Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
OC/AC OC/AC pompa wspomagania ZF Led Toyota Avensis felgi audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Pompa oryginał
"ZF"
Maglownica
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ BRE 2.0 140 KM] Problem z temperaturą silnika?
Autor Wiadomość
wielebny81 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BRE
Imię: Dawid
Dołączył: 30 Maj 2016
Posty: 77
Skąd: Opole
Wysłany: 2017-01-08, 15:58   [ BRE 2.0 140 KM] Problem z temperaturą silnika?

Witam

Niedawno kupiłem auto i zauważyłem, że auto ma problemy aby temperatura silnika miała 90 stopni. Na długie trasy nie ma problemu zawsze jest piękna temperatura silnika. Ale przy krótkich trasach 25km i wolnej jeździe temperatura dojdzie do 75 stopni i dalej już ciężko idzie. Co więcej jak nawet dojdzie do 90 stopni i zatrzymam auto na włączonym silnkiu to temperatura spadnie do 80 stopni. Czy to jest normalne przy temperaturach -5 - -15 stopni na dworzę? Co ewentualnie może być uszkodzone?? Jak Wam się rozgrzewają te auta z tym silnikiem??
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
pilkozak 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BRF
Imię: Bartholomew
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2016
Posty: 37
Skąd: WR/CIN/WE
Wysłany: 2017-01-08, 17:01   

standardowo zacznij od wymiany termostatu, polecam BEHRu. Jeżeli jeździsz w trybie ECON to nie grzeje Ci elektryczny dogrzewacz/grzałka powietrza w kabinie i przez to więcej ciepła "zabierane jest" z silnika do ogrzewania wnętrza samochodu
 
 
wielebny81 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BRE
Imię: Dawid
Dołączył: 30 Maj 2016
Posty: 77
Skąd: Opole
Wysłany: 2017-01-08, 17:31   

pilkozak napisał/a:
standardowo zacznij od wymiany termostatu, polecam BEHRu. Jeżeli jeździsz w trybie ECON to nie grzeje Ci elektryczny dogrzewacz/grzałka powietrza w kabinie i przez to więcej ciepła "zabierane jest" z silnika do ogrzewania wnętrza samochodu


Jaki koszt jest takiego thermostatu . Czy wymiana jest prosta?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
imm3 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Rok: 2008
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BRF
Imię: Tomasz
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 143
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-08, 18:05   

Gdyby to był termostat to było by odwrotnie, podczas jazdy by spadała temperatura. Ja mam tak samo i wydaje mi się ze to normalne przy tym silniku. Na wielu forach piszą o tym ale niech ktoś jeszcze się wypowie może się mylę.
 
 
wielebny81 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BRE
Imię: Dawid
Dołączył: 30 Maj 2016
Posty: 77
Skąd: Opole
Wysłany: 2017-01-08, 18:13   

imm3 napisał/a:
Gdyby to był termostat to było by odwrotnie, podczas jazdy by spadała temperatura. Ja mam tak samo i wydaje mi się ze to normalne przy tym silniku. Na wielu forach piszą o tym ale niech ktoś jeszcze się wypowie może się mylę.


I bądź teraz mądry ☺ . To czekam też aby ktoś z użytkowników silników np BRE się wypowiedział
 
 
Flex 78 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BRE
Imię: Artur
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 89
Skąd: Sląskie
Wysłany: 2017-01-08, 19:16   

Kolego wszystko masz OK. Też tak mam i termostat na 100% sprawny. Nagrzewnica odbiera bardzo dużo ciepła i zimne powietrze schładza cały układ ogrzewania.
Jeżeli maiłbyś walnięty termostat to podczas jazdy np na trasie przy prędkości 120-140 miałbyś temperaturę w okolicy 70 stopni. Jak chcesz się przekonać czy termostat masz sprawny to nie załączaj wcale nadmuchu i zobaczysz że po ok 8-9km w temperaturze -10,-15 stopni silnik osiągnie 90 stopni na budziku. Wg mnie nie masz się czym przejmować. Nie jest to mój pierwszy diesel więc wiem co piszę, mam takie same same zachownie silnika.
Przykład z dzisiaj- silnik jak osiągnął temperaturę 90 stopni na zegarach (wskazówka może ok 1 mm przed 90) zatrzymałem auto i dotknąłem górnego węża i wąż był zimny co świadczy o tym , że silnik pracuje nadal na małym obiegu.
Jak chcesz sprawdzić czy termostat jest OK to rozgrzej auto do 70 stopni (prawdopodobnie to środkowa kerska) zatrzymaj się i sprawdź górny wąż, jak jest ciepły to wtedy można uznać że termostat do wymiany. Nie wierz od razu ludziom, którzy nie mają o tym zielonego pojęcia
_________________
pozdro
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
DariuszKR 


Model: A7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 333KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Dariusz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 188
Skąd: Czeladź
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-01-10, 23:19   

Witam ja mam tak że na postoju w 3.0tdi bez klimy auto dobija ladnie do 90 i trzyma , jak odpale ogrzewanie spada na 75 , a w jezdzie nie dobija do 90 , max 70 przy wl ogrzewaniu , jak wyl ogrzewanie to troche idzie do gory ale nie za duzo , czy padl termostat ?
 
 
Bart_d 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BRE
Imię: Daniel
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 264
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2017-01-11, 12:41   

pilkozak napisał/a:
Jeżeli jeździsz w trybie ECON to nie grzeje Ci elektryczny dogrzewacz/grzałka powietrza w kabinie


U mnie w trybie ECON nagrzewnica elektryczna działa.

Co do temperatury (mam BRE) to potwierdzam że wszystko masz ok. Ja wyjeżdżam z garażu (o temp. około +3 do +7 stopni) ....jadę dokładnie 10,2 km do pracy i przy temp. zewnętrznej poniżej -5 mam małe szanse na zagrzanie auta do 90 stopni... Jak miałem 1,8T PB to już w połowie drogi 90 stopni miałem. Taki urok diesli... a im oszczędniejszy silnik tym trudniej go zagrzać.
_________________
Phantom Black Pearl / VAG CAN PRO
 
 
zbysiu 51 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CAGB 136KM
Napęd: FWD
Rok: 2011
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CAGB
Imię: Zbyszek
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 12
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2017-01-11, 19:17   

Też miałem takie obawy. Jest chyba tak jak pisał Flex 78. Podczas krótkich przejazdów wyłączam klimatyzację i wtedy nie chodzi wentylator i silnik trochę szybciej osiąga temperaturę.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
andi50 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Automat
Imię: Andrzej
Dołączył: 22 Lip 2013
Posty: 125
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-01-13, 18:17   termostat

Witam !!
Mam podobne objawy .... Mechanik wymienil termostat nowy z ASO , i inny czujnik w ukladzie chlodzenia myslalem ze trafilem na wadliwy mimo ze nowy , sprawdzilem go domowym sposobem ale wszystko oki mimo to jak poruszam sie po miescie wolna jazda temperatura jest w normie 92 stopni wyskocze na autostrade spada nawet mniej jak 70 stopni , latem zima ciagle tak samo .Moj mechanik mowi ze nie mam sie martwic dla silnika to nawet lepiej ze komp mowi ze ma silnik chlodniej .... <okok>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: