Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[INNY] [AWT 1.8 150 KM] Problem z turbiną błąd P0238 i P0106

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
BlackEye

[INNY] [AWT 1.8 150 KM] Problem z turbiną błąd P0238 i P0106

Post autor: BlackEye » 10 sty 2017, 16:05

Panowie, od wczoraj moja czarna straciła ewidentnie na mocy - okazało się, że moje przypuszczenie jest prawdziwe - turbina została odłączona.

Powód? A no i tutaj po podpięciu do komputera są dwa błędy:
P0238 - Czujnik (A) wspomagania turbosprężarki. Wysoki sygnał wejściowy.
P0106 - Ciśnienie absolutne kolektora lub ciśnienie Bar. Dostawa napięcia. Sygnał poza zakresem/wydajność.

Moc zmniejszona ewidentnie.

Za jakieś 2-3 dni z mechanikiem rozbierzemy i zobaczymy co i jak, jednak może ktoś ma jakieś jeszcze swoje wizje, które mogłyby mi pomóc inaczej spojrzeć na tą sytuację?

Kumpel, który miał diesla mówił, że mu też raz przestało działać turbo, lecz okazało się że jakiś plastik wystarczyło wymienić bo się ponoć zapchał - coś takiego.

Turbo nie włącza się ani na zimnym ani na ciepłym.
Po prostu przestało działać. Gasiłem, odpalałem i dalej to samo.
Na benzynie i gazie to samo - a raczej żadnej różnicy.
Na konsoli żadnych błędów.

Czekam na mądre słowa!
Pozdro.

mrosinski1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 31 mar 2016, 08:34
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mrosinski1 » 10 sty 2017, 23:31

kasowałeś błędy vagiem ? jeżeli tak to turbo wstało na chwile ?
1.8t 150km 1999
2.7t 265km BEL quattro 2004

BlackEye

Post autor: BlackEye » 11 sty 2017, 12:52

Kasowane były i dalej to samo. Nie działa.

mrosinski1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 31 mar 2016, 08:34
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mrosinski1 » 11 sty 2017, 14:43

Nawet na chwilę? Miałem to samo kiedyś i winny był zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej. Powinieneś to sprawdzić u siebie
1.8t 150km 1999
2.7t 265km BEL quattro 2004

BlackEye

Post autor: BlackEye » 11 sty 2017, 15:51

Nie zadziałało. Mój kumpel mechanik powiedział, że trzeba sprawdzić najpierw czujniki na turbinie, są ponoć dwa - co mamy zweryfikować w najbliższych dniach.

A co da sprawdzenie tego zaworu odpowietrzenia skrzyni korbowej?

Ponadto dodam, że turbina do tej pory działała bardzo dobrze i nie miałem z nią problemów, nie dawała widocznych oznak zużycia, nie mniej jednak auto ma przebieg 400k, a Audi mam od 10 m-cy.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 11 sty 2017, 21:16

Możliwe że map sensor szwankuje, sprawdź wtyczkę może nie łączy dobrze. Przydało by się troszkę logów dynamicznych zanim auto przejdzie w tryb awaryjny, ale nie wiem czy to jest do zrobienia. Może statyczne co wg pokazuje MAP sensor. Co do odmy to jak jest dziurawa lub zawór przy dolocie nie pracuje dobrze to będzie łapać lewe powietrze, ale to raczej będzie kicha na niskich obrotach.

mrosinski1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 31 mar 2016, 08:34
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mrosinski1 » 12 sty 2017, 00:39

Jeżeli jest uszkodzony to turbina przestaje działać i sypie błędami czujników. Znajduje się on przy silniku odchodzi od odmy na trójniku . Wystarczy odkręcić jedna opaskę i go sprawdzić, powinien puszczać powietrze tylko w jedna stronę
Obrazek

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 12 sty 2017, 10:20

Odczytaj błędy vagiem bo z tych p0... to wiele nie wynika.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

BlackEye

Post autor: BlackEye » 13 sty 2017, 09:20

PANOWIE! Jest nowa ewentualność, mianowicie dzisiejszej nocy oraz teraz w dzień, aktualnie u mnie jest temperatura w granicach -1 a 1 stop. C., w związku z czym się ociepliło (w ostatnich dniach było od -15 do -10 stop. C.) - dzięki temu najprawdopodobniej turbina zaczęła działać. Wszystko chodzi tak jak wcześniej przed tymi dużymi mrozami.

Dlatego też moim zdaniem wpływem na zaistniałą sytuację miała temperatura otoczenia.

Co w takim razie mogło nie działać? Co sprawdzić? Może teraz jest większe prawdopodobieństwo na konkretną rzecz?

Dzięki z góry.

mrosinski1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 31 mar 2016, 08:34
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mrosinski1 » 13 sty 2017, 19:16

hmm może odma jest zapchana ?
1.8t 150km 1999
2.7t 265km BEL quattro 2004

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 14 sty 2017, 09:10

Raczej kable.

krzysiekml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 03 paź 2012, 22:06
Lokalizacja: mlawa
Kontakt:

Post autor: krzysiekml » 14 sty 2017, 20:39

16622 P0238 czujnik doładowania (G31)
16490 P0106 czujnik ciśnienia w kolektorze (G71)

szukaj w kablach wtyczkach czujników gdzieś nie styka

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga