Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[BDV 2.4 170] gigantyczne spalanie, brak mocy, falowanie

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
alibaba123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:49
Lokalizacja: Elbląg

[BDV 2.4 170] gigantyczne spalanie, brak mocy, falowanie

Post autor: alibaba123 » 01 sty 2017, 18:07

Na wstępie chciałbym się przywitać, to mój pierwszy post na tym forum i przy okazji życzyć wszystkim klubowiczom wszystkiego co najlepsze w nowym 2017 ;)

Na wstępie zaznaczę, że wertowałem fora w poszukiwaniu rozwiązania mojego problemu, ale nie znalazłem rozwiązania dla mnie.
Generalnie chodzi o to, że na 100km moje 2.4 tip quattro po mieście łyknęło mi niemalże 30l pb. Do tego dochodzi brak mocy i "kopanie", lekkie falowanie na obrotach, kontrolka check i błędy 17544,17546,16891.
Świece, filtry nowe, przepustnica wyczyszczona profilaktycznie (była czysta) i zaadoptowana, ezektor drożny, przewody odmy jakiś czas temu wszystkie wymieniłem (co prawda home made, ale po zmianie wszystko było dobrze, a stare wiadomo rozpadły się w rękach), podciśnienia szczelne..
W którymś z tematów które czytałem problemem okazał się przepływomierz, jako że nie mam kompletnie czasu posiedzieć przy aucie zrobić logi itp to kupiłem przepływkę na podmiankę, skasowałem błędy i póki co check nie wraca, ale objawy nie ustąpiły, dodam że od momentu skasowania błędów bardziej ją kopie, póki check się palił chodziłą równiej. Jakieś pomysły? Pozdrawiam :)

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 01 sty 2017, 19:34

Pomysły...
Logi by się przydały. Bez tego ciężko będzie. Przepływka,sondy ,nieszczelność w dolocie...
Jak kasujesz błędy to i kasujesz korekty dlatego zaczyna na moment dobrze pracować.
Dawaj logi

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 sty 2017, 20:14

i wrzuć kody błędów z opisami bo trzeba szukać inaczej a nikt na pamięć ich nie zna , a często opisy mają też znaczenie
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
alibaba123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: alibaba123 » 01 sty 2017, 20:58

Logi zrobie i dodam jutro, błędy:
17544 - fuel trim bank 1: system too lean
17546 - fuel trim bank 2 -//-
16891 - idle conrol system rpm: higher than expected - intermittent

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 sty 2017, 21:15

większe obroty wskazywały by na nieszczelność w dolocie , i stad uboga mieszanka - poszedłbym w tym kierunku

no chyba że przepływka oszukuje ale tu bez logów to ciężko zgadywać
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
alibaba123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: alibaba123 » 02 sty 2017, 10:11

Obroty sa w normie, tylko kopie ją bardziej niż w czasie kiedy kontrolka check jest zapalona. Logowałem grupę 003, jako że mam tipa wrzuciłem 3ke przy 30 km/h i do jakichś 3,5k obrotów trzymalem pedał tuż nad "kickdownem", następnie wcisnąłem do podłogi. Nie wiem czy to poprawna metoda, jak wiadomo trzymając od początku w podłodze skrzynia by zredukowała. Skończyłem przy ok 6k obrotów bo drogi nie starczyło. Logi pod linkiem:

http://vaglog.pl/log-003_T8sHQ.html

dodatkowo może się na coś przyda, logowałem na próbę statycznie grupy 001 i 002:
http://vaglog.pl/log-001_cLLu07.html
http://vaglog.pl/log-002_1x7VhVE.html

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 02 sty 2017, 17:45

Widać po korektach na jałowym że dolewa 25% czyli na maksa.Czwmu tą grupę zlogowałeś na dynamicznym. Lepiej żebyś pokazał pracę przepływki i sond podaczas jazdy.

Awatar użytkownika
alibaba123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: alibaba123 » 02 sty 2017, 21:33

jakubczyk_7 pisze:Widać po korektach na jałowym że dolewa 25% czyli na maksa.Czwmu tą grupę zlogowałeś na dynamicznym. Lepiej żebyś pokazał pracę przepływki i sond podaczas jazdy.
Nie bardzo rozumiem, to dobrze/zle? Co mam zrobić? Przepływkę logowałem dynamicznie, czegoś innego mam wrzucić logi dynamiczne? <lol>

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 02 sty 2017, 21:58

Chodzi o to ,że ecu dolewa 25% pb bo myśli że ma za mało. Masz lpg?
Chyba lepsze będzie grupy 02 i 033

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 sty 2017, 22:15

po pierwsze silnik ma byc rozgrzany, wrzuciłes logi przy 60 C

kolega dobrze zauwazył że korekta na +25 czyli ciagle ubogo - albo lewe powietrze albo sondy padły i staneły na ubogo ( tak u mnie było z jedną ) , logi z ich napięć coś więcej nam powiedzą


zrób statyczne - 032+033 , i dynamiczny też tych grup np. 002+033 lub 003+033 ( zebyśmy wiedzieli jakie obroty i obciążenie )
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
alibaba123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: alibaba123 » 02 sty 2017, 22:22

Jutro wrzucę te grupy o których mówisz. :) Przepływomierz robiłem na rozgrzanym silniku, wskazania z vaga mówią, że coś z nim nie tak czy skreślić go z listy potencjalnych winowajców?

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 02 sty 2017, 22:43

Spokojnie. Najpierw logi potem wnioski. Na maks bucie powinna pokazywać około 135.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 sty 2017, 22:46

nie poszedł do końca obrotków ale powinna pokazać koło 135-136 g/s w teorii ( 170x0,8 )

[ Dodano: 2017-01-02, 22:46 ]
ahh sorry za dublowanie :D
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
alibaba123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: alibaba123 » 03 sty 2017, 17:18

bendzji pisze:zrób statyczne - 032+033 , i dynamiczny też tych grup np. 002+033 lub 003+033

http://vaglog.pl/log-002_033_jL035.html

http://vaglog.pl/log-003_033_uqVxFS.html

http://vaglog.pl/log-032_033_0T71Vb.html

Zrobione <okok>

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 sty 2017, 18:36

przepływka za mało pokazuje , więc albo ona albo nieszczelność , tym bardziej że korekta w grupie 032 w 1 i 3 okienku ucieka bardziej ( to jest korekta jakby biegu jałowego i małych obciażeń )
Ostatnio zmieniony 03 sty 2017, 22:01 przez bendzji, łącznie zmieniany 1 raz.
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga