Stukanie podczas jazdy na wprost
- Doc
- Administrator
- Posty: 2672
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Stukanie podczas jazdy na wprost
Cześć.
Mam pytanko. Niby nic strasznego, ale zaczyna mnie wkurzać.
Odpalam silnik, włączam jedynkę, pomału puszczam sprzęgło i przed zaczynaniem jazdy jeden stuk. Nie jest mocny, głośny ale stuknie. Dwójka, cisza, trójka cisza itd itd. Hamuję, włączam jedynkę, zaczynam poszczać sprzęgło i .... stuk.
Co to może być?
Dźwięk bardziej słyszę po lewej stronie auta.
a) skrzynia biegów zmieniona (z innej "beczki) - było dokładnie to samo. Stuk.
b) koło dwumasowe, sprzęgło, wałek sprzęgła zmieniony - również to samo było i jest. Stuk.
c) wybierak biegów zmieniony - stuk, dźwięk ten sam
d) regenerowana maglownica 8mc temu. Była cisza, ok miesiac temu zaczęło stukać.
Wahacze? Zmienione 4 lata temu. Ogólnie nic nie stuka odnośnie kiepskich, dziurawych ulicach.
Powiem jeszcze, że dzisiaj umyłem auto i cisza... deszcz pada niby cisza, nie ma stukania.
Hmm... Przecież nie zmienię wszystkich wahaczy. A jeśli dalej będzie to samo?
I jeszcze jedno... kręcę kierownicę w lewo lub w prawo prawie do końca... przed jazdą... Cisza.
Mam pytanko. Niby nic strasznego, ale zaczyna mnie wkurzać.
Odpalam silnik, włączam jedynkę, pomału puszczam sprzęgło i przed zaczynaniem jazdy jeden stuk. Nie jest mocny, głośny ale stuknie. Dwójka, cisza, trójka cisza itd itd. Hamuję, włączam jedynkę, zaczynam poszczać sprzęgło i .... stuk.
Co to może być?
Dźwięk bardziej słyszę po lewej stronie auta.
a) skrzynia biegów zmieniona (z innej "beczki) - było dokładnie to samo. Stuk.
b) koło dwumasowe, sprzęgło, wałek sprzęgła zmieniony - również to samo było i jest. Stuk.
c) wybierak biegów zmieniony - stuk, dźwięk ten sam
d) regenerowana maglownica 8mc temu. Była cisza, ok miesiac temu zaczęło stukać.
Wahacze? Zmienione 4 lata temu. Ogólnie nic nie stuka odnośnie kiepskich, dziurawych ulicach.
Powiem jeszcze, że dzisiaj umyłem auto i cisza... deszcz pada niby cisza, nie ma stukania.
Hmm... Przecież nie zmienię wszystkich wahaczy. A jeśli dalej będzie to samo?
I jeszcze jedno... kręcę kierownicę w lewo lub w prawo prawie do końca... przed jazdą... Cisza.
- Doc
- Administrator
- Posty: 2672
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
No właśnie. Najgorsze jest to, że byłem w warsztacie...podnośnik, facet sprawdzał i niby ok.repek92 pisze:Być może gdzieś jakiś sworzeń delikatnie stuka. Żeby to dokładnie sprawdzić najlepiej rozebrać zawieszenie i ręcznie posprawdzac luzy na sworzniach
ps.
Pomyślałem i dostałem przeguby wewnętrzne (barter tak jak widzicie z reklamami). Nie zmieniłem. Kurdę, ale raczej to nie to. Powinno stukać prawie wszędzie.
Ostatnio zmieniony 08 gru 2017, 22:30 przez Doc, łącznie zmieniany 1 raz.
- Doc
- Administrator
- Posty: 2672
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Rozumiem. Nawet też mam w piwnicy jakby co. Używane, dobre...więc mam.repek92 pisze:(...)Chodzi o te w zwrotnicy.
Wahacze też mam. Już nie będę mówił czego jeszcze nie mam. (reklamy bez pieniążków)
Ostatnio zmieniony 08 gru 2017, 22:40 przez Doc, łącznie zmieniany 1 raz.
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Trzeba próbować. Najważniejsza jest dobra diagnoza. Ostatnio koleżanka miała problem z zawieszeniem w Seacie Altea jeździła do mechaników na skp i nie wykryli co jest powodem stukania. Mi się udało metodą prób i błędów żeby zminimalizować koszta nie wydając na marne doszedłem do tego co stuka. Wymieniłem elementy które na pierwszy rzut oka nie wyglądaly na zużyte a jednak były. Po wymianie cisza 😉
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
- Doc
- Administrator
- Posty: 2672
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
No tak. Dzięki Marcinie. Ogólnie polecę do p. Piotrka (warsztat). Zapytam jaki koszt. Serio inaczej nic nie zrobię. Będę patrzył z diagnozą. Zawsze jestem. Patrzę, gadam i nie uciekam.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl
Ps: Polecam iParts.pl
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Co do Xenon to jak miałem w lagunie i padła mi przetwornica to sprawdzałem słuchając po zapaleniu świateł. Odrazu po zapaleniu przetwornica delikatnie "bzyczy" ale nie wiem czy każda tak ma. Może warto sprawdzić czy sprawna wydaje jakiś dźwięk i porównać z tą co nie świeci.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
- Doc
- Administrator
- Posty: 2672
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Gniazdo czerwone/pomarańczowe? Widocznie w środku, tu gdzie xenon ("żarówka"). Lukałem i niby ok.
(załącznik, próbka)
(załącznik, próbka)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 08 gru 2017, 23:11 przez Doc, łącznie zmieniany 1 raz.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga