Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

uklad chlodzenia skrzyni biegow

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
Robberto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 02 cze 2013, 17:57
Lokalizacja: Nowa Ruda/Frankfurt

uklad chlodzenia skrzyni biegow

Post autor: Robberto » 05 paź 2017, 19:33

witam, mam problem z chlodzeniem oleju w skrzyni biegow, podczas szybszej jazdy olej gotuje sie i jest wyrzucany przez odpowietrznik, czy ma ktos schemat ukladu chlodzenia skrzyni silnik 3.0 tdi 204km skrzynia multitronic

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 paź 2017, 20:21

Podeślij zdjęcie wlepki z bagażnika na PW, to wrzucę schemat konkretnie do Twojego auta.

Robberto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 02 cze 2013, 17:57
Lokalizacja: Nowa Ruda/Frankfurt

Post autor: Robberto » 05 paź 2017, 20:30

wlasnie nie moge owej wlepki znalezc a w ksiazce serwisowej tez nie ma, po vin nie dojdziesz?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 paź 2017, 20:34

Może być, ale z wlepki jest szybciej :).

Robberto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 02 cze 2013, 17:57
Lokalizacja: Nowa Ruda/Frankfurt

Post autor: Robberto » 05 paź 2017, 20:38

poszla pw

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 paź 2017, 20:39

Możliwe, że zatkany jest filtr oleju, z którego wychodzą dwie rurki do chłodnicy oleju, która jest chłodzona/ogrzewana przez płyn chłodzący silnik. Można sprawdzić te dwie rzeczy oraz rurki olejowe. Warto też wymienić olej na oryginalny (zalecany), ponieważ obecny jest przegrzany i pewnie go brakuje.

Robberto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 02 cze 2013, 17:57
Lokalizacja: Nowa Ruda/Frankfurt

Post autor: Robberto » 05 paź 2017, 20:52

masz moze schemat tego ukladu z nr czesci?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 paź 2017, 00:52

Niestety, ale nie dostałem na PW żadnej wiadomości :(. Mam instrukcje napraw oraz numery części do prawie każdego auta z grupy VAG :p. Jeśli masz silnik 3.0 TDI CLAB, to będziesz miał skrzynię multitronic o oznaczeniu NDQ lub NKP.
Wstępnie mogę przesłać taki schemat:

Obrazek

Przewód numer 1 to zasilanie, a numer 2 to powrót. Jakie numery potrzebujesz?

Robberto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 02 cze 2013, 17:57
Lokalizacja: Nowa Ruda/Frankfurt

Post autor: Robberto » 06 paź 2017, 06:26

Wielkie dzięki odezwę się wieczorem,na pewno jeszcze będę potrzebował kilka informacji, nie wiem dlaczego PW nie dotarla

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 paź 2017, 09:52

Sporo ludzi do mnie pisze i miałem pełną skrzynkę. Zapomniałem wyczyścić - mój błąd <uoee> . Teraz powinno być <okok>.

Robberto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 02 cze 2013, 17:57
Lokalizacja: Nowa Ruda/Frankfurt

Post autor: Robberto » 06 paź 2017, 21:20

czy przy wymianie chlodnicy oleju musze wymieniac olej w skrzyni? interesuje mnie nr chlodnicy i jakie zadanie ma zawor 4H0 121 671B znajduje sie w okolicy skrzyni biegow i mam z niego lekkie pocenia na zacisku, mechanik nie chcial tego ruszac bo jest podejrzenie ze krociec jest pekniety

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 paź 2017, 22:11

Masz skrzynię multitronic, w której należy zmieniać olej co 60 tysięcy km. Jeśli olej był zmieniany niedawno, to możesz tylko uzupełnić ubytek. Przy wymianie chłodnicy trochę oleju wyleci, ale nie dużo. Sama chłodnica mieści prawie 2 litrów i ma numer 4G0 317 021 M (wycofano 01/06/2014) &#187; 4G0 317 021 AG i w ASO kosztuje ok. 1150 zł.
Jeśli chodzi o zawór, to teoretycznie nie powinieneś mieć takiego zamontowanego, ponieważ nie był on stosowany w A6. W C7 był używany już jego następca, czyli 4H0 121 671 D. Jeśli z niego cieknie, to możliwe, że jest uszkodzony. Reguluje on przepływ płynu chłodzącego przez chłodnicę oleju. Wygląda, że to właśnie on jest przyczyną przegrzewania się oleju w skrzyni, ponieważ jest cały czas zamknięty albo niewystarczająco się otwiera. W ASO kosztuje ok. 465 zł :). Nie masz czasami błędu związanego z zaworem N509 <mysli>.

[ Dodano: 2017-10-06, 22:11 ]
W razie czego na allegro jest pełno używek tego zaworu, ponieważ stosowany jest w grupie VAG prawie w każdym modelu do sterowania przepływem płynu w układzie chłodzenia silnika, skrzyni czy webasta.
W sumie nie wpadło mi do głowy, że problem nie leży w przepływie oleju, tylko właśnie płynu chłodzącego <uoee> .

Robberto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 02 cze 2013, 17:57
Lokalizacja: Nowa Ruda/Frankfurt

Post autor: Robberto » 06 paź 2017, 23:29

olej wymieniam tak jak byc powinno, ostatnio 180 kkm teraz wymieniem przy ok 230kkm, po ostatniej wymianie zaczelo pluc olejem przy duzej predkosci, zawor 4H0 121 671B mam na 100%, nasuwa mi sie jeszcze jedna mysl, czy jesli olej w skrzyni osiaga max temperature to czy nie powinno to byc sygnalizowane jakims komunikatem na desce rozdzieczej?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 paź 2017, 23:52

Niestety, ale taki komunikat nie pojawi się :(. Jedynie może zapisać się błąd w sterowniku o przekroczeniu granicy pomiaru temperatury.

Robberto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 02 cze 2013, 17:57
Lokalizacja: Nowa Ruda/Frankfurt

Post autor: Robberto » 07 paź 2017, 16:19

bylem dzisiaj wymyc podwozie, o dziwo skrzynia sucha, nigdzie nie widac oleju tylko oslony totalnie zalane az przeciekaly najbardziej z prawej strony, minimalne saczenie zauwazylem wlasnie po prawej stronie z pod dekielka, wyglda jak radiator prostokatny ok 10cm na 15cm przykrecany 4 imbusami, jednak nie wydaje mi sie zeby tam az tak lalo, przeskanowalem tez vcds-em i raczej tez nic nie znalazlem chociaz moze sie nie znam:


03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010
05-Acc/Start Auth. -- Status: Malfunction 0010
28-HVAC, Rear -- Status: Malfunction 0010
42-Door Elect, Driver -- Status: Malfunction 0010
52-Door Elect, Pass. -- Status: Malfunction 0010
5F-Information Electr. -- Status: Malfunction 0010

czy ten dekielek o ktorym pisalem to jest dyferencjal?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga