Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

BAT 4.2 335 KM Łańcuch czy panewki?

Silniki benzynowe
ciuchacz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 02 sty 2017, 23:17
Lokalizacja: Kielce

BAT 4.2 335 KM Łańcuch czy panewki?

Post autor: ciuchacz » 11 sty 2017, 18:42

Witam, prawie przy każdym odpaleniu na zimnym silniku przez ok 1 sekundę słychać stukanie/grzechotanie, które po tej sekundzie całkowicie ustaje. 1 myśl - rozrząd do roboty, ale mechanik powiedział - ,,nie wiem czy to nie jest luz na panewkach...". Wiecie może czy da się to jakoś rozróżnić bez ,,otwierania" pacjenta? Dodam, że autko ma 245 000 km. Z góry śliczne dzięki :D

obsession
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 20 lis 2013, 20:30
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: obsession » 11 sty 2017, 21:22

Wiele uzytkownikow ma te obiawy - poczytaj sobie temat kilka pozycji nizej. Tez tak mam przy niskich temperaturach. Jesli cichnie to nie ma sie jeszcze co martwić przesadnie
Jest:
A3 8L 1.8
A6 C6 4.2

Było:
A4 B5 2.6
A6 C5 2.7 BIT
https://a6klub.pl

wlodarz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 19 gru 2016, 20:12
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: wlodarz » 13 sty 2017, 22:55

Mam to samo. Rozrząd był u mnie robiony dopiero, ale jak był zrobiony nie wiem, bo kupiłem auto już po wymianie. Podobno nie ma się czym specjalnie martwić - tak jak napisał kolega wyżej. Póki co nie ruszam. Jak zacznie chrupać mocniej, to się wtedy za to wezmę, najpewniej jednak to (niestety) rozrząd.

julekf1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 10 sty 2017, 15:36
Lokalizacja: DKL

Post autor: julekf1 » 14 sty 2017, 08:47

Panowie, nie chciałbym Was martwić, ale takie hałasowanie rozrządu to nie jest błaha sprawa.
Wprawdzie w aucie, które posiadałem S4 b6 był motor o oznaczeniu BBK, ale rozrząd myślę bardzo podobny do tego w C6.
Objawy to hałas (grzechotanie) ok sekundy zaraz po odpaleniu.
U mnie winny był fazator , w którym wyrobił się trzpień blokujący go w pozycji "spoczynkowej"
Więc dużo szczęścia , że przy odpalaniu zawory nie spotkały tłoków :)
Po wymianie kompletnego rozrządu nastała kompletna cisza (niezależnie od temperatury, czy tego jak długo auto stało nieużywane)
Natomiast znajomy w mieście obok już nie miał tyle szczęścia. Przy odpaleniu rozrząd przeskoczył :/
Pacjent to było również S4 b6
U niego winny okazał się wytarty ślizg. Objawy takie same jak u Was czy u mnie.
Jeśli rozrząd hałasuje chociaż przez chwilę to znaczy, że coś nie jest napięty tak jak powinien. Czyli może przeskoczyć. Sekunda hałasu wystarczy.

Tyle z moich doświadczeń.
Nie wolno nigdy bagatelizować "dziwnych" odgłosów z okolic łańcuchów rozrządu.

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 14 sty 2017, 09:41

julekf1, w S4 B6 jest całkiem inny silnik. Rozrząd na łańcuchach , koledzy mają silniki MPI czyli rozrząd na pasku. A hałasują i owszem nastawniki w głowicach ale wyglądają zupelnie inaczej niż w S4 B6.

julekf1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 10 sty 2017, 15:36
Lokalizacja: DKL

Post autor: julekf1 » 14 sty 2017, 10:16

Bawół1 pisze:julekf1, w S4 B6 jest całkiem inny silnik. Rozrząd na łańcuchach , koledzy mają silniki MPI czyli rozrząd na pasku. A hałasują i owszem nastawniki w głowicach ale wyglądają zupelnie inaczej niż w S4 B6.
a to przeprasza , myślałem, że w C6 nie było już motorów z rozrządem na pasku. Mój błąd.

ciuchacz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 02 sty 2017, 23:17
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ciuchacz » 14 sty 2017, 10:18

Bawół1 pisze:julekf1, w S4 B6 jest całkiem inny silnik. Rozrząd na łańcuchach , koledzy mają silniki MPI czyli rozrząd na pasku. A hałasują i owszem nastawniki w głowicach ale wyglądają zupelnie inaczej niż w S4 B6.
Kolego u nas tez jest łańcuszek tj silnik BAT W C6 246kw i to w dodatku od strony kabiny...

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 14 sty 2017, 10:19

Bawół1 pisze:julekf1, w S4 B6 jest całkiem inny silnik. Rozrząd na łańcuchach , koledzy mają silniki MPI czyli rozrząd na pasku. A hałasują i owszem nastawniki w głowicach ale wyglądają zupelnie inaczej niż w S4 B6.
Daniel, akurat BAT jest na łańcuchu ;), więc ja radzę posłuchać chłopakom rad Julka, bo niebawem będą szukać nowego silnika.....
motostacja - części samochodowe.

julekf1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 10 sty 2017, 15:36
Lokalizacja: DKL

Post autor: julekf1 » 14 sty 2017, 10:45

ciuchacz pisze:Kolego u nas tez jest łańcuszek tj silnik BAT W C6 246kw i to w dodatku od strony kabiny...
dokładnie. Chyba większość rozrządów łańcuchowych jest od strony grodzi.
Poważnie panowie, nie można bagatelizować grzechotania rozrządu przy odpalaniu. Nawet jeśli trwa "tylko" sekundę.
W 100% sprawny rozrząd nie wydaje z siebie żadnych "podejrzanych" odgłosów.

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 14 sty 2017, 14:37

Nawet rozwalony fazator nie spowoduje kolizji tak jest zaprojektowany. Peka slizg na lanuchu posrednim.
I sa dwie opcje przeskok i check engine. Przeskok i bum. Przerabialem 3 silniki w zadnym nie poszly zawory jedynie sie przestawila gora.

PS grzechotanie trzeba zaczac od wymiany zaworów olejowycjh od fazatorow. Sa pod kolektorem ssacym dwie sztuki
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

wlodarz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 19 gru 2016, 20:12
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: wlodarz » 15 sty 2017, 18:45

Jedynym sposobem żeby dowiedzieć się co w rozrządzie nie gra, jest wyciągnięcie silnika? :/ a jeśli mój był wymieniany tysiąc km temu i grzechoczę? Ktoś schrzanił wymianę i jestem w takiej samej sytuacji jak by nie był wogole robiony?...

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 15 sty 2017, 20:01

Opcje są dwie. Jedna to wyjechać silnikiem z budy, a druga zrzucić skrzynię i wtedy jest dojście do rozrządu. Jak grzechocze to dalej jest coś nie tak - masz jakikolwiek dokument na wymianę? Kolejna sprawa to można zacząć od tego co Cin wyżej pisał - czyli od wymiany zaworów zwrotnych oleju, które są pod kolektorem dolotowym. Są po 1 na każdą głowicę, a nowe w ASO (bynajmniej do C5) to koszt nieco ponad 100zł/szt. Następna rzecz jaką można zrobić zanim będziesz dobierać się do rozrządu to sprawdzić ciśnienie oleju na luzie i pod obciążeniem.
motostacja - części samochodowe.

wlodarz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 19 gru 2016, 20:12
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: wlodarz » 15 sty 2017, 20:21

Dokument mam, ale opiewa on na niewygórowaną jak na rozrząd kwotę ok 2tyś. Wiec chyba zrobili w komisie po łepkach, aby było na sprzedaż :/ ale przy kupnie nic nie charczało. Dopiero po przejechaniu ok 600-700km.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 15 sty 2017, 20:52

Czyli nie masz wymienionego kompletnego rozrządu.
motostacja - części samochodowe.

mateo991
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 25 mar 2016, 07:33
Lokalizacja: Leżajsk

Post autor: mateo991 » 27 sty 2017, 10:33

wlodarz pisze:Dokument mam, ale opiewa on na niewygórowaną jak na rozrząd kwotę ok 2tyś. Wiec chyba zrobili w komisie po łepkach, aby było na sprzedaż :/ ale przy kupnie nic nie charczało. Dopiero po przejechaniu ok 600-700km.
Powiem tak mógł być wymieniony tylko napinacz górny który przeważnie wysiada jako pierwszy. Ja mam motor 2,4 i powiedzieli mi w ASO że prawdopodobnie to ten napinacz jest wadą i możliwe że pozanim nic nie trzeba wymieniać, ale ja tak nie chciałem. Chciałem kompletny rozrząd aby to chodziło jak należy. Znalazłem warsztat który się zajmuje takimi rzeczami i jestem bardzo zadowolony wszystko chodzi jak należy. Nie ma rożnicy czy jest ciepło czy -20*c cichutko. Koszt 6100 zł ale doszło jeszcze sprzęgło z dociskiem koszt kompletu sprzęgła 1050 zł. czyli rozdząd z robotą kosztował 5050 zł. Tak że za 2000 to nie kupisz nawet części a jeszcze robota dochodzi...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga