Witam,
Zaobserwowałem dziwne zachowanie układu kierowniczego, w poniższym video na wyłączonym silniku i kręceniu kierownicą słychać pukanie, czyżby krzyżak? Po uruchomieniu silnika dużo ciszej, ale jednak też.
Lepsze jaja udało mi się nagrać poniżej. Na postoju, włączony silnik. Nie zawsze się to dzieje, od trzech tygodni poluję, aby to nagrać. Co to za jajca? Elektryczna pompa wspomagania?
Na siłę dźwięku w obydwu video weźcie korektę, bo koreański flagowiec nagrywa lepiej niż człowiek słyszy.
Będę wdzięczny za opinie, teraz idę wyjąć bezpiecznik od wspomagania i zobaczę co się zmieni.
[A6 C6] Dziwne zachowanie układu kierowniczego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Sprawdź czy kierownica nie ma luzów góra-dół, lewo-prawo. Złap jedną ręką za dół, a drugą za górę kierownicy i delikatnie szarp. Jeśli będzie wyczuwalny luz, to trzeba ją dokręcić. Miałem podobny problem podczas skręcania, ponieważ słyszalne było przeskakiwanie. Na zgaszonym silniku kierownica może pukać, ale na uruchomionym już nie, ponieważ luz się automatycznie kasuje.
Hej,
Na uruchomionym silniku nie słychać stukania, jest tylko czasem pukanie ( z drugiego video ).
Kolumna kierownicy niby siedzi sztywno, ale jak sie uprzesz i się siłujesz to może i coś tam lekko się rusza, ale nie słychać żeby pukało. Na jakimś anglojęzycznym forum doczytałem, kilka teori.
1 - mocowanie maglownicy do karoserii (chyba o tym mówiłeś mat1234)
2 - wyczyszczenie dolnej sekcji kolumny kierowniczej (nie wiem jak by to miało pomóc, ale jakiemuś angolowi załatwiło sprawę)
3 - inny wymienił dolną sekcję kolumny 8K2419753F i mu też załałatwiło sprawę
[ Dodano: 2017-04-04, 14:27 ]
Wymieniłem olej we wspomaganiu na Febi 06162 i spokój, będę obserwował. Poprzedni był śmierdzący (przepracowany) i wyglądał tak:
Kultura pracy o niebo inna i na skrajnych położeniach nie ma świstu/piszczenia.
Na uruchomionym silniku nie słychać stukania, jest tylko czasem pukanie ( z drugiego video ).
Kolumna kierownicy niby siedzi sztywno, ale jak sie uprzesz i się siłujesz to może i coś tam lekko się rusza, ale nie słychać żeby pukało. Na jakimś anglojęzycznym forum doczytałem, kilka teori.
1 - mocowanie maglownicy do karoserii (chyba o tym mówiłeś mat1234)
2 - wyczyszczenie dolnej sekcji kolumny kierowniczej (nie wiem jak by to miało pomóc, ale jakiemuś angolowi załatwiło sprawę)
3 - inny wymienił dolną sekcję kolumny 8K2419753F i mu też załałatwiło sprawę
[ Dodano: 2017-04-04, 14:27 ]
Wymieniłem olej we wspomaganiu na Febi 06162 i spokój, będę obserwował. Poprzedni był śmierdzący (przepracowany) i wyglądał tak:
Kultura pracy o niebo inna i na skrajnych położeniach nie ma świstu/piszczenia.
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 464
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Ostatecznie przyczyną były górne wahacze. Wymieniłem 4 sztuki i już prawie tydzień bez tego efektu "trrr" podczas skręcania w prawo.
[ Dodano: 2018-01-28, 19:36 ]
To nie górne wahacze, Audi wypuściło w 2010 dla A4 B8 i dla A5 bulietyn TSB 2020332/4. Te modele mają wspomaganie typu 1N3. Takie same objawy i u mnie i też okazuje się, że w C6 jest wspomaganie 1N3.
Problem taki jak na filmie niżej, usterka nieciągła.
[ Dodano: 2018-01-28, 19:36 ]
To nie górne wahacze, Audi wypuściło w 2010 dla A4 B8 i dla A5 bulietyn TSB 2020332/4. Te modele mają wspomaganie typu 1N3. Takie same objawy i u mnie i też okazuje się, że w C6 jest wspomaganie 1N3.
Problem taki jak na filmie niżej, usterka nieciągła.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga