[S6 C5] przekladnia kierownicza
MAD MAX a powiedz mi jeszcze jak mam teraz wlawec olej na zgaszonym silniku????
co zrobic zeby sie nie zapowietrzyl??
bo teraz chyba nie ma juz w nim oleju poodlaczalem wszystkie przewody od zbiornika od pompy ale nie wiem czy wszystko z niej zlecialo
ps. powiedz mi skad wyczytales info odnosnie servotronika, jakas stronka??
chyba ze masz jakis programik z rzutem tego podlaczenia to moglbys mi podeslac jakiegos skana:-D
siwysdz@interia.pl
pozdrawiam i dziekuje
co zrobic zeby sie nie zapowietrzyl??
bo teraz chyba nie ma juz w nim oleju poodlaczalem wszystkie przewody od zbiornika od pompy ale nie wiem czy wszystko z niej zlecialo
ps. powiedz mi skad wyczytales info odnosnie servotronika, jakas stronka??
chyba ze masz jakis programik z rzutem tego podlaczenia to moglbys mi podeslac jakiegos skana:-D
siwysdz@interia.pl
pozdrawiam i dziekuje
Opel Vectra GTS
pewnie ze moge :-D
wszystko po kolei co robilem
1- demontaz zbiorniczka wyrownawczego cieczy chlodzacej
2- wykrecenie sruby trzymajacej przekladnie od spodu (to bylo pierwsze poniewaz jakbym jej nie odkrecil z komory silnika to bylby koniec mojej pracy , bo spod auta nie mam takiej mozliwosci za duzy silnik )
3- odlaczenie koncowki drazka kierowniczego
4- odlaczenie gornych wahaczy i demontaz kolumny lewego makpersona (sruby w komorze silnika)
5- odlaczenie kolumny kierowniczej od przeklani (odkreca sie ja w srodku auta nad pedalami, jest tam sruba przelotowa wystarczy ja odkrecic , wyciagnac i przegub kardana opadnie nam na dol)
6- jak juz mamy wyciagniego makpersona to mozemy odkrecac weze od przekladni ( jedna odkrecalem od lewej strony kola a druga ze srodka autatam gdzie odlaczylem kolumne)
7- odlaczenie samej kocowki drazka kierowniczego z prawego kola
8- odkrecenie srub trzymajacych przekladnie od gory (sa 2 sruby w komorze silnika tam gdzie zbiornik hamulcowy a druga jest pod akumulatorem)
9- i teaz zostaje nam ja wyciagnac lewa strona wychodzi bez problemu
uwazajcie jeszcze na przewod od servotronika jesli macie na wyposazeniu , ja nie mam
jak na warunki domowe czyli pod domem to latwo i czasu raczej nie duzo 4 godz
mam nadzieje ze jesli cos to komus sie przyda
pozdro.....
wszystko po kolei co robilem
1- demontaz zbiorniczka wyrownawczego cieczy chlodzacej
2- wykrecenie sruby trzymajacej przekladnie od spodu (to bylo pierwsze poniewaz jakbym jej nie odkrecil z komory silnika to bylby koniec mojej pracy , bo spod auta nie mam takiej mozliwosci za duzy silnik )
3- odlaczenie koncowki drazka kierowniczego
4- odlaczenie gornych wahaczy i demontaz kolumny lewego makpersona (sruby w komorze silnika)
5- odlaczenie kolumny kierowniczej od przeklani (odkreca sie ja w srodku auta nad pedalami, jest tam sruba przelotowa wystarczy ja odkrecic , wyciagnac i przegub kardana opadnie nam na dol)
6- jak juz mamy wyciagniego makpersona to mozemy odkrecac weze od przekladni ( jedna odkrecalem od lewej strony kola a druga ze srodka autatam gdzie odlaczylem kolumne)
7- odlaczenie samej kocowki drazka kierowniczego z prawego kola
8- odkrecenie srub trzymajacych przekladnie od gory (sa 2 sruby w komorze silnika tam gdzie zbiornik hamulcowy a druga jest pod akumulatorem)
9- i teaz zostaje nam ja wyciagnac lewa strona wychodzi bez problemu
uwazajcie jeszcze na przewod od servotronika jesli macie na wyposazeniu , ja nie mam
jak na warunki domowe czyli pod domem to latwo i czasu raczej nie duzo 4 godz
mam nadzieje ze jesli cos to komus sie przyda
pozdro.....
Opel Vectra GTS
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
super fajnie opisane, na pewno się przyda
co prawda nie rozumiem kilku rzeczy, no chyba że S6 ma aż takie inne zawieszenie i układ kierowniczy
tzn, po co odkręcać górne wahacze :?: kolumnę Macphersona :?:
czy to jest potrzebne do "wyjęcia" przekładni :?: i odłączenia węży :?: tak to przynajmniej sobie wyobrażam
co prawda nie rozumiem kilku rzeczy, no chyba że S6 ma aż takie inne zawieszenie i układ kierowniczy
tzn, po co odkręcać górne wahacze :?: kolumnę Macphersona :?:
czy to jest potrzebne do "wyjęcia" przekładni :?: i odłączenia węży :?: tak to przynajmniej sobie wyobrażam
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
ogólnie i tak wszystko fajnie i ładnie opisane, na pewno się przydasiwysdz pisze:u mnie tak jest ze musialem odkrecic gorne wahacze od pionowej zwrotnicy zeby wyciaganac makpersona, a zeby wyciagnac przekladnie w ESCE trzba wyjac makperson bo nie wyjdzie przekladnia tzn ta cala glowka jest dosc duza:) :-D
sam się do tego zabieram jak do jeża bo mam tam gdzieś luz, tzn jak mocno szarpię za kierownicę to słyszę jakiś dźwięk dochodzący z okolicy przekładni(pukanie) ale nikt nie potrafi mi powiedzieć o co kaman
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Jak masz popekaną osłonę gumową to luzy się kiedyś pojawią. Samej gumy raczej nie dostaniesz i w końcu wymienisz końcówke drążka. Na razie możesz jeżdzić co jakiś czas kontrolując czy nie ma luzu.carlos pisze:A więc tam gdzie ta strzałka tam mam lekko popękaną tą gumę, ale luzów żadnych narazie nie mam.
A tak na przyszłość czy to co zaznaczyłem w kółku to występuje osobno czy bym musiał kupić całość
Chyba, że chcesz mieć "święty spokój" to wymień ja od razu :roll:
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Nie wiem, czym miałoby się różnić przed i po lifcie, ale tego nigdy nie wymieniałem. Z opisu wynika, że to jest do wszystkich A6C5, podobnie zreszta zarówno do Passata B5 przed i poliftowego. Sądziłem dotychczas, że ten element nie był związany z liftem, no ale może się mylę ?
goly191 mógłbyś objaśnić o różnicach ?
goly191 mógłbyś objaśnić o różnicach ?
Części samochodowe online - Motostacja pl
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
nie ma problemuRomanS pisze:goly191 mógłbyś objaśnić o różnicach ?
wystarczy prosty przykład, a nawet dwa
każdy wie jaką ma, bo wystarczy się schylić przed przednim kołem, no i odpalić na przykład intercars
http://sklep.intercars.com.pl/
wybieramy swój model i lecimy tak:
układ kierowniczy>>elementy przenoszenia>>drążki kierownicze>>no i końcówki drążków
tam sobie każdy wybiera firmę, ja wymieniałem ostatnio drążki i końcówki (ok tyś zł) mówię o Lemforderze
ceny w intercarsie były takie jak w ASO
tam na zdjęciach jest widać różnica przed liftem i po lifcie, z tego co się orientuję takie już ma też C6, a na 100% A4 po 2005
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
goly191, no właśnie zajrzałem do intercarsu i mam końcówki drążka Lemfordera dla roczników od 1997 do 2004. Jedna i ta sama.
Więc nie ma żadnych różnic ?
Inna sprawa, że Intercars ma dziadowskie opisy i podziały mało wiarygodne. O kosmicznych cenach już nie wspomnę.
EDIT: faktycznie dla niektórych silników maja (IC) podział. Starsze wersje 160 zł, nowsze 258 zł (LM) za sztukę.
Trzeba sprawdzic w ETCE.
Więc nie ma żadnych różnic ?
Inna sprawa, że Intercars ma dziadowskie opisy i podziały mało wiarygodne. O kosmicznych cenach już nie wspomnę.
EDIT: faktycznie dla niektórych silników maja (IC) podział. Starsze wersje 160 zł, nowsze 258 zł (LM) za sztukę.
Trzeba sprawdzic w ETCE.
Części samochodowe online - Motostacja pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga