[A6 C5] 205/50/17 czy 225/45/17
- BityKablem
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 paź 2016, 22:47
- Lokalizacja: Białystok
[A6 C5] 205/50/17 czy 225/45/17
Panie i Panowie, mam pytanie do bardziej doświadczonych.
Potrzebuję pomocy w doborze opon do felg 7,5Jx17H2 ET25 - wzór od allroad'a
obecnie mam felgi 7Jx16H2 ET 42 (jak w avatarze) - opony 205/55/16
z kalkulatora opon i felg wyszło mi, że zamienne będą mniej wiecej 225/45/17 lub 205/50/17 i teraz pytanie, czy 205tki nie będą za bardzo rozciągnięte na feldze ? (na innej stronie znalazłem info o tym że dla opon 205 felga 7,5J jest górną granicą, natomiast 6,5J w sam raz ) a pod 225 felga 7,5J jest ok.
Z drugiej strony kusi profil 50 zamiast 45, przypuszczam, że na wyższej komfort powinien być lepszy - chociaż przyznam się, że doświadczenia dużego nie mam i może to będzie tak małą rożnica, że praktycznie nie zauważalna.
Powiem tak, w poprzednim aucie nie przywiązywałem uwagi do felg i opon, jeździłem na tym co było. Teraz chce żeby to wyglądało ciekawie i jeździło się przyzwoicie, dlatego pytam Was, które Waszym zdaniem będą odpowiedniejsze.
Z góry dziękuję za pomoc i wartościowe uwagi
Potrzebuję pomocy w doborze opon do felg 7,5Jx17H2 ET25 - wzór od allroad'a
obecnie mam felgi 7Jx16H2 ET 42 (jak w avatarze) - opony 205/55/16
z kalkulatora opon i felg wyszło mi, że zamienne będą mniej wiecej 225/45/17 lub 205/50/17 i teraz pytanie, czy 205tki nie będą za bardzo rozciągnięte na feldze ? (na innej stronie znalazłem info o tym że dla opon 205 felga 7,5J jest górną granicą, natomiast 6,5J w sam raz ) a pod 225 felga 7,5J jest ok.
Z drugiej strony kusi profil 50 zamiast 45, przypuszczam, że na wyższej komfort powinien być lepszy - chociaż przyznam się, że doświadczenia dużego nie mam i może to będzie tak małą rożnica, że praktycznie nie zauważalna.
Powiem tak, w poprzednim aucie nie przywiązywałem uwagi do felg i opon, jeździłem na tym co było. Teraz chce żeby to wyglądało ciekawie i jeździło się przyzwoicie, dlatego pytam Was, które Waszym zdaniem będą odpowiedniejsze.
Z góry dziękuję za pomoc i wartościowe uwagi
- BityKablem
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 paź 2016, 22:47
- Lokalizacja: Białystok
Dzięki a podpowiedz, w taki razie mam kolejne pytanie czy te klasy oporu toczenia i przyczepność na mokrej nawierzchni to serio jest ąż taka duża różnica czy jakis wałek ?
Powiedzmy na szybko znalazłem dwa rodzeje opon ktore teoretycznie zainteresowały mnie:
1 opcja - Dębica presto UHP 2 z rantem ochronnym felgi. Opór toczenia C, przyczepność A, hałas 66dB 91Y za tysiak mniej wiecej na alledrogo.
2 opcja - Viking Protech HP(niby koncern continetala) z rantem ochronnym felgi. Opór toczenia E, przyczepność C, hałas 71dB 91Y za 8 stówek mniej wiecej na alledrogo, + tego taki że mam u siebie w mieście więc mam praktycznie od reki i nie muszę czekac.
W innym temacie znalazłem info, że wiele osób poleca Uniroyale Rainsport3 - parametry identyko jak dębica a 200 zł droższe... stąd moje pytanie - o co caman ? jest sens przepłacać ?
Powiedzmy na szybko znalazłem dwa rodzeje opon ktore teoretycznie zainteresowały mnie:
1 opcja - Dębica presto UHP 2 z rantem ochronnym felgi. Opór toczenia C, przyczepność A, hałas 66dB 91Y za tysiak mniej wiecej na alledrogo.
2 opcja - Viking Protech HP(niby koncern continetala) z rantem ochronnym felgi. Opór toczenia E, przyczepność C, hałas 71dB 91Y za 8 stówek mniej wiecej na alledrogo, + tego taki że mam u siebie w mieście więc mam praktycznie od reki i nie muszę czekac.
W innym temacie znalazłem info, że wiele osób poleca Uniroyale Rainsport3 - parametry identyko jak dębica a 200 zł droższe... stąd moje pytanie - o co caman ? jest sens przepłacać ?
- BityKablem
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 paź 2016, 22:47
- Lokalizacja: Białystok
- BityKablem
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 paź 2016, 22:47
- Lokalizacja: Białystok
Dzieki za podpowiedź tak też zostały napompowaneyaszczur pisze: ładnie leżą. Ten rozmiar to najlepszy stosunek wyglądu do komfortu jazdy. Pompuj 4 x 2,5 atm.
ponizej wrzucam kolejne zdjęcie, na ktorym mniej wiecej widać jak ładnie zgrały się z budą auta także bez dystanów, samymi felgami od allroada można uzyskac zaj*bisty efekt
dane felgi: 7,5Jx17H2 ET25 oponka jak wyżej
Planuje na przyszłość wyrwać takie same 16" do opon zimowych - ale poczekam az z ceny ludzie zejdą bo głowa boli jak się patrzy na niektore oferty :P (swoje wyrwałem za 460 zł w przyzwoitym stanie)
nie umiem dodawać zdjęć wiec jak ktos może to niech poprawi :P
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
mat1324 pisze:Podejdą bez żadnych komplikacji . Felgi, które znalazłeś mają rozmiar 7.5JX17H2 ET45, a do C5 fabrycznie montowane były felgi 7.5JX17H2 z ET43 lub ET45. Otwór centrujący jest taki sam, czyli 57,1 mm.
Dzieki za konkretną odpowiedź.
Ciągle mam dylemat czy zostać przy 16" czy przeskoczyć na 17".
Jeszcze ten wzór mi chodzi po glowie
Może jest tu ktoś co ma takie felgi na sprzedaż?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga