Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.4] wymiana oleju, a po niej problem :(

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

[A6 C5 2.4] wymiana oleju, a po niej problem :(

Post autor: goly191 » 05 kwie 2009, 17:29

Panowie, normalnie jestem załamany :-(
skrzynia tip
od kupna autka zrobiłem kilka ładnych tysięcy km, skrzynia chodziła rewelacyjnie, jak na mój pierwszy automat byłem bardzo zadowolony, czy przy 2,5tyś/obr czy 6tyś/obr skrzynia przełączała biegi wyśmienicie
co ciekawe, tak nawet stwierdził kierownik zakładu, który przed wymianą robi jazdę próbną autem (jak wiadomo, po to aby później nie było że ich wina jakby było coś nie tak)
naczytałem się na forum, że lepiej wymienić olej w skrzyni, i też tak zrobiłem, w chyba najbardziej renomowanym zakładzie w trójmieście (narazie nie podaję nazwy, aby nie oczerniać)
teraz po zmianie biegu jest dość ewidentne "szarpnięcie" czego nie było, do tego jest pomiędzy biegiem 2 a 3 tak jakby "pół bieg" no kurde nie ciekawie uczucie, widać że obrotomierz spada czuć zmianę, a po chwili spadnie konkretnie i załącza 3
z tego co robi ten zakład, to wymienia olej (ok 5-6l) wymienia filtr, oraz uszczelkę pod miską (którą wcześniej odkręcają), zalewają olej ESSO, prosiłem o pokazanie miski po odkręceniu, nie było opiłków, olej nie był w najgorszym stanie, tak mi powiedziano
moje pytanie czego to może być wina :?: może za dużo, albo za mało oleju :?: widziałem, że jak zalewali, to włączali auto na lewarze załączali bieg, aby się olej rozszedł i dolewali, wszystko chyba tak jak powinno mieć to miejsce
kurde no wpieniony jestem jak pies :-/ , dobry znajomy mechanik mi mówił, dopóki chodzi dobrze nic nie rób, tak to jest jak człowiek chce przedobrzyć, szlak by to :-(
może ktoś miał podobnie po wymianie, może to się rozejdzie :-( wiem majaczę :-/

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 05 kwie 2009, 17:42

z tego co mi wiadomo to twój znajomy mechanik miał rację, jak chodzi dobrze to nie powinno się nic robić. Ale są dwie szkoły jedna nie każe nic robić a inna wymieniać co kilkadziesiąt km ja osobiście bym nie wymieniał
feler może tkwić w użytym oleju :-?

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 05 kwie 2009, 17:47

syper pisze:z tego co mi wiadomo to twój znajomy mechanik miał rację
no i teraz spory zonk :-( bo po ptakach
no ale spodziewałem się raczej, że skrzynia będzie lepiej pracować niż gorzej :-/
jutro zadzwonię do zakładu i grzecznie zapytam o co kaman, ale już ja znam takie zakłady i ich gadkę, "panie to nie możliwe, to już pewnie tak było" :evil:

yourNIGHTMARE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:36
Lokalizacja: Ostróda/Corby

Post autor: yourNIGHTMARE » 05 kwie 2009, 18:18

Jezeli sprawdzali auto przed wymiana i teraz komfort jazdy jest inny to musza cos dzialac, aby to poprawic. Zacznij grzecznie i spokojnie bo jak bedziesz jechal nabuzowany do nich to moze to przyniesc odwrotny skutek, czyli przepychanki. Jezeli jest to renomowany zaklad to nie pozwoli sobie na zla reklame.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 05 kwie 2009, 18:27

yourNIGHTMARE pisze:Jezeli sprawdzali auto przed wymiana i teraz komfort jazdy jest inny to musza cos dzialac, aby to poprawic.
jedno co mi się nie spodobało, to iż po wymianie oleju kazali mi się przejechać, aby później sprawdzić czy nic nie cieknie (dziwne w sumie) tylko, że przy ten jeździe nie uczestniczył już kierownik tylko ja sam, (wcześniej jechał on jako kierowca, ja z boku) po przejażdżce powiedziałem mu, że są takie jakby szarpnięcia po zmianie biegu, no ale pomyślałem, że olej musi się pewnie rozejść, czy też zmieszać z pozostałymi 5-6 litrami, ale kierownik nic na to nie odpowiedział
jutro zadzwonię i zobaczę co powie (chociaż znając, życie i Polskę mogę się domyślać) no ale może się mylę

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 05 kwie 2009, 22:15

absajler pisze:goly191, nie wiem czy robiłeś u Sosnowskiego, ale ja słyszałem prawie same negatywne opinie
nie załamuj mnie :-( wszędzie gdzie czytałem to mówili, że są najlepsi, teraz mi to piszesz :-(
zamieszczam krótki filmik, teraz nakręcony, widać jak wrzuca 3 bieg przy 2 tyś/obr, po czym spada na 1900 obr, po chwili na 1500obr wszystko na 3 biegu, z 2 na 3
Obrazek
to tylko przykład, przy obu zmianach czuć szarpnięcie

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 07 kwie 2009, 18:55

Cześć,

Mam nadzieję, że sprawę udało się rozwiązać? Daj znać co i jak.

Ja stałem i stoję przed takim dylematem jak Ty, czyli "wymieniać, czy nie?"
Ja się nie zdecydowałem ... mam już prawie 270 nalatane i nigdy nie był olej wymieniany, bo poza Polską nigdzie się tego nie robi, jeśli instrukcja nie zaleca wymiany. Chociaż w pełni rozumiem i zgadzam się z ideą wymiany, bo to logiczne, to uznałem, że przy takim przebiegu już lepiej nie wymieniać.


Pozdrawiam i trzymam kciuki!

Tora

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 07 kwie 2009, 20:47

Toranaga pisze:Mam nadzieję, że sprawę udało się rozwiązać? Daj znać co i jak.
no w sumie ile temu czasu poświęciłem to już lepiej nie wspomnę
zadzwoniłem do zakładu i opowiedziałem problem, kierownik naprawdę nie jest zły, można z nim pogadać, wstępnie umówiłem się z nim na jazdę próbną, alby ocenił czy istnieje problem w przełączaniu biegów
co do "podwójnego przełączania" to tak jak powiedział mi kierownik - jest to ponoć normalne
wcześniej może na to nie zwracałem uwagi, ze względu na brak szarpnięć, teraz są szarpnięcia i dlatego może zwracam na to uwagę
dziś zadzwoniłem do serwisu Audi z kilkoma pytaniami, cena, jaki olej leją i jaką metodą
ASO ok 1400zł, wymiana połowy oleju (statyczna) olej nie potrafił odp koleś, mówi ori, pytałem czy ESSO, nie potrafił odpowiedzieć
dziś na temat oleju ESSO przeczytałem dosłownie powieść, kilka godzin na to poświęciłem, sporo tego na forach opinie różne, znalazłem post człowieka, który twierdzi że pracuje w VW i twierdzi że olej ESSO jest to ten olej co sprzedaje Audi w innych butelkach, zamawiają od ESSO, rozlewają
opinie przeważnie, że to dobry olej
idąc dalej zadzwoniłem do znanego każdemu dobrze najlepszego fachowca w PL od automatów Pana Sopy, odebrała miła Pani, nie za dużo potrafiła odpowiedzieć mi, ale bardzo mnie zaskoczyła tym, że pozwoliła mi porozmawiać z ich mechanikiem (za co szacun dla nich) koleś konkretny, opowiedziałem problem, to jednak on również twierdzi, że biegi są przełączane"podwójnie" co mnie ucieszyło, ale szarpnięć nie powinno być, coś jest niby nie tak, pytałem czy to może wina że za dużo albo za mało oleju, powiedział że też tak może być
zapytałem jaki leją olej, czy ESSO :?: , powiedział jednoznacznie że nie (co mnie zdziwiło) powiedział, że leją tylko oryginalny olej
wymiana statyczna u nich to koszt 620zł
wymiana dynamiczna powiedział, że plus ok 100zł (coś mało)
tak wygląda moja walka ze skrzynią, sprawdzałem na KTSie, brak błędów
narazie to zostawię, zobaczę może się rozejdzie z czasem, może muszą się dobrze zmieszać oleje, zrobię z tysiaka i podjadę na sprawdzenie poziomu, a w między czasie na jazdę do zakładu w jakim byłem
ogólnie nie jestem zadowolony z wymiany, lepiej byłoby chyba nie wymieniać, bo olej jeszcze wyglądał ok, skrzynia chodziła cacy
największy zonk to odległość do mr Sopy, w sumie cała Polska do przejechania, szkoda że to trochę bliżej nie jest, ehh :-(

przemass1906
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 14 mar 2009, 15:24
Lokalizacja: Wlkp.

Post autor: przemass1906 » 10 kwie 2009, 15:59

siemka.
co do oleju to tez byłem ciekawy jaki się leje.Będąc w Niemczech wjechalem do serwisu audi i mi sprawdzili po numerach nadwozia i wydrukowali karteczkę.
G 052 162 A2
ATF (Automatic Transm. Fluid)
Lagerort : AH01A
Bestand : +000006
Więc taki będę lał do swojego jak mi będą robić skrzynię która cieknie na ostatnim elemencie.pozdrawiam i powodzonka

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 10 kwie 2009, 20:29

blizej masz dobrych fachowców w Rostkach pod Warszawa nie jedna skrzynke mi tam naprawiono jak i wielu znajomych tam wysłałem - wszyscy zadowoleni ! podaj nr. tez pogadasz sobie z Panem :mrgreen: 025 7918080 odezwie sie kobieta , ale jest miła poda jak bede taka mozliwosc szefa serwisu , albo mechanika ....
a ceny mają wrecz rewelacyje ! mnie sie opałaci walic 430 km bo tu za naprawe skrzynki w Galaxy zazadali 4500 zł a tam mi za 2500 zł zrobiono w lagunie 2 2004 rok za wymiane oleju wraz z nim i uszczelkami jak i filtrem (jak sie nie myle ) wzieli odemnie nie cale 400 zł

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 10 kwie 2009, 21:24

A czy wiesz że sprawdzenie poziomu oleju w TIPIe odbywa się na pracującym silniku i olej w skrzyni musi mieć odpowiednią temperaturę. Pytam tylko bo pisałeś że masz dostęp do KTSa a nim właśnie można sprawdzić temp.oleju w skrzyni.

Co do podwójnej zmiany biegów u mnie jest tak samo ja to odbieram jako zaletę, oczywiście u mnie nie towarzyszy temu szarpnięcie,bo zmiana biegu jest bardziej delikatna ale to tylko moje subiektywne odczucie. Na forum wyczytałem że są skrzynie z tak zwamyn półbiegiem i bez.
jak wspomniałem nie robiłem tego sam tylko w zakładzie zajmującym się automatami
widziałem jak zalewali olej oraz uzupełniali to, po odpaleniu na lewarze, to raczej zrobili w porządku
co do zmian z półbiegiem, to nowsze skrzynie tak ponoć mają
tylko jak są szarpnięcia to w sumie mamy na biegu aż dwa szarpnięcia, dlatego na to zwróciłem uwagę, nie są to jakieś straszne szarpania, ale głowa delikatnie do tyłu odchodzi, wcześniej tego nie miałem
zauważam, że są te szarpnięcia już znacznie mniejsze, zrobię jeszcze trochę kilosów i zobaczę co będzie się działo
nadal zazdroszczę tym co mają tak blisko do sserwisu :-P

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 11 kwie 2009, 18:09

pawelk600 pisze:Ja co prawda mam ten komfort że mógłbym sobie to zrobić sam bo mam warsztat
a ja na Twoim miejscu bujnął bym się do sserwisu
daleko nie masz, i wymienili by Ci cały olej dynamicznie, zalali oryginał, a to by na pewno przedłużyło życie skrzyni

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: misiak78 » 11 kwie 2009, 21:22

Musze dodac ze u mnie wystapily podobne problemy po wymianie oleju w skrzyni Tip. Przed wymiana wszystko chodzilo jak nalezy a po, 4 i 5 bieg wchodzi ale z krotkim "popchnieciem" - tak jakby oborty zaraz po zmianie skoczyly np z 3000 na 3200, i to 0.200 odczuwalne jest jako popchniecie poruszajacego sie auta do jeszcze mocniej do przodu. DO tego takze odczuwam szarpniecie przy zmianie z 1 na drugi bieg, tego tez nie bylo wczesniej.
U p. Sopy, uprzejmy pan mechanik powiedzial ze takie objawy zwiazane sa z nieprawidlowa praca ktoregos tam elektrozaworu spowodowane za mala lub za duza iloscia oleju. Wymagane wyrowanie poziomu a nastepnie adaptacja i kasowanie bledow... nie wiem....

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 11 kwie 2009, 23:17

misiak78 pisze:Musze dodac ze u mnie wystapily podobne problemy po wymianie oleju w skrzyni Tip
nom z tego co pamiętam to sam sobie zmieniałeś na ESSO, 2 razy w krótkim czasie
pawelk600 pisze:A o którym serwisie mówisz bo chyba nie o ASO?
mówimy o sserwis
czyli serwis Pana Sopy

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: misiak78 » 14 kwie 2009, 07:38

Zgadza sie sam zmienialem. Olej na 100% prawidlowy,, lecz mimo mierzenia temperatury w skrzyni moglem przelac lub niedolac odpowiedniej ilosci i stad te problemy... tak mysle.
Tak czy inaczej za 2 miechy jade na wakacje to zmienia mi w Poznaniu na tyle ile potrzeba.
Swoja droga znacie jakis dobry serwis w Poznaniu ktory dokonalby takiej zmianki fachowo?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga