Witam Was :D Przejdę od razu do rzeczy, mianowicie:
Odkąd kupiłem autko występuje problem falowania obrotów w zakresie +- 200, problem pojawia się TYLKO wtedy gdy nie jest wcisnięty pedał hamluca lub gazu. W sumie nie był to wielki problem bo nie przeszkadzało w jezdzie, pomyslalem ze to konwerter i za jakis czas się go zregeneruje a przy okazji wymieni olej. Od ostatniego tygodnia niestety zrobiło się chłodniej i gdy autko postoi przez noc i rano ruszam to dość mocno szarpnie przy pierwszej zmianie z 1 na 2:) dodam ze tylko za pierwszym i czasem drugim razem, jak się troche rozgrzeje to jest cacy :D Wnioskuję że coś z olejem :D Do tego doszły takie objawy (albo jestem przewrażliwiony) jak głośniejszy szum podczas jazdy, a przy dodawaniu gazu lekkie "buczenie" ( i nie to raczej nie odgłos silnika lub wydechu), stawiam na skrzynie lub konwerter :D Byłem dziś w jednym z lepszch warsztatow ASB w Lublinie i najblizszy wolny termin na diagnostyke to Styczeń , jutro jeszcze popytam gdzieś indziej ale pomyślałem że tu ktoś pomoże Dodam że VCDS nie pokazuje żadnych błędów silnik ani skrzyni.
Uprzedzając pytania :D Z tego co wiem olej nie był prawdopodobnie wymieniany i chcę to zrobic bo juz 270k km, ale czy to wystarczy aby problemy zniknęły :D ?
HELP
Tiptronic - poczatek problemu ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wymiana oleju może pomóc, ale nie ma 100% pewności. Tiptronik przy niższych temperaturach potrafi przeciągać biegi oraz zmieniać je trochę gwałtowniej. Dodatkowo występuje też widoczne falowanie obrotów. Jeśli po rozgrzaniu wszystko wraca do normy, to nie ma się czym przejmować. Przy uszkodzonym konwerterze występuje jego ślizganie powyżej 3 biegu i objawia się to falowaniem obrotów podczas jazdy ze stalą prędkością jazdy (przeważnie ok. 70-80 km/h). Gdy jest już mocniej zużyty, to w tych przedziałach prędkości odczuwalne jest wrażenie jazdy po kostce brukowej.
- Takitam94
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 90
- Rejestracja: 15 paź 2017, 16:00
- Imię: Mateusz
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków / Jarosław
falowanie nie ustaje nawet na rozgrzanym silniku, nie faluje jednak przy jezdzie ze stalal predkoscia, sprawdzalem juz na tempomacie. Troche niepokoja mnie te dzwięki ktore zaczynam slyszec od kilku dni, pozatym czasem przy redukcji slychac lekkie "zgrzytniecie" co do napraw to mam ograniczony budzet a nie chce wymieniac oleju zeby za chwile regenerowac konwerter i wymieniac olej po raz kolejny czy to falowanie obrotow moze mieć inna przyczynę ? kolejne pytanie, czy jestem w stanie sam wymienic olej w tej skrzyni statycznie czy sa jakies haczyki ? Dodam że remontowałem juz automat samodzielnie no ale to była inna amerykańska konstrukcja i troche mniej elektroniki
ALLROAD
WAUZZZ4F5N076873
WAUZZZ4F5N076873
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Wymiana jest prosta sam robiłem u siebie tylko w C5 trochę porad od mat1324 i dałem radę. Ale mat1324 niech ci udzieli fachowej porady 😉
[ Dodano: 2017-11-13, 17:55 ]
Co do tego szarpnięcia po nocy to ja miałem podobnie ale na ciepłym nawet ale winowajcą był chyba czujnik temperatury płynu wymieniłem go i spokój. A działo się tak że nawet gdy silnik był ciepły mimo to świece grzały dlugo, przez długi czas utrzymywały się wysokie obroty i w tym czasie jak ruszałem to było to szarpnięcie
[ Dodano: 2017-11-13, 17:55 ]
Co do tego szarpnięcia po nocy to ja miałem podobnie ale na ciepłym nawet ale winowajcą był chyba czujnik temperatury płynu wymieniłem go i spokój. A działo się tak że nawet gdy silnik był ciepły mimo to świece grzały dlugo, przez długi czas utrzymywały się wysokie obroty i w tym czasie jak ruszałem to było to szarpnięcie
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
To jest cena netto czy brutto? Jak masz na zbyciu trochę $$, to zrób pełny remont, ale przed oddaniem auta powiedz, że jeśli objawy nie miną albo pojawią się dodatkowe, to nie płacisz za wymianę .
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
- Takitam94
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 90
- Rejestracja: 15 paź 2017, 16:00
- Imię: Mateusz
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków / Jarosław
Nie mam $$ na zbyciu, no ale jak juz trzeba to jakos zdobede bo chyba lepiej juz to zrobic skoro skrzynia bedzie wyciagnieta bo placic za jakis czas znow za wyciaganie, olej i robote nie ma sensu. Co do ceny to juz 5 tys do zaplaty, tak sadze, ale dopytam jesli bede mial oddawac do naprawy, dzis tylko byla diagnostyka, o dziwo za darmo :D
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga