Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi a6 c5 TIP - kilka pytań

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
medmaxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 22 lut 2017, 17:49
Lokalizacja: Białystok

Audi a6 c5 TIP - kilka pytań

Post autor: medmaxx » 16 maja 2017, 09:51

Witam,

Od 2 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Audi a6 c5 2.7BiT z TIPem i Quattro.
Nigdy wcześniej nie miałem auta z automatem, więc chciałbym rozwiać swoje wątpliwości co do kilku kwestii.

1. Pedał gazu ma dwa charakterystyczne położenia graniczne - w przypadku 'przełamania' się przez pierwsze położenie rozumiem że powinien nastąpić kickdown, natomiast nie przełamując się nie powinien?

2. Gdzieś tu na forum padła informacja, że możliwe jest hamowanie silnikiem - rozumiem że chodzi o przełączenie skrzyni w tryb Tiptronic i zrzucanie do dołu biegów podczas zwalniania? Czuć wtedy, jakby faktycznie auto hamowało silnikiem.

3. Zakładając spokojną jazdę w trybie miejskim, w jakim trybie lepiej jeździć, S czy D? Wiadomo, w trybie S później zapina biegi, co ma wpływ np. na szybkość nagrzewania się oleju w silniku. Z kolei na D często jest tak, że jadąc 50km/h mam ledwo ponad 1000obr/min. W silnikach R4 jazda na tak niskich obrotach jest niezdrowa, ZTCP zarówno dla korb, jak i dwumasy.

4. Ktoś ma jeszcze jakieś Protipy co do jazdy ze skrzynią Tiptronic? Pomijając to, co można bez problemu znaleźć w sieci?

5. Z innej beczki: Podwójny wydech ( z lewej i prawej strony auta) obowiązuje dla Quattro w przed i poliftach? Nie ważne, czy diesel czy pb?

6. Temat hamulców - czy jest ktoś w stanie powiedzieć, jakie mam tarcze z przodu i tyłu (auto w profilu)? Czytałem sporo tematów na tym forum o hamulcach, lecz wciąż nie jestem pewien jakie mam ja. 321 z przodu+ dwu tłoczkowy zacisk?
Poza tym gdzieś mi wpadło w oczy swap hamulców z Audi a5 - po swapie eksploatacja (części) są tańsze, a hamulce skuteczniejsze. Ktoś mógłby nakierować gdzie można o tym coś więcej poczytać?

7. Temat odmy: gdzieś mi się przewinęło zdjęcie z odmą - samoróbką do 2.7 BIT. Były to dosłownie poucinane końcówki połączone jakimiś wężami gumowymi. Ktoś coś o tym więcej wie? Oryginalna odma to koszt chyba ok. 500zł, a dalej jest to kruchy plastik.

Odpowiedzi na powyższe pytania potraktuje jako swoje podsumowanie wiedzy z tego forum. Po prostu czytając różne wątki zaszedłem tak daleko, że nie jestem w stanie teraz tego odnaleźć, a o niektórych z moich wątpliwości ktoś tam kiedyś tylko wspomniał.
Jak mi coś jeszcze przyjdzie do głowy, to będę dalej pytał (jak wcześniej nie znajdę odpowiedzi) ;)

Z góry dzięki i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7157
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 16 maja 2017, 10:22

Ad1 tak powinno być ale bez wciśniecia kickdown skrzynie też może zredukować ( kwerstia szybkości wciśnięcia , jak jest nauczpny itd. )

Ad2 Tip zawsze hamuje silnikiem , w trybie ręcznym bardziej to czuć

Ad3 W automacie slnik raczej nie jest za bardzo obciążony , ja proponuje na D jedzic

Ad4 myslę że to co w sieci i stadnarty dla automatów to ok

Ad5 tak podówjne wydechy w C5 tylko w Quattro , w przedlifice schowane , w polifcie widoczne

Ad6 podaj kody z wlepki wyposażenia albo zdjęcie zacisków ( polift raczej ma pojedyńczy tłok 60 mm zacoisk FNRG )

Ad7 500 zl to chyba odma do 2.4/2.8 , z 2.7T nie mam doświadczeń ale tam są dwie krótkie z pokryw chyba tylko

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga