Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MULTI] Czy nie za wysokie obroty przy zmienianiu biegów?

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
wielebny81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 30 maja 2016, 23:07
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: Opole

[ MULTI] Czy nie za wysokie obroty przy zmienianiu biegów?

Post autor: wielebny81 » 05 sty 2017, 23:06

Witam

Mam takie pytanie. Niedawno kupiłem auto, który ma skrzynie multitronic, silnik 2,0 140km BRE. Wcześniej posiadałem Audi C5 2,4 benzyna 170km, multitronic jakoś te biegi wchodziły ładnie a mam odczucie takie na obecnym aucie, żę biegi automatycznie wrzucane są zbyt wysoko. Komputer na trasie pokazuje spalanie 6,1L Ale podczas jazdy zmiana biegów następuje 2000-3000 obrotów jak na disla wolę szybszą zmianę biegów, która jest bardziej ekonomicza. Czy tak jest w każdym aucie?? Czy da się to jakoś modyfikować przez komputer?? Jak u Was jest

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 07 sty 2017, 21:50

Nie za bardzo rozumiem o jaką zmianę biegów Ci chodzi,
Multitronic przecież nie ma biegów, płynnie reguluje przełożenie.
To czy zrobi to przy 1500 czy 3000 obrotów zależy tylko i wyłącznie od Ciebie - zależnie ile gazu mu deptasz.
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

wielebny81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 30 maja 2016, 23:07
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: Opole

Post autor: wielebny81 » 07 sty 2017, 22:26

remont5 pisze:Nie za bardzo rozumiem o jaką zmianę biegów Ci chodzi,
Multitronic przecież nie ma biegów, płynnie reguluje przełożenie.
To czy zrobi to przy 1500 czy 3000 obrotów zależy tylko i wyłącznie od Ciebie - zależnie ile gazu mu deptasz.
Faktycznie trochę chaotycznie napisałem, Multitronic ma biegi a dokładnie ten model auta ma 7 biegów. Auto płynnie reguluje przełożenie ale wydaję mi się, że na zbyt wysokich obrotach. Wolał bym aby trochę na niższych obrotach je zmieniał.
A jeszcze jedno pytanie mam, bo żona mówi, że jadąc dzisiaj autem stwierdziła, że jest trochę mułowate tzn dodała mocno gazu, oboty wskoczyły na 3000 ale auto wolno się rozpędzało. Jakie objawy są gdy sprzegło jest wyrobione? Jakie to są koszty w przypadku multitroniców??

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 sty 2017, 10:45

Multi będzie głupieć jak nie dostanie odpowiedniej mocy i momentu w danym zakresie obrotów - skierowałbym się ku dokładnej diagnostyce silnika
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

wielebny81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 30 maja 2016, 23:07
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: Opole

Post autor: wielebny81 » 08 sty 2017, 15:52

bendzji pisze:Multi będzie głupieć jak nie dostanie odpowiedniej mocy i momentu w danym zakresie obrotów - skierowałbym się ku dokładnej diagnostyce silnika
Podjechać do zwykłego mechanika, który podłączy auto pod komputer?? Czy to muszą być jakieś wyspecjalizowane zakłady. O co prosić ich aby sprawdzili?? Pod kątem czego mają sprawdzać??

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 sty 2017, 21:10

każdy warsztat co ogarnia TDI , tak bym zaproponował w pierwszej kolejności skoro wcześniej jeździłeś multi to byś zauważył że coś bardziej ze skrzynią ;)
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga