Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ABC 2.6 150 KM] Wysoka temperatura w korku/postoju

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
pilary1122
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 04 wrz 2014, 18:18
Lokalizacja: kościerzyna

[ ABC 2.6 150 KM] Wysoka temperatura w korku/postoju

Post autor: pilary1122 » 08 sie 2017, 23:54

Witam Kolegów!
Mam pytanie do was. Od 3 lat jestem właścicielem nieszczęsnej 100 z silnikiem 2.6 ABC wyprodukowanym nie dawno bo w 1992r :mrgreen:

Mój problem polega na tym iż silnik w korku czy postoju osiąga temperaturę 100*C (waha się 100*C-97*C), a w trakcie jazdy ok 90-92*C
Sprawdzałem termometrem w zbiorniczku wyrównawczym po otwarciu termostatu/drugiego obiegu na podwyższonych obrotach i wskazania temperatury cieczy na desce są wręcz idealne, między tym co jest w zbiorniczku.

Jakieś 8k km temu zmieniałem silnik wraz z nim chłodnicę Thermotec
*Pompa wody sprawna w 100%
*Termostat "Mahle" 87*c jakieś 5k km temu
*Włącznik wentylatorów Febi (1bieg 95-87*C 2bieg 102-95*C, włącza się na około 2 minuty i wyłączą, chwila ciszy i znowu załącza pierwszy bieg i tak w kółko)
*Chłodnica nowa Termotec
*Ogrzewanie działa super nawet na wolnych obrotach
*Płyn jest ciut słaby i lekko zaczyna go gotować przy 98-99*C
*Korek w zbiorniczku nowy Febi 1.2Bar (węże po dłuższej trasie dosyć twarde)

Dodam że samochód po jakiś 15minutach,a może nawet krócej od odpalenia na wolnych obrotach osiąga właśnie te 100*C.nawet jak na dworze jest 14*C
Na poprzednim silniku sprawa wyglądała praktycznie tak samo...
Moje pytanie jest takie: Jaką temperaturę mają wasze fury i czy obawiać się właśnie tej moim zdaniem wysokiej temperatury, czym może zaszkodzić coś silnikowi? :?:
Ja już rozkładam ręce... Proszę was o pomoc i z samej ciekawości właśnie może podajcie jakie Wy macie termostaty i włączniki wentylatorów w chłodnicy :?:
Z góry wam dziękuję :-)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 sie 2017, 00:33

Według ETKI powinieneś mieć termostat o numerze 078 121 113 C (wycofany 30/11/1995) » 078 121 113 F.

pilary1122
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 04 wrz 2014, 18:18
Lokalizacja: kościerzyna

Post autor: pilary1122 » 09 sie 2017, 18:35

Tak ale też o temperaturze otwarcia 87*c, czyli ten mój odpowiada temu fabrycznemu
Pozdrawiam! :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 09 sie 2017, 19:00

jak dla mnie dla V6 temperatura 100-104C mieści się w normie , nie szukałbym dziury w całym

pilary1122
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 04 wrz 2014, 18:18
Lokalizacja: kościerzyna

Post autor: pilary1122 » 11 sie 2017, 19:36

Może racja :)
Ale mimo wszystko chciałbym się dowiedzieć jak temperatura utrzymuję się jeszcze u innych posiadaczy V6 2.6/2.8 w c4... Także kto może niech się wypowie :)
Z góry dzięki :D

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 sie 2017, 20:17

Kolega bendzji, ma rację i do póki temperatura nie idzie wyżej, nie ma się czym przejmować. Mam kilku kolegów co mają ABC/AAH i mają tak samo.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

pilary1122
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 04 wrz 2014, 18:18
Lokalizacja: kościerzyna

Post autor: pilary1122 » 13 sie 2017, 21:50

Jesteście koledzy pewni?

Naprawdę boje się już o silnik, nie mam zamiaru za pół roku zmieniać kolejnego silnika.... <nerwus>

Jeśli mogę prosić innych kolegów to piszcie jak u was temperaturka wygląda. :)

Awatar użytkownika
Krix0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 369
Rejestracja: 18 kwie 2015, 21:00
Imię: Artur
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KGR

Post autor: Krix0 » 13 sie 2017, 21:54

W A4 mam silnik ABC ale żadnych problemów z tematem nie mam 90 stopni i tyle
Pozdrawiam.
Pomoglem ?
Daj pomógł Ciebie nic nie kosztuje a mnie motywuje.
Nie zapomnij napisać czy problem znikł po otrzymanych radach, dla potomnych :)

pilary1122
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 04 wrz 2014, 18:18
Lokalizacja: kościerzyna

Post autor: pilary1122 » 13 sie 2017, 22:12

Z wiskozą czy wentylatory elektryczne?
Jaki termostat? Znaczy jaka temperatura otwarcia?
I jak kolego zimą z utrzymaniem temperatury? :)

Awatar użytkownika
Krix0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 369
Rejestracja: 18 kwie 2015, 21:00
Imię: Artur
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KGR

Post autor: Krix0 » 15 sie 2017, 16:27

Wisko, elektryczny też jest.
WAHLER temp. Otwarcia 87 stopni
Z temperatura jest jak ma być Zagrzeje się i trzyma.
Książkowy przykład. :)

Gorzej w olku ale komplet czujnikow zamówiony.
Przy okazji zauważyłem że kostka do czujnika sterującego wiatrakami najlepsze lata ma za sobą, keble przy wtyczkę są w opłakanym stanie więc też zamówiona :)
Myślę jednak ze to z mojej winy bo zaczął się grzać gdy wymieniłem napinacz i rolkę paska wieloklinowego oraz zderzak.
Spusilem płyn i chyba jest za powietrzony.
Pomoglem ?
Daj pomógł Ciebie nic nie kosztuje a mnie motywuje.
Nie zapomnij napisać czy problem znikł po otrzymanych radach, dla potomnych :)

Larix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 19 lut 2016, 12:48
Lokalizacja: Dolina

Post autor: Larix » 06 sty 2018, 13:15

U mnie pomogła wymiana włącznika wentylatorów na taki o niższej temperaturze włączenia 1 biegu (85 zamiast 95 C) . Topran ma taki w ofercie. Działa już 1,5 roku i nigdy nie mam więcej niż 95 C. Zauważ że włącznik jest w chłodnicy a czujnik temp w głowicy , więc jak w chłodnicy na dole jest 95 C to w głowicy już więcej. Mam teraz spokojną głowę a 90 C i tak trzyma.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga