Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Wymiana tarcz na większe (dla początkujących)

Układ hamulcowy
Adam.K
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 03 lut 2018, 21:19
Lokalizacja: Gizałki

Wymiana tarcz na większe (dla początkujących)

Post autor: Adam.K » 03 lut 2018, 21:28

Witam, chciałbym samemu dokonać wymiany swoich hamulców w mojej A6 C5, mam minimalne pojęcie o mechanice i dlatego proszę o poradę co muszę kupić, jaka średnica byłaby odpowiednia, oraz możliwe podrzucenie stron internetowych, w których mógłbym te wszystkie części zamówić. Z góry dziękuję za odpowiedź.


2,8 Quattro, 193KM, AQD

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 04 lut 2018, 02:50

Nie wiem czy u ciebie jest taka możliwość, ponieważ masz żeliwna zwrotnicę. Zapewne masz średnicę 312, większe występowały w poliftowej z aluminiową zwrotnicą od 320 w górę. Zaraz zobaczę czy u ciebie jest opcja zamontowania większych na żeliwna zwrotnicę
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 04 lut 2018, 08:49

wymiana zwrotnic na alu i wtedy można dłubać , na żeliwnych nic nie zrobisz bez rzeźby jakiś adpaterów itd. ( rozstaw otworów pod jarzma )
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Adam.K
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 03 lut 2018, 21:19
Lokalizacja: Gizałki

Post autor: Adam.K » 04 lut 2018, 08:54

Gdzie dostane takie jarzma? I gdy juz je bede mial, to co poźniej?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 04 lut 2018, 09:20

najlepiej kupić całem zwrotnice aluminiowe , z dolnym wachaczem prostym i od razu większymi hamulcami

natomiast najwieksze fabyczne w zwykłej A6 C5 to 320 , myślę że musiałbyś też pomyśleć o większych tarczach na tył


ty kiedykolwiek coś robiłeś przy hamulcach??
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

ZAGATO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 234
Rejestracja: 02 maja 2015, 20:12
Imię: Nie ma imienia
Moje auto: Nie znam profilu
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Bytów

Post autor: ZAGATO » 04 lut 2018, 10:37

Zeliwne zwrotnice z 2.7bt przed liftem tez mogą byc. Tam są zaciski lucas hp2 (8 klockow) jak w 4.2 a one juz fajnie hamują. Ja do 1.9tdi z 97roku taki zestaw montowalem. Wystarczyły zwrotnice zaciski i wszystko pasuje. Oryginalne 288 w c5 to jakas masakra.
A6 c5 1.9tdi afn
A6 c6 2.0tdi blb

Adam.K
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 03 lut 2018, 21:19
Lokalizacja: Gizałki

Post autor: Adam.K » 04 lut 2018, 15:58

jedyne co robilem to wymiana klocków

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 04 lut 2018, 17:36

sory . to Twój samochód i Twoja kasa (i Twoja d...a ) ale jeśli (jak sam piszesz ) masz nikłe pojęcie o mechanice samochodowej to zacznij może naukę od np mechanizmu szyb czy układu wydechowego , zmień sobie zderzak na jakiś ze spoilerem czy coś ale układ hamulcowy na twoim miejscu zostawiłbym fachowcom .
Pozatym mam takie dziwne wrażenie że jest cały długi temat poświęcony takiej wymianie , wystarczy przeczytać zamiast pisać kolejny temat o tym samym

Frytek.mf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 16 lis 2016, 20:32
Lokalizacja: Tuchola

Post autor: Frytek.mf » 12 lut 2018, 20:04

Czym różni się żeliwna zwrotnica od aluminiowej oprócz materiału z jakiego została wykonana? Chcę wymienić u siebie prawą stronę bo prawdopodobnie jest krzywa i myślę też nad swapem hampli bo 288mm to do golfa 2 a nie do takiej landary... w połączeniu z 19" felgami to czasami mokry grzbiet się robi xd 312mm ok bez dłubania ale jak trzeba zwrotnice i tak kupić to może od razu alu i wsadzić 320mm. Czy te alu są inaczej wyprofilowane czy jak? w zastawie letnich felg z oponami mam niecały cm luzu od opony do zwrotnicy (żeliwnej) zmieni się ułożenie/położenie na aluminowych zwrotnichach? i pytania czy w a4 i w a6 są takie same zwrotnice? i jak to wygląda z wersjami silnikowymi (takie same dla wszystkich czy różne???)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 12 lut 2018, 20:10

w alu zwrotnicy jest inny rozstaw uszu do jarzm , łożysko z piasta jest przykręcane , czujnik ABS jest przykrecany
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Wandej

Post autor: Wandej » 12 lut 2018, 21:12

Inny jest również dolny prosty wahacz w przypadku polifta

Frytek.mf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 16 lis 2016, 20:32
Lokalizacja: Tuchola

Post autor: Frytek.mf » 12 lut 2018, 21:43

A alle... jest kompletny przód z zaciskami lucasa <lol> warto to kupic za 1200 zeta ??? ogolnie amor ze sprezyna mi nie jest potrzebny....

ZAGATO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 234
Rejestracja: 02 maja 2015, 20:12
Imię: Nie ma imienia
Moje auto: Nie znam profilu
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Bytów

Post autor: ZAGATO » 13 lut 2018, 18:58

Drogo troche spokojnie idzie taniej wyrwac.
A6 c5 1.9tdi afn
A6 c6 2.0tdi blb

Frytek.mf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 16 lis 2016, 20:32
Lokalizacja: Tuchola

Post autor: Frytek.mf » 13 lut 2018, 22:42

zastanawia mnie jeszcze Czy taki zacisk zmieści mi się w 235/35/19 et38 8.5J ?!?! Ktoś to obczaja xd

ZAGATO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 234
Rejestracja: 02 maja 2015, 20:12
Imię: Nie ma imienia
Moje auto: Nie znam profilu
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Bytów

Post autor: ZAGATO » 13 lut 2018, 23:02

Pokaz foto felgi. Wszystko zalezy od kształtu ramion.
A6 c5 1.9tdi afn
A6 c6 2.0tdi blb

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga