Rozładowany akumulator
Rozładowany akumulator
Witam,
zimą moja A6 C7 2011 a konkretnie akumulator pada jak mucha i nie ma znaczenia, że podładuję prostownikiem. Dziś nie udało mi się odpalić auta, za słaby akumulator. Gdzie mam szukać problemu? Dodam, że gdy jeżdżę to czasami włącza mi się wentylator przy silniku i obroty silnika wskakują na ok 1000 obr. a potem po jakimś czasie (ok 30min) spadają do domyślnych. Zastanawia mnie czy w tym czasie nie dochodzi do podładowania akumulatora? Generalnie nie wiem gdzie szukać problemu... Pomocy.
zimą moja A6 C7 2011 a konkretnie akumulator pada jak mucha i nie ma znaczenia, że podładuję prostownikiem. Dziś nie udało mi się odpalić auta, za słaby akumulator. Gdzie mam szukać problemu? Dodam, że gdy jeżdżę to czasami włącza mi się wentylator przy silniku i obroty silnika wskakują na ok 1000 obr. a potem po jakimś czasie (ok 30min) spadają do domyślnych. Zastanawia mnie czy w tym czasie nie dochodzi do podładowania akumulatora? Generalnie nie wiem gdzie szukać problemu... Pomocy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Szkoda, ponieważ gdyby go nie było, to można byłoby wsadzić inny akumulator (np. 110 Ah) i zmienić kodowanie. Problem jest taki, że przy tym systemie potrzebny jest akumulator, który wytrzymuje częste odpalanie. Zwykły aku 110 Ah kosztuje ok. 600 zł, a AGM 105 Ah dwa razy tyle .
System start/stop to nie to samo co bezkluczykowe odpalanie.
System start/stop to nie to samo co bezkluczykowe odpalanie.
tutaj znalazlem za nieco ponad 600pln taki akumulator
https://www.czesciauto24.pl/oen/7p0915105e
z systemu start/stop w ogole nie korzystam, za kazdym razem wylaczam ta funkcje bo mnie drazni.
https://www.czesciauto24.pl/oen/7p0915105e
z systemu start/stop w ogole nie korzystam, za kazdym razem wylaczam ta funkcje bo mnie drazni.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Masz aku z końcówką D, a nie E. Po drugie znalazłeś aku o pojemności 70 Ah, a potrzebujesz 105 Ah, np. coś takiego < link >.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Ale co sprawdzał elektryk? Napięcie ładowania, czy napięcie przed próbą nieudanego uruchomienia?mobby1977 pisze:Elektryk sprawdzał i mówił, że jest ok.
Trzeba by sprawdzić, czy w czasie postoju nic nie "kradnie" prądu. Jakieś moduły mogą się nie usypiać i pobierają prąd z akumulatora. Wtedy wymiana wiele nie da - nowy akumulator również będzie rozładowywany.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Więc nie sprawdzał napięcia przed próbą uruchomienia auta.
100mA jest prawie ok, ale jakoś trudno mi uwierzyć w 300mA po podłączeniu akumulatora do auta. Wtedy wszystkie moduły dostają zasilanie i zaczyna się inicjalna komunikacja między nimi. W BMW przy włączonym zapłoni i wyłączonym silniku cała elektronika potrafiła ciągnąć nawet 40A (zależy od auta). W trybie uśpienia miało tam być o ile pamiętam nie więcej niż 70mA (0,07A). Twoje 0,1A jest blisko, ale trzeba by zmierzyć to przez dłuższy czas - moduły periodycznie budzą się i sprawdzają to i tamto - wtedy zużycie prądu rośnie.
Możliwe też, że akumulator jest już stary i nie trzyma energii.
100mA jest prawie ok, ale jakoś trudno mi uwierzyć w 300mA po podłączeniu akumulatora do auta. Wtedy wszystkie moduły dostają zasilanie i zaczyna się inicjalna komunikacja między nimi. W BMW przy włączonym zapłoni i wyłączonym silniku cała elektronika potrafiła ciągnąć nawet 40A (zależy od auta). W trybie uśpienia miało tam być o ile pamiętam nie więcej niż 70mA (0,07A). Twoje 0,1A jest blisko, ale trzeba by zmierzyć to przez dłuższy czas - moduły periodycznie budzą się i sprawdzają to i tamto - wtedy zużycie prądu rośnie.
Możliwe też, że akumulator jest już stary i nie trzyma energii.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga