[BDV 2.4 170] gigantyczne spalanie, brak mocy, falowanie
- alibaba123
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:49
- Lokalizacja: Elbląg
[BDV 2.4 170] gigantyczne spalanie, brak mocy, falowanie
Na wstępie chciałbym się przywitać, to mój pierwszy post na tym forum i przy okazji życzyć wszystkim klubowiczom wszystkiego co najlepsze w nowym 2017
Na wstępie zaznaczę, że wertowałem fora w poszukiwaniu rozwiązania mojego problemu, ale nie znalazłem rozwiązania dla mnie.
Generalnie chodzi o to, że na 100km moje 2.4 tip quattro po mieście łyknęło mi niemalże 30l pb. Do tego dochodzi brak mocy i "kopanie", lekkie falowanie na obrotach, kontrolka check i błędy 17544,17546,16891.
Świece, filtry nowe, przepustnica wyczyszczona profilaktycznie (była czysta) i zaadoptowana, ezektor drożny, przewody odmy jakiś czas temu wszystkie wymieniłem (co prawda home made, ale po zmianie wszystko było dobrze, a stare wiadomo rozpadły się w rękach), podciśnienia szczelne..
W którymś z tematów które czytałem problemem okazał się przepływomierz, jako że nie mam kompletnie czasu posiedzieć przy aucie zrobić logi itp to kupiłem przepływkę na podmiankę, skasowałem błędy i póki co check nie wraca, ale objawy nie ustąpiły, dodam że od momentu skasowania błędów bardziej ją kopie, póki check się palił chodziłą równiej. Jakieś pomysły? Pozdrawiam
Na wstępie zaznaczę, że wertowałem fora w poszukiwaniu rozwiązania mojego problemu, ale nie znalazłem rozwiązania dla mnie.
Generalnie chodzi o to, że na 100km moje 2.4 tip quattro po mieście łyknęło mi niemalże 30l pb. Do tego dochodzi brak mocy i "kopanie", lekkie falowanie na obrotach, kontrolka check i błędy 17544,17546,16891.
Świece, filtry nowe, przepustnica wyczyszczona profilaktycznie (była czysta) i zaadoptowana, ezektor drożny, przewody odmy jakiś czas temu wszystkie wymieniłem (co prawda home made, ale po zmianie wszystko było dobrze, a stare wiadomo rozpadły się w rękach), podciśnienia szczelne..
W którymś z tematów które czytałem problemem okazał się przepływomierz, jako że nie mam kompletnie czasu posiedzieć przy aucie zrobić logi itp to kupiłem przepływkę na podmiankę, skasowałem błędy i póki co check nie wraca, ale objawy nie ustąpiły, dodam że od momentu skasowania błędów bardziej ją kopie, póki check się palił chodziłą równiej. Jakieś pomysły? Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
- alibaba123
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:49
- Lokalizacja: Elbląg
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7154
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Września
większe obroty wskazywały by na nieszczelność w dolocie , i stad uboga mieszanka - poszedłbym w tym kierunku
no chyba że przepływka oszukuje ale tu bez logów to ciężko zgadywać
no chyba że przepływka oszukuje ale tu bez logów to ciężko zgadywać
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
- alibaba123
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:49
- Lokalizacja: Elbląg
Obroty sa w normie, tylko kopie ją bardziej niż w czasie kiedy kontrolka check jest zapalona. Logowałem grupę 003, jako że mam tipa wrzuciłem 3ke przy 30 km/h i do jakichś 3,5k obrotów trzymalem pedał tuż nad "kickdownem", następnie wcisnąłem do podłogi. Nie wiem czy to poprawna metoda, jak wiadomo trzymając od początku w podłodze skrzynia by zredukowała. Skończyłem przy ok 6k obrotów bo drogi nie starczyło. Logi pod linkiem:
http://vaglog.pl/log-003_T8sHQ.html
dodatkowo może się na coś przyda, logowałem na próbę statycznie grupy 001 i 002:
http://vaglog.pl/log-001_cLLu07.html
http://vaglog.pl/log-002_1x7VhVE.html
http://vaglog.pl/log-003_T8sHQ.html
dodatkowo może się na coś przyda, logowałem na próbę statycznie grupy 001 i 002:
http://vaglog.pl/log-001_cLLu07.html
http://vaglog.pl/log-002_1x7VhVE.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
- alibaba123
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:49
- Lokalizacja: Elbląg
Nie bardzo rozumiem, to dobrze/zle? Co mam zrobić? Przepływkę logowałem dynamicznie, czegoś innego mam wrzucić logi dynamiczne?jakubczyk_7 pisze:Widać po korektach na jałowym że dolewa 25% czyli na maksa.Czwmu tą grupę zlogowałeś na dynamicznym. Lepiej żebyś pokazał pracę przepływki i sond podaczas jazdy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7154
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Września
po pierwsze silnik ma byc rozgrzany, wrzuciłes logi przy 60 C
kolega dobrze zauwazył że korekta na +25 czyli ciagle ubogo - albo lewe powietrze albo sondy padły i staneły na ubogo ( tak u mnie było z jedną ) , logi z ich napięć coś więcej nam powiedzą
zrób statyczne - 032+033 , i dynamiczny też tych grup np. 002+033 lub 003+033 ( zebyśmy wiedzieli jakie obroty i obciążenie )
kolega dobrze zauwazył że korekta na +25 czyli ciagle ubogo - albo lewe powietrze albo sondy padły i staneły na ubogo ( tak u mnie było z jedną ) , logi z ich napięć coś więcej nam powiedzą
zrób statyczne - 032+033 , i dynamiczny też tych grup np. 002+033 lub 003+033 ( zebyśmy wiedzieli jakie obroty i obciążenie )
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
- alibaba123
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:49
- Lokalizacja: Elbląg
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7154
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Września
nie poszedł do końca obrotków ale powinna pokazać koło 135-136 g/s w teorii ( 170x0,8 )
[ Dodano: 2017-01-02, 22:46 ]
ahh sorry za dublowanie :D
[ Dodano: 2017-01-02, 22:46 ]
ahh sorry za dublowanie :D
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
- alibaba123
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:49
- Lokalizacja: Elbląg
bendzji pisze:zrób statyczne - 032+033 , i dynamiczny też tych grup np. 002+033 lub 003+033
http://vaglog.pl/log-002_033_jL035.html
http://vaglog.pl/log-003_033_uqVxFS.html
http://vaglog.pl/log-032_033_0T71Vb.html
Zrobione
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7154
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Września
przepływka za mało pokazuje , więc albo ona albo nieszczelność , tym bardziej że korekta w grupie 032 w 1 i 3 okienku ucieka bardziej ( to jest korekta jakby biegu jałowego i małych obciażeń )
Ostatnio zmieniony 03 sty 2017, 22:01 przez bendzji, łącznie zmieniany 1 raz.
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga