Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Stukanie podczas jazdy na wprost

Zawieszenie
Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2672
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Stukanie podczas jazdy na wprost

Post autor: Doc » 08 gru 2017, 22:05

Cześć.

Mam pytanko. Niby nic strasznego, ale zaczyna mnie wkurzać.
Odpalam silnik, włączam jedynkę, pomału puszczam sprzęgło i przed zaczynaniem jazdy jeden stuk. Nie jest mocny, głośny ale stuknie. Dwójka, cisza, trójka cisza itd itd. Hamuję, włączam jedynkę, zaczynam poszczać sprzęgło i .... stuk.

Co to może być?
Dźwięk bardziej słyszę po lewej stronie auta.

a) skrzynia biegów zmieniona (z innej "beczki) - było dokładnie to samo. Stuk.
b) koło dwumasowe, sprzęgło, wałek sprzęgła zmieniony - również to samo było i jest. Stuk.
c) wybierak biegów zmieniony - stuk, dźwięk ten sam
d) regenerowana maglownica 8mc temu. Była cisza, ok miesiac temu zaczęło stukać.

Wahacze? Zmienione 4 lata temu. Ogólnie nic nie stuka odnośnie kiepskich, dziurawych ulicach.

Powiem jeszcze, że dzisiaj umyłem auto i cisza... deszcz pada niby cisza, nie ma stukania.
Hmm... <mysli> Przecież nie zmienię wszystkich wahaczy. A jeśli dalej będzie to samo? <zalamka>

I jeszcze jedno... kręcę kierownicę w lewo lub w prawo prawie do końca... przed jazdą... Cisza. :[

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 08 gru 2017, 22:19

Być może gdzieś jakiś sworzeń delikatnie stuka. Żeby to dokładnie sprawdzić najlepiej rozebrać zawieszenie i ręcznie posprawdzac luzy na sworzniach
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2672
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 08 gru 2017, 22:26

repek92 pisze:Być może gdzieś jakiś sworzeń delikatnie stuka. Żeby to dokładnie sprawdzić najlepiej rozebrać zawieszenie i ręcznie posprawdzac luzy na sworzniach
No właśnie. Najgorsze jest to, że byłem w warsztacie...podnośnik, facet sprawdzał i niby ok. <zalamka>

ps.
Pomyślałem i dostałem przeguby wewnętrzne (barter tak jak widzicie z reklamami). Nie zmieniłem. Kurdę, ale raczej to nie to. Powinno stukać prawie wszędzie.
Ostatnio zmieniony 08 gru 2017, 22:30 przez Doc, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 08 gru 2017, 22:28

Ja też miałem wszystko ok. Po rozebraniu jednak nie było ok. Ręcznie był wyczuwalny luz na sworzniu wielowahaczowe zawieszenie jest mocno spięte że sobą żeby wyczuć luz jak jest wszystko skręcone
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2672
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 08 gru 2017, 22:31

Yhm...muszę zapytać jaki jest koszt w warsztacie. :/ Jestem w bloku, mieszkaniu...parking. Sam nic nie zrobię. :/

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 08 gru 2017, 22:34

Nie wiadomo jak sworznie, czy wyjdą. Chodzi o te w zwrotnicy. Może być ciężko je wybić.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2672
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 08 gru 2017, 22:36

repek92 pisze:(...)Chodzi o te w zwrotnicy.
Rozumiem. Nawet też mam w piwnicy jakby co. Używane, dobre...więc mam.
Wahacze też mam. Już nie będę mówił czego jeszcze nie mam. ;) (reklamy bez pieniążków) ;)
Ostatnio zmieniony 08 gru 2017, 22:40 przez Doc, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 08 gru 2017, 22:40

Trzeba próbować. Najważniejsza jest dobra diagnoza. Ostatnio koleżanka miała problem z zawieszeniem w Seacie Altea jeździła do mechaników na skp i nie wykryli co jest powodem stukania. Mi się udało metodą prób i błędów żeby zminimalizować koszta nie wydając na marne doszedłem do tego co stuka. Wymieniłem elementy które na pierwszy rzut oka nie wyglądaly na zużyte a jednak były. Po wymianie cisza &#128521;
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2672
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 08 gru 2017, 22:43

No tak. Dzięki Marcinie. Ogólnie polecę do p. Piotrka (warsztat). Zapytam jaki koszt. Serio inaczej nic nie zrobię. Będę patrzył z diagnozą. Zawsze jestem. Patrzę, gadam i nie uciekam.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 08 gru 2017, 22:45

Jeśli coś wyniknie daj znać &#128578;
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2672
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 08 gru 2017, 22:50

Ok. Jutro lecę do Magdy, przyjaciółki. Ma dom, garaż. Będę zmieniał prawą przetwornicę xenona. Sprawdzałem... zmiana xenona.... kupa. Bezpiecznik, bez zmian. Już nie będę mówił bo inna "beczka". ;) Przestał działać.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 08 gru 2017, 22:54

Co do Xenon to jak miałem w lagunie i padła mi przetwornica to sprawdzałem słuchając po zapaleniu świateł. Odrazu po zapaleniu przetwornica delikatnie "bzyczy" ale nie wiem czy każda tak ma. Może warto sprawdzić czy sprawna wydaje jakiś dźwięk i porównać z tą co nie świeci.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2672
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 08 gru 2017, 23:03

Marcinie, aż głupio. <glupek> Powiem Ci dokładnie...
Poprawiłem gumę w reflektorze. Wyłączyłem wtyczkę xenona na chwilę, włączyłem nie równo. Odpalam światła, prawy xenon miga jak głupi i przestał działać. Więc? :/ 99% przetwornica "umarła". Oryginał Hella.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 08 gru 2017, 23:04

Lub nadpalone gniazdo.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2672
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 08 gru 2017, 23:07

Gniazdo czerwone/pomarańczowe? Widocznie w środku, tu gdzie xenon ("żarówka"). Lukałem i niby ok.
(załącznik, próbka)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 08 gru 2017, 23:11 przez Doc, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga