Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Jak wymienić śruby do regulacji zbieżności. Tył.

Zawieszenie
IOException
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 13 paź 2016, 11:23
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin

Jak wymienić śruby do regulacji zbieżności. Tył.

Post autor: IOException » 21 sty 2017, 14:43

Po diagnozie okazało się, że zapiekły mi się śruby w tulejach, te do regulacji zbieżności. Okazuje się, że wybijanie tulei i ponowne jej wprasowanie to nienajlepszy pomysł wg mechaników, więc radzą wymienić całe wahacze z tulejami plus oczywiście nowe śruby.

Czy ktoś z was już to robił w inny sposób? Gdzie najlepiej dostać wahacze. Kupować używki czy nowe (wstępny koszt 430 zł/szt)?

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Re: Jak wymienić śruby do regulacji zbieżności. Tył.

Post autor: xpbit » 21 sty 2017, 23:49

IOException pisze:Po diagnozie okazało się, że zapiekły mi się śruby w tulejach, te do regulacji zbieżności. Okazuje się, że wybijanie tulei i ponowne jej wprasowanie to nienajlepszy pomysł wg mechaników, więc radzą wymienić całe wahacze z tulejami plus oczywiście nowe śruby.

Czy ktoś z was już to robił w inny sposób? Gdzie najlepiej dostać wahacze. Kupować używki czy nowe (wstępny koszt 430 zł/szt)?
kolego jacyś amatorzy chyba jak taką aferę robią z tulejek....

jak się trochę postarają to wybiją starą śrubę i tuleja zostanie nie tknięta jakby mieli ją poobcinać albo coś to z ASO zamawiasz sobie nówkę śrubę z podkładką i nakrętką i masz po problemie, a jak tulejka też już będzie do bani to zrób tak jak ja wstaw sobie poliuretanową milion razy lepsza od FEBI chyba że gdzieś sobie LMO znajdziesz i już :]
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 22 sty 2017, 00:27

Sposób na wyjęcie tych śrub to palnik i młotek pneumatyczny... nakręcasz na śrubę inną nakrętkę i grzejesz łepek śruby u z drugiej strony wybijasz.Ja tak robiłem i się udało ;)

IOException
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 13 paź 2016, 11:23
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin

Re: Jak wymienić śruby do regulacji zbieżności. Tył.

Post autor: IOException » 22 sty 2017, 14:51

xpbit pisze:
kolego jacyś amatorzy chyba jak taką aferę robią z tulejek....

jak się trochę postarają to wybiją starą śrubę i tuleja zostanie nie tknięta jakby mieli ją poobcinać albo coś to z ASO zamawiasz sobie nówkę śrubę z podkładką i nakrętką i masz po problemie, a jak tulejka też już będzie do bani to zrób tak jak ja wstaw sobie poliuretanową milion razy lepsza od FEBI chyba że gdzieś sobie LMO znajdziesz i już :]
Coś wspominali, że nie można nic zrobić, bo się cała tuleje obraca czy jakoś tak.
nakręcasz na śrubę inną nakrętkę i grzejesz łepek śruby u z drugiej strony wybijasz.Ja tak robiłem i się udało
Śruba była rozgrzewana do czerwoności podgrzewaczem indukcyjnym i nic nie ruszyło.

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 22 sty 2017, 20:55

A używali młotka pneumatycznego? U mnie stały obie śruby od drążka zbieżności i jedna śruba na kącie koła lewego i taki zestaw narzędzi dał radę ;)

Awatar użytkownika
Krix0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 369
Rejestracja: 18 kwie 2015, 21:00
Imię: Artur
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KGR

Post autor: Krix0 » 23 sty 2017, 18:42

Slifierka kontowa i ciecie, tez mialem tak u ciebie, probowalem wszystkiego i na koncu szlifierka poszla w ruch, 15 min i wachacze wyszly oczywiscie tuleje i sruba mimosrodowa do wymiany, ale jka jesti zapieczona to i tak do wymianu z tulejami i tak wiec polecam
Mala szlifierka nowa tarcza i pewna reka dasz rade.
Pomoglem ?
Daj pomógł Ciebie nic nie kosztuje a mnie motywuje.
Nie zapomnij napisać czy problem znikł po otrzymanych radach, dla potomnych :)

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 23 sty 2017, 22:15

Krix0 pisze:Slifierka kontowa i ciecie, tez mialem tak u ciebie, probowalem wszystkiego i na koncu szlifierka poszla w ruch, 15 min i wachacze wyszly oczywiscie tuleje i sruba mimosrodowa do wymiany, ale jka jesti zapieczona to i tak do wymianu z tulejami i tak wiec polecam
Mala szlifierka nowa tarcza i pewna reka dasz rade.
dokładnie.... w ostateczności powycinać wszystko wtedy wyprasować tuleje i już.

śruby mimośrodowe po jakieś 100zł z ASO bez problemu dostaniesz i po problemie :]
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 24 sty 2017, 11:19

Ja u siebie mam podobna sytuację. Z tym że u mnie stwierdzili że tez grzejąc nie mogli ruszyć tych śrub więc stwierdzili że żeby to wyjąć pasowało by wyjąć całe "sanki" z tyłu a przy tym wymianę innych elementów gumowych.
Pytanie brzmi: Czy powinni sobie z tym poradzić tzn z wycięciem tych zapieczonych tulei regulujących bez wyciągania można powiedzieć całego zawieszenia? Przy założeniu że inne elementy gumowe w sensie pozostałe tuleje i poduszki są ok to powinni sobie wymienić te tuleje regulacyjne i ustawić konty?

IOException
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 13 paź 2016, 11:23
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin

Post autor: IOException » 24 sty 2017, 16:09

Krix0 pisze:Slifierka kontowa i ciecie, tez mialem tak u ciebie, probowalem wszystkiego i na koncu szlifierka poszla w ruch, 15 min i wachacze wyszly oczywiscie tuleje i sruba mimosrodowa do wymiany, ale jka jesti zapieczona to i tak do wymianu z tulejami i tak wiec polecam
Mala szlifierka nowa tarcza i pewna reka dasz rade.
A jak potem wpasowałeś nowe tuleje do wahaczy? Nie działo się potem nic złego z tym? Może jednak lepiej całe wahacze wymianić?

Awatar użytkownika
Krix0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 369
Rejestracja: 18 kwie 2015, 21:00
Imię: Artur
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KGR

Post autor: Krix0 » 24 sty 2017, 20:22

pastaldo pisze:Ja u siebie mam podobna sytuację. Z tym że u mnie stwierdzili że tez grzejąc nie mogli ruszyć tych śrub więc stwierdzili że żeby to wyjąć pasowało by wyjąć całe "sanki" z tyłu a przy tym wymianę innych elementów gumowych.
Pytanie brzmi: Czy powinni sobie z tym poradzić tzn z wycięciem tych zapieczonych tulei regulujących bez wyciągania można powiedzieć całego zawieszenia? Przy założeniu że inne elementy gumowe w sensie pozostałe tuleje i poduszki są ok to powinni sobie wymienić te tuleje regulacyjne i ustawić konty?
Nie trzeba wyjmowac calego zawieszenia wyjmuja tylko wachacz trzyma sie na 3 srubach, w tym naprzypadku tej jednej nie szczesnej mimosrodowej koszt kompletu czyli sruba podkladka u nakretka to 50 pln, koszt samej sruby to okolo 35 pln.

Z reka na sercu jesli mialbym autko na kanale to demontaz wachacza trwa 30 min, przy uzyciu szlifierki. Inna sprawa ze zanim zdecydowalem sie na szlifierke caly dzien mi zlecial na probach odkrecenia tej sruby innymi metodami.
IOException pisze:
Krix0 pisze:Slifierka kontowa i ciecie, tez mialem tak u ciebie, probowalem wszystkiego i na koncu szlifierka poszla w ruch, 15 min i wachacze wyszly oczywiscie tuleje i sruba mimosrodowa do wymiany, ale jka jesti zapieczona to i tak do wymianu z tulejami i tak wiec polecam
Mala szlifierka nowa tarcza i pewna reka dasz rade.
A jak potem wpasowałeś nowe tuleje do wahaczy? Nie działo się potem nic złego z tym? Może jednak lepiej całe wahacze wymianić?
Wyjolem stare wyczyscilem gniazda w wachaczu delikatnie wlozylem nowe i ta sruba ktora przykrecasz skrecalem i same sie wprasowaly nie przeciagniesz ich poniewaz w otworze znajdujasię sie ograniczniki ktore nie pozwola inaczej siasc gumom.

Autkiem jezdzilem do Austrii pol roku i nic zlego sie nie dzieje do tej pory. Mozesz wymienic cale wachcacze ale zaplacisz duzo wiecej niz 50 pln za czesci a robocizne skrucisz o niewiele czasu.
Ostatnio zmieniony 25 sty 2017, 12:24 przez Krix0, łącznie zmieniany 2 razy.

IOException
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 13 paź 2016, 11:23
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin

Post autor: IOException » 25 sty 2017, 09:20

A może być tak, że w przed-lifice - czyli tak jak u Ciebie, wygląda to inaczej niż u mnie?

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 28 sty 2017, 22:00

IOException pisze:A może być tak, że w przed-lifice - czyli tak jak u Ciebie, wygląda to inaczej niż u mnie?
Widzę że jesteśmy obaj z Lublina. Gdzie Ci to robili? Ja ze swoim byłem w Płouszowicach. Wcześniej sie na nich nigdy nie zawiodłem ale teraz dali troszke ciała.

IOException
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 13 paź 2016, 11:23
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin

Post autor: IOException » 29 sty 2017, 22:31

pastaldo pisze:
IOException pisze:A może być tak, że w przed-lifice - czyli tak jak u Ciebie, wygląda to inaczej niż u mnie?
Widzę że jesteśmy obaj z Lublina. Gdzie Ci to robili? Ja ze swoim byłem w Płouszowicach. Wcześniej sie na nich nigdy nie zawiodłem ale teraz dali troszke ciała.
No na razie nikt nie robił. Bo każdy ma "jakiś" problem. Jeden chce całe zawieszenie rozbierać, drugi żeby mu cześci kupić, trzeci nie chce wprasowywać tulei. Szukam fachowca...

Awatar użytkownika
Krix0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 369
Rejestracja: 18 kwie 2015, 21:00
Imię: Artur
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KGR

Post autor: Krix0 » 03 lut 2017, 16:42

Szkoda ze tak daleko bo bym podjechsl i ogarnelibysmy to.
I jak dales rade, tym śruba?
Pomoglem ?
Daj pomógł Ciebie nic nie kosztuje a mnie motywuje.
Nie zapomnij napisać czy problem znikł po otrzymanych radach, dla potomnych :)

IOException
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 13 paź 2016, 11:23
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin

Post autor: IOException » 10 lut 2017, 12:24

Jednak wybrałem opcję nowych wahaczy + śruby. 350zl/szt tylko w ASO.

Może jestem głupi, ale nie ufam mechanikom, że mi dobrze wpasują tuleję. Zresztą sam wahacz też w słabej kondycji jak na niego popatrzyłem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga