[ALF 2.4 165 KM] Falowanie obrotów, wypadanie zapłonu
[ALF 2.4 165 KM] Falowanie obrotów, wypadanie zapłonu
Witam,
Od pewnego czasu borykam się z falowaniem obrotów, wypadaniem zapłonu w mojej audi. Efekt występuję zarówno na benzynie jak i na gazie, z tym że na benzynie jest to mniej odczuwalne. Po podpięciu kompa wywaliło mi owe błędy:
Jak myślicie sondy śmieci? Sprawdzałem w blokach i sondy niby pracują ale pokazują dosć ubogą mieszanke. Wymieniłem świece, przerobiłem zapłon na pojedyncze cewki, wymieniłem czujnik temperatury, ezektor, odme i podciśnienie. Do tego zauważyłem że rozrząd jest ustawiony na -10 i 2 stopnie. W weekend zabieram się za uszczelnienie silnika i ustawienie rozrządu, może to w jakiś sposób polepszy. Obroty falują tylko na wolnych podczas jazdy nie czuć tego, jedyne co to na gazie lubi się troche trząść jadąć na 5 biegu i 60km/h gdzie ma dość niskie obroty.
Pozdrawiam.
Od pewnego czasu borykam się z falowaniem obrotów, wypadaniem zapłonu w mojej audi. Efekt występuję zarówno na benzynie jak i na gazie, z tym że na benzynie jest to mniej odczuwalne. Po podpięciu kompa wywaliło mi owe błędy:
Jak myślicie sondy śmieci? Sprawdzałem w blokach i sondy niby pracują ale pokazują dosć ubogą mieszanke. Wymieniłem świece, przerobiłem zapłon na pojedyncze cewki, wymieniłem czujnik temperatury, ezektor, odme i podciśnienie. Do tego zauważyłem że rozrząd jest ustawiony na -10 i 2 stopnie. W weekend zabieram się za uszczelnienie silnika i ustawienie rozrządu, może to w jakiś sposób polepszy. Obroty falują tylko na wolnych podczas jazdy nie czuć tego, jedyne co to na gazie lubi się troche trząść jadąć na 5 biegu i 60km/h gdzie ma dość niskie obroty.
Pozdrawiam.
Osobiście na ten moment sondy zostawił bym na później, a jak najprędzej zalecam nie użytkować auta. Rozrząd masz tak krytycznie już ustawiony po stronie pasażera, że niewiele mu brakuje aby zawory przybiły piątkę z tłokami. Bardzo możliwe, że wysłużony napinacz hydrauliczny.
Wymień rozrząd jak najprędzej!
Wymień rozrząd jak najprędzej!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 45
- Rejestracja: 22 paź 2015, 18:33
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Siemano , mam ten sam problem w 2.8 ALG. Wymienione wszystko to co ty i nadal na wolnych telepie. Ostatnio byłem u mechanika , podpiął kompa i stwierdził , ze cos sie dzieje na 6 cylindrze. Nie pracuje rowno , ma złe spalanie itp. W najblizszym czasie sprawdzanie wtrysków , kompresji, uszczelki kolektora itp.. moze pomoże
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 458
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Pawelo96, Sprawdź rurki podciśnień, odmę i dolot pod katem nieszczelności. Następnie usuń błędy, skasuj korekty i pośmigaj trochę na PB. Dopiero jak błędy nie będą się pojawiać włącz instalację LPG.
Miałem podobne błedy z wyjątkiem rozrządu - mam ustawiony jak należy. Przyczyną była jedna rurka od podciśnień i odpięta odma, którą mechanior "zapomniał" zapiąć. Same sondy sprawdzaj na końcu.
Miałem podobne błedy z wyjątkiem rozrządu - mam ustawiony jak należy. Przyczyną była jedna rurka od podciśnień i odpięta odma, którą mechanior "zapomniał" zapiąć. Same sondy sprawdzaj na końcu.
Witam,
Od roku jestem na tym forum i wcześniej nie potrzebowałem pomocy, bo jakikolwiek problem z jakim się spotkałem czytając forum został rozwikłany, ale do rzeczy.
Walka z poszarpywaniem podczas przyspieszania/jazdy najbardziej odczuwalne na 3 i 4 biegu w granicach 50-80 km/h.
W sobotę zamieniłem cewkę zespoloną i kable WN na wiązkę i osobne cewki. Przejechałem jakieś 200km i muszę stwierdzić, że o wiele lepiej się zbiera i reaguje na gas, lecz poszarpywanie zostało. Jakiś czas temu sprawdzałem lambdy na kanale 032 wyglądało to tak
Dzisiaj na kanale 032 wszędzie miałem 0%
a tak wygląda kanał 033 i zastanawia mnie to napięcie http://vaglog.pl/log-033_f1m2412.html
dodatkowo zaczęła się nierówna praca na biegu jałowym.
Oczywiście wymienione świece, ezektor, wężyki podciśnienia i jak pisałem nowa wiązka i używane cewki. Odma bez nalotu-wydaje się być drożna
Od roku jestem na tym forum i wcześniej nie potrzebowałem pomocy, bo jakikolwiek problem z jakim się spotkałem czytając forum został rozwikłany, ale do rzeczy.
Walka z poszarpywaniem podczas przyspieszania/jazdy najbardziej odczuwalne na 3 i 4 biegu w granicach 50-80 km/h.
W sobotę zamieniłem cewkę zespoloną i kable WN na wiązkę i osobne cewki. Przejechałem jakieś 200km i muszę stwierdzić, że o wiele lepiej się zbiera i reaguje na gas, lecz poszarpywanie zostało. Jakiś czas temu sprawdzałem lambdy na kanale 032 wyglądało to tak
Dzisiaj na kanale 032 wszędzie miałem 0%
a tak wygląda kanał 033 i zastanawia mnie to napięcie http://vaglog.pl/log-033_f1m2412.html
dodatkowo zaczęła się nierówna praca na biegu jałowym.
Oczywiście wymienione świece, ezektor, wężyki podciśnienia i jak pisałem nowa wiązka i używane cewki. Odma bez nalotu-wydaje się być drożna
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga