Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

ciężko chodzi kierownica

Układ kierowniczy
slawek1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 paź 2015, 10:42
Lokalizacja: zamosc

ciężko chodzi kierownica

Post autor: slawek1984 » 06 maja 2017, 22:17

Witam wszystkich serdecznie. Od jakiegos czasu zauważyłem ze kierownica chodzi ciezko wrecz opornie. Wymieniłem plyn wspomagania( stary byl czarny jak noc) odpowierzylem uklad jak nalezy ale problem nie ustapil a moze jest nawet gorzej. Nic sie nie blokuje ale wydaje mi sie ze slychac pompe a dodatkowo podnioslem przod i probowalem skrecic ciagnac za kola efekt - ciezko ruszyc. Odpalilem auto i probowalem tego samego ale efek podobny - ciezko skrecic ciagnac za kolo. Nawet na podniesionym przodzie i zapalonym silniku ciezko jest obraca kolem kierownicy. Prosze o sugestie gdzie jest problem bo nie chcialbym wymieniac magla i pompy a problem pozostanie. A moze to gdziec opór na łozysku amorka bo tez slyszalem takie opinie.

[ Dodano: 2017-05-06, 22:17 ]
ktos pomoze?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 06 maja 2017, 23:00

A nie miales jakieś kolizji? Moze listwa jest skrzywiona i ja blokuje. Sciagnij drazki i zobacz na sucho jak chodzi. Ale na podniesionym powinna lekko.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

slawek1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 paź 2015, 10:42
Lokalizacja: zamosc

Post autor: slawek1984 » 07 maja 2017, 07:36

nie było zadnej kolizji. Czyli rozpiac drązki od zwrotnicy i próbowac ruszac maglem? Rzeczywiście to dobry pomysl. Od razu wyklucze łozysko amorka. <brawo> Dam znac jak mi poszło

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 07 maja 2017, 08:06

U ciebie nie ma lozyska amortyzatora. Amortyzator nie skreca tylko stoi sztywno zwrotnica skreca na wahaczach
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

slawek1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 paź 2015, 10:42
Lokalizacja: zamosc

Post autor: slawek1984 » 07 maja 2017, 18:34

masz calkowita racje, a ja myslalem ze jest łozysko... człowiek uczy sie całe zycie ehh <glupek> zrobie jak radzisz, rozepne koncówki drazka i bede ruszal kolami a potem samymi koncówkami i wyjdzie co jest grane. a sluchaj, jeszce jedno, jak bede poruszal samymi koncówkami drazka na wylaczonym silniku to powinno chodzic lekko czy raczej z pewnym oporem?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 07 maja 2017, 21:32

Drazkami bedzie ciezko ci przepchac, raczej jest to nie mozliwe tylko kierownica
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 08 maja 2017, 12:54

A jak dodasz gazu, to lżej się kręci? Jeśli tak, to pompa do wymiany. Prosta sprawa. Szukaj wtedy używki od Skody, bo tańsza a to dokładnie ta sama część. Tam są tylko dwa warianty ciśnienia, ale oba dają radę.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.

slawek1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 paź 2015, 10:42
Lokalizacja: zamosc

Post autor: slawek1984 » 08 maja 2017, 22:24

próbowalem pomyslu z dodawaniem gazu - nie ma zadnej róznicy wiec pompa raczej odpada bo bylaby nawet minimalna roznica przy wiekszych obrotach a przynajmniej tak mysle...wiec tak - pompa nie, nie ma łozyska amorka. a może Panowie jakis zaworek przy pompie albo maglownicy bo slyszalem ze sa jakies zaworki ciśnieniowe czy jakos tak...

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 08 maja 2017, 23:08

Mozesz miec servotronic on ma wplyw na prace przekladni
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

slawek1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 paź 2015, 10:42
Lokalizacja: zamosc

Post autor: slawek1984 » 09 maja 2017, 06:16

repek92 a czy mozesz podpowiedziec jak sprawdzic czy to cholerstwo wystepuje w moim aucie?

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 09 maja 2017, 06:38

Sprawdź czy masz wtyczkę przy maglownicy w serwotroniku jest magiel połączony kablami z przekaźnikiem pod kierownicą. Podejrzewam jednak, że to nie jest to bo przy serwotroniku miałbyś efekt odwrotny, kierownica chodzi bardzo lekko. Brak wspomagania to przeważnie zabita pompa, jak już umiera to efekt jest taki jak kolega wyżej pisał po dodaniu gazu wspomaganie wraca. W twoim przypadku jednak jeśli przód masz w powietrzu a koła ciężko kręcą to problem raczej leży gdzieś indziej. Spróbuj odpiąć drążki kierownicze i sprawdzić czy wtedy dasz radę ruszyć koło i czy czasem któreś nie blokuje. Jeśli koła z odpiętymi drążkami się ruszają to przyczyna leży pewnie w maglu, zobaczysz czy z odpiętymi kołami kierownica będzie lekko chodzić, powinna chodzić jednym palcem nawet na zgaszonym silniku. Magiel ma śrubę regulującą docisk do zębatki możesz spróbować nią pokręcić i zobaczyć czy się coś zluzuje, oczywiście jeśli to magiel ci blokuje a nie koła.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 09 maja 2017, 07:35

Spróbuj tez ściągnąć sobie te manszety z drążków kierowniczych i zobacz sobie w jakim stanie jest listwa. Ja u siebie mialem tak zardzewiala ze pewnego razu uszkodzila uszczelniacz. Ale chodzila lekko. Ale ty wtedy bedziesz mogl sobie ocenic zeby nie trafila co sie przygoda na drodze
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

slawek1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 paź 2015, 10:42
Lokalizacja: zamosc

Post autor: slawek1984 » 11 maja 2017, 15:04

dzieki Panowie za rady, pojutrze auto w góre i krece kierownica na wszystkie sposoby. Dam znac co zdziałałem.

[ Dodano: 2017-05-11, 15:04 ]
dziś podniosłem przód i rozpialem koncówki drązków z obu stron, kół nic nie blokuje, mozna nimi bez wiekszego problemu skrecac. maglownica tez chodzi, wciagalem ja i wyciagalem reką trzymajac za jeden z koncówek drązka. slychac jakby przelewajacy sie plyn w srodku ale raczej tak przeciez musi byc. krecac kierownica w pewnym momencie jest lzej a niekiedy ciezej ale ogólnie kierownica krecilem palcem choc czuc pewien delikatny opór. martwi mnie tylko to ze nie ma roznicy obracajac kierownice na zgaszonym i zapalonym silniku. czy tak powinno byc?

4ndrew
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 23 maja 2016, 00:02
Lokalizacja: Chełm

Post autor: 4ndrew » 11 maja 2017, 22:24

mi pewnego dnia kierownica zaczęła ciężko chodzić w moim avf, pasek osprzętu zaczynał stawać przy kręceniu kierownicą nawet na podnośniku. Wielu mechaników obstawiało pompę, wytarte koło pasowe pompy, problem z maglem. A okazało się że zatarło się sprzęgło alternatora i robiło cyrki.

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 12 maja 2017, 06:45

Czyli dobrze rozumiem, że jak masz koła w górze i kręcisz kierownicą to idzie ciężko ale jak rozepniesz drążki to i koła i magiel chodzą lekko? Strasznie dziwne. Jak wszystko chodzi lekko to po spięciu też powinno w miarę lekko chodzić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga