Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFN 1.9 110 KM] 110km/h więcej nie chce jechać

Silniki wysokoprężne
rafen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 05 mar 2018, 16:29
Lokalizacja: Lublin

[ AFN 1.9 110 KM] 110km/h więcej nie chce jechać

Post autor: rafen » 05 mar 2018, 17:46

Tak jak w temacie problem polega na tym, że samochód więcej niż 110 nie chce jechać. Licznik dochodzi do tej prędkości i choćbym wciskał pedał w podłoge nie ma reakcji
Wcześniej było to 120, później 115 a teraz 110 i słabo się zbiera jakby mu mocy brakowało
Turbina rok temu była wymieniana i nic się takiego nie działo do tej pory. Póki co nigdzie go nie prowadziłem bo samochód potrzebny mi na co dzień i chce się zorientować czy ktoś wie co mu dolega żebym po oddaniu go do jakiegoś magika nie usłyszał że turbina znowu do wymiany

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 mar 2018, 17:59

rafen, bez logów nikt Ci nie powie na 100 % co jest powodem.
Tu nie trzeba magika wystarczy dobry mechanik co zna disle.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

rafen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 05 mar 2018, 16:29
Lokalizacja: Lublin

Post autor: rafen » 05 mar 2018, 18:19

Myślałem po prostu że ktoś już miał taki problem i powie mniej więcej gdzie może leżeć problem żebym później nie musiał płacić za jakieś niepotrzebne wymiany tym bardziej że na długo nie mogę sie rozstawać z samochodem bo dojeżdżam nim do pracy ale widzę bez podpięcia do kompa się nie obejdzie

misiekb4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 18 sty 2016, 18:19
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: misiekb4 » 05 mar 2018, 20:11

A gdy to wystąpi i zgasisz po zatrzymaniu się auto i odpalisz jeszcze raz to jedzie normalnie?
Na początek sprawdź wszystkie wężyki te podciśnieniowe czarne.
Nie mam teraz schematu ale bez problemu je zlokalizujesz.
Któryś może być wypiety i turbo przeladowuje.
Jeśli wszystko z nimi będzie ok to obstawiam że turbo do czyszczenia.
Musiał byś je zdemontować z auta i rozłożyć oraz dokładnie wyczyścić i założyć nowe uszczelki i złożyć do kupy ;-)
Chętnie pomogę :-)
Vag-com 3.11 itp.
Audi A6 C5 1,9 tdi AVG :-)

rafen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 05 mar 2018, 16:29
Lokalizacja: Lublin

Post autor: rafen » 05 mar 2018, 22:01

misiekb4, problem z tą blokadą że więcej jechać nie chce występuje cały czas i jak widać stopniowo ta prędkość się obniża a z tym brakiem mocy to wydaje mi się że to głównie na ciepłym występuje bo jak zimny to jeszcze w miarę się zbiera chociaż i tak coś mu dolega dlatego chciałem się zorientować czy ktoś już miał taki problem
Posprawdzam te wężyki jak znajde chwile czasu ale to raczej nie to

Misiek_kb89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
Lokalizacja: Polska

Post autor: Misiek_kb89 » 10 mar 2018, 15:32

Czyżby tryb awaryjny ? Bez kompa ciężko coś doradzać.

joter82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 332
Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: wawa

Post autor: joter82 » 12 mar 2018, 12:14

może gruszka na turbo się poddała ?

autor pisze że turbo było wymieniane ale o gruszcze nie wspomina..

rafen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 05 mar 2018, 16:29
Lokalizacja: Lublin

Post autor: rafen » 03 kwie 2018, 16:34

Turbo było wymieniane na używane przez poprzedniego właściciela nic więcej nie wiem. Zauważyłem wczoraj, że jednak po zgaszeniu i odpaleniu samochodu ponownie jedzie już normalnie a nawet raz po dłuższej jeździe nie blokował się już na tej prędkości ale mimo wszystko problem dalej jest więc tak jakby faktycznie wpadał w ten tryb awaryjny

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 03 kwie 2018, 16:38

Typowy objaw N75. Jak masz "notlauf" to w czasie jazdy możesz zgasić silnik i odpalić ponownie i wtedy zniknie.
Wszystko wskazuje na sterowanie turbiną.

rafen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 05 mar 2018, 16:29
Lokalizacja: Lublin

Post autor: rafen » 03 kwie 2018, 17:56

O ile sie nie myle N75 też był wymieniany

Misiek_kb89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
Lokalizacja: Polska

Post autor: Misiek_kb89 » 03 kwie 2018, 20:50

Przepływka ? odepnij przepływomierz i sprawdź czy wchodzi w tryb awaryjny

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DLHA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 03 kwie 2018, 20:54

Wystarczy zrobić logi dynamiczne turbo EGR przepływka wtryski i wyjdzie co go boli.

rafen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 05 mar 2018, 16:29
Lokalizacja: Lublin

Post autor: rafen » 07 kwie 2018, 10:27

Wczoraj usłyszałem że coś piszczy pod maską na niskich obrotach na wyższych tego nie było. Wciskając gaz na postoju gdy schodził już z obrotów i silnik chodził na wolnych obrotach pod sam koniec było słychać jakieś piszczenie a gdy samochód nagle przekroczył 4 tyś tak jakby turbina przestała całkiem chodzić, samochód zaczął się trząść i zaleciało jakąś spalenizną a po zgaszeniu i odpaleniu samochodu zaczął chodzić normalnie

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DLHA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 07 kwie 2018, 11:28

Moim zdaniem temu wszystkiemu są winne plamy na słońcu i wpływ grawitacji księżyca....

rafen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 05 mar 2018, 16:29
Lokalizacja: Lublin

Post autor: rafen » 07 kwie 2018, 12:28

carlos777 pisze:Moim zdaniem temu wszystkiemu są winne plamy na słońcu i wpływ grawitacji księżyca....
Też tak myślę.

A tak serio nie mam VAG'a i nie mam kiedy skoczyć do jakiegoś warsztatu żeby logi porobić więc heheszki na bok bo samochód musiałbym zostawić żeby to ogarnęli a do roboty hulajnogą nie dojadę

Ogarnąłem że to piszczenie po włączeniu nawiewu się załącza tylko nie mam pojęcia skąd to dochodzi i druga sprawa że po przekręceniu zapłonu wskazówka od temp. silnika zaczyna drżeć i charakterystyczny dźwięk przy tym wydaje, wskazówka od paliwa wstaje dopiero po kilku dłuższych sekundach a po odpaleniu samochodu to samo dzieje się z obrotomierzem że dopiero po dłuższej chwili się podnosi no i dodatkowo po zgaszeniu auta później słychać jakieś syczenie wydobywające się z podszybia, co tu sie odjebało?
A no i jeszcze czuć w między czasie chwilami tą spaleniznę z kratek nawiewu

A co do samego tematu dopiero teraz zauważyłem że sztanga w ogóle się nie rusza a po odpięciu wężyka od gruchy ruszyła się zaledwie kilka mm max pół centymetra i ogólnie na pierwszy rzut oka jest cała pordzewiała. Jak ją dokładniej sprawdzić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga