Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Multitronic - wymiana opon

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
rpodlasin

Multitronic - wymiana opon

Post autor: rpodlasin » 05 lut 2018, 11:38

Po wymianie opon w Audi A6 C6 2011 F4 Multitronic z 245/45 R17 na 225/45R17 skrzynia przestała przełączać na 7 pozycję. Post jako informacja dla użytkowników. Brak błędów w komputerze, adaptacja skrzyni nie przyniosła rezultatu. Serwisy Audi specjalizujące się w naprawie skrzyń nie potrafiły jednoznacznie stwierdzić przyczyny problemu.

Rozwiązanie to powrót na profil oryginalny 245/45 R17.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 05 lut 2018, 15:42

Może problem w tym że szersza opona odrazu wyższa i inaczej odczytywana jest prędkość w SPAM obrotów silnika?
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 05 lut 2018, 17:19

zmieniles wszystkie 4 kola na mniejszy rozmiar?
a manualnie mozesz przelaczyc na 7 "bieg"?
W trybie S tez nie dziala?
225/45R17 to sa dla golfa albo A4 B6/B7 lub A6 C5.
do C6 to albo te co miales albo 225/50R17

rpodlasin

Post autor: rpodlasin » 06 lut 2018, 10:52

Zmieniłem wszystkie cztery koła na mniejszy rozmiar. Manualnie i na tempomacie było ok, w trybie S już na 6 pozycji zaczynał się problem.

Już teraz wiem, że to napewno problem profilu opony. Czujnik sprawdza prędkość każdego koła i wystarczy jedno o innym profilu, żeby skrzynia zaczęła tak się zachowywać.

Teraz jak mam oryginalny profil to działa jak nowa - a przy okazji dowiedziałem się że brakuje wiedzy w warsztatch na ten temat, dlatego dzielę się spostrzeżeniami. I olej mam świeży bo w jednym z zakładów od razu kazali wymieniać i adaptacja komputerowa zrobiona:)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 lut 2018, 11:33

Inne koła miałeś tylko na jednej osi? Jeśli wszystkie cztery koła są takie same, to nawet mógłbyś założyć koła od Poloneza i też by działało :).

rpodlasin

Post autor: rpodlasin » 12 lut 2018, 13:40

Nie zgadzam sie z powyższym stwierdzeniem. Wymiana wszystkich opon, na jednej osi lub jednej opony na inny profil niż oryginalnie zaprogramowany powoduje nieprawidłowości w działaniu skrzyni Multitronic.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 lut 2018, 15:17

Nie ma czegoś takiego jak zaprogramowany rozmiar opony :). Jeśli twierdzisz, że sterownik skrzyni jest wrażliwy na rozmiar opon, to wytłumacz w jaki sposób.

rpodlasin

Post autor: rpodlasin » 13 lut 2018, 15:43

Jest wrażliwy na rozmiar opony bo zostało to sprawdzone i potwierdzone :) Jak to się dzieje nie wiem ale wiedzy na ten temat nie mają nawet doświadczone serwisy Audi. Nie chce tutaj pisać jak działają czujniki i oprogramomwanie samochodu ze skrzynią Multitronic, chcę tylko podzielić się doświadczeniami które miałem. Uwierz że wystarczy zmienić jedno koło na mniejsze i skrzynia już nie zmienia wirtualnego biegu przy 1800 obrotach tylko przy okolo 2500 oraz całkowicie nie wrzuca pozycji 7 w trybie D oraz 6 i 7 w trybie S.

Gdy to nie przekonuje zapraszam do siebie na testy, chętnie pokażę. Uważam ten przypadek za bardzo istotny ponieważ dwa zakłady zaproponowały wymianę sterownika, co wiąże się ze zbędnym wydatkiem. Nie wszyscy od razu wpadną na to, że zmiana profilu opony spowoduje taką usterkę.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 lut 2018, 16:02

Z technicznego punktu widzenia zmiana jednego koła na mniejsze (w sensie obwodu) spowoduje zniwelowanie różnicy w przednim mechanizmie różnicowym, a jeśli będzie inne koło z tyłu, to nie będzie żadnej różnicy, ponieważ tylne koła nie są mechanicznie połączone ze skrzynią (w przypadku napędu FWD). Ewentualnie może być problem z czujnikiem ABS, który przy mniejszym obwodzie przekłamuje prędkość.

Niech się wypowie kolega Bart-S, ponieważ ogarnia on multitroniki :). Możesz też do niego napisać <okok>.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga