Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Automat lekkie drgania przy obrotach 1000-1200 na biegu II

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
luki224
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 08 wrz 2014, 21:39
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Automat lekkie drgania przy obrotach 1000-1200 na biegu II

Post autor: luki224 » 05 sty 2018, 12:31

Witam, od jakiegos czasu zauwazylem pojawiajace sie drgania na biegu II w okolicach 1000-1200 obrotow. Dokladnie wyglada to tak: kiedy auto jest na postoju i nim ruszam problem nie wystepuje (moze dlatego, ze przechodzac z biegu II na bieg III silnik wskazuje wyzsze obroty niz 1200). Usterka wystepuje, gdy jadac na wyzszych biegach dojezdzam np. do skrzyzowania i sie nie zatrzymuje - automat redukuje biegi do biegu II do ok 800-900 obrotow - w tym momencie dodajac lekko gazu sa wyczuwalne lekkie drgania w przedziale 1000-1200 obrotow.

Czy ktos z Was spotkal sie z takimi objawami ?
Mozecie zasugerowac co nalezy sprawdzic ?

Dane auta: audi a6 c7 sedan, rok 2011, quatro, moc 180 kw, przebieg 175 tys km

Wlk dzieki

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 05 sty 2018, 12:46

Brzmi jak upalone sprzęgła w DSG. Jeśli niedługo przy bardzo delikatnym ruszaniu pojawią się szarpania - to będzie to. Sprawdź auto komputerem. Sczególnie pod kątem temperatury oleju skrzyni.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 sty 2018, 14:53

Olej był w ogóle wymieniany, a jeśli tak, to kiedy?

Awatar użytkownika
Quash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdynia/Tczew

Post autor: Quash » 12 sty 2018, 15:36

Też mialem podobny objaw ale usterka okazal sie uszkodzony trzymak ukladu wydechowego, spaliny przy tych obrotach po prostu wprawialy uklad wydechowy w drgania, trzymak/kompensator nie trzymal ukladu wydechowego i lekke drgania byly przenoszone na cala bude wlasnie w tym przedziale obrotowym, po zamontowaniu nowego kompensatora problem zniknal.
460KM/550NM Compsport Stage 2

luki224
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 08 wrz 2014, 21:39
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: luki224 » 21 lut 2018, 14:20

mat1324 pisze:Olej był w ogóle wymieniany, a jeśli tak, to kiedy?[/quote

Tak-olej w skrzyni biegow byl wymieniany w lutym 2016 roku przy 120 tys km przebiegu. Aktualny przebieg auta to 179 tys km.
Jakies sugestie ???

[ Dodano: 2018-02-21, 13:10 ]
damos pisze:Brzmi jak upalone sprzęgła w DSG. Jeśli niedługo przy bardzo delikatnym ruszaniu pojawią się szarpania - to będzie to. Sprawdź auto komputerem. Sczególnie pod kątem temperatury oleju skrzyni.
Witam, komputer podlaczony do zlacza pod kierownica nie wykazal zadnego bledu.
Moze nalezy to zrobic w inny sposob aby sprawdzic np temp skrzynii biegow ?

[ Dodano: 2018-02-21, 14:20 ]
Wedlug jednego z „fachowcow”:
- nalezy wyjac skrzynie (koszt 1000 zl)
- sprwadzic sprzeglo i ewentualnie wymienic na nowe (koszt 4700 zl)
- sprawdzic kolo dwumasowe i ewentualnie wymienic na nowe (koszt 2000 zl)
- wymienic olej w skrzyni (koszt 1000 zl)

Wierzyc w to co mowi ?

Czy rzeczywiscie przy wymianie np sprzegla dobrze wymienic jest kolo dwumasowe bo za 20-30 tys km wszystko znowu moze sie zepsuc ?

Czyaby dogonac prawidlowej diagnozy faktycznie konieczne jest wyjecie skrzyni ?

Prosze o sugestie - dzieki

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 21 lut 2018, 15:09

luki224 pisze:Witam, komputer podlaczony do zlacza pod kierownica nie wykazal zadnego bledu.
Moze nalezy to zrobic w inny sposob aby sprawdzic np temp skrzynii biegow ?
Należałoby sprawdzić zapamiętane dane w skrzyni - czas jazdy ze zbyt gorącym olejem itp. (choć ja bym tego nie traktował zbyt dosłownie) Można sprawdzać temperaturę oleju oraz elektroniki w skrzyni - podczas jazdy.
luki224 pisze: Wedlug jednego z „fachowcow”:
- nalezy wyjac skrzynie (koszt 1000 zl)
- sprwadzic sprzeglo i ewentualnie wymienic na nowe (koszt 4700 zl)
- sprawdzic kolo dwumasowe i ewentualnie wymienic na nowe (koszt 2000 zl)
- wymienic olej w skrzyni (koszt 1000 zl)

Wierzyc w to co mowi ?
Trochę racji ma - sam kompletny kosz sprzęgieł to w ASO ok. 3500 PLN Można wymienić same tarcze (ale nie oryginały) za dużo mniejsze pieniądze (jakieś 800 PLN?)
Niepokojące jest natomiast to, ze "fachowiec" nie wspomniał o usunięciu przyczyn awarii. Sprzęgła nie palą się "same z siebie" i najczęściej ich awaria jest skutkiem a nie przyczyną. Skutkiem błędnego działania mechatroniki (uszkodzenia wiązki elektrycznej, płyt elektroniki, zaworów, siłowników). Należałoby to zdiagnozować. O ile problem naprawdę tkwi we wnętrzu skrzyni...
luki224 pisze:Czy rzeczywiscie przy wymianie np sprzegla dobrze wymienic jest kolo dwumasowe bo za 20-30 tys km wszystko znowu moze sie zepsuc ?
Nie mam bladego pojęcia na temat żywotności koła dwumasowego w DSG :( U mnie było ok.
luki224 pisze:Czyaby dogonac prawidlowej diagnozy faktycznie konieczne jest wyjecie skrzyni ?
Nie da się na 100% sprawdzić sprzęgieł bez ich zobaczenia :( Można jednak przeprowadzić kilka dodatkowych testów przed wyjmowaniem skrzyni - zarówno mechanicznie (kręcąc wałem i słuchając skrzyni) jak i elektronicznych (jeżdżąc z podpiętym kompem i analizując wskazania czujników)

Tu masz link do mojego wątku związanego ze skrzynią: 30-tfsi-s-tronic-blad-w-skrzyni-vt87433.htm
Jest tam nieco zgromadzonej wiedzy i opisanych perypetii :)

Awatar użytkownika
Łukasz_1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 125
Rejestracja: 02 sie 2018, 17:19
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Cookstown

Post autor: Łukasz_1 » 04 sie 2018, 17:37

Panowie, podpinam się pod wątek - lekkie drganie na wstecznym i na 2 na wolnych obrotach. Auto dynamicznie przyspiesza bez zarzutu tylko w korkach troche obciach sie telepać w takiej furze. Czytałem sporo i domyślam się że to będzie ta nieszczęsna mechatronika a że się przymierzam do wymiany filtrów wewnętrznego i zewnętrznego s-tronika NPB i oleju to może są jakieś zestawy naprawcze żeby tam odrazu powymieniać? co myślicie?

olej był ponoć wymieniany przy 35000

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga