Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ASG 4.2] Wymiana płynu hamulcowego

Układ hamulcowy
Pysiek321
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 20 wrz 2016, 11:43
Lokalizacja: Milanówek

[ASG 4.2] Wymiana płynu hamulcowego

Post autor: Pysiek321 » 16 mar 2017, 09:43

Witam. Tak jak w temacie. Potrzebuje porady jak zabrać się do wymiany płynu hamulcowego.
Przygotowałem 2 litry płynu ATE SL 6. Powinno wystarczyć.
Od którego koła rozpocząć wymianę, na co zwracać uwagę, zapłon ma być ON czy OFF?
Proszę o pomoc :)
A6 C5 4.2 299 KM

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 16 mar 2017, 09:51

Jak już sam chcesz się za to zabierać to przyszykuj sobie wężyk taki, aby wszedł na odpowietrznik i kogoś do pompowania pedałem.
motostacja - części samochodowe.

Pysiek321
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 20 wrz 2016, 11:43
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Pysiek321 » 16 mar 2017, 09:58

Przygotowane :)
A6 C5 4.2 299 KM

sawiksaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 28 sty 2017, 13:04
Lokalizacja: pabianice

Post autor: sawiksaw » 16 mar 2017, 10:29

no to do dzieła
zapłon on
przednie prawe 3 strzały
pl 3 strzały
pt 6 strzałów
lt 6 strzałów
pl 3 i
pp 3 :)

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 16 mar 2017, 10:44

Są dwie metody, powiedzmy profesjonalna i zwykła.

Przy profesjonalnej robi się to pompką podciśnieniową która odsysa stary płyn przy jednoczesnym wtłaczaniu nowego. Najlepsza i najszybsza opcja polecana przy układach z ABS, bo nie ingeruje się w układ hamulcowy i nie zdąży się on nawet zapowietrzyć podczas wymiany. Trzeba tylko dysponować odpowiednim urządzeniem próżniowym. Koszt w warsztacie około 100-150zł + płyn.

Przy zwykłej, ręcznej metodzie przyda się pomoc drugiej osoby plus zaopatrzenie się w: czysty pojemnik, kawałek przezroczystego wężyka i klucz do poluzowania odpowietrzników na zaciskach (uważać, żeby nie ukręcić gwintu). Wskazany dostęp z kanału, bo nie trzeba ściągać kół, można to zrobić z podnośnika samochodowego, ale wtedy bez ściągania kół się nie obejdzie. Odkręcasz zbiorniczek i przygotowujesz czysty płyn na dolewkę. Trzeba cały czas pilnować, żeby zbiorniczek nie opróżnił się do zera i nie doszło do zapowietrzenia pompy ABS i reszty układu (jeśli dojdzie do zapowietrzenia pompy, nie obejdzie się bez VAG'a i procedury odpowietrzania z podniesieniem auta). Jedna osoba wsiada do samochodu, włącza zapłon i naciska kilkukrotnie pedał hamulca zwiększając ciśnienie w układzie, po czym go trzyma... druga osoba zakłada wężyk na odpowietrznik (drugi koniec do przygotowanego pojemnika) i poluzowuje go na pierwszym zacisku aż poleci płyn. Czynność z pompowaniem i upuszczaniem płynu należy powtarzać, aż zamiast ciemnego i wyeksploatowanego płynu zacznie lecieć czysty, nowy i bez pęcherzyków powietrza (nie zapominając o kontrolowaniu stanu w zbiorniczku). Sytuacja analogiczna dla każdego z kół. Ja zawsze przy "ręcznej" wymianie zachowuje kolejność od najdalszego do najbliższego zacisku tj. PT,LT,PP,LP (przy odpowietrzaniu układu z ABS jest inaczej, ale zakładamy że do tego nie dojdzie).

Udanej wymiany ;)
Pozdrawiam...

Pysiek321
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 20 wrz 2016, 11:43
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Pysiek321 » 16 mar 2017, 10:58

Planowałem oddać auto do serwisu na wymianę profesjonalną, jednak okazuje się że nie przyjmą mojego płynu ponieważ stosują jakiś tam dedykowany do ich maszyny. Dlatego zdecydowałem się zrobić to sam.

Żebym miał pewność - zaczynam od prawego tylnego koła (mam układ z ABS, ESP )
A6 C5 4.2 299 KM

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 16 mar 2017, 18:25

jesli już temat dotyczy wymiany płynu to tak wg moich przemyśleń pompowanie CHYBA nie jest jakoś niezbędne . Przy odpowiedniej ilości wolnego czasu (czteropak browara <lol> ) odessać ze zbiorniczka stary płyn , dolać nowego i wystarczy odkręcić odpowietrznik , założyć rurkę przeźroczystą i patrzeć kiedy zacznie lecieć czysty płyn (oczywiście pilnując stanu w zbiorniczku )
Oczywiście są to tylko moje przemyślenia i jeśli się mylę to może niech mnie ktoś poprawi

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 mar 2017, 19:11

Chyba Ci ten czteropak nie starczy :p .

maniocek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 28 lut 2016, 14:06
Lokalizacja: Mrągowo/Olsztyn

Post autor: maniocek » 16 mar 2017, 19:38

mat1324, są tacy co przy jednym piwku całą noc wysiedzą ^^
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.

sawiksaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 28 sty 2017, 13:04
Lokalizacja: pabianice

Post autor: sawiksaw » 16 mar 2017, 21:17

kolega jaszczur chciał się wymądrzyć
i okazać profesionalizm hehehehe

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 18 mar 2017, 12:50

dobra , pomijając czas i ilość czteropaków to czy ogólna koncepcja jest słuszna ???

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 18 mar 2017, 20:01

Nie.
motostacja - części samochodowe.

sawiksaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 28 sty 2017, 13:04
Lokalizacja: pabianice

Post autor: sawiksaw » 19 mar 2017, 15:43

bo ??

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 20 mar 2017, 02:40

sawiksaw pisze:kolega jaszczur chciał się wymądrzyć
i okazać profesionalizm hehehehe
sawiksaw pisze:bo ??
39 lat na karku a zachowujesz się jak dzieciak
Pozdrawiam...

bont
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 21 sie 2016, 10:42
Lokalizacja: slask

Post autor: bont » 20 mar 2017, 11:00

Otatnio wymieniłem płyn w innym aucie ale tez z abs. Podziele sie doswiadczeniami. Co do pomysłu kiler22 to komcepcja jest może i słuszna ale niestety plyn nie leci w takim tepie zeby mialo to jakis sens. Ja robilem metodą podciśnieniowe. Zakupilem strzykawke 100ml zakladalem pokolei na odpowietrzniki i ciaglem. Dobrze przygotowac zobie cos czym mozna zablokować strzykawke w pozycji ssania. Idelna byla by jakas śruba. Tą sama strzykawka bez problemu wyssiemy stary plyn z zbiorniczka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga