[ BMK 3.0 224 KM] Błędy Lambda + EGR
[ BMK 3.0 224 KM] Błędy Lambda + EGR
Cześć od dłuższego czasu (od listopada 2016) zauważyłem zwiększenie zużycia paliwa, początkowo winiłem za to okres zimowy, jednak po nadejściu wiosny i lata odrzuciłem takową przyczynę. Wcześniej spalanie miałem max 10l/100 nawet w trasie przy śr. prędkości ~150Km/h na odcinkach 400km. W cyklu mieszanym przy delikatnej jeździe miewałem 8.5l/100. Średnie spalanie mierzę przez podzielenie dystansu zrobionego na zbiorniku i ilości taknowanego paliwa, zawszę leję pod korek.
Silnik BMK, oryginalnie 225KM podniesiony programowo na 280KM - od początku odkąd mam to audi.
W VCDS mam błędy sondy Lambda, bardzo częste przed serwisem i ostatnim kasowaniem było ich około 70 sztuk. Ponieważ sugerowano mi że może zapchał się DPF w minony weekend w trasie dolałem do zbiornika środek LiquyMolly do wypalania DPFu. Przegoniłem 100km na 5tym biegu, 160Km/h. Po tym zabiegu jednak średnie zużycie wcale nie jest mniejsze. Wczoraj miałem wymiane oleju i filtrów, błędy Lambdy i EGR są obecne.
Ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną? Za co w ogóle odpowiada Lambda w naszych Dieslach?
Ponieżej logi, najnowsze najwyżej:
Z serwisu:
VCDS świeże:
Saturday,12,August,2017,18:08:50:04550
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 10 x64
VCDS Version: 15.7.0.2
Data version: 20150820
www.Ross-Tech.com
Address 01: Engine Labels: 059-907-401-ASB.clb
Control Module Part Number: 4F0 910 402 H HW: 4F0 907 401 B
Component and/or Version: 3.0L V6TDI G000AG 0040
Software Coding: 0011372
Work Shop Code: WSC 66565 257 00032
VCID: 225EC80F64CF04122934ACD-8076
4 Faults Found:
005491 - Left Engine Mount Solenoid Valve (N144)
P1573 - 001 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01110001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 254301 km
Time Indication: 0
Date: 2017.08.11
Time: 13:24:24
Freeze Frame:
RPM: 798 /min
Torque: 109.2 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 12.92 V
Bin. Bits: 0
Bin. Bits: 0
Bin. Bits: 0
001025 - EGR System
P0401 - 002 - Insufficient Flow - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 254306 km
Time Indication: 0
Date: 2017.08.11
Time: 19:41:16
Freeze Frame:
RPM: 1155 /min
Torque: 85.8 Nm
Speed: 26.9 km/h
Duty Cycle: 80.7 %
Duty Cycle: 20.9 %
Mass Air / Rev.: 399.5 mg/str
Duty Cycle: 67.1 %
008598 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P2196 - 002 - Signal too High (Rich)
Freeze Frame:
Fault Status: 01110010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 254315 km
Time Indication: 0
Date: 2017.08.11
Time: 20:02:06
Freeze Frame:
RPM: 1596 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 91.8 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Duty Cycle: 50.8 %
(no units): 0.0
(no units): 16.0
009236 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 Voltage too Low / Air Leakage / Sample Error
P2414 - 002 -
Freeze Frame:
Fault Status: 01110010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 254341 km
Time Indication: 0
Date: 2017.08.11
Time: 22:13:48
Freeze Frame:
RPM: 1470 /min
Torque: 85.8 Nm
Speed: 65.0 km/h
Duty Cycle: 12.0 %
Duty Cycle: 49.8 %
(no units): 0.0
(no units): 80.0
Readiness: 0 0 0 0 0
VCDS starsze:
Address 01: Engine Labels: 059-907-401-ASB.clb
Part No SW: 4F0 910 402 H HW: 4F0 907 401 B
Component: 3.0L V6TDI G000AG 0040
Revision: --H01--- Serial number:
Coding: 0011372
Shop #: WSC 66565 257 00032
VCID: 2252FD8364CF04122934ACD-8076
3 Faults Found:
005491 - Left Engine Mount Solenoid Valve (N144)
P1573 - 001 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01110001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 248006 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.20
Time: 13:31:31
Freeze Frame:
RPM: 819 /min
Torque: 113.1 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 12.92 V
Bin. Bits: 0
Bin. Bits: 0
Bin. Bits: 0
008598 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P2196 - 002 - Signal too High (Rich)
Freeze Frame:
Fault Status: 01110010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 248015 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.20
Time: 22:33:46
Freeze Frame:
RPM: 2331 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 60.5 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Duty Cycle: 63.8 %
(no units): 0.0
(no units): 16.0
009236 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 Voltage too Low / Air Leakage / Sample Error
P2414 - 002 -
Freeze Frame:
Fault Status: 01110010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 63
Reset counter: 255
Mileage: 248042 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.21
Time: 18:32:03
Freeze Frame:
RPM: 756 /min
Torque: 78.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Duty Cycle: 58.8 %
(no units): 0.0
(no units): 80.0
Readiness: 0 0 0 0 0
Tabela spalania:
Silnik BMK, oryginalnie 225KM podniesiony programowo na 280KM - od początku odkąd mam to audi.
W VCDS mam błędy sondy Lambda, bardzo częste przed serwisem i ostatnim kasowaniem było ich około 70 sztuk. Ponieważ sugerowano mi że może zapchał się DPF w minony weekend w trasie dolałem do zbiornika środek LiquyMolly do wypalania DPFu. Przegoniłem 100km na 5tym biegu, 160Km/h. Po tym zabiegu jednak średnie zużycie wcale nie jest mniejsze. Wczoraj miałem wymiane oleju i filtrów, błędy Lambdy i EGR są obecne.
Ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną? Za co w ogóle odpowiada Lambda w naszych Dieslach?
Ponieżej logi, najnowsze najwyżej:
Z serwisu:
VCDS świeże:
Saturday,12,August,2017,18:08:50:04550
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 10 x64
VCDS Version: 15.7.0.2
Data version: 20150820
www.Ross-Tech.com
Address 01: Engine Labels: 059-907-401-ASB.clb
Control Module Part Number: 4F0 910 402 H HW: 4F0 907 401 B
Component and/or Version: 3.0L V6TDI G000AG 0040
Software Coding: 0011372
Work Shop Code: WSC 66565 257 00032
VCID: 225EC80F64CF04122934ACD-8076
4 Faults Found:
005491 - Left Engine Mount Solenoid Valve (N144)
P1573 - 001 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01110001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 254301 km
Time Indication: 0
Date: 2017.08.11
Time: 13:24:24
Freeze Frame:
RPM: 798 /min
Torque: 109.2 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 12.92 V
Bin. Bits: 0
Bin. Bits: 0
Bin. Bits: 0
001025 - EGR System
P0401 - 002 - Insufficient Flow - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 254306 km
Time Indication: 0
Date: 2017.08.11
Time: 19:41:16
Freeze Frame:
RPM: 1155 /min
Torque: 85.8 Nm
Speed: 26.9 km/h
Duty Cycle: 80.7 %
Duty Cycle: 20.9 %
Mass Air / Rev.: 399.5 mg/str
Duty Cycle: 67.1 %
008598 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P2196 - 002 - Signal too High (Rich)
Freeze Frame:
Fault Status: 01110010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 254315 km
Time Indication: 0
Date: 2017.08.11
Time: 20:02:06
Freeze Frame:
RPM: 1596 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 91.8 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Duty Cycle: 50.8 %
(no units): 0.0
(no units): 16.0
009236 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 Voltage too Low / Air Leakage / Sample Error
P2414 - 002 -
Freeze Frame:
Fault Status: 01110010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 254341 km
Time Indication: 0
Date: 2017.08.11
Time: 22:13:48
Freeze Frame:
RPM: 1470 /min
Torque: 85.8 Nm
Speed: 65.0 km/h
Duty Cycle: 12.0 %
Duty Cycle: 49.8 %
(no units): 0.0
(no units): 80.0
Readiness: 0 0 0 0 0
VCDS starsze:
Address 01: Engine Labels: 059-907-401-ASB.clb
Part No SW: 4F0 910 402 H HW: 4F0 907 401 B
Component: 3.0L V6TDI G000AG 0040
Revision: --H01--- Serial number:
Coding: 0011372
Shop #: WSC 66565 257 00032
VCID: 2252FD8364CF04122934ACD-8076
3 Faults Found:
005491 - Left Engine Mount Solenoid Valve (N144)
P1573 - 001 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01110001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 248006 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.20
Time: 13:31:31
Freeze Frame:
RPM: 819 /min
Torque: 113.1 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 12.92 V
Bin. Bits: 0
Bin. Bits: 0
Bin. Bits: 0
008598 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P2196 - 002 - Signal too High (Rich)
Freeze Frame:
Fault Status: 01110010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 248015 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.20
Time: 22:33:46
Freeze Frame:
RPM: 2331 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 60.5 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Duty Cycle: 63.8 %
(no units): 0.0
(no units): 16.0
009236 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 Voltage too Low / Air Leakage / Sample Error
P2414 - 002 -
Freeze Frame:
Fault Status: 01110010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 63
Reset counter: 255
Mileage: 248042 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.21
Time: 18:32:03
Freeze Frame:
RPM: 756 /min
Torque: 78.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Duty Cycle: 58.8 %
(no units): 0.0
(no units): 80.0
Readiness: 0 0 0 0 0
Tabela spalania:
Ostatnio zmieniony 05 lut 2019, 18:17 przez adoss, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Filtr DPF jest w bardzo dobrym stanie, więc to nie on jest przyczyną problemu . Masz trochę wysokie temperatury za katalizatorem i przed filtrem, ale pewnie auto było rozgrzane po jeździe. Kolejny problem to prawdopodobnie uszkodzona lewa poduszka silnika. Warto sprawdzić czy czasami nie wyciekł z niej czerwony płyn albo nie uszkodziła się wiązka. Masz ograniczony przepływ przez EGR, więc warto go wyczyścić. Sonda lambda na 99% jest uszkodzona i to ona jest przyczyną większego spalania. Mogę podesłać Ci numer części oraz miejsce zamontowania .
mat1324, bardzo chętnie, podeślij proszę numer części i lokalizacje gdzie on jest
Rozgrzane nie było jeśli mówisz o temparaturach ze zdjęć, to była krótka jazda serwisowa. Mechanik mi mówił że po rozgrzaniu te temperatury mogą wynosić nawet 600stopni.
Tą poduszkę i wiązkę silnika zlokalizuje wizualnie bez demontażu osłon od spodu?
dzięki!
Rozgrzane nie było jeśli mówisz o temparaturach ze zdjęć, to była krótka jazda serwisowa. Mechanik mi mówił że po rozgrzaniu te temperatury mogą wynosić nawet 600stopni.
Tą poduszkę i wiązkę silnika zlokalizuje wizualnie bez demontażu osłon od spodu?
dzięki!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Numer części podrzucę za godzinkę . Na postoju powinno być ok. 150*C, ale wszystko zależy od temperatury zewnętrznej. U Ciebie może być teśż większe spalanie na postoju co powoduje wyższą temperaturę. Jeśli chodzi o 600*C, to owszem ale podczas wypalania filtra DPF na postoju lub jazdy na hamowni . W czasie jazdy aż takich wysokich temperatur nie ma, a na pewno nie na postoju . Bez demontażu osłon się nie obejdzie .
[ Dodano: 2017-08-12, 23:54 ]
Mógłbyś podesłać mi VIN (może być na PW), ponieważ była zmiana w sondzie i nie wiem czy się na nią łapiesz .
[ Dodano: 2017-08-13, 00:52 ]
Kolega adoss przesłał mi na PW numer VIN, który jest wyższy od 4F-6-053000, więc potrzebuje sondy lambda o numerze 059 906 262 F, która została zastąpiona zestawem naprawczym 1K0 998 262 AD. Odpowiednikiem jest np. BOSCH 0 281 004 148. W ASO taki zestaw kosztuje... ok. 975 zł . W silnikach 2.7/3.0 TDI jest tylko jedna sonda lambda, która znajduje się przed samym katalizatorem, więc dostęp jest do niej od góry (mniej więcej za turbosprężarką) po zdjęciu osłony silnika. Wtyczka powinna być po prawej stronie (stojąc przed autem) w okolicy zbiorniczka płynu wspomagania/pompy ABS/wtryskiwaczy. W razie czego znajdziesz ją idąc od sondy .
[ Dodano: 2017-08-12, 23:54 ]
Mógłbyś podesłać mi VIN (może być na PW), ponieważ była zmiana w sondzie i nie wiem czy się na nią łapiesz .
[ Dodano: 2017-08-13, 00:52 ]
Kolega adoss przesłał mi na PW numer VIN, który jest wyższy od 4F-6-053000, więc potrzebuje sondy lambda o numerze 059 906 262 F, która została zastąpiona zestawem naprawczym 1K0 998 262 AD. Odpowiednikiem jest np. BOSCH 0 281 004 148. W ASO taki zestaw kosztuje... ok. 975 zł . W silnikach 2.7/3.0 TDI jest tylko jedna sonda lambda, która znajduje się przed samym katalizatorem, więc dostęp jest do niej od góry (mniej więcej za turbosprężarką) po zdjęciu osłony silnika. Wtyczka powinna być po prawej stronie (stojąc przed autem) w okolicy zbiorniczka płynu wspomagania/pompy ABS/wtryskiwaczy. W razie czego znajdziesz ją idąc od sondy .
dziś odkręciłem EGR, łatwo nie było...
zaniosłem do serwisu i sprawdziliśmy, pod ciśnieniem ładnie się otwiera (podpompowane taką 'pomką' specjalną) a w pozycji zamkniętej jest szczelny.
Z tego co mi mówił mechanik to zupełnie mechaniczne urządzenie, bez sterowania jakąkolwiek elektroniką. Mały przepływ przez EGR sugerowałby w takim razie zbyt małe ciśnienie gazów spalin? jakaś nieszczelność??
Na wszelki wypadek popsikany został jakimś płynem, aczkolwiek wyglądał czysto.
W przyszłym tyg wymienię sondę i zobaczymy czy coś się zmieni.
Z innej beczki po datach w excelu w którym zapisuję tankowania i kilometrarz widzę że większe spalanie jest od czasu wymiany rozrządu i oleju w skrzyni...
Zapchane okazały się doloty... 1 z 2 komór była kompletnie zapchana, 2 drożna ale w niewielkim stopniu..
zaniosłem do serwisu i sprawdziliśmy, pod ciśnieniem ładnie się otwiera (podpompowane taką 'pomką' specjalną) a w pozycji zamkniętej jest szczelny.
Z tego co mi mówił mechanik to zupełnie mechaniczne urządzenie, bez sterowania jakąkolwiek elektroniką. Mały przepływ przez EGR sugerowałby w takim razie zbyt małe ciśnienie gazów spalin? jakaś nieszczelność??
Na wszelki wypadek popsikany został jakimś płynem, aczkolwiek wyglądał czysto.
W przyszłym tyg wymienię sondę i zobaczymy czy coś się zmieni.
Z innej beczki po datach w excelu w którym zapisuję tankowania i kilometrarz widzę że większe spalanie jest od czasu wymiany rozrządu i oleju w skrzyni...
Zapchane okazały się doloty... 1 z 2 komór była kompletnie zapchana, 2 drożna ale w niewielkim stopniu..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
- Imię: Nie pamiętam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Siemka.
Jeśli mogę się podpiąć....
Od kilku razy jak skanowałem furmankę również wyskoczyły mi błędy na sondzie:
008598 Sonda lambda - zespół 1 -sygnał mieszanki za bogatej, sporadyczny,
P2196 002 dolna wartość przekroczona
oraz
009236 zespół 1 sonda 1, napięcie za niskie, nieszczelność
P2414 001 górna wartość przekroczona.
Wcześniej miałem jakieś błędy na egr ale nie jestem w stanie ich przytoczyć...
Trochę na zimnym falują obroty.Myślałem, że to wtryski, które wsadziłem w silnik w zeszłym roku ale jak silnik się rozgrzeje falowanie mija.Mam w planie wyczyścić egr, klapy i wszystko co się da ale na razie za zimno i czekam na wiosnę Wiele rzeczy się nazbierało więc będzie grzebanina
Przy okazji spytam, gdzie w VCDS mogę sprawdzić stan DPF bo nie mogę się dokopać do takich informacji....
Pozdrawiam!
Jeśli mogę się podpiąć....
Od kilku razy jak skanowałem furmankę również wyskoczyły mi błędy na sondzie:
008598 Sonda lambda - zespół 1 -sygnał mieszanki za bogatej, sporadyczny,
P2196 002 dolna wartość przekroczona
oraz
009236 zespół 1 sonda 1, napięcie za niskie, nieszczelność
P2414 001 górna wartość przekroczona.
Wcześniej miałem jakieś błędy na egr ale nie jestem w stanie ich przytoczyć...
Trochę na zimnym falują obroty.Myślałem, że to wtryski, które wsadziłem w silnik w zeszłym roku ale jak silnik się rozgrzeje falowanie mija.Mam w planie wyczyścić egr, klapy i wszystko co się da ale na razie za zimno i czekam na wiosnę Wiele rzeczy się nazbierało więc będzie grzebanina
Przy okazji spytam, gdzie w VCDS mogę sprawdzić stan DPF bo nie mogę się dokopać do takich informacji....
Pozdrawiam!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
- Imię: Nie pamiętam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Dzięki!
Szukałem na 68 ale mam puste pola.....
jakie są normy, że od razu spytam...?
Wiem, że powyżej 60 g już wymiana ale ciężko mi odczytać moje wartości.Silnik rozgrzany powyżej 90*C.
w 102 mam 638*C 525C* 7,8 mbar 0,0 mbar
a w 104 0,36 9,6 0.9( tu na zimniejszym silniku wartości były wyższe, np.5,1) 510km
Jeszcze z tą sondą nieszczęsną....
Sprawdziłęm i na EGR nie ma żadnych błędów.
Szukałem na 68 ale mam puste pola.....
jakie są normy, że od razu spytam...?
Wiem, że powyżej 60 g już wymiana ale ciężko mi odczytać moje wartości.Silnik rozgrzany powyżej 90*C.
w 102 mam 638*C 525C* 7,8 mbar 0,0 mbar
a w 104 0,36 9,6 0.9( tu na zimniejszym silniku wartości były wyższe, np.5,1) 510km
Jeszcze z tą sondą nieszczęsną....
Sprawdziłęm i na EGR nie ma żadnych błędów.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
- Imię: Nie pamiętam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga