Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

2.4 ALF 165 / Ocena logów sondy i przepływki

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
91barth3z
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 23 paź 2017, 17:35
Lokalizacja: Sopot

2.4 ALF 165 / Ocena logów sondy i przepływki

Post autor: 91barth3z » 08 maja 2018, 11:45

Witam serdecznie Klubowiczów,

Od jakiegoś czasu próbuję się uporać z następującymi dolegliwościami:
- falowanie obrotów na biegu jałowym,
- ciężkie odpalanie, zwłaszcza na rozgrzanym silniku,
- delikatny spadek mocy,
- zwiększone spalanie,
- wyczuwalny zapach niedopalonych paliw na postoju przy włączonym nawiewie,
- drgania budy na postoju.

W/w objawy najbardziej są odczuwalne na gazie, jednak na benzynie też występują.

W ostatnim czasie wymieniłem/zrobiłem:
- filtr powietrza,
- porzewony wysokiego napięcia,
- czyszczenie i adaptacja przepustnicy,
- sprawdzenie czyjników Halla oraz prędkości obrotowej (ten przy skrzyni biegów),
- wymiana czujnika temperatury cieczy i zasysanego powietrza.

Błędy odczytane przed zrobieniem logów (usunięte przed ich pomiarem):
17537- fuel trim bank 2 (mult) system too rich
17547- fuel trim bank 2 (add) system too rich
17544- fuel trim bank 1 (add) system too lean
17535- fuel trim bank 1 (mult) system too rich
16514- oxygen (lambda) sensor b1 s1 malfunction in circuit

Po jeździe na benz błędy nie powróciły, natomiast, przy jeździ na gazie, na kawałku prostej i trochę jazdy w mieście powrócił błąd 16514.
Logi dynamiczne:
GAZ - http://vaglogi.pl/log-002_033_004_xTDKA8j.html
BENZ - http://vaglogi.pl/log-002_033_004_ADmocp0.html
Zastanawiam się, patrząc na logi, czy jedna z sond nie jest do wymiany oraz czy przepływomierz nie jest już na prostej do końca swojego żywotu? :(

Drodzy klubowicze, prosze o pomoc w ocenie :)

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 08 maja 2018, 22:45

Miałem u siebie wszystkie dolegliwości, które wyżej opisałeś. Podobnie jak Ty, szukałem przyczyny w układzie zapłonowym (cewka, kable, świece), w dolocie (przepływka), potem prześwietlałem sondy i nic... winowajcą okazał się jeden z wtryskiwaczy LPG, który przepuszczał.
Pozdrawiam...

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 16 maja 2018, 14:54

LOG na LPG mi się nie podoba. Nie zawahałeś się czasem chwilowo podczas jazdy? W pewnym momencie przycieło mu dawkę na obu bankach. Sondę raczej ocenia sie długim logiem statycznym.
Przepływomierz; żeby go ocenic trzeba dojść prawie do czerwonego pola. 6tys trzeba minać. Raczej mu trochę brakuje, ale najlepiej powtórzyć log, wystarczy na jednym paliwie.
Logowanie grupy 004 sobie odpuść. 002+033.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga