Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Nastawnik turbiny 3.0tdi bmk

Silniki wysokoprężne
vipx6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 10 sty 2015, 12:48
Lokalizacja: Łuków

Nastawnik turbiny 3.0tdi bmk

Post autor: vipx6 » 03 gru 2017, 13:19

Panowie swieci sie check wiec wpadłem do mechanika i pokazał sie taki blad zdjecie
Mechanik powiedzial ze nastawnik sie przycina i dlatego samochod wchodzi w tryb awaryjny i brakuje mu wtedy mocy.
Twierdzi ze najlepiej oddac nastawnik do regeneracji ktora kosztuje kilka stowek bo wątpi zeby to bylo przez wiazke kabli.
Co o tym sadzicie?

romek102
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 29 sty 2016, 18:44
Lokalizacja: Bielawa

Post autor: romek102 » 03 gru 2017, 13:49

Było już kilkakrotnie, nastawnik jest nie naprawialny. Najpierw sprawdź czy sama zmienna geometria łopatek się nie przycina, jeśli tak to do czyszczenia. Jeśli chodzi płynnie prawdopodobnie padł sterownik turbosprężarki.

jochan41
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 20 lis 2014, 21:28
Imię: Jan
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rydultowy

Post autor: jochan41 » 04 gru 2017, 21:45

Witam.Ja mialem ten sam problem check sie oswiecil tylko ze mi nastawnik sie spalil z powodu przycinania sie zmiennej geometrii.Turbo teraz nowe i nastawnik nowy i jest git.

vipx6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 10 sty 2015, 12:48
Lokalizacja: Łuków

Post autor: vipx6 » 07 gru 2017, 12:41

A moze byc tak ze katalizator jest zapchany i przez to wywala blad?

[ Komentarz dodany przez: mat1324: 2017-12-07, 16:14 ]
Zastąpienie wulgarnego słowa.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez vipx6, łącznie zmieniany 2 razy.

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 07 gru 2017, 13:29

Raczej nie od tego ale warto sprawdzić :) Geometrie turbiny zobacz jak zasyfiona porządne czyszczenie i będzie ok.

romek102
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 29 sty 2016, 18:44
Lokalizacja: Bielawa

Post autor: romek102 » 07 gru 2017, 13:51

Jak masz fest zapchany katalizator to faktycznie zmienna geometria turbosprężarki może się zapiec. Ale napewno nie przez to wywala ci błąd.

vipx6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 10 sty 2015, 12:48
Lokalizacja: Łuków

Post autor: vipx6 » 07 gru 2017, 15:17

Znajomy kolega poleca zeby wyjac samemu nastawnik i go przeczyscic. On to samo mial i wyjął go przeczyscil i bylo ok? Co o tym myslicie?
Czyszczenie turbiny bedzie chyba kosztowalo ponad 1tys?

MISQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 15 maja 2016, 19:37
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: MISQ » 08 gru 2017, 06:44

Miałem taki problem rok temu, wyczisciłem turbine (geometrie) i co sie da i jezdzi juz ponad rok. Przyczyna bylo u mnie albo kostka ktora przestała łaczyc albo geometriaie przycieła. Dałem mu po garach niskie-wysokie obroty kilka razy i pozniej juz normalnie chodził do dzis
Przeróbki - rzeźby to JA ;)

vipx6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 10 sty 2015, 12:48
Lokalizacja: Łuków

Post autor: vipx6 » 08 gru 2017, 13:03

Czym czysciles turbine? Sam to robiles czy ktos to Ci to robil?
Przymierzam sie wlasnie w ta sobote zeby rozebrac turbo i zobaczyć co tam sie dzieje.
Mam zamiar tez wywalic kata, tlumik i zrobic przelot

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 09 gru 2017, 10:48

Do czyszczenia turbo to polecam miniszlifiereczkę + czasami niestety palnik w ostateczności bo nie zawsze śruby do muszli ciepłej się odkręcają + wd40 napewno i jakiś rozpuszczalnik. Ja jeszcze jak czyszcze turbiny pastę polerską aby muszę od środka ładnie wypolerować na koniec i geometrie potem składasz skręcasz i smigasz :)

vipx6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 10 sty 2015, 12:48
Lokalizacja: Łuków

Post autor: vipx6 » 09 gru 2017, 14:34

Ciezko zlozyc jest potem ta geometrie czy normalnie wszystko wkładasz tak jak bylo i ma chodzic?

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 09 gru 2017, 14:37

Zrób sobie zdjęcie przed zaczęciem rozbierania geometri aby potem pierścien włożyć tak samo jak było na początku. Nie nie jest trudno

vipx6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 10 sty 2015, 12:48
Lokalizacja: Łuków

Post autor: vipx6 » 09 gru 2017, 14:55

Ok to jak bede mial chwile czasu to sie za to wezmę i dam znać co i jak

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 09 gru 2017, 15:25

Mówię bardzo dokładnie to zrób :) Powierzchnie muszą być idealnie gładkie a nie chropowate.

vipx6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 10 sty 2015, 12:48
Lokalizacja: Łuków

Post autor: vipx6 » 09 gru 2017, 21:05

Pracuje przy stali nierdzewnej/kwasowce wiec postaram sie zrobic to w miare dobrze. Zastanawiam sie tylko czy dam radę wykręcić turbo z samochodu

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga