Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S6 C5] przekladnia kierownicza

Zawieszenie
siwysdz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 03 gru 2008, 00:28
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: siwysdz » 10 maja 2009, 13:15

czyli ten czujnik przy przekladni pod wplywem wiekszej predkosci zamyka doplyw oleju??

a co musialbym zakupic zeby podlaczyc servotronic??
chyba ze to gra nie warta swieczki
Opel Vectra GTS

siwysdz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 03 gru 2008, 00:28
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: siwysdz » 10 maja 2009, 16:44

MAD MAX a powiedz mi jeszcze jak mam teraz wlawec olej na zgaszonym silniku????
co zrobic zeby sie nie zapowietrzyl??
bo teraz chyba nie ma juz w nim oleju poodlaczalem wszystkie przewody od zbiornika od pompy ale nie wiem czy wszystko z niej zlecialo


ps. powiedz mi skad wyczytales info odnosnie servotronika, jakas stronka??
chyba ze masz jakis programik z rzutem tego podlaczenia to moglbys mi podeslac jakiegos skana:-D

siwysdz@interia.pl

pozdrawiam i dziekuje
Opel Vectra GTS

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 10 maja 2009, 16:58

siwysdz pisze:wyciagnalem wczoraj swoja przekladnie
mógłbyś opisać ten proces :?:
trudno... łatwo... ile czasu... od czego zacząć, byłoby fajnie i przydałoby się na forum

siwysdz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 03 gru 2008, 00:28
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: siwysdz » 10 maja 2009, 17:24

pewnie ze moge :-D
wszystko po kolei co robilem

1- demontaz zbiorniczka wyrownawczego cieczy chlodzacej
2- wykrecenie sruby trzymajacej przekladnie od spodu (to bylo pierwsze poniewaz jakbym jej nie odkrecil z komory silnika to bylby koniec mojej pracy , bo spod auta nie mam takiej mozliwosci za duzy silnik :-> )
3- odlaczenie koncowki drazka kierowniczego
4- odlaczenie gornych wahaczy i demontaz kolumny lewego makpersona (sruby w komorze silnika)
5- odlaczenie kolumny kierowniczej od przeklani (odkreca sie ja w srodku auta nad pedalami, jest tam sruba przelotowa wystarczy ja odkrecic , wyciagnac i przegub kardana opadnie nam na dol)
6- jak juz mamy wyciagniego makpersona to mozemy odkrecac weze od przekladni ( jedna odkrecalem od lewej strony kola a druga ze srodka autatam gdzie odlaczylem kolumne)
7- odlaczenie samej kocowki drazka kierowniczego z prawego kola
8- odkrecenie srub trzymajacych przekladnie od gory (sa 2 sruby w komorze silnika tam gdzie zbiornik hamulcowy a druga jest pod akumulatorem)
9- i teaz zostaje nam ja wyciagnac lewa strona wychodzi bez problemu
uwazajcie jeszcze na przewod od servotronika jesli macie na wyposazeniu , ja nie mam ;-)

jak na warunki domowe czyli pod domem to latwo i czasu raczej nie duzo 4 godz

mam nadzieje ze jesli cos to komus sie przyda
pozdro.....
Opel Vectra GTS

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 10 maja 2009, 17:41

super fajnie opisane, na pewno się przyda
co prawda nie rozumiem kilku rzeczy, no chyba że S6 ma aż takie inne zawieszenie i układ kierowniczy
tzn, po co odkręcać górne wahacze :?: kolumnę Macphersona :?:
czy to jest potrzebne do "wyjęcia" przekładni :?: i odłączenia węży :?: tak to przynajmniej sobie wyobrażam

siwysdz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 03 gru 2008, 00:28
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: siwysdz » 10 maja 2009, 18:57

u mnie tak jest ze musialem odkrecic gorne wahacze od pionowej zwrotnicy zeby wyciaganac makpersona, a zeby wyciagnac przekladnie w ESCE trzba wyjac makperson bo nie wyjdzie przekladnia tzn ta cala glowka jest dosc duza:) :-D
Opel Vectra GTS

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 10 maja 2009, 21:33

siwysdz pisze:u mnie tak jest ze musialem odkrecic gorne wahacze od pionowej zwrotnicy zeby wyciaganac makpersona, a zeby wyciagnac przekladnie w ESCE trzba wyjac makperson bo nie wyjdzie przekladnia tzn ta cala glowka jest dosc duza:) :-D
ogólnie i tak wszystko fajnie i ładnie opisane, na pewno się przyda <ok>
sam się do tego zabieram jak do jeża :-/ bo mam tam gdzieś luz, tzn jak mocno szarpię za kierownicę to słyszę jakiś dźwięk dochodzący z okolicy przekładni(pukanie) ale nikt nie potrafi mi powiedzieć o co kaman :-/

siwysdz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 03 gru 2008, 00:28
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: siwysdz » 10 maja 2009, 23:40

[ Dodano: 2009-05-10, 23:45 ]
goly191 pisze:słyszę jakiś dźwięk dochodzący z okolicy przekładni(pukanie)
pewnie powstal jakis luz przekladniowy pewnie nie obedzie sie bez regeneracji, choc zycze jak najmniejszych kosztow
Opel Vectra GTS

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 11 maja 2009, 00:33

siwysdz pisze:pewnie powstal jakis luz przekladniowy pewnie nie obedzie sie bez regeneracji, choc zycze jak najmniejszych kosztow
też tak podejrzewam
ale wchodzi jeszcze w rachubę sprawdzenie drążków kierowniczych
bo na kole od pasażera mam "poziomy luz"

siwysdz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 03 gru 2008, 00:28
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: siwysdz » 11 maja 2009, 02:07

goly191 pisze:"poziomy luz"
to musisz to sprawdzic i wykluczyc rzeczy ktore sa sprawne
powodzenia

[ Dodano: 2009-05-13, 19:56 ]
przekladnia wymieniona ale wydaje mi sie jakby ciezej chodzila niz ta starsza moze to przez ten servotronic albo ze wlalem mineralny olej:)\
Opel Vectra GTS

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 26 maja 2009, 21:05

carlos pisze:A więc tam gdzie ta strzałka tam mam lekko popękaną tą gumę, ale luzów żadnych narazie nie mam.
A tak na przyszłość czy to co zaznaczyłem w kółku to występuje osobno czy bym musiał kupić całość
Jak masz popekaną osłonę gumową to luzy się kiedyś pojawią. Samej gumy raczej nie dostaniesz i w końcu wymienisz końcówke drążka. Na razie możesz jeżdzić co jakiś czas kontrolując czy nie ma luzu.
Chyba, że chcesz mieć "święty spokój" to wymień ja od razu :roll:
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 26 maja 2009, 21:22

carlos pisze: występuje osobno czy bym musiał kupić całość
tak jak kolega wyżej wspomniał, to tylko "końcówka drążka"
dodam tylko, że to przekładnia po lifcie, to co zaznaczone na zdjęciu, czyli końcówka drążka LMO (ori) jedynie 272zł :-/

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 26 maja 2009, 21:50

Nie wiem, czym miałoby się różnić przed i po lifcie, ale tego nigdy nie wymieniałem. Z opisu wynika, że to jest do wszystkich A6C5, podobnie zreszta zarówno do Passata B5 przed i poliftowego. Sądziłem dotychczas, że ten element nie był związany z liftem, no ale może się mylę ?

goly191 mógłbyś objaśnić o różnicach ?
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 27 maja 2009, 00:19

RomanS pisze:goly191 mógłbyś objaśnić o różnicach ?
nie ma problemu ;-)
wystarczy prosty przykład, a nawet dwa
każdy wie jaką ma, bo wystarczy się schylić przed przednim kołem, no i odpalić na przykład intercars
http://sklep.intercars.com.pl/
wybieramy swój model i lecimy tak:
układ kierowniczy>>elementy przenoszenia>>drążki kierownicze>>no i końcówki drążków
tam sobie każdy wybiera firmę, ja wymieniałem ostatnio drążki i końcówki (ok tyś zł) mówię o Lemforderze
ceny w intercarsie były takie jak w ASO
tam na zdjęciach jest widać różnica przed liftem i po lifcie, z tego co się orientuję takie już ma też C6, a na 100% A4 po 2005

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 27 maja 2009, 00:50

goly191, no właśnie zajrzałem do intercarsu i mam końcówki drążka Lemfordera dla roczników od 1997 do 2004. Jedna i ta sama.
Więc nie ma żadnych różnic ?

Inna sprawa, że Intercars ma dziadowskie opisy i podziały mało wiarygodne. O kosmicznych cenach już nie wspomnę.


EDIT: faktycznie dla niektórych silników maja (IC) podział. Starsze wersje 160 zł, nowsze 258 zł (LM) za sztukę.
Trzeba sprawdzic w ETCE.
Części samochodowe online - Motostacja pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga