A6 C7 3.0 BTDI Tiptronic wymiana oleju.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 27 sty 2011, 12:52
- Imię: Marcin
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wa-wa, Drogomyśl
A6 C7 3.0 BTDI Tiptronic wymiana oleju.
Witam,
Jak zrobić statyczną wymianę oleju w tiptronicu A6 C7?
Jaki olej, skąd i ile? Czy tylko z ASO, czy jest jakaś SPRAWDZONA alternatywa ?
Zestaw filtra i uszczelek to 0BK398009A.
Jak powinna przebiegać sama wymiana? Czy analogicznie jak w C5 czyli spuszczamy stary olej , wymieniamy filtr (jaki moment dokręcania śrub miski?), wlewamy nowy olej i na pracującym silniku przy odpowiedniej temperaturze (jakiej??) oleju weryfikujemy poziom i zakręcamy?
Oczywiście ASO twierdzi, że nie ma potrzeby wymiany, ale producent skrzyni twierdzi co innego. Polecam lekturę.
http://www.audiworld.com/forums/a6-c7-p ... n-2840432/
W skrócie ZF rekomenduje wymianę oleju przy przebiegu 80 do 120 kkm lub co 8 lat, jeżeli:
1. samochód jest jeżdżony z dużymi prędkościami autostradowymi
2. agresywny sportowy styl jazdy,
3. częsta jazda z przyczepą
GP
Shandor
Jak zrobić statyczną wymianę oleju w tiptronicu A6 C7?
Jaki olej, skąd i ile? Czy tylko z ASO, czy jest jakaś SPRAWDZONA alternatywa ?
Zestaw filtra i uszczelek to 0BK398009A.
Jak powinna przebiegać sama wymiana? Czy analogicznie jak w C5 czyli spuszczamy stary olej , wymieniamy filtr (jaki moment dokręcania śrub miski?), wlewamy nowy olej i na pracującym silniku przy odpowiedniej temperaturze (jakiej??) oleju weryfikujemy poziom i zakręcamy?
Oczywiście ASO twierdzi, że nie ma potrzeby wymiany, ale producent skrzyni twierdzi co innego. Polecam lekturę.
http://www.audiworld.com/forums/a6-c7-p ... n-2840432/
W skrócie ZF rekomenduje wymianę oleju przy przebiegu 80 do 120 kkm lub co 8 lat, jeżeli:
1. samochód jest jeżdżony z dużymi prędkościami autostradowymi
2. agresywny sportowy styl jazdy,
3. częsta jazda z przyczepą
GP
Shandor
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wrzuć mi (może być na PW) zdjęcie całej wlepki z bagażnika lub książki serwisowej, to napiszę jakie potrzebne są części i olej wraz z cenami z ASO oraz dorzucę instrukcje. Jeśli ktoś regularnie wymienia olej, to wystarczy zwykla wymiana statyczna co ok. 60 tysiące km. Olej można śmiało lać prosto od producenta, czyli ZF. Nie ma potrzeby przepłacania w ASO.
Jazda z dużymi prędkościami nie powoduje, że olej jest mocniej zużyty. Agresywna jazda powoduje większe zużycie, ale przecież cały czas nie upalasz auta. Po drugie skrzynia jest już przygotowana do pracy z silnikiem BiTDI . Akurat automatem nie można zbytnio ciągnąć przyczepy, ponieważ powodujesz większe obciążenie niż przewidział producent, co skutkuje większym nagrzewaniem się oleju. Tiptronic ma dodatkową chłodnicę, także nie powinno być problemu zwłaszcza przy Twoim silniku, a z przyczepą raczej tak szybko się nie śmiga . Jednak ograniczyłbym ciągnięcie czegokolwiek do minimum.
Jazda z dużymi prędkościami nie powoduje, że olej jest mocniej zużyty. Agresywna jazda powoduje większe zużycie, ale przecież cały czas nie upalasz auta. Po drugie skrzynia jest już przygotowana do pracy z silnikiem BiTDI . Akurat automatem nie można zbytnio ciągnąć przyczepy, ponieważ powodujesz większe obciążenie niż przewidział producent, co skutkuje większym nagrzewaniem się oleju. Tiptronic ma dodatkową chłodnicę, także nie powinno być problemu zwłaszcza przy Twoim silniku, a z przyczepą raczej tak szybko się nie śmiga . Jednak ograniczyłbym ciągnięcie czegokolwiek do minimum.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Kilka razy wymieniałem u siebie olej w skrzyni w serwisie ASB i zalecany przez nich interwał wymiany to ok. 60 tysięcy km.
[ Dodano: 2017-03-20, 17:18 ]
Mam rozumieć, że jest to niepotrzebny wydatek? Koszt wymiany oleju nie jest jakiś duży, zwłaszcza w SPAM do ceny C7. U siebie olej w skrzyni wymieniam co niecały rok, ponieważ robię rocznie ok. 70 tysięcy km, a silnikowy co niecałe 3 miesiące . Dbam o auto i nie zwracam uwagi na koszty takich serwisów. Dla mnie jest to standardowy serwis wynikający z ilości pokonanych kilometrów.
[ Dodano: 2017-03-20, 17:18 ]
Mam rozumieć, że jest to niepotrzebny wydatek? Koszt wymiany oleju nie jest jakiś duży, zwłaszcza w SPAM do ceny C7. U siebie olej w skrzyni wymieniam co niecały rok, ponieważ robię rocznie ok. 70 tysięcy km, a silnikowy co niecałe 3 miesiące . Dbam o auto i nie zwracam uwagi na koszty takich serwisów. Dla mnie jest to standardowy serwis wynikający z ilości pokonanych kilometrów.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 27 sty 2011, 12:52
- Imię: Marcin
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wa-wa, Drogomyśl
mat1324mat1324 pisze:Wrzuć mi (może być na PW) zdjęcie całej wlepki z bagażnika lub książki serwisowej, to napiszę jakie potrzebne są części i olej wraz z cenami z ASO oraz dorzucę instrukcje.
Próbowałem wysłać PW, ale dostałem następujący komunikat:
Maksymalna dozwolona ilość plików w skrzynce odbiorcy, została przekroczona. Poinformuj go o tym, lub poczekaj aż miejsce zostanie zwolnione.
Podeslij mi na moje PW swojego maila albo prosze wyczyść forumową skrzynkę.
Kod skrzyni biegów mojego samochodu to NVG.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Dość dużo osób pisze mi na PW i nawet nie zauważyłem, że mam pełną skrzynkę . Podeślij mi jeszcze raz wlepke, to prześlę numery i instrukcje.
[ Dodano: 2017-03-22, 02:14 ]
Zestawienie części potrzebnych do wymiany oleju w skrzyni wraz z cenami w ASO:
» G 060 162 A2 - olej ATF, koszt ok. 300 zł za litr;
» 0BK 398 009 A - zestaw: filtr siatkowy oleju, uszczelka miski olejowej, 12 śrub od miski, koszt ok. 940 zł;
» WHT 004 072 - śruba-korek miski z uszczelką, koszt ok. 30 zł.
Teoretycznie trzeba również wymieć korek kontrolny, ale niestety trzeba kupić cały zestaw zawierający 5 korków od skrzyni (oprócz spustowego oleju ATF, łącznie jest ich 6), który kosztuje tylko 200 zł. Także można sobie ten korek odpuścić, ponieważ po co nam zbędne 4 korki . Zamiast kupować olej w ASO, można kupić ten sam olej, ale od producenta skrzyni, czyli ZF Lifeguard Fluid 8 (zielony).
Instrukcje wymiany: << link >>. W razie czego podesłać brakujące fragmenty, ponieważ wszystko ciężko od razu wrzucić .
[ Dodano: 2017-03-22, 02:20 ]
Na wlepce na pewno masz oznaczenie 4GH0VA allroad q. TDI3.0 V623, a Twój silnik ma kod CGQB 230 KW .
[ Dodano: 2017-03-22, 02:14 ]
Zestawienie części potrzebnych do wymiany oleju w skrzyni wraz z cenami w ASO:
» G 060 162 A2 - olej ATF, koszt ok. 300 zł za litr;
» 0BK 398 009 A - zestaw: filtr siatkowy oleju, uszczelka miski olejowej, 12 śrub od miski, koszt ok. 940 zł;
» WHT 004 072 - śruba-korek miski z uszczelką, koszt ok. 30 zł.
Teoretycznie trzeba również wymieć korek kontrolny, ale niestety trzeba kupić cały zestaw zawierający 5 korków od skrzyni (oprócz spustowego oleju ATF, łącznie jest ich 6), który kosztuje tylko 200 zł. Także można sobie ten korek odpuścić, ponieważ po co nam zbędne 4 korki . Zamiast kupować olej w ASO, można kupić ten sam olej, ale od producenta skrzyni, czyli ZF Lifeguard Fluid 8 (zielony).
Instrukcje wymiany: << link >>. W razie czego podesłać brakujące fragmenty, ponieważ wszystko ciężko od razu wrzucić .
[ Dodano: 2017-03-22, 02:20 ]
Na wlepce na pewno masz oznaczenie 4GH0VA allroad q. TDI3.0 V623, a Twój silnik ma kod CGQB 230 KW .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 27 sty 2011, 12:52
- Imię: Marcin
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wa-wa, Drogomyśl
mat1324
Wielkie dzięki za wszystkie informacje. Wszystkie dane sie zgadzają.
Ponawiam pytanie w kwestii oleju?
W sieci są dostępne zdecydowanie tańsze podobno oryginalne oleje, ale pytanie jak i z ich oryginalnością. Nie chodzi o te 1000pln różnicy w koszcie zakupu ale kupując olej za 300pln za litr (gdy w sieci mozna go kupic za 100pln), czuję sie poprostu okradany, aby nie nazwać tego dosadniej.
Wielkie dzięki za wszystkie informacje. Wszystkie dane sie zgadzają.
Ponawiam pytanie w kwestii oleju?
Tanio nie jest. Może jest taniej w większych pojemnikach ?mat1324 pisze: » G 060 162 A2 - olej ATF, koszt ok. 300 zł za litr;
W sieci są dostępne zdecydowanie tańsze podobno oryginalne oleje, ale pytanie jak i z ich oryginalnością. Nie chodzi o te 1000pln różnicy w koszcie zakupu ale kupując olej za 300pln za litr (gdy w sieci mozna go kupic za 100pln), czuję sie poprostu okradany, aby nie nazwać tego dosadniej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemcy
na prawde?MaTyS pisze:Twoje auto i możesz sobie wymieniać co i jak często chcesz, ale nie neguj oficjalnych informacji producenta skrzyni.
mieszkam 70km od friedrichshafen, gdzie sa/byly produkowane automtay tiptronik.
maja tam rowniez service tychze automatow, tak ze informacje praktycznie z pierwszej reki.
chyba ze tam pracujesz to wiesz wiecej...
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Akurat mat1234 pokazał dziesiątki razy, ze wie więcej niż przeciętny Forumowiscz - więc polecam głębiej pochylić się nad tym, co on pisze.MaTyS pisze:Zluzuj, to nie było do ciebie tylko do kolegi mat1324 . Z twoim zdaniem akurat się zgadzam
Zapewne wiesz, że Audi WYMAGA wymiany oleju w skrzyni co 60 tys. km jeśli chcesz utrzymać gwarancję na auto?
Mówisz, że:
więc powiedz mi, czy oni dają gwarancję na skrzynię przez te 100 tys. km? Czy za darmo naprawią każdą usterkę?januszm pisze:w autoryzowanym servisie ZF wymieniaja co okolo 100tkm
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga