BAT 4.2 335 KM Łańcuch czy panewki?
BAT 4.2 335 KM Łańcuch czy panewki?
Witam, prawie przy każdym odpaleniu na zimnym silniku przez ok 1 sekundę słychać stukanie/grzechotanie, które po tej sekundzie całkowicie ustaje. 1 myśl - rozrząd do roboty, ale mechanik powiedział - ,,nie wiem czy to nie jest luz na panewkach...". Wiecie może czy da się to jakoś rozróżnić bez ,,otwierania" pacjenta? Dodam, że autko ma 245 000 km. Z góry śliczne dzięki :D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 19 gru 2016, 20:12
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Mam to samo. Rozrząd był u mnie robiony dopiero, ale jak był zrobiony nie wiem, bo kupiłem auto już po wymianie. Podobno nie ma się czym specjalnie martwić - tak jak napisał kolega wyżej. Póki co nie ruszam. Jak zacznie chrupać mocniej, to się wtedy za to wezmę, najpewniej jednak to (niestety) rozrząd.
Panowie, nie chciałbym Was martwić, ale takie hałasowanie rozrządu to nie jest błaha sprawa.
Wprawdzie w aucie, które posiadałem S4 b6 był motor o oznaczeniu BBK, ale rozrząd myślę bardzo podobny do tego w C6.
Objawy to hałas (grzechotanie) ok sekundy zaraz po odpaleniu.
U mnie winny był fazator , w którym wyrobił się trzpień blokujący go w pozycji "spoczynkowej"
Więc dużo szczęścia , że przy odpalaniu zawory nie spotkały tłoków
Po wymianie kompletnego rozrządu nastała kompletna cisza (niezależnie od temperatury, czy tego jak długo auto stało nieużywane)
Natomiast znajomy w mieście obok już nie miał tyle szczęścia. Przy odpaleniu rozrząd przeskoczył
Pacjent to było również S4 b6
U niego winny okazał się wytarty ślizg. Objawy takie same jak u Was czy u mnie.
Jeśli rozrząd hałasuje chociaż przez chwilę to znaczy, że coś nie jest napięty tak jak powinien. Czyli może przeskoczyć. Sekunda hałasu wystarczy.
Tyle z moich doświadczeń.
Nie wolno nigdy bagatelizować "dziwnych" odgłosów z okolic łańcuchów rozrządu.
Wprawdzie w aucie, które posiadałem S4 b6 był motor o oznaczeniu BBK, ale rozrząd myślę bardzo podobny do tego w C6.
Objawy to hałas (grzechotanie) ok sekundy zaraz po odpaleniu.
U mnie winny był fazator , w którym wyrobił się trzpień blokujący go w pozycji "spoczynkowej"
Więc dużo szczęścia , że przy odpalaniu zawory nie spotkały tłoków
Po wymianie kompletnego rozrządu nastała kompletna cisza (niezależnie od temperatury, czy tego jak długo auto stało nieużywane)
Natomiast znajomy w mieście obok już nie miał tyle szczęścia. Przy odpaleniu rozrząd przeskoczył
Pacjent to było również S4 b6
U niego winny okazał się wytarty ślizg. Objawy takie same jak u Was czy u mnie.
Jeśli rozrząd hałasuje chociaż przez chwilę to znaczy, że coś nie jest napięty tak jak powinien. Czyli może przeskoczyć. Sekunda hałasu wystarczy.
Tyle z moich doświadczeń.
Nie wolno nigdy bagatelizować "dziwnych" odgłosów z okolic łańcuchów rozrządu.
a to przeprasza , myślałem, że w C6 nie było już motorów z rozrządem na pasku. Mój błąd.Bawół1 pisze:julekf1, w S4 B6 jest całkiem inny silnik. Rozrząd na łańcuchach , koledzy mają silniki MPI czyli rozrząd na pasku. A hałasują i owszem nastawniki w głowicach ale wyglądają zupelnie inaczej niż w S4 B6.
Kolego u nas tez jest łańcuszek tj silnik BAT W C6 246kw i to w dodatku od strony kabiny...Bawół1 pisze:julekf1, w S4 B6 jest całkiem inny silnik. Rozrząd na łańcuchach , koledzy mają silniki MPI czyli rozrząd na pasku. A hałasują i owszem nastawniki w głowicach ale wyglądają zupelnie inaczej niż w S4 B6.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Daniel, akurat BAT jest na łańcuchu , więc ja radzę posłuchać chłopakom rad Julka, bo niebawem będą szukać nowego silnika.....Bawół1 pisze:julekf1, w S4 B6 jest całkiem inny silnik. Rozrząd na łańcuchach , koledzy mają silniki MPI czyli rozrząd na pasku. A hałasują i owszem nastawniki w głowicach ale wyglądają zupelnie inaczej niż w S4 B6.
motostacja - części samochodowe.
dokładnie. Chyba większość rozrządów łańcuchowych jest od strony grodzi.ciuchacz pisze:Kolego u nas tez jest łańcuszek tj silnik BAT W C6 246kw i to w dodatku od strony kabiny...
Poważnie panowie, nie można bagatelizować grzechotania rozrządu przy odpalaniu. Nawet jeśli trwa "tylko" sekundę.
W 100% sprawny rozrząd nie wydaje z siebie żadnych "podejrzanych" odgłosów.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 348
- Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LLB, SK, WA
Nawet rozwalony fazator nie spowoduje kolizji tak jest zaprojektowany. Peka slizg na lanuchu posrednim.
I sa dwie opcje przeskok i check engine. Przeskok i bum. Przerabialem 3 silniki w zadnym nie poszly zawory jedynie sie przestawila gora.
PS grzechotanie trzeba zaczac od wymiany zaworów olejowycjh od fazatorow. Sa pod kolektorem ssacym dwie sztuki
I sa dwie opcje przeskok i check engine. Przeskok i bum. Przerabialem 3 silniki w zadnym nie poszly zawory jedynie sie przestawila gora.
PS grzechotanie trzeba zaczac od wymiany zaworów olejowycjh od fazatorow. Sa pod kolektorem ssacym dwie sztuki
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Opcje są dwie. Jedna to wyjechać silnikiem z budy, a druga zrzucić skrzynię i wtedy jest dojście do rozrządu. Jak grzechocze to dalej jest coś nie tak - masz jakikolwiek dokument na wymianę? Kolejna sprawa to można zacząć od tego co Cin wyżej pisał - czyli od wymiany zaworów zwrotnych oleju, które są pod kolektorem dolotowym. Są po 1 na każdą głowicę, a nowe w ASO (bynajmniej do C5) to koszt nieco ponad 100zł/szt. Następna rzecz jaką można zrobić zanim będziesz dobierać się do rozrządu to sprawdzić ciśnienie oleju na luzie i pod obciążeniem.
motostacja - części samochodowe.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Powiem tak mógł być wymieniony tylko napinacz górny który przeważnie wysiada jako pierwszy. Ja mam motor 2,4 i powiedzieli mi w ASO że prawdopodobnie to ten napinacz jest wadą i możliwe że pozanim nic nie trzeba wymieniać, ale ja tak nie chciałem. Chciałem kompletny rozrząd aby to chodziło jak należy. Znalazłem warsztat który się zajmuje takimi rzeczami i jestem bardzo zadowolony wszystko chodzi jak należy. Nie ma rożnicy czy jest ciepło czy -20*c cichutko. Koszt 6100 zł ale doszło jeszcze sprzęgło z dociskiem koszt kompletu sprzęgła 1050 zł. czyli rozdząd z robotą kosztował 5050 zł. Tak że za 2000 to nie kupisz nawet części a jeszcze robota dochodzi...wlodarz pisze:Dokument mam, ale opiewa on na niewygórowaną jak na rozrząd kwotę ok 2tyś. Wiec chyba zrobili w komisie po łepkach, aby było na sprzedaż ale przy kupnie nic nie charczało. Dopiero po przejechaniu ok 600-700km.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga