Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Chiptuning A6 C5 1.9 TDI 110km

Silniki wysokoprężne
michalbp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 15 lip 2016, 12:52
Lokalizacja: Biała Podlaska

Chiptuning A6 C5 1.9 TDI 110km

Post autor: michalbp » 11 wrz 2017, 00:14

Witam wszystkich, od roku jestem posiadaczem C5 w wersji 1.9 TDI 110km, jednak ta moc nie jest wystarczająca do tej budy i w związku tym została podjęta decyzja o chiptuningu. Mam do Was pytanie na co zwrócić uwagę przed taką modyfikacją? Co wymienić/naprawić? Czytałem, że po programie można uzyskać około 135-140km. Wstępnie znalazłem firmę, która mi to zrobi za 1000zł czy to adekwatna cena? Wolę zapłacić trochę więcej i mieć pewność, że zostało to zrobione dobrze.
Pozdrawiam

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 11 wrz 2017, 09:39

Zapraszam na Pw zajmuję się chipami. Co musisz sprawdzić no najpierw komplet logów aby sprawdzić czy wszystko jest ok. Nie ma problemów z którymś podzespołem jest ok. Jeśli będzie ok to śmiało robić.

mixsio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 27 paź 2015, 13:22
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mixsio » 11 wrz 2017, 20:13

Witaj, moc seryjna jest tutaj wyrocznią na zdrowym silniku z pewną serią po chip-ie uzyskasz moc której potrzebujesz, na seryjnym osprzęcie są fachowcy co podciągają to do 150km, natomiast jeśli samochód nie osiągnie mocy seryjnej trzeba szukać gdzie jest ten ubytek i rozwiązać problem, a nie próbować podciągać moc na siłe bo wtedy przyrost mniejszy i raczej na krótko bo problem może się pogłebic, pozdrawiam.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 11 wrz 2017, 21:24

150KM może by pykło ale przy sporym dymie i wykroczeniem bezpiecznego doładowania turbiny VNT15 :)

michalbp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 15 lip 2016, 12:52
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: michalbp » 11 wrz 2017, 23:05

Wystarczy mi 130, czyli najlepiej pojechać na hamownię, sprawdzić co i jak i decydować? A ogólnie według Was warto? :)

mixsio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 27 paź 2015, 13:22
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mixsio » 12 wrz 2017, 10:37

dokładnie tak zrób, śmiało możesz ładować nawet i w te 140km jeśli silnik zdrowy i trzyma seryjną moc, a czy warto ?
umówmy się że 110 koni w tak ciężkim samochodzie demonem prędkości nie jest, więc faktycznie warto by coś tam ruszyć, silnik jest raczej z tych pancernych jednostek, po chipie uzyskasz większy moment obrotowy i wcześniej dostępny, poprawi ci się elastyczność/dynamika samochodu w dolnych partiach obrotowych i spalanie też odrobinę powinno się zmniejszyć, twój samochód i twoja kasa, ty decydujesz :)
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać

michalbp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 15 lip 2016, 12:52
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: michalbp » 12 wrz 2017, 20:33

mam ślizgające się sprzęgło, ale mechanik powiedział, że mogę jeszcze jeździć. Czy to może być przeszkodą? Czy muszę wymienić je przed całą operacją?

mixsio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 27 paź 2015, 13:22
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mixsio » 12 wrz 2017, 20:47

wymień bo i tak cie to czeka, a po chipie jak moment obrotowy podskoczy to będzie jeszcze bardziej ślizgać.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 wrz 2017, 20:50

michalbp pisze:mam ślizgające się sprzęgło, ale mechanik powiedział, że mogę jeszcze jeździć.
ja bym zmienił mechanika
A druga sprawa podnoszenie mocy w takim przypadku jest bezcelowe bo jej nie wykorzystasz i tak.

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 12 wrz 2017, 23:57

Sprzęgło to podstawa :) musi kleić

michalbp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 15 lip 2016, 12:52
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: michalbp » 13 wrz 2017, 15:00

A czy ktoś mógłby się wypowiedzieć kto ma chipa juz od jakiegoś czasu? Na co zwracać uwagę po chipie? Czy podzespoły szybciej wysiadają?

sqfaru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 16 lut 2014, 22:16
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: sqfaru » 13 wrz 2017, 16:03

Robiłem podniesienie mocy w V6 2.7, nie zauważyłem żeby koszty eksploatacji mi się jakoś znacząco zwiększyły. Miałem nawet wrażenie, że spalanie odrobinę spadło. Myślę, że kwestia dobrego warsztatu jest kluczowa. Miałem hamownie zrobioną przed i po chipie, przegląd podzespołów itd. Akurat w tym samym warsztacie wcześniej dpf usuwałem więc i rabat mi się trafił :)

krzychc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 15 cze 2012, 22:22
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: krzychc » 13 wrz 2017, 21:53

michalbp pisze:A czy ktoś mógłby się wypowiedzieć kto ma chipa juz od jakiegoś czasu? Na co zwracać uwagę po chipie? Czy podzespoły szybciej wysiadają?
michalbp mam 110kę z 1998, przebieg grubo ponad 300tyś, chip od kilku lat i nie zauważyłem jakiegokolwiek zwiększonego zużycia podzespołów z powodu tuningu. Jedyny problem jaki miałem przez jakiś czas to dymienie i szarpanie silnika przy mocnym przyspieszaniu, które było efektem założenia podrabianych 216ek Boscha, które dodatkowo dwukrotnie w firmach zajmujących się tuningiem sprawdzałem i ustawiałem ciśnienia - firmy brały kasę , potwierdzały sprawność wtrysków, a wtryski okazały się szrotem... Dopiero, dzięki mojej desperacji, po raz trzeci oddałem wtryski do sprawdzenia w porządnej firmie, która zmieniła rozpylacze i problem ustąpił. Wywód ten ma Ci uświadomić, że jeśli robić chiptuning to z głową, profesjonalnie, nie próbując oszczędzać a najważniejsze aby samochód był w pełni sprawny. Wówczas będziesz odczuwał niesamowitą frajdę i różnicę w porównaniu do serii.

PS ważna jest jeszcze właściwa eksploatacja

sqfaru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 16 lut 2014, 22:16
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: sqfaru » 14 wrz 2017, 08:23

Btw. Robiłem pod Białymstokiem, cartronic się warsztat nazywał, wygooglasz. Jakoś mega daleko nie masz. Zawsze możesz zadzwonić i dopytać jak masz jakieś wątpliwości. Ja byłem zadowolony.

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 14 wrz 2017, 09:45

Ja miałem Passka B4 1z seria 90KM blok ten sam co AFN i wykrzesałem z niego 180KM+ przebieg 700tys nalotu miał silnik :) Podstawa to stan osprzętu + kompresja. Jak wszystko będzie ok chipa mozna zrobić nic się nie stanie chyba że ktoś się uczy robić chipy i dowali paliwa lub da za dużo doładowania dla turbiny VNT15 to będzie kuku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga