Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BMK 3.0 224 KM] Brak mocy z dołu, zero błędów

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

[ BMK 3.0 224 KM] Brak mocy z dołu, zero błędów

Post autor: -=Rafal=- » 12 maja 2018, 16:56

Witam. Sprawa patowa. Silnik BMK. Silnik jest drugi bo parę lat temu stary pokazał korbę. Na tym motorze jest nalatane około 150 tys. Auto do pewnego czasu jeździło bez problemu, miało moc od samego dołu, nie wpadało w żaden tryb awaryjny, ani nie zapalały się żadne kontrolki. Auto ganiane po trasach i nigdy nie oszczędzane więc DPF czysty na pewno, a kolektory czyste jak łza bo sprawdzałem. Pewnego pięknego dnia, auto po prostu przestało mieć moc poniżej 2200 obrotów. Pojawił się też objaw, że podczas deptania, ciągle noga w podłodze, to przy 120-140 pojawia się bujanie autem, tak jakby się dodawało i odejmowało trochę nogę z gazu. Nie jest to mocne, ale odczuwalne. Błędów zero. Teraz co zostało zrobione.

Wymieniona turbina która była wyjęta z jeżdżącego auta
Turbina miała nalatane 2000 km bo była regenerowana. Cały nowy środek z wirnikiem i nowy nastawnik. Efekt, zero zmian.

Wymieniony EGR pneumatyczny bo miał za mały przepływ. Efekt, EGR działa ale zero zmian co do pracy silnika.

Wymienione 3 przepływki. Też z jeżdżych aut. Efekt, zero zmian.

Podmieniony czujnik ciśnienia. Efekt, zero zmian.

Sprawdzone vagiem wszystko co jest możliwe, turbina chodzi od początku do końca, sterownie EGR jest, klapy działają.

Sprawdzona szczelność dolotu, nic nie jest dziurawe.

Wymieniony filtr powietrza i paliwa. Bez zmian.

Teraz tak, podczas jazdy z kompem gdy jedziemy np 50 km/h na 4tym biegu i wciśnięciu gazu prawie do końca, wartość wymagana doładowania to około 2100 mbar a rzeczywista to 1300mbar. W miarę jak dodaje gazu to wartość się zwiększa aż przy około 2100 obr osiąga 1900-2000 mbar i auto jedzie z pełną mocą. Przepływka przy max bucie pokazuje około 950-1200.

A teraz moi drodzy pytanie, o co chodzi. Jestem mechanikiem, znam te auta na wylot ale przy tym poległem jak młody. Ręce mi już opadają, kupę roboty odwalone a to dalej nie działa. Obstawiam że bujanie autem może mieć związek ze skrzynią, ale co ma do tego brak mocy? Help.

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 13 maja 2018, 10:02

A robiłeś coś ze skrzynią? Ile ma nalatane? Tez mam braki w mocy na niskich obrotach i opóźnioną reakcje na gaz, brak błedow na vagu i książkowe wartości w blokach pomiarowych. Tak wygląda jakby coś mocno auto oslabiało ale za pełnym przyzwoleniem ecu silnika bo ten nie zgłasza błędów. Skrzyni nie ruszałem jeszcze ale chodzi mi to czesto po głowie. W innym temacie na forum jeden kolega podpowiedział że to wszystko od konwentera na 101% natomiast nie zagląda na forum i nie moge o nic wiecej popytac :/

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Re: Brak mocy z dołu, zero błędów

Post autor: januszm » 13 maja 2018, 11:43

-=Rafal=- pisze:
Teraz tak, podczas jazdy z kompem gdy jedziemy np 50 km/h na 4tym biegu i wciśnięciu gazu prawie do końca, wartość wymagana doładowania to około 2100 mbar a rzeczywista to 1300mbar. W miarę jak dodaje gazu to wartość się zwiększa aż przy około 2100 obr osiąga 1900-2000 mbar i auto jedzie z pełną mocą. Przepływka przy max bucie pokazuje około 950-1200.
przy 50kmh masz prawie buta... potem piszesz... w miare jak dodaje gazu....

wiec jak masz buta albo dodajesz gazu?

jesli wymagane jest 2100 a jest tylko 1300 to turbo za powoli wstaje
Ostatnio zmieniony 13 maja 2018, 12:05 przez januszm, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 13 maja 2018, 12:02

-=Rafal=- pisze:gdy jedziemy np 50 km/h na 4tym biegu i wciśnięciu gazu prawie do końca, wartość wymagana doładowania to około 2100 mbar a rzeczywista to 1300mbar. W miarę jak dodaje gazu to wartość się zwiększa aż przy około 2100 obr osiąga 1900-2000 mbar i auto jedzie z pełną mocą. Przepływka przy max bucie pokazuje około 950-1200.
Rozsądnie byłoby przedstawić dane z logowania. Twój opis jest zbyt ubogi, aby podjąć próbę diagnozy.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Re: Brak mocy z dołu, zero błędów

Post autor: -=Rafal=- » 13 maja 2018, 13:33

januszm pisze:
-=Rafal=- pisze:
Teraz tak, podczas jazdy z kompem gdy jedziemy np 50 km/h na 4tym biegu i wciśnięciu gazu prawie do końca, wartość wymagana doładowania to około 2100 mbar a rzeczywista to 1300mbar. W miarę jak dodaje gazu to wartość się zwiększa aż przy około 2100 obr osiąga 1900-2000 mbar i auto jedzie z pełną mocą. Przepływka przy max bucie pokazuje około 950-1200.
przy 50kmh masz prawie buta... potem piszesz... w miare jak dodaje gazu....

wiec jak masz buta albo dodajesz gazu?

jesli wymagane jest 2100 a jest tylko 1300 to turbo za powoli wstaje
Może źle to opisałem. Jadę 50km/h daje gaz prawie do cechy i wartości powinny być około 2100 a są około 1300. Nogę trzymam cały czas na prawie pełnym gazie i w miarę jak wzrastają obroty i auto się rozpędza powoli, to wartości się podnoszą i jak już osiągną 2000 mbar to auto dostaje kopa. Wiem że nie wstaje turbo tylko moje pytanie brzmi dlaczego?

tomnik, logów nie będę wstawiał bo po logach można jedynie stwierdzić że nie ma wymaganej wartości doładowania takiej jaka powinna być. Z logów wynika że poniżej 2100 rpm brakuje mu ciśnienia. Powyżej 2100 rpm turbo dmucha jak powinno i auto ma normalna moc. Dzieje się tak na każdym biegu, łącznie z pierwszym. Najciekawsze jest to że nie ma żadnych błędów, i stało się to z dnia na dzień. Bez żadnych oznak. W jeden dzień auto jeździ jak powinno a na drugi już nie.

mietek69, skrzynia już była raz wymieniana razem z konwerterem. Była założona z małym przebiegiem i teraz ma może że 120 000 przelotu. Też się zastanawiam nad skrzynia, ale przed wymianą chciałem podpytać czy może ktoś coś takiego już miał.

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 13 maja 2018, 21:36

-=Rafal=- pisze:Z logów wynika że poniżej 2100 rpm brakuje mu ciśnienia. Powyżej 2100 rpm turbo dmucha jak powinno i auto ma normalna moc.
To co opisujesz, zobaczysz w każdym jednym logu silników 2.7/3.0 A6 C6.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga