Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ASB 3.0 232 KM] asb.trzesie się i faluje na obreotach

Silniki wysokoprężne
stefan3550
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 03 mar 2017, 09:28
Lokalizacja: Osiek

[ ASB 3.0 232 KM] asb.trzesie się i faluje na obreotach

Post autor: stefan3550 » 20 gru 2017, 23:10

Witam.Problem dotyczy auta kolegi 3.0tdi asb Q+tip KGX.Auto miało niezbyt rownomiera pracę od około 1tyś.obr.do 2tyś.Po przekroczeniu tej prędkości silnik pracował ok.Wymieniłem mu olej (motul x clean plus)filtry,zrobiłem wypalanie dpf.Brak poprawy.Silnik chodzil 10 min na postoju,lekko zmienił dźwięk.Jechałem kawałek i nagle troszke zeslabnąl i mocniej sie trzepie.Teraz ta nieregularna praca jest nawet na wolnych obrotach i skaczą od 700 do 780.dodam że od kąd go kupił czyli ze dwa miechy(auto było 2 dni w kraju jak kkupował)to przykopcal.i kopci do dziś.Teraz mocniej kopci jak faluje na obrotach.Jak się go przegazuje to kopci jak cholera.Spaliny śmierdzą jak by na oleju jadalnym jeździł.Paliwo jest ok,kolektory zdjąlem klapy ok ,turbo ok,pasek na pompie wygłada ladnie,,przepusnnica też.odpinam przepływe to samo.vcds pokazal dwa błedy,ktore po usunieciu nie wrócily

000305 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0131 - 001 - Signal too Low - Intermittent
000801 - Engine Speed Sensor (G28)
Silnik nie trzaska się ni rzęźi.Biegi chodzą extra...Proszę o jakieś wskazówki.Chodzą mi po glowie wtryski.bo korekcjee na 2 i 5garze są 5 i -5,Ale nie wiem czy jest się czym sugerować

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 20 gru 2017, 23:18

Możesz spróbować dać wtryski do sprawdzenia
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 gru 2017, 23:20

Wrzuć logi z grup 13-14, 72-77, 102 i 104 (wszystko na rozgrzanym silniku). Do sprawdzenia sonda lambda oraz czujnik prędkości silnika. Dwie ostatnie rzeczy mają wpływ na trzęsienie się silnika, a sonda na dymienie.

stefan3550
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 03 mar 2017, 09:28
Lokalizacja: Osiek

Post autor: stefan3550 » 22 gru 2017, 10:15

dzis poskładam kolektory,bo wszystko wyczściłem i zrobie logi wieczorem...A koleś mi mówil że problemy zaczęły sięod mrugania kontrolki świecy żarowej i slabego ciągu.Był bład nastawnika turbo.Odpiąłęm go,oprawiłem styk w kosce.i już nie wrócił

[ Dodano: 2017-12-21, 22:18 ]
no więc wrzucam logi
http://vaglogi.pl/log-013_haYHn1D.html
http://vaglogi.pl/log-014_agx9171.html
http://vaglogi.pl/log-072_EmsOow4.html
http://vaglogi.pl/log-073_Ps3Pi0m.html
http://vaglogi.pl/log-074_8bM7u.html
http://vaglogi.pl/log-075_qoOqz8.html
http://vaglogi.pl/log-076_Ku87UA.html
http://vaglogi.pl/log-077_CIxdod.html
http://vaglogi.pl/log-102_j231oxo.html
http://vaglogi.pl/log-104_5iNWUoC.html

[ Dodano: 2017-12-22, 10:15 ]
Jak by ktoś miał chwilę to rzućcie okiem na te logi,ale mnie się wydaje że coś z układem paliwowym.Auto strasznie kopci i smierdzi nie dopaloną ropa,ma tez taie zająkniie podczas rozruchu

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 24 gru 2017, 12:19

Proponuje nie jezdzic tym autem bo wszystko wskazuje na padniety wtrysk (wtryski), to powoduje wszystkie objawy. Przed wymiana proponuje sprawdzic stan silnika (kompresje) jak i stan pompy CR bo czasem ona puszczajac opilki wykancza wtryski.

z1_white
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 12 sie 2017, 20:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: z1_white » 24 gru 2017, 15:49

Kolego miałem podobne obiawy nierównomiernej pracy silnika pierwsze co zrobiłem to dałem elektrykowi i powiedział ze pierw wyczyścimy i zaadaptujemy od nowa przepustnicę zrobił to i problem znikną jeśli chodzi o falujące obroty miałem taki przypadek w 3 samochodach .gdy jechałem to bylo w miare ok ale gdy podczas jazdy wrzuciłem na bieg jałowy to obroty falowały czasami podczas ruszania auto gasło albo musiałem dać dużo więcej gazu żeby nie gasło po przeczyszczeniu przepustnicy i adaptacji przez elektryk autko juz nie miało problemów z falującymi obrotami a jeśli chodzi o resztę to nie wypowiem się tylko jesli chodzi o te obroty to tyle wiem bo tak miałem nie raz pozdrawiam
MODYFIKACJE:
-Podświetlenie tablic LED
-Lampy LED tył Pełen FL
-Oświetlenie LED wewnątrz

stefan3550
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 03 mar 2017, 09:28
Lokalizacja: Osiek

Post autor: stefan3550 » 24 gru 2017, 18:41

Szczerz to nie sądze że to przepustnica bo bez kolektorów go odpalałem,bez przepływki oraz przepustnnicy i auto chodzilo tak samo.Jeździć się nim nie da bo jak wrzuce na D czy S to dostaje parkinsona ,szarpie,telepocze budą etc.po korekcjach powiedziłbym że 3 i 5 wtrysk siada,ale niech się ktoś mądrzejszy wypowie

[ Dodano: 2017-12-24, 18:41 ]

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 gru 2017, 19:00

Pomiary robiłeś na lub po przegazowaniu, ponieważ temperatura w grupie 102 jest trochę za wysoka. Wszystko miałeś zrobić na postoju na jałowych obrotach po rozgrzaniu auta.

Na postawie logów masz wtryski do wymiany i to w trybie natychmiastowym, ponieważ trzy nadają się już dawno na śmietnik. Nie dziwię, że DPF się zapchał, a auto kopci i są problemy z odpaleniem. Dodatkowo poprzednie błędy mogą być skutkiem wtrysków, które są tragiczne. Ktoś nieudolnie też wypalił DPF, ponieważ nie zeruje się zawartości popiołu, a w polu 104.1 masz zero. Robi się to po wymianie filtra.

Wygląda też jakby ktoś wpisywał kody z niektóych wtrysków do sterownika silnika, ponieważ są zera, a nie powinno ich tam być. Nawet nowe wtryski po przejechaniu tysiąca kilometrów mają rozjechane korekty i jest to prawidłowe.

Wydaje mi się też, że po stronie kierowcy słychać delikatne cykanie/dmuchanie charakterystyczne dla przedmuchów od miedzianej podkładki wtrysków, ale na podstawie nagrania ciężko to potwierdzieć.

Jaki masz w ogóle przebieg? Masz auto z początku produkcji, więc wtryski są głównym podejrzanym.

Jest pewien sposób na chwilowe poprawienie pracy silnika, ale może być to niebezpieczne, gdy będziesz dłużej tak jeździć.

stefan3550
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 03 mar 2017, 09:28
Lokalizacja: Osiek

Post autor: stefan3550 » 25 gru 2017, 14:25

Dzieki za zainteresowanie.Auto nie bylo po zadnej przegazowce,dpfa wypalali chyba komisiarze co go przywiezli...ja go wypalalem jeszcze raz.Auto to nie jest to z mojego profilu(bmk) tylko asb z 2008 roku.Nalot ma 210k..Nikt nim nie jezdzi stoi u mnie na placu i zastanawiam sie co z nim zrobic.....o podkladkach pod wtryskami tez myslalem....ale moj bmk pyka glosniej,ale nie ma zaxnych problemow oprocz cykania.Moglbys mi zdradzic ten sposob?aaa wiem ze jestem ciekawski ale jak to wszystko wyczytales z tych logow.......chcialbym to troszke ogarnac...ale nikt mi tego nigdy nie wytlumaczyl.I owtatnia sprawa.auto jest kolegi niewiem ile bedzie chcial inwestowac....co mu poradzic...wtryski
-nowe
-regenerowane
-uzywki z gwarancja?
Z gory dzieki za podpowiedzi

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 gru 2017, 17:56

Temperatury w grupie 102.1 i 102.2 powinny oscylować w granicy 150*C, ale wszystko zależy od temperatury na zewnątrz. U Ciebie jest to ponad 300*C, więc trochę za dużo jak na auto, które pracuje na postoju. Dlatego pytałem się czy czasami ktoś nie gazował przed pomiarem.

Na podstawie grup 72-77 widać, że wszystkie wtryski ma dodatnie wtryski co oznacza, że są one zapieczone, a wtrysk nr 3 jest już tragiczny. Z kolei grupy 13-14 pokazują bieżące dawki poszczególnych wtrysków i tu można zauważyć, że 3 i 5 jest mocno poza normą (+/- 1,5 na postoju). Po wpisaniu kodów z wtrysków wszystkie wartości pól z grup 72-77 mają wartość zero, a u Ciebie w kilku miejscach one występują co jest podejrzane, ale nie wykluczone.

W polu 104.1 widoczna jest ilość popiołu, który pochodzi ze spalania oleju silnikowego i jego nie da się wypalić. Po wypalaniu DPF nie kasuje się go, a u Ciebie jest zero. Wartość ta narasta wraz z przebiegiem.

Jeśli chodzi o ten sposób, to można na nowo zakodować wszystkie wtryski. Wtedy silnik będzie 'myślał', że są nowe i będzie inaczej nimi sterował. Istnieje wtedy jednak możliwość, że gdy są one uszkodzone, to może wypalić nawet tłok <uoee> . Według wskazań masz je zapieczone, ale nie można ufać tym pomiarom, ponieważ połowa może lać.

Gdy auto ma służyć dłużej, to w rachubę wchodzi tylko i wyłącznie wymiana na fabrycznie nowe wtryski Boscha. Jeśli ten przebieg jest prawdziwy, to możliwe, że akurat przyszedł na nie czas.

stefan3550
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 03 mar 2017, 09:28
Lokalizacja: Osiek

Post autor: stefan3550 » 03 sty 2018, 22:08

Mat1324 bardzo dziękuję Ci za podpowiedzi.Za autem jeździliśmy 2miechy.ten wydawał się być ok.2dni w kraju,miał tylko nowe kolektory bo (podobno klapy już nie chodziły)Silnik chodził ładnie miękko,bez jakiś problemów.Co ważne tylko jeden błotnik i jedne drzwi były malowane.brak szpachli.....po obejrzeniu 8zlomow.ten był niczym kwiat na bagnie.a tu wychodzi że go trochę podkombinowali.co do wtrysków no to mogę mu tylko poradzić a koleś będzie sobie decydował.jednak jest to trochę kasy.jeszcze raz bardzo ci dziekuje

[ Dodano: 2018-01-03, 21:54 ]
Witam wszystkich w nowym roku i życzę dużo szczęścia i pomyślności :>

[ Dodano: 2018-01-03, 22:08 ]
A teraz do rzeczy.Wymieniłem wszystkie wtryski,odpowietrzyłem,zakodowałem......i dupa to samo.......proszę o pomoc bo oszaleje z tym autem od72 do 77 teraz jest wszędzie 0 korecje
Wrzucam tylko log 14sty bo 13sty mi sie zle zapisal,ale wszystko wyglada tak samo....... <stres>
http://vaglogi.pl/log-014_6583q.html

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 06 sty 2018, 16:21

stefan3550 pisze:Wymieniłem wszystkie wtryski,odpowietrzyłem,zakodowałem......i dupa to samo.......proszę o pomoc
Pozostaje sprawdzenie ciśnienia sprężania. Problem prawdopodobnie leży po stronie dużej różnicy sprężania na jednym z cylindrów.

marcelTDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 29 mar 2012, 21:47
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: marcelTDI » 06 sty 2018, 20:21

To samo miałem napisać. Stawiam na upalony tłok i od początku mi to chodziło po głowie jak napisałeś że go telepie.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 sty 2018, 20:26

Jeśli wyniki są bardzo podobne do poprzednich, to według mnie coś jest ze sterownikiem silnika, który źle dawkuje paliwo.

marcelTDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 29 mar 2012, 21:47
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: marcelTDI » 06 sty 2018, 20:33

Grupa 14 to odchylenia dawek na 4,5,6 cyl - dobrze myślę? Czy to odchylenie dawkowania na blisko +5 nie tłumaczyłoby braku kompresji na tym cylindrze? Trochę tych aut w życiu widziałem, ale uszkodzonego sterownika silnika w tym modelu jeszcze nigdy - co nie znaczy że nie mogło się zdarzyć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga