Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C7 skrzynia NSL

Układ napędowy i skrzynie biegów
kris1973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 10 paź 2017, 19:34
Lokalizacja: Włocławek

A6 C7 skrzynia NSL

Post autor: kris1973 » 10 paź 2017, 19:42

Witam,
jestem nowym użytkownikiem forum. Jestem na etapie zmiany auta. Znalazłem A6 C7 z automatem. Po rozkodowaniu VIN'u wyszło, że skrzynia ma kod NSL i teraz pytanie czy jest to "słynny" s-tronic, na który trzeba uważać przy zakupie ? W kodzie wyposażenia jest 0G7-tiptronic. Sprawdzałem serwisowanie auta i wyszło, że miało wymieniany olej w skrzyni co ok 60 tyś km, auto z Holandii. Skrzynia nie szarpie, nie słychać jakiś zrzytów, stuków podczas przełączania z P na D i odwrotnie. Mogę podać VIN. Auto ma teraz ok 149 tyś. km przebiegu, potwierdzone w serwisie Audi.
Pozdrawiam
Krzysztof

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 10 paź 2017, 20:17

kris1973 pisze:skrzynia ma kod NSL i teraz pytanie czy jest to "słynny" s-tronic, na który trzeba uważać przy zakupie ?
To chyba jest właśnie S-Tronik. Bywa kosztowny w utrzymaniu :(
kris1973 pisze:W kodzie wyposażenia jest 0G7-tiptronic
Ja tez mam 0G7 i to raczej oznacza "skrzynia automatyczna" :)
kris1973 pisze:miało wymieniany olej w skrzyni co ok 60 tyś km
To bardzo dobrze. Przy 80-100 tys. km powinno mieć wymienioną mechatronikę

kris1973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 10 paź 2017, 19:34
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: kris1973 » 10 paź 2017, 20:23

Tzn jak nic się nie dzieje ze skrzynią to trzeba machatronike wymieniać ?? Te skrzynie to produkt Audi czy ktoś dla nich to robi ?? Do tej pory miałem do czynienia ze skrzyniami ZF 8 stopniowym, olej zmieniało się co 80 tys km i jakieś kłopoty zaczynały się po 300-350 tyś. km a tu 100 tyś auto i trzeba skrzynie robić !?!?
Widzę w opisie, że też ma taką skrzynie. Jaki masz przebieg ?? Coś w niej robiłeś ??
Chcę się dowiedzieć jak najwięcej o tym ustrojstwie bo nie wiem czy się w to pakować.
Przy tej skrzyni jest dwumasowe koło zamachowe i "normalne" sprzęgło podobnie jak w manualu czy jest mokre sprzęgło i konwerter olejowy ?

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 10 paź 2017, 21:58

kris1973 pisze:Tzn jak nic się nie dzieje ze skrzynią to trzeba machatronike wymieniać
najczęściej jednak coś się dzieje...
kris1973 pisze:Do tej pory miałem do czynienia ze skrzyniami ZF
Świetne skrzynie.
kris1973 pisze:Widzę w opisie, że też ma taką skrzynie. Jaki masz przebieg Coś w niej robiłeś
Mam obecnie około 150 tys. km
Przy 80 lub 90 tys. km w ASO była wymieniana mechatronika. Olej w skrzyni wymieniany co 60 tys km.
Ja przy 140 tys. musiałem wymieniać w skrzyni sprzęgła, mechatronikę i zawór chłodzenia. Możliwe, ze to on był przyczyną kłopotów - tego już się nie dowiem.
kris1973 pisze:Chcę się dowiedzieć jak najwięcej o tym ustrojstwie bo nie wiem czy się w to pakować.
Kosztowna przygoda, jeśli coś się popsuje. 6HP i 8HP sa pewniejsze ale i w nich zdarzają się przygody. Przyjemność z jazdy S-tronic daje dużą. Tu nie mogę narzekać. Również zmniejsza spalanie. Nie nadaje się do korków.
kris1973 pisze:Przy tej skrzyni jest dwumasowe koło zamachowe i "normalne" sprzęgło podobnie jak w manualu czy jest mokre sprzęgło i konwerter olejowy ?
Jeszcze inny wariant: są mokre sprzęgła współosiowe i brak konwertera <lol>

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 paź 2017, 22:02

0G7 oznacza tyle że jest możliwość ręcznej zmiany biegów

Awatar użytkownika
Quash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdynia/Tczew

Post autor: Quash » 10 paź 2017, 23:38

To bardzo dobrze. Przy 80-100 tys. km powinno mieć wymienioną mechatronikę
Bez przesady nie siejmy paniki, ja mam 147 tys przebiegu z czego 50tys ze zwiekszona moca i u mnie z s-tronikiem nic sie nie dzieje.
460KM/550NM Compsport Stage 2

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 paź 2017, 23:38

A NSL to multitronik , najnowsza odsłona typ skrzyni 0AW

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 11 paź 2017, 00:36

Quash pisze:Bez przesady nie siejmy paniki, ja mam 147 tys przebiegu z czego 50tys ze zwiekszona moca i u mnie z s-tronikiem nic sie nie dzieje.
Zrób przynajmniej dwa razy tyle, to wtedy możesz powiedzieć, że nic się nie dzieje :p . U siebie mam 385 tysięcy km w aucie o rok starszym niż Twój i w tiptronicu zmieniałem tylko olej :] .

[ Dodano: 2017-10-11, 00:36 ]
Tak jak pisał bendzji, skrzynia o oznaczeniu NSL to zwykły multitronic, czyli szału nie ma <uoee> . Przy regularnej wymianie oleju i unikania pałowania potrafi trochę pojeździć <okok> .

Awatar użytkownika
Quash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdynia/Tczew

Post autor: Quash » 11 paź 2017, 02:45

mat1324 pisze:Zrób przynajmniej dwa razy tyle, to wtedy możesz powiedzieć, że nic się nie dzieje . U siebie mam 385 tysięcy km w aucie o rok starszym niż Twój i w tiptronicu zmieniałem tylko olej .
Nie no spoko nie twierdze ze s-tronic bedzie trwaly tak jak "zwykle" automaty ale stwierdzenie ze co 80-100tys potrzebny jest remont to przesada.
460KM/550NM Compsport Stage 2

kris1973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 10 paź 2017, 19:34
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: kris1973 » 11 paź 2017, 09:06

bendzji pisze:A NSL to multitronik , najnowsza odsłona typ skrzyni 0AW
Czyli to nie jest s-tronic, dobrze rozumie ?? To są skrzynie bezstopniowe CVT ??

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 11 paź 2017, 12:06

kris1973 pisze:Czyli to nie jest s-tronic, dobrze rozumie
Jesli mat1324 tak twierdzi - to z pewnością tak jest :)
kris1973 pisze:To są skrzynie bezstopniowe CVT
Tak, multitronik to skrzynia CVT.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 11 paź 2017, 12:13

tak dokładnie bezstopniowa CVT - skrzynia 0AW , jest już dużo poprawiona w SPAM do wcześniejszych ( takie info mam od Bart-S )

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 11 paź 2017, 13:20

Quash pisze: Nie no spoko nie twierdze ze s-tronic bedzie trwaly tak jak "zwykle" automaty ale stwierdzenie ze co 80-100tys potrzebny jest remont to przesada.
Nigdzie nie napisałem, że co 80-100 tysięcy km potrzebny jest remont skrzyni, ale w okolicach 200 tysięcy km już tak <uoee> .

Owszem nowy multitronic jest poprawiony, ale z jakiegoś względu nie jest już stosowany :p .

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 11 paź 2017, 16:18

nie no cały czas idzie , nie wiem skąd takie info

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 11 paź 2017, 17:30

bendzji pisze:nie no cały czas idzie , nie wiem skąd takie info
Jak ją wybrać?
http://www.audi.pl/pl/web/pl/modele/a6/ ... ilnik.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga