Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Zmiana zawieszenia z pneumatycznego na zwykłe

Zawieszenie
wojtas199012
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 05 sty 2017, 07:40
Lokalizacja: Bochnia

Zmiana zawieszenia z pneumatycznego na zwykłe

Post autor: wojtas199012 » 05 sty 2017, 09:02

Witam .
Mam Audi A6 C6 2.7 2009 avant z pneumatycznym zawieszeniem. Fajna sprawa ale moje auto ma już sporo najechane, fakt że nie na polskich drogach no ale ma. I moje pytanie jest takie jak wygląda przełożenie zawieszenia na zwykłe co trzeba przerobić pod względem mechaniki i elektroniki, jakie części potrzebuje? Auto jest super ale jak przyjedzie ewentualna naprawa to szok, ceny zawieszenia kosmiczne. A zwykłe zawieszenie przystępne.

Pozdrawiam :)

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 05 sty 2017, 21:41

nawet o tym nie myśl...
szanuj pneumata swojego bo niektórzy dali by za to zawieszenie wszystko.
naprawa nie jest aż taka droga
tylne miechy ok. 800-900 za sztukę
przednie amory ok. 1200-1300 za sztuke
kompresor zregenerujesz za 400

sprawdź w historii serwisowej czy nie były już jakieś wymieniane, u mnie były wymienione wszystkie na koniec 2012 u Niemca
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 520
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Moje auto: Q7
Rocznik: 2011
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 05 sty 2017, 21:49

po drugie jakie masz objawy zużycia? jaki jest ten duży przelot? airmatic w mercedesach siada i to szybko w c6 jest na prawdę bardzo wytrzymałe

wojtas199012
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 05 sty 2017, 07:40
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: wojtas199012 » 05 sty 2017, 22:26

1200/1300 To chyba regenerowane albo używane a to też ryzyko czy będą funkcjonować prawidłowo.

W książce nic o tym nie pisze. W serwisie Audi darzą mi dokładną listę co było wymienione ?

[ Dodano: 2017-01-05, 22:26 ]
skubiszek pisze:po drugie jakie masz objawy zużycia? jaki jest ten duży przelot? airmatic w mercedesach siada i to szybko w c6 jest na prawdę bardzo wytrzymałe
Szczerze na chwile obecną nie ale ma już przejechane ponad 260 tyś no i w każdej chwili może się coś rozsypać i właśnie rozważam sprzedać autko zanim się zacznie psuć albo wymienić to zawieszenie.

myślicie żeby narazie jeździć..?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 sty 2017, 22:35

U kolegi w A8 D3 pnematyczne zawieszenie siadło po ok. 380 tysiącach km <okok> , ale wtedy zaczęło padać wszystko po kolei.

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 520
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Moje auto: Q7
Rocznik: 2011
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 05 sty 2017, 23:03

ja mam 271 tys i zawieszenie pneumatyczne trzyma się bardzo dobrze. Aktualnie zmieniam wahacze przód.... jeszcze fabryczne

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 sty 2017, 23:13

Ogólnie zawieszenie w C6 jest dość wytrzymałe, nawet na naszych drogach. Oczywiście pod warunkiem, że założone są oryginalne części lub Lemforder i właściciel nie używa auta, np. do off-roadu <rotfl> .

wojtas199012
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 05 sty 2017, 07:40
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: wojtas199012 » 06 sty 2017, 08:01

skubiszek pisze:ja mam 271 tys i zawieszenie pneumatyczne trzyma się bardzo dobrze. Aktualnie zmieniam wahacze przód.... jeszcze fabryczne
miałeś z nim kiedykolwiek jakieś problemy ? A jakiej firmy wahacze zakładasz?

[ Dodano: 2017-01-06, 08:01 ]
mat1324 pisze:Ogólnie zawieszenie w C6 jest dość wytrzymałe, nawet na naszych drogach. Oczywiście pod warunkiem, że założone są oryginalne części lub Lemforder i właściciel nie używa auta, np. do off-roadu <rotfl> .
Moje Audi raczej nie było w terenie ale w sumie polskie drogi to ogólnie tor z przeszkodami <stres> Chociaż te drogi w ostatnich latach się poprawiły

skubiszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 520
Rejestracja: 28 paź 2012, 16:52
Imię: Przemo
Moje auto: Q7
Rocznik: 2011
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: skubiszek » 06 sty 2017, 10:23

nie, problemu nie miałem nigdy.

Zakładam obecnie meyle hd cały komplet na przód.

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 505
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 130TDI » 06 sty 2017, 11:44

U mnie przy 313 tys. km strzelił lewy przedni miech więc od razu wymieniłem lewą i prawą stronę. Też rozważałem założenie tradycyjnego zawieszenia. Ale niestety taki zabieg to niejako kastracja auta i zalatuje lekkim druciarstwem.
Jak Ci się nie psuje i wszystko jest ok to po co wywalać?

wojtas199012
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 05 sty 2017, 07:40
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: wojtas199012 » 06 sty 2017, 13:13

skubiszek pisze:nie, problemu nie miałem nigdy.

Zakładam obecnie meyle hd cały komplet na przód.
Oby u mnie też tak było :>

A po tym zabiegu będziesz ustawiał zbieżność na zwykłej stacji diagnostycznej czy w Audi ?

[ Dodano: 2017-01-06, 13:13 ]
130TDI pisze:U mnie przy 313 tys. km strzelił lewy przedni miech więc od razu wymieniłem lewą i prawą stronę. Też rozważałem założenie tradycyjnego zawieszenia. Ale niestety taki zabieg to niejako kastracja auta i zalatuje lekkim druciarstwem.
Jak Ci się nie psuje i wszystko jest ok to po co wywalać?
I na nowe wymieniłeś czy używane i ile Cię to kosztowało ?

Swoją drogą sporo naklepałeś km <brawo> :)
Myślę przyszłościowo jak by się psuł....

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 sty 2017, 14:24

Ja mam na liczniku prawie 340 tysięcy km, a auto jest z 2011 <rotfl> .

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 505
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 130TDI » 06 sty 2017, 14:37

wojtas199012 pisze:I na nowe wymieniłeś czy używane i ile Cię to kosztowało ?

Swoją drogą sporo naklepałeś km
Zakupiłem dwa używane z polifta 2011 r. sprawność na stacji diagnostycznej wykazała, że mają ponad 70%. 1600 zł sztuka + 200 zł wymiana.

Stary jeszcze prawie za tysiaka sprzedałem więc koszta były nieco mniejsze.

Co do przebiegu to zapewne mam jeden z mniejszych, tylko nie każdy jest świadomy ile handlarz przekręcił <lol>

wojtas199012
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 05 sty 2017, 07:40
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: wojtas199012 » 06 sty 2017, 18:52

mat1324 pisze:Ja mam na liczniku prawie 340 tysięcy km, a auto jest z 2011 <rotfl> .
To ja widzę że ja wcale nie mam tak ogromnego przebiegu <lol>

[ Dodano: 2017-01-06, 18:52 ]
130TDI pisze:
Zakupiłem dwa używane z polifta 2011 r. sprawność na stacji diagnostycznej wykazała, że mają ponad 70%. 1600 zł sztuka + 200 zł wymiana.

Stary jeszcze prawie za tysiaka sprzedałem więc koszta były nieco mniejsze.

Co do przebiegu to zapewne mam jeden z mniejszych, tylko nie każdy jest świadomy ile handlarz przekręcił <lol>
To fajnie ten problem rozwiązałeś i w miarę cenowo :)

A swoją drogą Ciekawe ile taka C6 może mieć najwięcej przejechane <mysli> :p

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 505
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 130TDI » 06 sty 2017, 19:11

Większość myśli, że ma na budziku magiczne 190 tys. a w rzeczywistości jest to 400-500 tys. km <lol>

Z pół roku temu widziałem A6 do sprzedania - polift 3.0 TDI z przebiegiem 680 tys. km :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga