Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Tiptronic - poczatek problemu ?

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Takitam94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 15 paź 2017, 16:00
Imię: Mateusz
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków / Jarosław

Tiptronic - poczatek problemu ?

Post autor: Takitam94 » 13 lis 2017, 16:41

Witam Was :D Przejdę od razu do rzeczy, mianowicie:

Odkąd kupiłem autko występuje problem falowania obrotów w zakresie +- 200, problem pojawia się TYLKO wtedy gdy nie jest wcisnięty pedał hamluca lub gazu. W sumie nie był to wielki problem bo nie przeszkadzało w jezdzie, pomyslalem ze to konwerter i za jakis czas się go zregeneruje a przy okazji wymieni olej. Od ostatniego tygodnia niestety zrobiło się chłodniej i gdy autko postoi przez noc i rano ruszam to dość mocno szarpnie przy pierwszej zmianie z 1 na 2:) dodam ze tylko za pierwszym i czasem drugim razem, jak się troche rozgrzeje to jest cacy :D Wnioskuję że coś z olejem :D Do tego doszły takie objawy (albo jestem przewrażliwiony) jak głośniejszy szum podczas jazdy, a przy dodawaniu gazu lekkie "buczenie" ( i nie to raczej nie odgłos silnika lub wydechu), stawiam na skrzynie lub konwerter :D Byłem dziś w jednym z lepszch warsztatow ASB w Lublinie i najblizszy wolny termin na diagnostyke to Styczeń :(, jutro jeszcze popytam gdzieś indziej ale pomyślałem że tu ktoś pomoże :) Dodam że VCDS nie pokazuje żadnych błędów silnik ani skrzyni.

Uprzedzając pytania :D Z tego co wiem olej nie był prawdopodobnie wymieniany i chcę to zrobic bo juz 270k km, ale czy to wystarczy aby problemy zniknęły :D ?

HELP :| :(

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 lis 2017, 17:18

Wymiana oleju może pomóc, ale nie ma 100% pewności. Tiptronik przy niższych temperaturach potrafi przeciągać biegi oraz zmieniać je trochę gwałtowniej. Dodatkowo występuje też widoczne falowanie obrotów. Jeśli po rozgrzaniu wszystko wraca do normy, to nie ma się czym przejmować. Przy uszkodzonym konwerterze występuje jego ślizganie powyżej 3 biegu i objawia się to falowaniem obrotów podczas jazdy ze stalą prędkością jazdy (przeważnie ok. 70-80 km/h). Gdy jest już mocniej zużyty, to w tych przedziałach prędkości odczuwalne jest wrażenie jazdy po kostce brukowej.

Awatar użytkownika
Takitam94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 15 paź 2017, 16:00
Imię: Mateusz
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków / Jarosław

Post autor: Takitam94 » 13 lis 2017, 17:45

falowanie nie ustaje nawet na rozgrzanym silniku, nie faluje jednak przy jezdzie ze stalal predkoscia, sprawdzalem juz na tempomacie. Troche niepokoja mnie te dzwięki ktore zaczynam slyszec od kilku dni, pozatym czasem przy redukcji slychac lekkie "zgrzytniecie" co do napraw to mam ograniczony budzet a nie chce wymieniac oleju zeby za chwile regenerowac konwerter i wymieniac olej po raz kolejny :( czy to falowanie obrotow moze mieć inna przyczynę ? :) kolejne pytanie, czy jestem w stanie sam wymienic olej w tej skrzyni statycznie czy sa jakies haczyki ? Dodam że remontowałem juz automat samodzielnie no ale to była inna amerykańska konstrukcja i troche mniej elektroniki :)
!! ALLROAD !!
<okok> WAUZZZ4F5N076873 <okok>

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 13 lis 2017, 17:55

Wymiana jest prosta sam robiłem u siebie tylko w C5 trochę porad od mat1324 i dałem radę. Ale mat1324 niech ci udzieli fachowej porady &#128521;

[ Dodano: 2017-11-13, 17:55 ]
Co do tego szarpnięcia po nocy to ja miałem podobnie ale na ciepłym nawet ale winowajcą był chyba czujnik temperatury płynu wymieniłem go i spokój. A działo się tak że nawet gdy silnik był ciepły mimo to świece grzały dlugo, przez długi czas utrzymywały się wysokie obroty i w tym czasie jak ruszałem to było to szarpnięcie
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
Takitam94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 15 paź 2017, 16:00
Imię: Mateusz
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków / Jarosław

Post autor: Takitam94 » 14 lis 2017, 17:02

Byłem dziś w warsztacie, stwierdzili ze konwerter napewno do regeneracji, + do tego wymiana uszczelniacza koła i osłona wału + olej= 3000 jeśli chcę to można przy okazji wyjęcia skrzyni wymienić tarcze i tłoczki, wtedy cena = 5000, co sadzicie ?
!! ALLROAD !!
<okok> WAUZZZ4F5N076873 <okok>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 lis 2017, 17:22

To jest cena netto czy brutto? Jak masz na zbyciu trochę $$, to zrób pełny remont, ale przed oddaniem auta powiedz, że jeśli objawy nie miną albo pojawią się dodatkowe, to nie płacisz za wymianę <okok>.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Takitam94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 15 paź 2017, 16:00
Imię: Mateusz
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków / Jarosław

Post autor: Takitam94 » 14 lis 2017, 20:32

Nie mam $$ na zbyciu, no ale jak juz trzeba to jakos zdobede bo chyba lepiej juz to zrobic skoro skrzynia bedzie wyciagnieta bo placic za jakis czas znow za wyciaganie, olej i robote nie ma sensu. Co do ceny to juz 5 tys do zaplaty, tak sadze, ale dopytam jesli bede mial oddawac do naprawy, dzis tylko byla diagnostyka, o dziwo za darmo :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga