Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[CGLD 2.0 163 KM] 2.0 TDI CR Niskie ciśnienie oleju

Silniki wysokoprężne
sebastiann2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 23 mar 2018, 17:35
Lokalizacja: Świerklany

[CGLD 2.0 163 KM] 2.0 TDI CR Niskie ciśnienie oleju

Post autor: sebastiann2 » 26 mar 2018, 12:47

Witam Wszystkich i bardzo proszę o pomoc.
Mam Audi A6 C7 z silnikiem 2.0 TDI CR. Jeżdżę nim od roku, kupiłem go z przebiegiem 190 tys. teraz mam 210 tys jakieś 5 tys temu wymieniłem kpl. rozrząd, filtry, olej.
Problem zaczął się od 2 tygodni. Podczas jazdy w mieście i poza z normalnymi szybkościami nie przekraczając 140 km/h jest wszystko ok. Natomiast wjeżdżając na autostradę i jadąc z szybkością 200 km/h i potem zatrzymując samochód na przykład na światłach bieg jałowy, wyświetla się czerwona kontrolka silnika i komunikat niskie ciśnienie oleju zgaś silnik. Gdy zgaszę natychmiast auto i za parę sekund znów zapalę kontrolka już się nie pali i wszystko wraca do normy aż nie powtórzę szybszej jazdy.

Nie dało mi to spokoju i wkręciłem mechaniczny manometr zamiast czujnika ciśnienia oleju. Ciśnienia: silnik zimny: bieg jałowy - 1.4, 2000 obr. - 2.0. Silnik 90st.: bieg jałowy 0.4-0.5, 2000 obr. - 1.1. Manometr przykleiłem do szyby czołowej i na autostradę. Po przejechaniu paru kilometrów z szybkością 200 km/h temp. oleju 120st. bieg jałowy: ciśnienie - 0.00 - 0.1. Po odczekaniu dosłownie 2 min. ciśnienie na jałowym 0.3 - 0.4.

Po konsultacji z kilkoma firmami zajmującymi się tego typu silnikami wymieniłem przede wszystkim pompę olejową typ z dwoma zaworkami oraz profilaktycznie panewki na korbowodach. Panewki wyglądały jak nowe dlatego nie oglądałem nawet głównych. Po wymianie pompy i panewek dalej to samo. Na kompie była jeszcze duża korekcja dawki paliwa na jednym z cylindrów więc miałem nadzieję że wypadła dźwigienka na jednym z zaworów i może tam gubiło ciśnieni niestety po zdjęciu pokrywki wszystko w stanie idealnym. Zadzwoniłem do kolejnego znajomego i miał identyczny przypadek w A4 z tym samym silnikiem i również nie dał rady zdiagnozować i wymienił cały słupek co przyniosło oczekiwany efekt.

Bardzo proszę Was o pomoc gdzie i co jeszcze sprawdzić, wymienić.... ręce już opadają.

[ Dodano: 2018-03-26, 12:47 ]
Jakieś sugestie się nasuwają ?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez sebastiann2, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 mar 2018, 13:12

Według serwisówki:

Na zimnym silniku na jałowym biegu: co najmniej 0.8 bar.
Na rozgrzanym silniku i 2000 obr./min: co najmniej 1.4 bar.

Jeśli ciśnienie nie jest osiągane, to należy wymienić pompę oleju.

Na jakim oleju jeździsz? Pytam, ponieważ może to on jest przyczyną. Temperaturę oleju skąd odczytałeś? Mam 3.0 TDI i nawet podczas jazdy autostradowej nie osiągnąłem 120*C i to latem.

sebastiann2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 23 mar 2018, 17:35
Lokalizacja: Świerklany

Post autor: sebastiann2 » 26 mar 2018, 16:05

Pompa olejowa jak i panewki korbowodowe zmienione na nowe. Olejem jest zalany Castrol 5W30 bo jest DPF więc 5W40 odpada. Temperaturę odczytałem podczas jazdy na komputerze diagnostycznym Gutmann. Przy szybkości 200 -210 temperatura oleju osiągnęła 120 st. i wtedy po zatrzymaniu samochodu bieg jałowy prawie nie ma ciśnienia 0,0 - 0,1 w porywach 0,2.

[ Dodano: 2018-03-26, 16:05 ]
Ciśnienie mierzone na manometrze. Nie mam pomysłów. Podobno jest jakiś zawór pod podstawą filtra oleju może on ?? Ma sens wymienić jeszcze panewki główne skoro na panewkach z korb w ogóle nie było śladu zużycia ? Miska olejowa czyściutka .

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 mar 2018, 16:09

Zaraz sprawdzę w serwisówce czy jest jakiś zawór :).

Edit:
W podstawie filtra jest zawór zwrotny, ale jest niewymienny, więc trzeba szukać całej podstawy.

sebastiann2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 23 mar 2018, 17:35
Lokalizacja: Świerklany

Post autor: sebastiann2 » 26 mar 2018, 16:34

I może to być przyczyna niskiego ciśnienia ?

[ Dodano: 2018-03-26, 16:34 ]
On zapobiega tylko spłynięciu oleju do miski mam wpływ na ciśnienie ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 mar 2018, 16:34

Jak cofa się olej, to tak :).

Chcesz numer? Z tego co patrzyłem, to była zmieniana ta podstawa.

sebastiann2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 23 mar 2018, 17:35
Lokalizacja: Świerklany

Post autor: sebastiann2 » 26 mar 2018, 16:37

Jak najbardziej gdybym Cię mógł prosić.

[ Dodano: 2018-03-26, 16:37 ]
Ja mam 120KW CGLD 2013

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 mar 2018, 16:40

Masz multitronica, tak?

sebastiann2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 23 mar 2018, 17:35
Lokalizacja: Świerklany

Post autor: sebastiann2 » 26 mar 2018, 16:47

8 biegów

[ Dodano: 2018-03-26, 16:47 ]
automat

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 mar 2018, 16:56

Czyli multitronic :p.

W takim razie do Twojego auta przeznaczona jest podstawa o numerze 03L 115 389 E » 03L 115 389 F. Drugi numer zastąpił poprzedni. Patrzyłem w necie i niestety nie ma tych podstaw, ponieważ montowane były one tylko w C7 z multitronikiem, a silnik 2.0 TDI wychodził przeważnie z manualem. W razie czego w ASO kosztuje ona ok. 1570 zł, ale jest to cały komplet wraz z chłodnicą, filtrem, pokrywą oraz uszczelkami.

Jak będziesz szukał, to wpisuj numery bez spacji, np. 03L115389E <okok>.

sebastiann2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 23 mar 2018, 17:35
Lokalizacja: Świerklany

Post autor: sebastiann2 » 26 mar 2018, 17:11

można sprawdzić ten zawór w jakiś sposób przed zamówieniem nowego ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 mar 2018, 17:14

Nie mam pojęcia <uoee> .

sebastiann2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 23 mar 2018, 17:35
Lokalizacja: Świerklany

Post autor: sebastiann2 » 27 mar 2018, 16:30

Zmieniłem olej na 10W60 shell. Przy szybkości 200 km/h i później bieg jałowy 0.3 po paru minutach ciśnienie wzrasta do 0.5 więc chyba tak zostawiam temat.

A na marginesie wziąłem dzisiaj A4 od kolegi z tym samym silnikiem i ciśnienie miał identyczne co moje przed zmianą oleju więc faktycznie jakaś usterka jest lub tak po prostu mają.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 mar 2018, 16:45

Trochę za gęsty olej wziąłeś <uoee> . Mogłeś zalać 5W30, ale lepszego producenta, np. Motul, Liqui Moly, Millers itp. Ten 10W60 spełnia w ogóle normę DPFa?

Misiek_kb89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
Lokalizacja: Polska

Post autor: Misiek_kb89 » 27 mar 2018, 17:21

sebastiann2 pisze: A na marginesie wziąłem dzisiaj A4 od kolegi z tym samym silnikiem i ciśnienie miał identyczne co moje przed zmianą oleju więc faktycznie jakaś usterka jest lub tak po prostu mają.
i też ma komunikat o ciśnieniu czy jednak nie?

[ Dodano: 2018-03-27, 17:21 ]
sebastiann2 pisze: wymienił cały słupek co przyniosło oczekiwany efekt.
o jakim słupku mowa?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga