Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP] Szarpanie na pierwszym i drugim biegu

Układ napędowy i skrzynie biegów
box515
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 23 gru 2017, 03:13
Lokalizacja: Sieldce

[ TIP] Szarpanie na pierwszym i drugim biegu

Post autor: box515 » 23 gru 2017, 03:27

Witam. Posiadam audi jak w opisie profilu, Moj problem zaczal sie z tym ze gdy wchodzil drugi bieg leciutko szarpalo pozniej delikatnie mocniej i wrzucanie wstecznego zaczelo powodowac problem, poza tym wszystko bylo ok, kilka osob zalecilo mi zmiane oleju, ze to moze pomoc a na pewno nie zaszkodzi i wlasnie co najsmieszniejsze zaszkodzilo, teraz dwójka juz nie wchodzi ale "wali" jak by na sile trzeci bieg tez slychac dosc mocne uderzenie, poza tym reszta biegow wchodzi plynnie, gdy olej byl wymieniany, zlany olej mial dziwna barwe czerwona, ponadto mechanik usunal bledy co dziwne 5-6 biegu a nie jak rzeczywiscie sprawiaja problem 2-3 przed wymiana tylko 2, no i oczywiscie wsteczny. Pytanie do was, co teraz powinienem zrobic, aby to naprawic w miare malym nakladem finansowym (tak wiem ze i tak bedzie to kosztowne)
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 23 gru 2017, 08:55

Jaki olej nalałes? I jaka metoda wymieniłeś? Zmieniłeś też filtr?
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 gru 2017, 10:01

Jeśli zlałeś czerwony olej, to nie dziw się, że skrzynia wariowała. Do tych skrzyń nie leje się takiego, tylko żółty ZF Lifeguard Fluid 6 <okok>. Ogólnie nie jest zalecana dynamiczna wymiana oleju, ale w Twoim przypadku jest to najlepsze rozwiązanie.

box515
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 23 gru 2017, 03:13
Lokalizacja: Sieldce

Post autor: box515 » 23 gru 2017, 15:59

Tak filtr wymieniony, olej jaki zostal wlany to ravenol, bo kazdy mi taki polecal w sklepie tez koles szukal jaki potrzebny jest do tej skrzyni i kontaktowal sie z serwisem, o ZF Lifeguard Fluid 6 pierwsze slysze, Co dalej powinienem zrobic ? aby to naprawic.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 gru 2017, 16:20

Jaki masz w ogóle silnik i skrzynię, ponieważ nie ma silnika 3.0 TDI z 218 KM w C6. Jeśli masz tiptronica 6HP19, to ZF Lifeguard Fluid 6 jest oryginalnym olejem producenta skrzyni, czyli ZF. Ravenol to tani zamiennik tego oleju. Problemem u Ciebie był poprzedni olej, ponieważ nie powinien on być czerwony.

box515
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 23 gru 2017, 03:13
Lokalizacja: Sieldce

Post autor: box515 » 23 gru 2017, 17:58

Wybacz za pomylke pomylilem z e60 tam mam 218 w 3.0 tdi, w audi jest 225, po wymianie oleju tak jak pisze jest jeszcze gorzej (2 i 3 wchodzi na chama, ale za to wsteczny zaczal normalnie wchodzic) wiec nie wiem co w tym przypadku, regeneracja skrzyni, wymiana na uzywke? Czy musze dluzej pojezdzic zeby ten nowy olej podzialal i to ustalo? na prawde sie nie znam i potrzebuje konretnej rady, bo nie chce utopic kasy na marne.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 23 gru 2017, 18:44

Być może po zalaniu olejem zf byłoby lepiej ale teraz można gdybać. Kolega w insigni zmienił też na revanol no i ma gorzej niż przed wymianą. Jeśli skrzynia już nie domaga olej nie pomoże to lepiej regenerować niż kupić używkę, bo też może długo nie pochodzić. Tylko trzeba dać do dobrego serwisu, żeby zrobili to rzetelnie a nie naciągnęli na koszta. Ja czytając długo na forum jaki olej i jaka metodą z pomocą chłopaków zmieniłem sobie sam metodą statyczną no i jest lepiej.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Devinsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 23 cze 2017, 23:51
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Devinsky » 24 gru 2017, 16:18

Mam ten sam problem. Po wymianie pojawiło się uderzenie między 2 a 3 biegiem. Po świętach jadę do mechanika. Jak będę miał jakieś info to napisze

box515
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 23 gru 2017, 03:13
Lokalizacja: Sieldce

Post autor: box515 » 26 gru 2017, 22:31

Teraz gdy auto troche pojezdzilo po zmianie oleju szarpniecia przy zmianie 2 i 3 zmalaly o 50% + wsteczny wchodzi zawsze bez problemu a przed wymiana byl juz wielki problem. Skrzynia raczej i tak juz wymaga regeneracji. Devinsky smialo pisz jak u Ciebie sprawa z tym bedzie przebiegala.

Juicer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 gru 2017, 10:38
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Juicer » 28 gru 2017, 12:57

zły olej, ot cała polityka

Devinsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 23 cze 2017, 23:51
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Devinsky » 30 gru 2017, 10:43

Witam, będę u mechanika po nowym roku, ale podejrzewa sterownik skrzyni (mechatronika).
Jak będę miał info - od razu napiszę !

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 30 gru 2017, 16:20

mam tylko nadzieje ze mechanik ma obcykane skrzynie ZF.
W grojcu jest serwis ZF.

MISQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 15 maja 2016, 19:37
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: MISQ » 31 gru 2017, 10:33

Przearbiałem taki problem i wywaliło zaworek na sterowniku , kupiłem druga na czesci i przełozyłem i smiga , Jak cos to mam takie czesci :D
Przeróbki - rzeźby to JA ;)

Devinsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 23 cze 2017, 23:51
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Devinsky » 12 sty 2018, 22:56

Panowie w środę wstawiam auto do mechanika (tak wiem trochę się przeciągnęło ) także w czwartek napiszę jak będzie po regeneracji mechatroniki i elektrozaworów.

Empirator
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 10 mar 2016, 17:36
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Empirator » 13 sty 2018, 20:27

Ogólnie przy wymianie oleju w ASB najlepiej lać ori olej + dynamiczna wymiana, ja też chciałem przyoszczędzić parę stówek i zalałem zamiennik.. i po 6 miesiącach przyoszczędziłem tak że musiałem konwerter regenerować.. a jak mechanik spuścił olej to załamałem ręce - taki przepalony był.. jak narazie po ostatniej wymianie i zalaniu oryginalnym olejem wszystko działa elegancko, odpukać..
Ostatnio zmieniony 14 sty 2018, 10:02 przez Empirator, łącznie zmieniany 1 raz.
Był - VW Passat B5 1.8T,
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga