Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[MULTI] Multironic czy silnik - diagnoza?

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Semir22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 04 mar 2018, 11:19
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

[MULTI] Multironic czy silnik - diagnoza?

Post autor: Semir22 » 12 cze 2018, 08:43

Witam Panowie (tudzież Panie). Otóż od 2 miesięcy jestem szczęśliwym (zasadniczo) posiadaczem AUDI A6 c7 2.0 TDi (CGLC).

PIERWSZY OBJAW: Jakiś tydzień temu po przejechaniu szybkiej trasy na drugi dzień poczułem pojedyncze szarpnięcie przy obrotach około 1600 przy lekkim przyspieszaniu. Pojedyncze szarpniecie najbardziej odczuwalne wg mnie jest jak przyspieszam lekko jednostajnie, jak jadąc bez gazu wcisne pedał to potrafi raz lekko szarpnąć. Od razu pomyślałem, że może to coś z multitronickem, chociaż do tego momentu spisywał się bez zarzutu.

DRUGI OBJAW: Potem okazało się również, że auto szarpie jak wcisnę pedał "do dechy) jak chce przyspieszyć na wikszych prędkościach ok 120-160 km/h. Jakby przerywał silnik, jakby mocy przy przyspieszaniu nie wystarczało. Z mego odczucia szarpanie jest jakby większe przy zimnym silniku, im bardziej rozgrzany tym mniej telepie przy przyspieszaniu na większych prędkościach.

I zastanawiam się co może być przyczyną. Do diagnozy dodam:

-przebieg 160 tyś (udokumentowany, sprawdzony w ASO)
- filtry wymienione jakies 2 tyś km temu
- olej w skrzyni wymieniany przy 60 tyś i 120 tyś
- multitronic przy zmianie biegów (Z Rna P, Z R na D i inne konfiguracje) nie szarpie, nie czuć żadnych niepokojących odgłosów ze szkrzyni, z górki się nie stacza)
- korekcja dawek wtryskiwaczy sprawdzona vcds i odchylenia od zera na jednym o 0,5 (czytałem, że +- 1,5 to jakby dobrze)

Zwracam się do Was o pomoc, co i w jaki sposób sprawdzić, żeby wykluczyć skrzynie lub silnik?
Ostatnio zmieniony 12 cze 2018, 19:02 przez Semir22, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 cze 2018, 09:15

Olej był wymieniany w ASO?

Semir22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 04 mar 2018, 11:19
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: Semir22 » 15 cze 2018, 08:31

Tak olej w multitroniku dwa razy w ASO.

Olej w silniku u znajomego mechanika

[ Dodano: 2018-06-15, 08:31 ]
Dalej potrzebuję Waszej pomocy. Po dalszej obserwacji zachowania drgań, wnioskuje że to jednak coś z silnikiem. Wczoraj silnik po zapaleniu i na pozycji P (jeszcze nie dotykałem skrzyni) przerwał (jakby nie na wszystkich cylindrach chodził) i cały czas czuć przerywanie podczas mocnego przyspieszania od 120 km/h. Sprawdziłem jeszcze raz wtryski po rozgrzaniu i wyszło ze 3 są na niewielkim minusie (ok -0,03, -0,06 - 0, 18) a jeden na plusie ok 0,3. Czy wtryski to może być przyczyna? Czuć nierówna pracę i lekkie szarpnięcia przy lekkim dodaniu gazu.

grzesiek1978
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 15 maja 2017, 12:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: grzesiek1978 » 16 cze 2018, 11:18

Bez podpięcia pod komputer niewiele można powiedzieć. Przyczyn takiego zachowania może byćwiele. Podepnij auto pod VCDS'a i sprawdź kody ewentualnych błędów ze sterownika silnika i skrzyni.

Semir22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 04 mar 2018, 11:19
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: Semir22 » 19 cze 2018, 20:26

Brak błędów w silniku i skrzyni. Wczoraj jak dotankowałem paliwa do pełna od razu silnik przestał szarpać (przerywać) na niskich obrotach, pozostało jedynie szarpanie na pełnym przyspieszaniu przy większych prędkościach. Więc wydaje mi się, że przyczyna w podawaniu paliwa.
Dziś podczas sprawdzania przewodów na pracującym silniku podczas dociskania wtyczki od czujnika na szynie cr auto zatelepało na wolnych obrotach.
Czy ktoś wie jak sprawdzić ten czujnik, bo jak go odłączyłem to zapalała sie kontrolka (sprężynka na desce) po podłączeniu czujnika kontrolka zgasła.

[ Dodano: 2018-06-19, 20:26 ]
Witam, wygląda, że zlokalizowałem źródło szarpania jest nim czujnik ciśnienia paliwa na listwie CR. Jak silnik pracuje i dotknę wtyczki w czujniku by ja docisnać potrafi od razu szarpać na wolnych obrotach a nawet raz silnik zgasł po dotknięciu tego czujnika.
Czy ktoś wymieniał ten czujnik? jak go zdemontować i na co uważać? czy potem trzeba odpowietrzać układ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 cze 2018, 20:36

Według ELSY nie trzeba odpowietrzać układu :). Odkręcasz i wkręcasz nowy z momentem 100 Nm.

Semir22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 04 mar 2018, 11:19
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: Semir22 » 19 cze 2018, 21:21

Wydaje mi sie ze uszkodzona jest wiązka lub kostka na czujniku, bo jak dotykam kostki jakbym chciał ja bardziej dopchać to potrafi szarpać lub zgaśnie silnik. Wiec tam bede szukał, czy ten czujnik można po wymontowaniu czyścić, przemywać? Czy tylko i wyłącznie do wymiany.

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 22 cze 2018, 22:19

Czujnik trzeba wymienić na nowy i oryginalny.

Semir22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 04 mar 2018, 11:19
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: Semir22 » 26 cze 2018, 19:50

Wygląda, że winna była kostka, po prostu nie łączył któryś pin dokładnie. Po przeczyszczeniu pinów na razie hula wszystko dobrze. Niech będzie to refleksją dla tych którzy na byle szarpniecie szarpanie słyszą od mechaników ze to multitronic pada albo dwumas czy wtryski.

Dzięki wszystkim za pomoc

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga