjęcia, które pokazują 1BE są tego samego auta ;p.
Ogólnie różnica między 1BE a 1BV to 10 mm, ale z tolerancją +/- 10 mm, ponieważ z czasem sprężyny siadają, a przy większych silnikach dzieje się to szybciej.

[ Dodano: 2018-07-06, 18:16 ]
Wstępnie już dobrałem zawieszenie i za cztery sprężyny wyszło 513,28 zł :). Nic więcej nie trzeba wymieniać.

konibak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 05 lip 2018, 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: konibak » 07 lip 2018, 09:40

Dzięki, a mógłbyś przygotowac mi jeszcze zestawienie na 1BA ?
Ciągle mam wrażenie ze 1cm to jest niemal tyle co nic, a fajnie byłoby mieć większy prześwit chociażby na okoliczność przejazdu np drogą gruntową

Serdeczne dzięki za poświęcony czas ;)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 lip 2018, 10:32

Mogę przygotować, ale auto będzie stało wysoko i będzie trzeba zmienić też amortyzatory, bo od 1BV będą za krótkie. Wolałbym dać 1BE i zobaczyć jak będzie wyglądało auto. Zwłaszcza, że trzeba tylko zmienić sprężyny, które nie są aż tak drogie, a znalazłem Sachsa, więc półka wysoka.

konibak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 05 lip 2018, 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: konibak » 07 lip 2018, 11:00

A jak sadzisz, jakie mniej więcej będa koszty mechanika przy obu rodzajach operacji (same sprężyny / sprężyny i amortyzatory). Wygląd nie jest dla mnie istotny, walory użytkowe wygrywają ;). Ogladam sobie wersje Allroad , ktore zwykle sa stawiane wyżej i wyglada to fajnie ;)

Reasumujac, dalej skłaniałbym się ku +3cm, czyli 1BA

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga