[ASG 4.2] Wymiana płynu hamulcowego
[ASG 4.2] Wymiana płynu hamulcowego
Witam. Tak jak w temacie. Potrzebuje porady jak zabrać się do wymiany płynu hamulcowego.
Przygotowałem 2 litry płynu ATE SL 6. Powinno wystarczyć.
Od którego koła rozpocząć wymianę, na co zwracać uwagę, zapłon ma być ON czy OFF?
Proszę o pomoc
Przygotowałem 2 litry płynu ATE SL 6. Powinno wystarczyć.
Od którego koła rozpocząć wymianę, na co zwracać uwagę, zapłon ma być ON czy OFF?
Proszę o pomoc
A6 C5 4.2 299 KM
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- yaszczur
- Moderator
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Są dwie metody, powiedzmy profesjonalna i zwykła.
Przy profesjonalnej robi się to pompką podciśnieniową która odsysa stary płyn przy jednoczesnym wtłaczaniu nowego. Najlepsza i najszybsza opcja polecana przy układach z ABS, bo nie ingeruje się w układ hamulcowy i nie zdąży się on nawet zapowietrzyć podczas wymiany. Trzeba tylko dysponować odpowiednim urządzeniem próżniowym. Koszt w warsztacie około 100-150zł + płyn.
Przy zwykłej, ręcznej metodzie przyda się pomoc drugiej osoby plus zaopatrzenie się w: czysty pojemnik, kawałek przezroczystego wężyka i klucz do poluzowania odpowietrzników na zaciskach (uważać, żeby nie ukręcić gwintu). Wskazany dostęp z kanału, bo nie trzeba ściągać kół, można to zrobić z podnośnika samochodowego, ale wtedy bez ściągania kół się nie obejdzie. Odkręcasz zbiorniczek i przygotowujesz czysty płyn na dolewkę. Trzeba cały czas pilnować, żeby zbiorniczek nie opróżnił się do zera i nie doszło do zapowietrzenia pompy ABS i reszty układu (jeśli dojdzie do zapowietrzenia pompy, nie obejdzie się bez VAG'a i procedury odpowietrzania z podniesieniem auta). Jedna osoba wsiada do samochodu, włącza zapłon i naciska kilkukrotnie pedał hamulca zwiększając ciśnienie w układzie, po czym go trzyma... druga osoba zakłada wężyk na odpowietrznik (drugi koniec do przygotowanego pojemnika) i poluzowuje go na pierwszym zacisku aż poleci płyn. Czynność z pompowaniem i upuszczaniem płynu należy powtarzać, aż zamiast ciemnego i wyeksploatowanego płynu zacznie lecieć czysty, nowy i bez pęcherzyków powietrza (nie zapominając o kontrolowaniu stanu w zbiorniczku). Sytuacja analogiczna dla każdego z kół. Ja zawsze przy "ręcznej" wymianie zachowuje kolejność od najdalszego do najbliższego zacisku tj. PT,LT,PP,LP (przy odpowietrzaniu układu z ABS jest inaczej, ale zakładamy że do tego nie dojdzie).
Udanej wymiany
Przy profesjonalnej robi się to pompką podciśnieniową która odsysa stary płyn przy jednoczesnym wtłaczaniu nowego. Najlepsza i najszybsza opcja polecana przy układach z ABS, bo nie ingeruje się w układ hamulcowy i nie zdąży się on nawet zapowietrzyć podczas wymiany. Trzeba tylko dysponować odpowiednim urządzeniem próżniowym. Koszt w warsztacie około 100-150zł + płyn.
Przy zwykłej, ręcznej metodzie przyda się pomoc drugiej osoby plus zaopatrzenie się w: czysty pojemnik, kawałek przezroczystego wężyka i klucz do poluzowania odpowietrzników na zaciskach (uważać, żeby nie ukręcić gwintu). Wskazany dostęp z kanału, bo nie trzeba ściągać kół, można to zrobić z podnośnika samochodowego, ale wtedy bez ściągania kół się nie obejdzie. Odkręcasz zbiorniczek i przygotowujesz czysty płyn na dolewkę. Trzeba cały czas pilnować, żeby zbiorniczek nie opróżnił się do zera i nie doszło do zapowietrzenia pompy ABS i reszty układu (jeśli dojdzie do zapowietrzenia pompy, nie obejdzie się bez VAG'a i procedury odpowietrzania z podniesieniem auta). Jedna osoba wsiada do samochodu, włącza zapłon i naciska kilkukrotnie pedał hamulca zwiększając ciśnienie w układzie, po czym go trzyma... druga osoba zakłada wężyk na odpowietrznik (drugi koniec do przygotowanego pojemnika) i poluzowuje go na pierwszym zacisku aż poleci płyn. Czynność z pompowaniem i upuszczaniem płynu należy powtarzać, aż zamiast ciemnego i wyeksploatowanego płynu zacznie lecieć czysty, nowy i bez pęcherzyków powietrza (nie zapominając o kontrolowaniu stanu w zbiorniczku). Sytuacja analogiczna dla każdego z kół. Ja zawsze przy "ręcznej" wymianie zachowuje kolejność od najdalszego do najbliższego zacisku tj. PT,LT,PP,LP (przy odpowietrzaniu układu z ABS jest inaczej, ale zakładamy że do tego nie dojdzie).
Udanej wymiany
Pozdrawiam...
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
jesli już temat dotyczy wymiany płynu to tak wg moich przemyśleń pompowanie CHYBA nie jest jakoś niezbędne . Przy odpowiedniej ilości wolnego czasu (czteropak browara ) odessać ze zbiorniczka stary płyn , dolać nowego i wystarczy odkręcić odpowietrznik , założyć rurkę przeźroczystą i patrzeć kiedy zacznie lecieć czysty płyn (oczywiście pilnując stanu w zbiorniczku )
Oczywiście są to tylko moje przemyślenia i jeśli się mylę to może niech mnie ktoś poprawi
Oczywiście są to tylko moje przemyślenia i jeśli się mylę to może niech mnie ktoś poprawi
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Otatnio wymieniłem płyn w innym aucie ale tez z abs. Podziele sie doswiadczeniami. Co do pomysłu kiler22 to komcepcja jest może i słuszna ale niestety plyn nie leci w takim tepie zeby mialo to jakis sens. Ja robilem metodą podciśnieniowe. Zakupilem strzykawke 100ml zakladalem pokolei na odpowietrzniki i ciaglem. Dobrze przygotowac zobie cos czym mozna zablokować strzykawke w pozycji ssania. Idelna byla by jakas śruba. Tą sama strzykawka bez problemu wyssiemy stary plyn z zbiorniczka.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga