Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

RNS-E podświetlanie i zapłon, a brak szyny CAN

Car Audio
djmatti91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 24 paź 2017, 21:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

RNS-E podświetlanie i zapłon, a brak szyny CAN

Post autor: djmatti91 » 02 gru 2017, 15:10

Witam! Posiadam egzemplarz z roku 2000. 2.8Q APR

Zamontowałem RNS-E i pojawił się standardowy problem czyli brak podświetlania przycisków, nie wyłącza się po wyciągnięciu kluczyka, nie działa FIS. Po za tymi trzema problemami samo urządzenie chodzi i gra ładnie. Radio było podłączone z adapterem jak na obrazku.

Z tego co się dowiedziałem od człowieka który mi montował radio w moim samochodzie nie ma szyny CAN. Byłem także na adaptacji licznika i VCDS w ogóle nie widzi tego radia.

Nie jestem elektrykiem i niektóre rzeczy ciężko mi wytłumaczyć ale myślę że damy radę wspólnymi siłami :)

Generalnie najbardziej zależy mi na tym aby podświetlanie działało i wyłączanie. Fis do szczęścia mi nie jest potrzebny (ale jak będzie to fajnie).

Nie wiem czy dobrze myślę ale wychodzi na to że trzeba coś w kablach zmieniać/dorabiać. Gdzieś w końcu musi być sygnał który daje info do urządzenia że ma świecić i się włączać... No właśnie i gdzie tego szukać lub skad pociągnąć dodatkowy kabel i gdzie go wpiąć. To co napisałem może być jakaś bzdura, ale tak jak wpsomniałem wcześniej nie znam się ale chcę ogarnać temat z kolegą elektrykiem jednak potrzebujemy punktu zaczepienia ewentualnie jakiegoś schematu.

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 02 gru 2017, 17:16

Jakie miałeś radio wcześniej? Zegarek masz cyfrowy?
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1331
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: yarowsc » 02 gru 2017, 19:33

do kompletu musisz dokupić emulator CAN do RNS-E, koszt ok. 200zł. bez tego nic nie zrobisz

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 gru 2017, 09:28

Witam! Posiadam egzemplarz z roku 2000. 2.8Q APR
sorry ale elektryk nie do końca wie co i jak - masz szynę CAN w liczniku w tym roczniku - pin 5 i 6 szarej wtyczki licznika , musisz je dołożyć i podciągnać pod radio , żadne emulatory CAN niepotrzebne
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

djmatti91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 24 paź 2017, 21:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: djmatti91 » 03 gru 2017, 17:50

repek92 pisze:Jakie miałeś radio wcześniej? Zegarek masz cyfrowy?
Wcześniej było sympohony I
yarowsc pisze:do kompletu musisz dokupić emulator CAN do RNS-E, koszt ok. 200zł. bez tego nic nie zrobisz
Możesz podrzucić link ?
bendzji pisze:sorry ale elektryk nie do końca wie co i jak - masz szynę CAN w liczniku w tym roczniku - pin 5 i 6 szarej wtyczki licznika , musisz je dołożyć i podciągnać pod radio , żadne emulatory CAN niepotrzebne
Sam nie wiem jak to sprawdzić... tak mi powiedział. Już wcześniej widziałem gdzies info o tym sposobie. Istnieje jakiś schemat do tego??

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 gru 2017, 18:19

schemat niepotrzebny - pin 5 szarej wtyki to cANH , pin 6 CANL , lączysz je z odpowiednimi pinami w RNSE które są opisane na naklejce

potem adaptacja 62 kanału na 5 i jazda :P
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

djmatti91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 24 paź 2017, 21:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: djmatti91 » 03 gru 2017, 20:33

OK w takim razie będziemy działać jak coś
:)

Te odpowiednie piny w RNSE będą też opisane jako canH i canL ?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 gru 2017, 22:17

dokładnie tak <okok> szukajcie we wtyczce D tam gdzie zasilanie od strony RNSE albo w czerwonym gnieździe od strony fabrycznej wiązki ;)
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

djmatti91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 24 paź 2017, 21:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: djmatti91 » 04 gru 2017, 19:55

@bedzji wielkie podziękowania dla Ciebie!! Ten sposób zadziałał prawie na 100%.

Podświetlanie i zapłon działa, jest problem z fisem bo ruszył na chwile i padł. Pokazał się napis MP3 na fisie i tytł piosenki i zgasło. Sprawdzałem kable, wtyczkę, kilka razy adptowałem licznik i już nie ruszył. Odpuściłem temat bo za zimno na takie zabawy, ale na wiosne sobie obadam to na spokojnie...

Nie taki diabeł straszny jak go malują i 300zł w kieszeni :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 04 gru 2017, 22:00

to już może być kwestia licznika , RNSE jaki ma numer? na pewno jest z C5? tu na Forum ktoś walczyl z podobnym problemem i chyba przyczyną była płyta gówna rnse z A3 8P
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

djmatti91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 24 paź 2017, 21:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: djmatti91 » 05 gru 2017, 09:21

Musiałby targać i sprawdzić. Na pewno jest z C5. Na radiu była naklejka że 2004r.

Przez chwile działało, ale co się stało to nie wiem. Powróce do tematu na wiosnę bo garażu jeszcze nie mam i na dworze w zimę takie rzeczy robić to męczarnia. Po za tym jestem mocno ograniczony czasowo na chwilę obecną.

Najważniejsze że świeci :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 05 gru 2017, 09:22

Podepniesz vaga i też numer sie dowiesz
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

djmatti91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 24 paź 2017, 21:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: djmatti91 » 29 mar 2018, 15:46

wracając do kwestii licznika to znaczy że może być za stary ?

[ Dodano: 2018-03-29, 15:46 ]
No witam ponownie. Przyszła wiosna i chęci do poprawek.

Radio działa, zapłon też, podświetlenie również. Dalej występuje problem z Fisem.

Mianowicie zauważyłem że gdy radio jest wyłączone podczas jazdy (bo je wyłączyliśmy np. dzień wcześniej stawiając samochód na parkingu) i je włączymy to FIS zaskakuje i w zależności od tego na jakiej funkcji zostało ostatnio wyłączone pokazuje albo RDS albo MP3 itd. Gdy jedna już radio w 100% załapie czyli włączy się na wyświetlaczu menu itd to FIS od radia gaśnie.

Chciałbym to poprawić i szukam podpowiedzi. Jedynie co mi przychodzi do głowy to fakt że może dałem za gruby kabelek z licznika do RNSE?? (ale to tylko moje myślenie co ewentualnie mogłem zrobić wcześniej źle).

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 29 mar 2018, 19:02

musiałbyś kiedyś podmienić licznik na poliftowy chociażby na chwilę żeby go wykluczyć

druga sprawa może soft w RNSE w jakiś sposób ma wpływ

djmatti91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 24 paź 2017, 21:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: djmatti91 » 29 mar 2018, 20:37

druga sprawa jest taka że VCDS nie łączy się z radiem, pewnie ma to związek z tym że nie mam CANa

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga