Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] kodowanie Vagiem - opisy

Diagnostyka VAG
Awatar użytkownika
czako0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 10 kwie 2008, 13:39
Lokalizacja: Gliwice/Tarnów
Kontakt:

[A6 C5] kodowanie Vagiem - opisy

Post autor: czako0 » 30 mar 2009, 12:00

witam kiedy było ale sie zbyło wiec podsyłam małe kompendium jak kodowac vagiem nasze autka moze komus sie przyda wiec postaram sie na bieżąco cos podsylac i zachęcam do dodawania nowych opisów pozdrawiam

ustawienia kata wtrysku we vagu
Select]
[01- Engine]
[04 - Basic Settings]
Obserwujemy pozycję 2, powinna wartość się mieścic w odpowiednich granicach powinno byc w granicach 49-54

Zamykanie zamków drzwi po przekroczeniu 15 km/h
PRZYKÂŁAD ZASTOSOWANIA:
Spróbujmy aby w naszym aucie zamki w drzwiach i klapie bagażnika zamykały się automatycznie po ruszeniu (przekroczeniu 15km/h), a następnie po zatrzymanu, zgaszeniu auta i wyjęciu kluczyka otwierały się.

Potrzebujemy:
- interfejs
- komputer z oprogramowaniem (VAG-COM)
Procedura kodowania:
1) Wchodzimy do sterownika:
STG 35 (Zentralverriegelung) auswählen (Komfortsystem)
2) Wybieramy
STG Codierung -> Funktion 07
3) Odczytujemy wartość w Software Coding
np. w moim przypadku było to 12865
UWAGA: Koniecznie zapisać wartość kodu sprzed zmiany by wrazie niepowodzenia (nie zadziałania, itp) wpisać go ponownie.
Rozszyfowując tą wartość mamy:
+ 008192
+ 004096
+ 000512
+ 000064
+ 000001
SUMA = 12865
tymsamym rozszyfrowaliśmy jakie funkcje mamy włączone - patrz lista kodowania powyżej.
4) dodajemy funkcję zamykania zamków po przekroczeniu 15km/h i odblowowywania ich po zgaszeniu auta i wyjęciu kluczyka. W tym celu musimy dodat wartość kodu:
+ 000032
nowa Suma = 12897
Wartość tą wpisujemy w oknie w miejscu odczytanego dotychczasowego kodu (linijka Software Coding)
5) Zatwierdzamy "Do it!"
6) Teraz już możemy cieszyć sie załączoną nową funkcją.

Adaptowanie sterownika poduszek - wyłączenie/włączenie poduszki pasażera
Wybierz 15 (Airbags)
Adaptacja sterownika - Funkcja 10
Wskazówka: W zależności od modelu, nie wszystkie kanały mogą być dostępne
W kanale 01 należu wpisać odpowiednią liczbę:
0 - Poduszka pasażera kierowcy aktywna
1 - Poduszka pasażera kierowcy nieaktywna


Kodowanie sterownika "Pomoc w parkowaniu"
Wybierz moduł 76
Kodowanie sterownika - funkcja 07
Przykład numeru kodu : 11103
?xxxx - niedostępne
x?xxx - rodzaj skrzyni biegów
0 - Skrzynia manualna
1 - Skrzynia automatyczna
xx?xx - potwierdzenie funkcji
0 - nieaktywne
1 - aktywne (standard)
xxx?x - rodzaj karoserii
0 - sedan
1 - avant
xxxx? - model auta
3 - Audi A3
4 - Audi A4
6 - Audi A6
8 - Audi A8
Adaptacja sterownika
Wybierz moduł 76
Adaptacja sterownika - Funkcja 10
->Kanał 01 - Głośność sygnału ostrzegania
Wartości do ustawiania głośności są pomiędzy 2 i 7. Podczas wprowadzania nowej można testować sygnał wrzucając bieg wsteczny.
->Kanał 02 - Wysokość dźwięku sygnału ostrzegania
Wartość wysokości dźwięku wybiera się pomiędzy 0 i 4 (0,5 - 2 kHz). Testowanie jak wyżej.

DOPASOWANIE PILOTÓW ZDALNEGO STEROWANIA

Poniżej opisano sposób dopasowania radiowych pilotów sterujących funkcjami
zamka centralnego w samochodach VW/AUDI.


Zbierz wszystkie piloty zdalnego sterowania jakie chcesz zaprogramować. Jeden z kluczyków pojazdu umieść w stacyjce i włącz zapłon w pozycję ON. Korzystając z programu VAG-COM wykonaj następujące czynności:
[Wybór]
[46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]
[Adaptacja - 10]
Wybierz kanał "01" (w niektórych modelach AUDI może to być kanał "21")
[Odczytaj]
W polu "Wartość zapisana" powinna pojawić się liczba aktualnie zaprogramowanych pilotów.
W polu "Nowa wartość" wpisz łączną ilość pilotów (max. 4) jakie chcesz dopasować do sterownika (łącznie z działającymi już pilotami).
[Testuj]
Upewnij się, że sterownik akceptuje wprowadzoną wartość.
[Zapisz]
Teraz masz ok. 15 sekund na dopasowanie wszystkich pilotów zdalnego sterowania. Naciskaj i przytrzymuj (przez min. 1 sekundę) - po kolei w każdym pilocie przeznaczonym do zakodowania - przycisk UNLOCK (otwieranie).
Jeżeli powyższa procedura nie działa - tzn. zarówno kanał "01" jak i "21" nie są dostępne - postępuj następująco:
Jeden z kluczyków pojazdu (stary - z zakodowanym i działającym pilotem) umieść w stacyjce i włącz zapłon w pozycję ON (nie uruchamiaj pojazdu!). Korzystając z programu VAG-COM wykonaj następujące czynności:
[Wybór]
[46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "003" (w niektórych modelach może to być grupa "007")
[Idź!]
Wartość wyświetlana w polu numer 2 pozwala odczytać ile pilotów jest aktualnie dopasowanych i jakie pozycje zajmują one w pamięci sterownika, np.: "0001" informuje o tym, że dopasowany jest jeden pilot i zajmuje on pierwszą pozycję w pamięci sterownika.
Teraz zamknij samochód od zewnątrz ("ręcznie" - nie pilotem!) używając do tego kluczyka zespolonego razem z niedopasowanym jeszcze pilotem (zamykaj drzwi kierowcy).
Teraz w ciągu 5 sekund od zamknięcia drzwi naciśnij przycisk UNLOCK (otwieranie) w niedopasowanym jeszcze pilocie. Ilość naciśnięć przycisku UNLOCK odpowiada za pozycję pilota w pamięci sterownika. Dwukrotne naciśnięcie przycisku otwierania spowoduje zapisanie pilota na drugiej pozycji pamięci, trzykrotne -
na trzeciej itd.
Przykład:
Jeżeli chcesz zaprogramować nowy pilot zdalnego sterowania, a przed rozpoczęciem procedury dopisania pilotów w polu nr 2 w grupie "003" (lub "007") bloków pomiarowych widniała wartość "0001", powinieneś nacisnąć przycisk UNLOCK dwa razy. Rezultatem tej czynności powinna być wartość "0011" w polu nr 2.
Po zakończeniu ustalania pozycji programowanego w danej chwili pilota, zaczekaj 5 sekund po czym naciśnij przycisk UNLOCK (na nowo zakodowanym pilocie).
Wyłącz zapłon i wyciągnij kluczyk ze stacyjki. Sprawdź działanie pilota: naciśnij przycisk LOCK aby zamknąć pojazd. Naciśnij UNLOCK - aby otworzyć.
Umieść w stacyjce pojazdu kluczyk z nowo zakodowanym pilotem. Włącz zapłon ale nie uruchamiaj pojzadu.
[Wybór]
[46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "003" (w niektórych modelach może to być grupa "007")
[Idź!]
Nawiązując do podanego wyżej przykładu, pole nr 2 powinno wskazywać np. wartość "0011".

Dopisując nowe nadajniki pamiętaj, że przydzielając im zajęte już miejsca w pamięci sterownika (reprezentowane przez "1" w polu nr 2) wykasujesz tym samym - działające już - stare piloty zdalnego sterowania.

REGULACJA REFLEKTORÓW XENONOWYCH
WYPOSAÂŻONYCH W UKÂŁAD AUTOMATYCZNEGO POZIOMOWANIA

Opisane poniżej czynności nie mogą być utożsamiane z oficjalnymi instrukcjami
serwisowymi i chociaż dołożyliśmy wszelkich starań, aby zebrane tu informacje były
prawdziwe i aktualne - nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za ewentualne
straty czy uszkodzenia powstałe na skutek zastosowania się do naszych wskazówek.

Opisana poniżej procedura sama w sobie nie ustawia świateł! Powoduje ona jedynie zatrzymanie się elektrycznych nastawników ustalających wysokość świateł w pozycji "wyśrodkowanej", w której powinno się przeprowadzić ręczną regulację reflektora za pomocą śrub znajdujących się w jego obudowie.
Procedura powinna być wykonana do samego końca, w przeciwnym wypadku w pamięci sterownika może pojawić się błąd "Reflektory nie zostały wyregulowane". Aby go wykasować należy przeprowadzić całą procedurę regulacji reflektora.
Przed przystąpieniem do regulacji świateł muszą być spełnione następujące warunki:
► Pojazd musi stać na równym podłożu
► Hamulec ręczny musi być zwolniony
► Zapłon musi być włączony
► ÂŚwiatła wyłączone
► Sterownik w pamięci nie może posiadać żadnych błędów
Procedurę przeprowadzamy w następujący sposób:
[Wybór]
[55-Zasięg xenonów] (w niektórych pojazdach należy wybrać sterownik [29-ÂŚwiatła -lewa str.]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "001"
[Idź!]
Zaczekaj około 20 sekund. W tym czasie silniczki ustalające wysokość światła zatrzymają się w pozycji odpowiedniej do ręcznej regulacji reflektora.
Włącz światła i ustaw je śrubami w reflektorze zgodnie z zaleceniami producenta.
Teraz przejdź do grupy "002". W tym momencie sterownik zapamięta położenie nastawników jako położenie bazowe.
[Gotowe, powrót]

ADAPTACJA NASTAWNIKA PRZEPUSTNICY
Opisane poniżej czynności nie mogą być utożsamiane z oficjalnymi instrukcjami
serwisowymi i chociaż dołożyliśmy wszelkich starań, aby zebrane tu informacje były
prawdziwe i aktualne - nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za ewentualne
straty czy uszkodzenia powstałe na skutek zastosowania się do naszych wskazówek.
Poniżej opisano sposób przeprowadzenia adaptacji nastawnika przepustnicy. Procedura dotyczy wielu pojazdów VW/AUDI/SEAT/SKODA wyposażonych zarówno w przepustnicę typu Drive-By-Wire (sterowaną całkowicie elektrycznie) jak też posiadających przepustnicę sterowaną za pomocą tradycyjnej linki połączonej z pedałem gazu. W tym ostatnim przypadku (gdzie między pedałem gazu i przepustnicą jest linka), adaptacja przepustnicy może być przeprowadzona pod warunkiem, że pojazd nie jest wyposażony w zawór regulacji biegu jałowego (ISV). Pojazdy wyposażone w ten zawór nie posiadają elektrycznych silniczków sterujących pracą przepustnicy.
Z informacji bardziej oczywistych: silniki TDI nie posiadają nawet przepustnicy :-)

Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić omawianą tu procedurę:
? Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował.
? Sterownik silnika został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
? Zespół przepustnicy został przeczyszczony, wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
? Pedał przyśpieszenia został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.

Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
? Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
? Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
? Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
? Przepustnica czysta!
? Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
? Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95?C
? W niektórych "mniejszych" silnikach (1.0-1.4 ccm np. VW Lupo, Polo...) przed właściwą procedurą adaptacji przepustnicy, należy wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane w sterowniku silnika. Robi się to zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00).

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNÂĄ LINKÂĄ GAZU
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYÂŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAć PEDAÂŁU GAZU I SILNIK NIE MOÂŻE BYć URUCHOMIONY.

________________________________________

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICÂĄ DBW

(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "060".
[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYÂŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAć PEDAÂŁU GAZU I SILNIK NIE MOÂŻE BYć URUCHOMIONY.

________________________________________

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICÂĄ DBW (protokół KWP-2000)

(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-2000 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-2000 ( rok prod. 2002 + ): / A4 / Passat / Touareg.

Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]

[01 - Silnik]

[Nastawy podst. - 04]

Wybierz grupę "060".
[Idź!]

Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij przycisk:

[ON/OFF/Dalej]

Powinien pojawić się komunikat: Nastawy podstawowe: ON.

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym ponownie kliknąć:

[ON/OFF/Dalej] wyłączając w ten sposób Nastawy podstawowe.

Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF
[Gotowe, powrót]
PODCZAS WYKONYWANIA POWYÂŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAć PEDAÂŁU GAZU I SILNIK NIE MOÂŻE BYć URUCHOMIONY.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez czako0, łącznie zmieniany 1 raz.

psyho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 26 mar 2009, 06:39
Lokalizacja: UK

Post autor: psyho » 30 mar 2009, 23:38

A takze powinines dodac iz osoby nie majace doswiadczenia nie powinny sie za to brac bo moge uszkodzic swoje auto :)
M.

Awatar użytkownika
czako0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 10 kwie 2008, 13:39
Lokalizacja: Gliwice/Tarnów
Kontakt:

Post autor: czako0 » 31 mar 2009, 00:09

wydaje mi sie ale moze tylko wydaje ze jest opis chocby np PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICÂĄ DBW (protokół KWP-2000) lub PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICÂĄ DBW lub tradycyjna linka
dopasowanie pilotów hm.. :roll:
wyłaczenie poduszki hm.. :roll:
zamykanie zamków hm.. :roll:
nie zebym sie mądrzył ale jak nspisał kolega psyho co zostało zawarte w informacji ogólnej w ADAPTACJA NASTAWNIKA PRZEPUSTNICY ma oczywiscie racje wiec dodam ze zawsze przed wprowadzeniem zmian nalezy zapisac poprzednią wartosc zeby w razie niepowodzenia mozna bylo przywrócic poprzednie kodowanie

Awatar użytkownika
czako0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 10 kwie 2008, 13:39
Lokalizacja: Gliwice/Tarnów
Kontakt:

Post autor: czako0 » 10 paź 2009, 15:00

Natknąłem się na takie cóś
OBSÂŁUGA ELEKTROMECHANICZNEGO HAMULCA POSTOJOWEGO (EPB)

Poniższe procedury wyjaśniają w jaki sposób przygotować system EPB do wymiany klocków hamulcowych oraz do ewentualnej naprawy.

Do poprawnego przeprowadzenia opisanych poniżej czynności przy pomocy oprogramowania VAG-COM muszą być spełnione następujące warunki:

► Włączony zapłon ( w pozycji ON )

► Hamulec postojowy WYÂŁÂĄCZONY !!! ( w pozycji OFF)



Audi A6, S6, Allroad (4F), A5/S5:


Otwieranie zacisków hamulcowych:

Włączyć i wyłączyć hamulec postojowy.

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]


Grupa "007"

[Idź!]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób przeprowadzenie wymiany klocków hamulcowych.

[Gotowe, powrót]


[Koniec odczytu, powrót - 06]

...dioda LED znajdująca się na przycisku hamulca EPB oraz lampka ostrzegawcza w zestawie wskaźników mrugają, ostrzegając o awarii / trybie serwisowym.



Zamykanie zacisków hamulcowych:

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]


Grupa "006"

[Idź!]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć", dociskając klocki hamulcowe do tarczy.

[Gotowe, powrót]


[Koniec odczytu, powrót - 06]



Końcowy test funkcjonowania hamulca:

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]


Grupa "010"

[Idź!]


W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć" i "otworzyć" trzy razy.


[Gotowe, powrót]


[Koniec odczytu, powrót - 06]





Audi A8, S8 (4E):

Otwieranie zacisków hamulcowych w celu wymiany klocków hamulcowych.

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "005"

[Idź!]

Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:

[ON/OFF/Dalej]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób przeprowadzenie wymiany klocków hamulcowych.

[Gotowe, powrót]


[Koniec odczytu, powrót - 06]

Uwaga: po wymianie klocków hamulcowych w tym modelu, należy sprawdzić (ew. zmienić) ich grubość. Robi się to następująco:

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Adaptacja - 10]

Kanał "006"

[Odczytaj]

W polu "Wartość zapisana" powinna pojawić aktualnie zaprogramowana grubość klocków.

W polu "Nowa wartość" wpisz żądaną grubość w zakresie (3 - 14 mm), odpowiadającą grubości nowych klocków hamulcowych.

[Testuj]

Upewnij się, że sterownik akceptuje wprowadzoną wartość.

[Zapisz]

[Gotowe, powrót]


[Koniec odczytu, powrót - 06]



Otwieranie zacisków hamulcowych w celu przeprowadzenia naprawy.

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "007"

[Idź!]

Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:

[ON/OFF/Dalej]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób przeprowadzenie stosownych napraw...

[Gotowe, powrót]


[Koniec odczytu, powrót - 06]



Zamykanie zacisków hamulcowych:


[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "006"

[Idź!]

Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:

[ON/OFF/Dalej]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć", dociskając klocki hamulcowe do tarczy.

[Gotowe, powrót]


[Koniec odczytu, powrót - 06]



UWAGA:

Jeżeli po wymianie klocków hamulcowych w zestawie wskaźników pojawia się informacja o zużytych okładzinach hamulcowych, należy wykonać nastawy podstawowe w grupie 010:

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "010"

[Idź!]

Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:

[ON/OFF/Dalej]


Teraz należy zaczekać ok 20 sek...

[Gotowe, powrót]


[Koniec odczytu, powrót - 06]

Wyłączamy zapłon na 5 sek.

Włączamy zapłon.





VW Passat (3C):

Otwieranie zacisków hamulcowych:


Włączyć i wyłączyć hamulec postojowy.

[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "007"

[Idź!]

Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:

[ON/OFF/Dalej]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób przeprowadzenie wymiany klocków hamulcowych.

[Gotowe, powrót]


[Koniec odczytu, powrót - 06]

...dioda LED znajdująca się na przycisku hamulca EPB oraz lampka ostrzegawcza w zestawie wskaźników mrugają, ostrzegając o awarii / trybie serwisowym.



Zamykanie zacisków hamulcowych:


[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "006"

[Idź!]

Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:

[ON/OFF/Dalej]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć", dociskając klocki hamulcowe do tarczy.

[Gotowe, powrót]


[Koniec odczytu, powrót - 06]



Końcowy test funkcjonowania hamulca:


[Wybór]

[53-Hamulec postojowy]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "010"

[Idź!]

Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:

[ON/OFF/Dalej]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć" i "otworzyć" trzy razy.


[Gotowe, powrót]


[Koniec odczytu, powrót - 06]

kruk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 18 cze 2009, 21:58
Lokalizacja: Krakow

Post autor: kruk » 30 paź 2009, 22:51

witam
ja moze bym poprosil o kodowanie dawki wtrysku przy starcie
tzn byl gdzies tutaj taki temat rozruch zimnego silnika
oile sobie przypominam jakies dane z 32 6?? na 33 000 i wiencej bardzo pomaga przy starcie na zimnych temperaturkach

kakop
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 28 paź 2009, 22:47
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kakop » 16 gru 2009, 20:18

witam!!
Ja mam taką prośbę?? czy wyjaśni mi ktoś czym służy adaptacja sterownika i jakie są funkcje tzn jakie numery są i do czego służą i co w S6 c4 można sprawdzić przez adaptację. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
grzegrak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 25 lut 2010, 09:44
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: grzegrak » 01 mar 2010, 20:11

Zamykanie zamków po przekroczeniu 15 km/h w mojej A6 już śmiga - potwierdzam działanie, mimo, że początkowy kod miałem zupełnie inny.

Judo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 26 sie 2011, 14:10
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Judo » 26 sie 2011, 14:12

Czy wie któs może czy w audi a8 4,2 silnik ABZ 1995 rok robi się adaptacje przepustnicy, a jeśli tak tą który schemat adaptacji ?? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mirrson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 06 gru 2008, 14:45
Lokalizacja: Elblag - Bristol UK

adaptacja przepustnicy

Post autor: mirrson » 29 sty 2012, 13:16

Witam mam pytanie odnoście czy musze robic czyszczenie przepustnicy czy nie jesli przed wymiana akumulatora bylo ok, a po wymianie aku wyraźnie widac w vagu ze musi byc zrobiona adaptacja.

pzdr mirson
MiRSoN

P.L.A.N.Y.

LED tył - Wykonane
Polerowane felgi - na aucie
Remap do 200 KM i 489 NM
DRL Lampy przód - wykonane
tylnie zawiasy klapy ze sprezynkami - wykonane
wydech cat back - 2016/2017
remap stage 2

Awatar użytkownika
x_files
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 13 sty 2009, 21:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: [ALL A6]kodowanie Vagiem - opisy

Post autor: x_files » 26 lip 2012, 23:24

czako0 pisze: DOPASOWANIE PILOTÓW ZDALNEGO STEROWANIA

Poniżej opisano sposób dopasowania radiowych pilotów sterujących funkcjami
zamka centralnego w samochodach VW/AUDI.


Zbierz wszystkie piloty zdalnego sterowania jakie chcesz zaprogramować. Jeden z kluczyków pojazdu umieść w stacyjce i włącz zapłon w pozycję ON. Korzystając z programu VAG-COM wykonaj następujące czynności:
[Wybór]
[46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]
[Adaptacja - 10]
Wybierz kanał "01" (w niektórych modelach AUDI może to być kanał "21")
[Odczytaj]
W polu "Wartość zapisana" powinna pojawić się liczba aktualnie zaprogramowanych pilotów.
W polu "Nowa wartość" wpisz łączną ilość pilotów (max. 4) jakie chcesz dopasować do sterownika (łącznie z działającymi już pilotami).
[Testuj]
Upewnij się, że sterownik akceptuje wprowadzoną wartość.
[Zapisz]
Teraz masz ok. 15 sekund na dopasowanie wszystkich pilotów zdalnego sterowania. Naciskaj i przytrzymuj (przez min. 1 sekundę) - po kolei w każdym pilocie przeznaczonym do zakodowania - przycisk UNLOCK (otwieranie).
Jeżeli powyższa procedura nie działa - tzn. zarówno kanał "01" jak i "21" nie są dostępne - postępuj następująco:
Jeden z kluczyków pojazdu (stary - z zakodowanym i działającym pilotem) umieść w stacyjce i włącz zapłon w pozycję ON (nie uruchamiaj pojazdu!). Korzystając z programu VAG-COM wykonaj następujące czynności:
[Wybór]
[46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "003" (w niektórych modelach może to być grupa "007")
[Idź!]
Wartość wyświetlana w polu numer 2 pozwala odczytać ile pilotów jest aktualnie dopasowanych i jakie pozycje zajmują one w pamięci sterownika, np.: "0001" informuje o tym, że dopasowany jest jeden pilot i zajmuje on pierwszą pozycję w pamięci sterownika.
Teraz zamknij samochód od zewnątrz ("ręcznie" - nie pilotem!) używając do tego kluczyka zespolonego razem z niedopasowanym jeszcze pilotem (zamykaj drzwi kierowcy).
Teraz w ciągu 5 sekund od zamknięcia drzwi naciśnij przycisk UNLOCK (otwieranie) w niedopasowanym jeszcze pilocie. Ilość naciśnięć przycisku UNLOCK odpowiada za pozycję pilota w pamięci sterownika. Dwukrotne naciśnięcie przycisku otwierania spowoduje zapisanie pilota na drugiej pozycji pamięci, trzykrotne -
na trzeciej itd.
Przykład:
Jeżeli chcesz zaprogramować nowy pilot zdalnego sterowania, a przed rozpoczęciem procedury dopisania pilotów w polu nr 2 w grupie "003" (lub "007") bloków pomiarowych widniała wartość "0001", powinieneś nacisnąć przycisk UNLOCK dwa razy. Rezultatem tej czynności powinna być wartość "0011" w polu nr 2.
Po zakończeniu ustalania pozycji programowanego w danej chwili pilota, zaczekaj 5 sekund po czym naciśnij przycisk UNLOCK (na nowo zakodowanym pilocie).
Wyłącz zapłon i wyciągnij kluczyk ze stacyjki. Sprawdź działanie pilota: naciśnij przycisk LOCK aby zamknąć pojazd. Naciśnij UNLOCK - aby otworzyć.
Umieść w stacyjce pojazdu kluczyk z nowo zakodowanym pilotem. Włącz zapłon ale nie uruchamiaj pojzadu.
Koledzy, jak gdyby nigdy nic, z dnia na dzień, rozkodowały mi się oba piloty do samochodu. Próbowałem powyższego sposobu, ale w bloku pomiarowym w grupie 007 mam 0000 co oznaczałoby, że żaden nie jest dopasowany.

W praktyce, nie mając żadnego dopasowanego pilota nie mogę żadnego zakodować. Jak poradzić sobie z takim przypadkiem?

Z góry dzięki za pomoc.

Cybul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 27 maja 2013, 02:05
Lokalizacja: Wroclove

Post autor: Cybul » 28 paź 2013, 00:35

A takie pytanie... czy da się zakodować żeby przy zamykaniu z pilota było słychać ,,pipnięcie" syreny alarmowej?

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 28 paź 2013, 18:57

Da się ;) Zajrzyj tu: viewtopic.php?t=60338 jest tam instrukcja z opisem kodowania centralnego zamka ;)

maciek.bielsko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 05 sty 2013, 21:56
Imię: Maciej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: maciek.bielsko » 06 sty 2014, 19:07

zamykanie zamka działa i co najważniejsze przepustnica zaadoptowana! :) xoslox, dzięki za hasło i za kawał ogromnej roboty z poradnikiem instalacji vaga na win 7 64bit :) klikam pomógł ;]

prnit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 23 lis 2013, 20:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: prnit » 14 mar 2014, 18:21

To jeszcze się tutaj zapytam mam problem z radiem i nie wiem jak je zakodować, dostałem info do Marcina z forum że wystarczy na kanale 6 wyłączyć a dokładnie zaadaptować na kanale 6 ustawić wartość 0 aby wyłaczyć TMC z radia.
Pożyczyłem dzisiaj do kumpla VAGA i pytanko czy ten VAG jest jakiś lipny czy źle to robię...oto fotki jak wchodzę w opcję Radio dalej Adaptacja dalej wybieram 6 i enter i dostaje komunikat funkcja nie jest dostępna. Lipny ten VAG? czy coś źle robię?

tutaj fotki
https://www.dropbox.com/sh/oefw543agfvvz13/pV13wJZQBd

tom2600
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 14 mar 2014, 16:13
Lokalizacja: Bogatynia

Re: [A6 C5] kodowanie Vagiem - opisy

Post autor: tom2600 » 18 maja 2014, 12:38

czako0 pisze: ustawienia kata wtrysku we vagu
Select]
[01- Engine]
[04 - Basic Settings]
Obserwujemy pozycję 2, powinna wartość się mieścic w odpowiednich granicach powinno byc w granicach 49-54
[/b]
Czy dobrze rozumiem że w drugiej tabelce wartość powinna byc 49-54? U mnie pokazuje 67 załączam zdjęcie z Vaga
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga