Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP+Q] brak "lock up" az silnik sie zagrzeje

Układ napędowy i skrzynie biegów
maki4evers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 19 mar 2017, 09:28
Lokalizacja: Nowy Sącz

[ TIP+Q] brak "lock up" az silnik sie zagrzeje

Post autor: maki4evers » 16 maja 2017, 20:08

witam. nie dawno zostałem posiadaczem a6c6 2,7 Quatrro. Jak to na początku postanowiłem wymienić olej w skrzyni + aktualizacja softu. Po tych zabiegach skrzynia nie zapina lock up-a na żadnym aż do przejechania kilku km. nie wiem czy jest to spowodowane nowym softem (gdzieś na forum czytałem o czymś takim jak "Cold Driving Mode 241") czy może po wymianie oleju przytkało któryś zawór w skrzyni ? bardzo proszę o każdą podpowiedź. Pozdrawiam.

obsession
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 20 lis 2013, 20:30
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: obsession » 16 maja 2017, 20:23

wydaje mi się, że jest tak jak mówisz, czyli silnik musi złapać odpowiednią temperaturę. A jesteś pewny, że tego wczesniej nie miałeś?
Jest:
A3 8L 1.8
A6 C6 4.2

Było:
A4 B5 2.6
A6 C5 2.7 BIT
https://a6klub.pl

maki4evers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 19 mar 2017, 09:28
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: maki4evers » 16 maja 2017, 20:29

Przed wymiana i aktualizacja tego nie było. Zapomniałem dodać w pierwszym poście ze podczas jazdy bez lock up jadąc nawet na 6-tym biegu i puszczając nogę z gazu obroty silnika spadają do jałowych, co chyba nie jest zbyt "zdrowe" dla skrzyni czy może się mylę ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 maja 2017, 20:32

Zacznijmy od tego jaki olej został wlany?
Czy aktualizacja przebiegła prawidłowo? Wygląda jakby ktoś wrzucił uszkodzony soft :( .

maki4evers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 19 mar 2017, 09:28
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: maki4evers » 16 maja 2017, 20:43

Pytałem mechanika zanim zawiozłem na wymianę i mówił że wlewają olej ZF. Soft aktualizowałem sam skrzynia z ori softu o numerze 4F1910156R 0050 do softu 4F1910156R 0060 . aktualizacja przebiegła bez problemu. zastanawia mnie tylko dlaczego i czy to może być przyczyna że po aktualizacji identyfikacja w skrzyni zmieniła sie z 2,7 TDI 132 na 2,7 TDI 120 ? czy wsad nie był odpowiedni do skrzyni ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
dziii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 25 kwie 2013, 12:54
Lokalizacja: wlkp

Post autor: dziii » 16 maja 2017, 20:50

Wystarczy, że sobie podepniesz kompa i sprawdzić kiedy Ci się zapina Lock UP

Albo jeśli nie masz takiej możliwości to wystarczy, że dodasz filmik tutaj na forum np. po porannym starcie auta: nagraj zegary a dokładniej obrotomierz oraz prędkościomierz i będzie wszystko wiadomo :) POZDRO !
project by dziii

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 maja 2017, 20:53

Napisał, że jadąc na szóstym biegu i puszczając gaz, obroty spadają, więc na 100% lock-up nie jest zapięty.

maki4evers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 19 mar 2017, 09:28
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: maki4evers » 16 maja 2017, 21:07

dokładnie tak, że na każdym biegu po puszczeniu gazu obroty spadają do jałowych aż do momentu aż silnik złapie jakąś temperaturę (mam zamiar sprawdzić jaka to temp.) lub może olej w skrzyni się zagrzeje nie wiem dokładnie od czego to zależy. czy zmiana oznaczenia po aktualizacji nie ma nic do tego ? to normalne że oznaczenie zmieniło się ze 132 na 120 (myślę że to KW).

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 maja 2017, 21:32

Według mnie winna jest zła aktualizacja softu. Bez powodu nie zmieniła się moc z 132 na 120 KW, czyli z silnika BPP zrobił się BSG.

maki4evers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 19 mar 2017, 09:28
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: maki4evers » 17 maja 2017, 18:24

wczoraj o godzinie 22 nie dawało mi to spokoju i wgrałem poprzednią wersję softu czyli 0050, dzisiaj czy to zimny czy ciepły silnik , skrzynia lock up zapina się za każdym razem. teraz moje pytanie czy potrzebna jest jazda adaptacyjna czy skrzynia zaadaptuje się podczas normalnej jazdy ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 maja 2017, 22:30

Skrzynia w ciągu kilku tysięcy kilometrów sama zaadaptuje się, czyli nauczy się na nowo wszystkich zachowań. Jeśli wykonasz jazdę adaptacyjną, to przyspieszysz ten proces, ale skrzynia i tak będzie nadal się uczyć. Z czasem nauka trwa coraz dłużej.

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 24 lip 2017, 09:11

Podepnę się pod temat i zapytam...

Czy lock-up w 6HP19 powinien łapać nawet na całkowicie zimnym oleju? czy dopiero jak np osiągnie 65st?

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 09 mar 2019, 17:58

W jakich blokach pomiarowych sprawdzić działanie Lock-up?
bendzji pisze:odpal Vagcom , i zobacz blok pomiarowy 007 , pozycja 3 to status konwertera ( TC open , TC ctrl., TC Closed )

Jak TC open - pełen uślizg w okienku 4 obroty dowolne
Jak TC ctrl - częściowy uślizg ,w okienku 4 powinny być obroty od 20-120
Jak TC Closed - lockup zapiety , w okienku 4 max 20 obrotów
Zgadza się? Grupy 5-7

Jak na nowo zaadaptować?
Czy wszystkie TIP w C6 mają L-U?
Wydaje mi się że zawsze lekko (o ~200) spadają mi obroty po zdjęciu nogi z gazu a po ponownym dodaniu wzrastają o identyczną wartość. L-C nie działa?

...

(w trakcie lektury: -a6-c6-falujace-obroty-vt39612,15.htm ) ale może ktoś podpowie na powyższe pytania :) )

[ Dodano: 2019-03-09, 17:58 ]
Z ciekawości zrobiłem logi. Od zimnego silnika do nagrzania.
http://vaglogi.pl/log-004_005_007_9l9u1.html
Z tego co się przyglądałem to pełny lock up włącza się tylko przy gwałtownym przyspieszeniu, a większość czasu jest Torq.Conv.Reg. (w tym przy tempomacie i bez znaczenia czy pozycja lewarka D czy S)
Przy TC poślizg do 96 obr. / minute. Nie za duży poślizg?
Da się nauczyć skrzynię żeby szybciej łapała TC? (Usunięcia adaptacji). Czy tak słabe łapanie TC to kwestia zużycia sprzęgła czy to normalne?

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 23 mar 2019, 13:13

Hej, z ciekawości zrobiłem test, na D, pełen TC osiągalny jest tylko na tempomacie.
Na manualnym ustawieniu TC załącza się zaraz po zmianie biegu tak samo na trybie S.

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 25 mar 2019, 09:01

konradkry77, z tego wynika że u mnie jest jakaś kupa.
usunięcie adaptacji nauczy skrzynię szybciej zapinać TC? Czy to już tylko wymiana?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga