[ BDW 2.4 177 KM] Jaka powinna byc temperatura silnika
[ BDW 2.4 177 KM] Jaka powinna byc temperatura silnika
Witam
Szukalem ale nie znalazlem jasnej odpowiedzi..- jaka powinna byc temperatura(a6 c6 2,4 benz) po nagrzaniu 70 czy 90 stopni? slyszalem ze nie w kazdym aucie jest 90. U mnie jadac po autostradzie jest ok 70 stopni, jezdzac non stop po miescie lub w korku jest ok. 90
Jak jest u was koledzy w tym samym aucie??
dzieki za info
Szukalem ale nie znalazlem jasnej odpowiedzi..- jaka powinna byc temperatura(a6 c6 2,4 benz) po nagrzaniu 70 czy 90 stopni? slyszalem ze nie w kazdym aucie jest 90. U mnie jadac po autostradzie jest ok 70 stopni, jezdzac non stop po miescie lub w korku jest ok. 90
Jak jest u was koledzy w tym samym aucie??
dzieki za info
krzychu
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
90. Obstawiam uszkodzony termostat i przy większej prędkości gdy termostat puszcza obieg na chłodnice to ja schładza. W mieście mniejsza prędkość to nie ma dużego przepływu powietrza przez chłodnice. Sprawdzałeś vagiem czy w sterowniku jest taka sama temperatura czy jest to samo na zegarach a w sterowniku
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 636
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Możesz śmiało jeździć tak jeszcze miesiąc i nic się nie stanie.
Opisz dokładnie swój problem, bo z tego co napisałeś to nie do końca wynika, że termostat jest uszkodzony. Wymieniałem kiedyś u siebie w BDW termostat i po wymianie było podobnie jak u Ciebie. Miasto i korki 90st., ale w zimę na postoju temp spadała do 70 i to sami na autostradzie (powyżej 140km/h).
Opisz dokładnie swój problem, bo z tego co napisałeś to nie do końca wynika, że termostat jest uszkodzony. Wymieniałem kiedyś u siebie w BDW termostat i po wymianie było podobnie jak u Ciebie. Miasto i korki 90st., ale w zimę na postoju temp spadała do 70 i to sami na autostradzie (powyżej 140km/h).
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Krótko mówiąc silnik jak osiągnie temperaturę około 90 stopni to taka powinna się utrzymać cały czas. Aby było dobre spalanie odpowiedni dobór mieszanki itd. napewno ma to wpływ na pracę silnika. Dla nas może być to nie odczuwalne ale silnik napewno odczuje nie dogrzanie. Termostat można też sprawdzić jadąc jakiś odcinek drogi z góry bez gazu tylko na biegu, przy uszkodzonym termostacie temperatura będzie spadała. Gdy termostat będzie dobry temperatura powinna się utrzymać.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 636
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Przy sprawnym termostacie nawet w lato temperatura na autostradzie może spaść. Przy 180-200km/h pęd powietrza tak mocno potrafi wychłodzić, że mimo zamkniętego termostatu temperatura spada.
U mnie po wymianie termostatu w 2,4 na normalniej trasie i w mieście temperatura była non stop 90st., ale w zimę potrafiło dojść do 90 i spaść przy zatrzymaniu.
Kolega napisał, że spada mu podczas jazdy na autostradzie, więc napisałem żeby opisał dokładnie problem, bo jeżeli są to duże prędkości to termostat może być sprawny.
U mnie po wymianie termostatu w 2,4 na normalniej trasie i w mieście temperatura była non stop 90st., ale w zimę potrafiło dojść do 90 i spaść przy zatrzymaniu.
Kolega napisał, że spada mu podczas jazdy na autostradzie, więc napisałem żeby opisał dokładnie problem, bo jeżeli są to duże prędkości to termostat może być sprawny.
Wojciech- nie rozumiem jak moglo w zimie dojsc do 90 i spasc po zatrzymaniu..z reguly jest chyba na odwrot.wojciech007 pisze: U mnie po wymianie termostatu w 2,4 na normalniej trasie i w mieście temperatura była non stop 90st., ale w zimę potrafiło dojść do 90 i spaść przy zatrzymaniu.
U mnie po miescie i w korkach 90 stopni, na postoju gdzie non stop jest odpalony tez 90, na autostradzie jezdze teraz 160km/h na tempomacie i wtedy jest 70 stopni a nawet troszke ponizej tej kreski.
krzychu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 636
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Charakterystyka wskaźnika na liczniku jest tak zrobiona, że pokazuje 90st. gdy w rzeczywistości ich nie ma. Wracając z pracy przejeżdżam 10km, po czym się zatrzymuję do sklepu. Po 7-8km mam 90st. na zegarach, a po zatrzymaniu temp. spada do 70st. - Tak miałem w 2.4 po wymianie termostatu. Po pełnym rozgrzaniu wskazówka już się nie ruszała. Przy dużych prędkościach w każdym aucie temp. potrafi spaść i jest to normalne.krzychu32 pisze:Wojciech- nie rozumiem jak moglo w zimie dojsc do 90 i spasc po zatrzymaniu..z reguly jest chyba na odwrot.wojciech007 pisze: U mnie po wymianie termostatu w 2,4 na normalniej trasie i w mieście temperatura była non stop 90st., ale w zimę potrafiło dojść do 90 i spaść przy zatrzymaniu.
U mnie po miescie i w korkach 90 stopni, na postoju gdzie non stop jest odpalony tez 90, na autostradzie jezdze teraz 160km/h na tempomacie i wtedy jest 70 stopni a nawet troszke ponizej tej kreski.
Termostat kosztuje ok. 200zł, możesz go wymienić, ale nie jest pewne, że sytuacja się zmieni.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 636
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Witam wszystkich, mam małą zagwostkę, mianowicie podczas jazdy temperatura pokazuje na zegarze 70 stopni. Gdy się zatrzymam powiedzmy na postoju, na 2 minuty, temperatura rośnie do 90 stopni, czyli takiej jaka powinna być . Gdy ruszę i przejadę kilkaset metrów znów spada na 70 stopni. Czy to wina termostatu? Czytałem, że jeżeli tak, to nie powinno mi buchać do środka ciepłe powietrze, a tak nie jest po 3 minutach od włączenia silnika, można na krótki rękaw siedzieć, czujnik temperatury? Miał ktoś z was taką sytuację?
Pozdrawiam serdecznie,
Kamil
Pozdrawiam serdecznie,
Kamil
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 17 lis 2012, 21:51
- Lokalizacja: Strzelce Kraj
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga