Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl części aut Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
gekoczesci.pl
Sklepledowy.pl
Sklep alufelgi
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ MULTI] Delikatnie szarpnięcie przy ruszaniu - Multitronic
Autor Wiadomość
luksus85 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Multitronic
Imię: Łukasz
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-09, 20:59   [ MULTI] Delikatnie szarpnięcie przy ruszaniu - Multitronic

Witam

Niedawno kupiłem audi A6 C6 2,4 z skrzynia Multitronic.
Jest to moje pierwsze auto z automatyczną skrzynią biegów.
I mam co do niej pytanie.

Otóż zauważyłem że przy ruszaniu czasami coś leciutko potrafi szarpnąć.
Szarpnięcie to najczęściej pojawia się przy zmianie biegu z wstecznego na D podczas ruszania do przodu, oraz w takich sytuacjach gdy np.dolatuje do swiateł , jadę chwile na "luzie" i przy dodaniu gazy coś lekko szarpnie .
Szarpnięcia te występują rzadko, i nie podczas każdej przejażdżki.

Olej wymieniałem mu tydzień temu, a czułem to i przed i po wymianie oleju.
Ogólnie olej był wymieniany w skrzyni średni co 40tyś.

Jutro jadę podłączyć skrzynie do kompa i zobaczę czy są jakieś błędy.

Puki co chciałbym wiedzieć czy takie zachowanie to normalna rzecz czy raczej coś czym trzeba się niepokoić?
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 247 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 4545
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-09, 21:03   

Na benzynie i LPG to samo?
_________________
 
 
luksus85 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Multitronic
Imię: Łukasz
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-09, 21:15   

Szczerze powiem że dokładnie tego pod tym względem nie sprawdzałem , choć wydaje mi się że zdarza się to i na tym i na tym.
Jak wyjeżdżam po nocy i silnik jest zimny, to wydaje mi się że też się to zdarzało, choć zaskoczyło mnie to pytanie i musiałbym sprawdzić żeby odpowiedzieć na 100%.

Od wielu lat nie jeździłem autem z gazem i zapomniałem że może on przysparzać dodatkowe problemy.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 247 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 4545
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-09, 21:34   

no zwłaszcza na gazie w fazie rozgrzewania , jak i przy niskich temperaturach mogą wystąpić anomalie jakieś ( wtryski , gaz itd ) np. zalewanie gazem przy wcisnięciu pedału przyspieszenia

skrzynia zwiększy odczucie tych nieprawidłowości
_________________
 
 
luksus85 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Multitronic
Imię: Łukasz
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-09, 21:59   

Ale rozumiem że to tylko na gazie takie objawy mogłyby wystąpić? Na benzynie nie powinienem nic czuć?


Ale jak już wspomniałeś o wtryskach, to mnie na coś nakierowało, bo w sumie miałem też niedawno łataną wiązkę przy wtryskiwaczu benzyny.
Coś tam było przegniłe , oddałem auto do elektryka polutował mi to i zabezpieczył jakimś "klejem" żeby nie łapało wilgoci, przy czym powiedział że jakby dalej szarpało to żebym się do niego zgłosił.

Przed naprawą tego podczas jazdy (i na benzynie i na lpg) wywalało mi checka , odcinało jeden cylinder i trząsł się jak galareta.
Zdarzało się też że pojawiały się podobne szarpnięcia do tych co obecnie - pojedyncze , nie wywalające checka z tym że trochę mocniejsze - bardziej odczuwalne i nawet już w trakcie jazdy.
 
 
predki 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Multitronic
Imię: Predki
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 480
Skąd: legnica
Wysłany: 2017-01-10, 06:54   

Kolego a sprawdz czy nie ma wypadania zapłonu ?
_________________
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
luksus85 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Multitronic
Imię: Łukasz
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-10, 10:33   

Byłem u mechanika , skrzynia wrzucona na komputer nic nie pokazuje.

Podczas przejażdżki mechanik zwrócił mi uwagę że czuje jak auto delikatnie drży przy przyspieszaniu, i faktycznie coś tam może czuć . Ale ogólnie powiedział że nie ma co się czepiać skrzyni, stwierdził że z 60tyś.km jeszcze powinna spokojnie pojeździć. Przyspiesza dobrze, ogólnie wszystko śmiga... ale

tak jak pisałem wyżej, najczęściej czułem szarpnięcia jak zmieniałem bieg z R na D i ruszałem, przy teście mechanik zrobił tak samo, ale bez dodawania gazu i patrzymy, a auto się dławi, ma 2-3 szarpnięcia i potem jedzie ok. Po całkowitym zatrzymaniu podczas jazdy na D objaw ten nie występuje, tylko po zmianie biegu z R na D.

Stwierdził że może być to cały czas problem z wiązką którą wcześniej mi łatali, dodatkowo komputer wykazał błąd koła zmiennych faz rozrządu.

I teraz pytanie - czy uszkodzona wiązka wtrysków może powodować wywalanie błędu wariatora?

Czy wariator może powodować szarpnięcia po zmianie biegu z R na D?

I czy faktycznie to nie skrzynia skoro problem pojawia się przy zmianie biegu z R na D?
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 247 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 4545
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-10, 11:06   

Ja bym najpierw ogarnął silnik a potem czepiał się skrzyni , może trzeba by adaptację zrobić
_________________
 
 
luksus85 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Multitronic
Imię: Łukasz
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-10, 13:06   

Pojeździłem teraz trochę autem, bawiące się w cofanie i ruszanie do przodu i szarpnięcia występują tylko na gazie, nie zawsze ale dość często. Gdy już szarpało na gazie, po przełączeniu na benzynę szarpnięcia ustawały, a po ponownym przełączeniu na gaz szarpanie powracało. Podczas normalnej jazdy też coś zdarzyło mi się czuć na gazie.
Na benzynie nie udawało mi się wywołać tych szarpnięć , jeżdżąc w tył i przód ale wydawało mi się raz że coś jakby szarpnęło ale już podczas normalnej jazdy, nie przy ruszaniu, i nie było to tak dobrze odczuwalne więc może to jakiś przypadek.

Zastanawiam się czy to może gaz, ale jak tak, to czemu to się głownie objawia przy cofaniu i ruszaniu?
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 247 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 4545
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-10, 20:49   

wtedy łapie sprzęgło w skrzyni i jest ono zaadaptowane na daną wartość momentu/obrotów - ten moment na LPG ja widać komputer nie może odzwozorować idealnie

jaką masz instalację i jak założoną? Jak duży przebieg na niej?
_________________
 
 
luksus85 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Multitronic
Imię: Łukasz
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-10, 21:03   

Instalacja sekwencyjna STAG , jest jeszcze na gwarancji , przejechane na niej jest jakieś 30tyś.

Dzwoniłem już umówić się do gazownika, wspomniał coś że może trzeba będzie sprawdzić mapę gazu.

Puki co muszę poczekać 2 tygodnie do wizyty (pierwszy wolny termin).
 
 
makaveli2pac 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Automat
Imię: Tomek
Dołączył: 03 Mar 2016
Posty: 32
Skąd: szczecin
Wysłany: 2017-01-17, 00:43   

czekam na info ja za tydzien oddaje do naprawy skrzynei tez multi mam identyczne objawy co ty tez mi check wypada skasuje ok 500km i wywala
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 247 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 4545
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-17, 06:54   

Wywala check dlaczego?
_________________
 
 
luksus85 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Multitronic
Imię: Łukasz
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-17, 12:10   

Wywołało checka (odcinajac cały cylinder) przez uszkodzoną kostke na wiązce przy wtrysku. Po naprawie jest ok. i nie pokazuje żadnych błędów z tym związanych, nie wywala juz checka - także tu jest już ok.

Trochę pojeździlem na gazie i na benzynie. Szarpniecia występują tylko na gazie , najczesciej po cofaniu - wrzuceniu D - i puszczeniu hamulca (wtedy najbardziej czuć), czasami też przy normalnej jeździe. Facet od gazu mówił że może jest coś źle ustawione w mapie gazu , wizyta już umówiona.

Jednak oprócz tego wywala mi w kompie błąd koła zmiennych faz rozrzadu. Jedno koło miałem wymieniane przy wymianie rozrządu (nie caly rok temu), błąd wyskakuje na tym drugim (nie wymienionym kole) na prawej stronie.
Czy ktoś może napisać jakie są początkowe objawy padania wariatora? I czy jakbym jeździł nie wymieniajac go to czy może to spowodować jakieś dodatkowe problemy/ uszkodzenia/ koszta?
Bo puki co oprócz wyskakujacego błędu nie czuję żadnych spadkow na mocy , a problem szarpniec wystepuje tylko na gazie, wiec nie wiem czy jego wymiana nie byłaby na wyrost.

Edit. Teraz zauważyłem że pytanie o checka nie było do mnie.
W każdym razie u mnie po naprawie wiazki już nie wywala checka.
Komputer na skrzyni też nie wywala błędu.
Mechanik po przejażdżce powiedział mi żebym najpierw ogarnął gaz + wariator, bo jego zdaniem skrzynia jest ok.
Także możliwe że na wyrost szukałem problemu w skrzyni.

Proszę o info w w/w pytaniu dotyczacym wariatora.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: