Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Multitronic szarpanie przy ruszaniu normalne czy nie

Układ napędowy i skrzynie biegów
wolus666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 06 sty 2018, 20:41
Lokalizacja: Dabrowa Gornicza

Multitronic szarpanie przy ruszaniu normalne czy nie

Post autor: wolus666 » 06 sty 2018, 20:51

Witam wszystkich,

Mam nadzieje ze nie naruszam regulaminu tworzac kolejny temat podobny do innych ale po przeczytaniu wszystkiego co sie tyczy multitronica w C7 na tym forum oraz innych i dalej nie wiem (nie jest jasne) czy szarpniecie przy ruszaniu z zatrzymania jest normalne (dla CVT) czy nie. Zaznaczam ze na zimnym silniku jest slabsze.

Auto jest z 03/2014 ( kod silnika CHVA i skrzyni NDP) i ma 102tys km na liczniku i kupilem je od dealera Audi. Ksiazki co prawda nie mialo ale wydruk z systemu potwierdzil ze ATF byl wymieniany przy 57tys i 102 tys (przy zakupie)

Dzieki z gory za info

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 07 sty 2018, 09:02

no moja "babcia" z prawie 270000 km przebiegu skrzyni nie szarpie przy ruszaniu - proponowałbym się udać do warsztatu który zajmuje się skrzyniami multitironic żeby ktoś to zdiagnozował

dugie pytanie czy silnik w 100% sprawny - tez by trzeba zdiagnozować , ponieważ wszelkie drobne niedomagania ze strony np. układu zapłonowego. paliwowowego bedą rzutować na pracę skrzyni
Ostatnio zmieniony 09 lut 2018, 20:39 przez bendzji, łącznie zmieniany 1 raz.

wolus666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 06 sty 2018, 20:41
Lokalizacja: Dabrowa Gornicza

Post autor: wolus666 » 07 sty 2018, 11:31

Dzieki za odpowiedz. Auto odebralem w piatek i jest od dilera Audiu z programu Audi Select Plus wiec zapewniano mnie ze zostalo sprawdzone w 130 punktach i mam 12mies gwarancji. Jak go testowalem (przez 30 min tylko) to czulem ze czasem szarpnie przy ruszaniu ale zignorowalem to.

Teraz sie zastanawiam o co chodzi z tym szarpaniem bo na zagranicznych forach czesto pisza ze CVT tak maja i trzeba delikatnie sie z gazem obchodzic, ze niby na sek lekko nacisnac gaz a dopiero potem mocniej, ze trzeba dac czas zeby sie zasprzeglił, itp.

Tak wiec przez powrotem do dilera chce sie upewnic ze to napewno jest problem a nie charakterystyka Multitronica.

EDIT
Na innych forach tez wyczytalem ze moze szarpac zaraz po wymianie plynu ATF a po kilkuset km zrobi sie lepiej. Tak wiec jestem troche w kropce co z tym robic. Kupilem tez kabel VDCS wiec jak dojdzie to mam nadzieje ze bede mogl sam zdiagnozowac (zeby udowodnic serwisowi ze cos nie jest ok)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 07 sty 2018, 21:02

chodziło pewno o to że się sprzęgło zaadaptuje

skrzynia multitronic nie ma prawa szarpac <okok>

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1082
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 07 sty 2018, 21:20

szarpanie dla skrzyni multi to udupienie jej
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

wolus666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 06 sty 2018, 20:41
Lokalizacja: Dabrowa Gornicza

Post autor: wolus666 » 07 sty 2018, 22:04

Dzieki. Jutro sie umawiam do serwisu.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 sty 2018, 22:06

Szarpać, to może początkujący kierowca jadący manualną skrzynią, ale nie skrzynia w aucie wartym kilkaset tysięcy w momencie zakupu :).

wolus666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 06 sty 2018, 20:41
Lokalizacja: Dabrowa Gornicza

Post autor: wolus666 » 11 sty 2018, 17:04

Bylem w serwisie. Niestety auto nie szarpalo ruszajac do przodu bo podejrzewam ze skrzynia nie miala czasu sie rozgrzac (jechalem jakies 10-15 min po nocce) ale szarpnelo kilka razy ruszajac na wstecznym i jestem umowiony z serwisem na pocztek lutego ( sa podobno oblegani). Mechanik stwierdził ze to moze byc mechanika albo sterownik

Z mojej strony odpalilem VCDSa ale auto scan zadnych bledow w skrzyni nie znalazl.
Nie wiem czy trzeba cos gdziesz zaznaczyc zeby glebiej poszukac czy po prostu nie ma bledow.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 11 sty 2018, 17:57

diagnostyka to nie tylko odczyt błędów , ktoś kto to ogarnia oceni też dużo po wartościach z bloków pomiarowych

wolus666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 06 sty 2018, 20:41
Lokalizacja: Dabrowa Gornicza

Post autor: wolus666 » 09 lut 2018, 07:52

Tylko gdzie znalezc kogos kto ogarnia ;)

[ Dodano: 2018-02-09, 07:52 ]
No wiec wrocilem od Audi. Panowie ladnie uaktualinili soft do skrzyni i podobno zrobili adaptacje.
Teraz w sumie (na zimnym i jezdzac 20km po miescie) ruszajac do przodu nie szarpie natomiast szarpanie przy cofaniu dalej jest.
Jak sie wrzuci D pojedzie kawalek potem calkowity stop i R to jest szarpniecie.
Serwisant sam wziol kierownice i jak sie poczeka 1-2 sek po zmianie na R i delikatnie wcisinie gaz to nie szarpie.
Stwierdzil ze multitronici tak maja. Tak wiec sam juz nie wiem o co chodzi.
Jezdze duza iloscia automatow (z wypozyczlni) i nigdy nie czulem takich szarpniec.

Help.... <stres>

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 10 lut 2018, 21:05

Sprawny Multitronic nie może szarpać. Ewidentnie usterka/zużycie!

...większość użytkowników szczególnie starszych autek wyposażonych w 01J z uwagi na koszty usunięcia tej usterki stara się po prostu z tym żyć, przytrzymując hamulec tak jak to opisałeś 1-2 sekundy do czasu aż ciśnienie zasilające sprzęgło do jazdy wstecz osiągnie prawidłową wartość (czuć nawet wtedy charakterystyczne "pyknięcie" co jest równoznaczne z wstępnym zasprzęgleniem). No ale w przypadku C7 czyli generalnie nowego auta i do tego na gwarancji - nawet się nie zastanawiaj: reklamacja!!! Jak będą jakieś obiekcje ze strony serwisu - zawsze możesz wsiąść do innej C7 z Multi i pokazać że "tu tego nie ma" <lol>

wolus666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 06 sty 2018, 20:41
Lokalizacja: Dabrowa Gornicza

Post autor: wolus666 » 14 lut 2018, 13:26

Dzieki!

Bede do nich jechal w takim razie znowu.

W miedzyczasie znalazlem twoja encyklopedie diagnostyki tutaj https://a4-klub.pl/topic/90721-diagnost ... od-a-do-z/

Czy sa jakies bloki pomiarowe ktore moglbym pomierzyc VCDS i dac im pod nos zeby nie mogli powiedziec ze nie ma problemu?

Zapisalem sobie Group 011, 065, 125, 126 i MVB ale nie wiem czy na to patrzec czy cos innego do tego konkretnego przypadku bedzie lepsze

[ Dodano: 2018-02-14, 13:26 ]
Wiec bylem w serwisie i przejechalem sie identycznym autem (silnik +skrzynia) tylko rok starszym o 15kkm mniej. Tak samo szarpalo na wstecznym przy ruszaniu, trochę mniej przy ruszaniu w przód. Albo tamto auto tez ma problem albo multi w a6 tak maja.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 14 lut 2018, 15:36

wolus666 pisze:Wiec bylem w serwisie i przejechalem sie identycznym autem (silnik +skrzynia) tylko rok starszym o 15kkm mniej. Tak samo szarpalo
Niech dadzą ci nowe auto z taką skrzynią. To, że inne, stare - też ma kłopoty - nie znaczy, że tak ma być...

wolus666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 06 sty 2018, 20:41
Lokalizacja: Dabrowa Gornicza

Post autor: wolus666 » 14 lut 2018, 15:53

w tym problem. Audi multitronicow juz nie wsadza od 2015 wiec nie ma jak porownac do nowego auta.

Awatar użytkownika
lyngso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 19 lut 2012, 11:58
Imię: Mariusz
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 DDVF 211KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: lyngso » 14 lut 2018, 16:16

Witam

Posiadam już drugiego multitronica i mój też od czasu do czasu szarpnie na wstecznym, zarówno w C6 jak i w C7.
Ponieważ występowało to sporadycznie, albo może przy warunkach jakie opisałeś kolego, to nigdy się tym jakoś nie zamartwiałem.

Pozdrov

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga