Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Rozładowany akumulator

Elektryka
mobby1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 30 mar 2015, 10:21
Lokalizacja: Leszno

Rozładowany akumulator

Post autor: mobby1977 » 25 sty 2018, 08:10

Witam,
zimą moja A6 C7 2011 a konkretnie akumulator pada jak mucha i nie ma znaczenia, że podładuję prostownikiem. Dziś nie udało mi się odpalić auta, za słaby akumulator. Gdzie mam szukać problemu? Dodam, że gdy jeżdżę to czasami włącza mi się wentylator przy silniku i obroty silnika wskakują na ok 1000 obr. a potem po jakimś czasie (ok 30min) spadają do domyślnych. Zastanawia mnie czy w tym czasie nie dochodzi do podładowania akumulatora? Generalnie nie wiem gdzie szukać problemu... Pomocy.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 sty 2018, 09:54

Sprawdzałeś miernikiem jakie napięcie rano przed odpaleniem oraz jakie jest napięcie ładowania. Jeśli masz auto z 2011, to możliwe, że fabryczny akumulator już się powoli kończy.

mobby1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 30 mar 2015, 10:21
Lokalizacja: Leszno

Post autor: mobby1977 » 25 sty 2018, 10:00

Elektryk sprawdzał i mówił, że jest ok. Nie wiem czy mój akumulator jest oryginalny, mam taki:
Varta 7P0 915 105 D

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 sty 2018, 11:35

Jest to oryginalny akumulator 105 Ah wykonany w technologii AGM, który był stosowany w A6 C7.

mobby1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 30 mar 2015, 10:21
Lokalizacja: Leszno

Post autor: mobby1977 » 25 sty 2018, 11:36

Czyli przygotować się na wymianę? ehh... Dzięki bardzo.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 sty 2018, 11:40

Masz system START/STOP, który gasi auto?

mobby1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 30 mar 2015, 10:21
Lokalizacja: Leszno

Post autor: mobby1977 » 25 sty 2018, 11:45

Tak mam.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 sty 2018, 11:50

Szkoda, ponieważ gdyby go nie było, to można byłoby wsadzić inny akumulator (np. 110 Ah) i zmienić kodowanie. Problem jest taki, że przy tym systemie potrzebny jest akumulator, który wytrzymuje częste odpalanie. Zwykły aku 110 Ah kosztuje ok. 600 zł, a AGM 105 Ah dwa razy tyle <uoee> .

System start/stop to nie to samo co bezkluczykowe odpalanie.

mobby1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 30 mar 2015, 10:21
Lokalizacja: Leszno

Post autor: mobby1977 » 25 sty 2018, 11:54

tutaj znalazlem za nieco ponad 600pln taki akumulator
https://www.czesciauto24.pl/oen/7p0915105e

z systemu start/stop w ogole nie korzystam, za kazdym razem wylaczam ta funkcje bo mnie drazni.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 sty 2018, 11:55

Masz aku z końcówką D, a nie E. Po drugie znalazłeś aku o pojemności 70 Ah, a potrzebujesz 105 Ah, np. coś takiego < link >.

mobby1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 30 mar 2015, 10:21
Lokalizacja: Leszno

Post autor: mobby1977 » 25 sty 2018, 11:57

masz racje... no nic, sprawdze najpierw jeszcze raz ten akumulator u elektryka, zapowiedzial sie pomoc i wtedy zobacze co i jak.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 sty 2018, 11:59

Decyzja należy do Ciebie :).

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 25 sty 2018, 13:03

mobby1977 pisze:Elektryk sprawdzał i mówił, że jest ok.
Ale co sprawdzał elektryk? Napięcie ładowania, czy napięcie przed próbą nieudanego uruchomienia?
Trzeba by sprawdzić, czy w czasie postoju nic nie "kradnie" prądu. Jakieś moduły mogą się nie usypiać i pobierają prąd z akumulatora. Wtedy wymiana wiele nie da - nowy akumulator również będzie rozładowywany.

mobby1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 30 mar 2015, 10:21
Lokalizacja: Leszno

Post autor: mobby1977 » 25 sty 2018, 13:10

po podłączeniu akumulatora było 0,3A a po 5 minutach spadło do 0,1A tylko tyle udało mu się sprawdzić... Kompletnie się na tym nie znam.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 25 sty 2018, 13:51

Więc nie sprawdzał napięcia przed próbą uruchomienia auta.
100mA jest prawie ok, ale jakoś trudno mi uwierzyć w 300mA po podłączeniu akumulatora do auta. Wtedy wszystkie moduły dostają zasilanie i zaczyna się inicjalna komunikacja między nimi. W BMW przy włączonym zapłoni i wyłączonym silniku cała elektronika potrafiła ciągnąć nawet 40A (zależy od auta). W trybie uśpienia miało tam być o ile pamiętam nie więcej niż 70mA (0,07A). Twoje 0,1A jest blisko, ale trzeba by zmierzyć to przez dłuższy czas - moduły periodycznie budzą się i sprawdzają to i tamto - wtedy zużycie prądu rośnie.
Możliwe też, że akumulator jest już stary i nie trzyma energii.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga