Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AML 2.4 165 KM] Logi sond do oceny

Diagnostyka VAG
Awatar użytkownika
Xray T2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 673
Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Ruda Śląska

[AML 2.4 165 KM] Logi sond do oceny

Post autor: Xray T2 » 08 cze 2018, 21:27

dynamiczny http://vaglogi.pl/log-000_033_036_0uQO7.html
statyczny http://vaglogi.pl/log-000_033_036_X1FRY.html

Sondy przed i za katami. Wydaje mi się że sonda B1S2 coś nie tak.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 13 cze 2018, 09:47

Nie umiem ocenić sondy za katem, ale nie mają one zbyt wiele do gadadnia, poza tym że oceniają sprawność kata.
Natomiast jeśli log dynamiczny jest dynamicznym to wskazania sond S1 nie są prawidłowe i wskazują na jakąś niesprawność auta.

"For post-catalytic converter oxygen sensors used for fuel control:
Post-cat oxygen sensors, when good, feature a steady voltage usually between 500 to 700 mV. If it zigzags, the catalytic converter is highly suspect.
On some vehicles the rear sensor does have some effect on fuel control. For our purposes, it’s just good to know that when testing the sensor, the voltage should go up when the fuel mixture is rich and should go down when it is lean. Sadly there is no way of generically knowing what is an optimal post-cat oxygen sensor voltage. It differs by the manufacturer.
Both front and rear oxygen sensors can be tested in the same way:
To make sure the sensor is reacting as it should to rich and lean conditions, simply cause a vacuum leak to make the system lean and use some propane to make the system run rich. You can do all of this by simply pulling out the brake booster hose. After you do this be sure to pump the brakes a couple times after you put everything back together. The sensor should react to rich and lean conditions instantly. If not, you might have a “lazy” sensor that needs to be replaced."



Awatar użytkownika
Xray T2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 673
Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Xray T2 » 25 cze 2018, 17:53

Dynamiczny był robiony na ciepłym silniku, 3 bieg/1,5tyś obr i pedał w podłogę do 4tyś/obr i koniec loga.
Jak coś to zrobię jeszcze raz logi sond.
Silnik pracuje dobrze ma moc i tylko wywala błędy z sondy S1B2 za katem i świeci się check.

[ Dodano: 2018-06-25, 17:53 ]
Zrobiłem jeszcze raz log statyczny, może ktoś rzuci okiem
http://vaglogi.pl/log-033_036_001_xU8ZqH.html
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 18 lip 2018, 16:28

Statyczny 033+032 zrób jeśli już. Skoro błąd S1B2 to błąd sondy pierwszej na banku drugim. I tu to co mówiłem w dynamicznym pewnie powoduje błąd. Raczej masz jakąś nieszczelność znając życie.

Awatar użytkownika
Xray T2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 673
Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Xray T2 » 18 lip 2018, 16:58

zwonko pisze:Statyczny 033+032 zrób jeśli już. Skoro błąd S1B2 to błąd sondy pierwszej na banku drugim. I tu to co mówiłem w dynamicznym pewnie powoduje błąd. Raczej masz jakąś nieszczelność znając życie.
Statyczny zrobić na ciepłym silniku? No mam problem właśnie tylka z tą stroną S1B2 i do tego pojawia się błąd:
17819 - Secondary Air Injection System; Bank 2: Insufficient Flow
P1411 - 35-00 - -
Wymieniłem wężyki z podciśnienia i nie zauważyłem jakiejś nieszczelności.
Chyba będę musiał rozebrać sporo gratów spod maski że to dokładnie posprawdzać.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 19 lip 2018, 12:05

bład przepływu SAI na banku 2 i błąd sondy 1 na banku 2 :) szukaj nieszczelności.
Logi zawsze robi się na ciepłym silniku.

Awatar użytkownika
Xray T2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 673
Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Xray T2 » 21 lip 2018, 12:09

Zrobiłem logi stateczne na ciepłym silniku.
Zrobiłem dwa jeden przed skasowaniem błędów i drugi po skasowaniu błędów.

1) Statyczny przed skasowaniem błędów
http://vaglogi.pl/log-032_033_b95T3K.html
Obrazek

2) statyczny po skasowaniu błędów
http://vaglogi.pl/log-032_033_tynP3i.html
Obrazek
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 22 lip 2018, 10:06

Sondy działają prawidłowo. Znowu problem z SAI. Zobacz bo moze to przewody do niego są dziurawe.

Awatar użytkownika
Xray T2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 673
Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Xray T2 » 22 lip 2018, 12:39

zwonko pisze:Sondy działają prawidłowo. Znowu problem z SAI. Zobacz bo moze to przewody do niego są dziurawe.
Czy problem z SAI na banku 2 może powodować problem z grzałkami w sondzie? po tej stronie, czyli strona pasażera.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 22 lip 2018, 22:38

Xray T2 pisze:problem z grzałkami w sondzie?
grzałka sondy to grzałka, jak jest jej błąd to raczej padła. Wszelkimi innymi błędy sond potrafią się świecić przy nieszczelnościch i nieprawidłowych mieszankach. NIgdy nie napisałeś który konkretnie bład sondy.

Awatar użytkownika
Xray T2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 673
Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Xray T2 » 23 lip 2018, 07:57

No faktycznie nie napisałem <glupek>
17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit
P1118 - 35-10 - - - Intermittent
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
P1114 - 35-00 - -
16520 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Malfunction in Circuit
P0136 - 35-10 - - - Intermittent

Po wymianie na nowe sondy minęło 1,5roku i problem znów się powtarza.
I nie wiem czy problem leży gdzieś indziej czy po prostu mam pecha i musze zakupić następne sondy.
Sondy które wymieniłem to bosch dedykowane.
Dodatkowo doszedł ten od SAI banku 2, będę sprawdzał czy niema gdzieś jakiejś nieszczelności bo może przeoczyłem cos.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 23 lip 2018, 08:36

Ciężko powiedzieć... te błedy wyglądają na "elektryczne"... a że są intermittent i nie pojawiają się zawsze to różnie może być. Wiem, że to kolejne dokładanie roboty ale to może kable są problemem... To wszystko jest mierzone przez kompa... moze jakaś wiązka którymi idą przewody sondy i sai dostała po D ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 lip 2018, 08:43

Według oznaczeń uszkodzona jest sonda za katalizatorem po stronie pasażera. Oryginalnie ma ona numer 078 906 265 N[/b i w zamienniku może być to np. BOSCH 0 258 010 073. Można też użyć zestawu naprawczego, który jest tańszy (ok. 50 zł), ale trzeba się trochę pobawić z wtyczką, np. BOSCH 0 258 986 615.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 23 lip 2018, 11:11

Faktycznie każdy dotyczy sondy 2 na B1, a my rozmawialiśmy o sondzie 1 na B2, więc gdzieś wystapiło zamieszanie :P

Awatar użytkownika
Xray T2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 673
Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Xray T2 » 14 sie 2018, 21:19

nr sond mam bo wymieniałem wcześniej 3 szt. Tylko dziwne że za katem padła po 1,5 roku użytkowania. <mysli>

[ Dodano: 2018-08-14, 21:19 ]
zwonko pisze:bład przepływu SAI na banku 2
Z której to jest strony?
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga