Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
WRC części samochodowe OC/AC OC/AC pompa wspomagania ZF Led Toyota Avensis felgi audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Pompa oryginał
"ZF"
Maglownica
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[C5 2.5]wymiana przegubu
Autor Wiadomość
artur927 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Wiek: 45
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 1
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2008-04-13, 17:40   [C5 2.5]wymiana przegubu

Witam wszystkich. Jeśli ktoś wymieniał lewy przegub w C5 2,5 TDi bardzo proszę o poradę w temacie wymiany tj. czy trzeba wyjmować całą półoś i jak jest zabezpieczony sam przegub. Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedź.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Tomek-Szczecin 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 63
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2008-04-18, 20:25   

Witam,
Wymiana przegubu wygląda następująco:
1. Poluzuj śrubę centralną piasty koła,
2. Podlwaruj, zdejmij koło, zabezpiecz dodatkowo samochód przed spadnięciem z lewarka, zdejmij zacisk hamulcowy, wspornik zacisku oraz tarczę ham. - pamiętaj aby dobrze podwiesić zacisk by nie wisiał na przewodach ham. lub elektr.
3. odkręć i wyjmij śrubę mocującą dwa górne wahacze - pamiętaj aby nie odkręcać śrub od dr. kierowniczego bo będziesz musiał ustawiać zawieszenie.
4. wyjmij górne wahacze, wykręć śrubę z piasty, odegnij zwrotnicę i wysuń przegub z piasty łożyska.
5. trzymając mocno za półoś i wciskając ją w stronę skrzyni bieg. przy pomocy młotka najlepiej drewnianego lub gumowego zbij przegub z półosi. Jak trafi się Ci wyjątkowo oporny egz. to możesz próbować wkręcać w zewnętrzną część przegubu śrubę ktorą wykręciłeś z piasty. Pamiętaj aby dobrze i pewnie zamocować półoś oraz ustawić przegub w osi z półosią.

Składanie w odwrotnej kolejności oczywiście.
Gdybyś kupował nowy przegub to kup Lobro. Jest w zestawie ze wszystkimi potrzebnymi elementami i ze smarem oraz dobrą osłoną.
Jeśli chcesz wymienić tylko osłonę to kup najlepiej oryginał w serwisie. ma naprawdę jakość gwarantującą około 8 lat spokoju.
 
 
bobson80 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Wiek: 36
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 160
Skąd: krosno odrzańskie
Wysłany: 2009-05-20, 17:06   

ee a mi udało się to w następujący sposób jak wiadomo poluzować śrubę przegubu potem podlewarować ściągnąć koło odkręcić śrube przegubu i odkręcić końcówkę wahacza dolnego drugiego patrząc od przodu, zbić wahacz oczywiście robimy to delikatnie najlepiej przy pomocy ściągacza potem skręcamy kołami w prawo na maxa i szarpiemy za mc persona i przegub wyskakuje mi wymiana zajeła jakieś 30 min i zrobiłem to na prawde dokładnie
_________________

 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
lukaszek1981 


Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ANK 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Imię: Łukasz
Wiek: 36
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 10
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2013-09-27, 21:52   

bobson80 napisał/a:
ee a mi udało się to w następujący sposób jak wiadomo poluzować śrubę przegubu potem podlewarować ściągnąć koło odkręcić śrube przegubu i odkręcić końcówkę wahacza dolnego drugiego patrząc od przodu, zbić wahacz oczywiście robimy to delikatnie najlepiej przy pomocy ściągacza potem skręcamy kołami w prawo na maxa i szarpiemy za mc persona i przegub wyskakuje mi wymiana zajeła jakieś 30 min i zrobiłem to na prawde dokładnie


O właśnie to miałem napisać, tylny dolny banan wypinamy ze zwrotnicy, skręcamy kierownicą i kilka sprawnych ruchów i przegub wyskakuje z piasty.
 
 
Krzysztof1972 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Krzysztof
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 108
Skąd: Ahlen
Wysłany: 2013-09-28, 10:13   

W a6 nie trzeba rozpinac zawiasu by wyjac poloske - wystarczy do oporu skrecic kola i przegub wyjdzie z piasty - jest to juz na tym forum opisane i umnie zadzialalo :)
 
 
ZET 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Łukasz
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 82
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 2013-10-02, 18:25   

Witam czeka mnie wymiana gumy na przegubie zewnętrznym , jakie muszę przygotować narzędzia ? i jak w końcu jest z tymi wahaczami które trzeba odkręcić żeby wyjąć przegub i żeby potem nie trzeba było jechać na geometrię ?
_________________
Było szybkie VR6 jest wygodne V6 .
Regulamin, Punkt 99
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
xoslox 



Model: A4 B6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Kamil
Pomógł: 41 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 987
Skąd: TOS
Wysłany: 2013-10-02, 20:01   

http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=15933 w warsztacie całe fotostory i porady innych użytkowników forum ;)
_________________

 
 
Darek... 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 78
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-10-03, 09:31   

ZET napisał/a:
Witam czeka mnie wymiana gumy na przegubie zewnętrznym , jakie muszę przygotować narzędzia ? i jak w końcu jest z tymi wahaczami które trzeba odkręcić żeby wyjąć przegub i żeby potem nie trzeba było jechać na geometrię ?

nie dotykaj zawiasów , wystarczy odkręcić półośkę i cacy wychodzi <okok>
 
 
ZET 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Łukasz
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 82
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 2013-10-03, 19:22   

No to się skończyło dziś na połamanym kluczu ;/ za chiny nie chce się odkręcić śruba od półosi :[ pukałem stukałem psikałem wd-40 i nic ehhh
_________________
Było szybkie VR6 jest wygodne V6 .
Regulamin, Punkt 99
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Darek... 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 78
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-10-04, 07:33   

tutaj tylko porządne klucze dadzą radę - jak obserwowałem swojego mechanika z jakim momentem dokręcał ten element <szok> - to należy się spodziewać ,że bez metrowej przedłużki i klucza to wytrzymującego nie poradzisz <stres>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: