Witam koledzy,
jak w temacie -- moja A6 C5 2.8Q z TIP'em przy 70 km/h i najbardziej na 5-tym biegu i obrotach ok 1-1.5k wpada w wibracje, które najbardziej czuć w tyle auta.
Wymieniony dyfer, podpora wału, przeguby wewnętrzne i zewnętrzne tylnych półosi, zawieszenie z przodu zrobione, z tyłu zrobione (łączniki stabilizatora, simmerbloki) - w 2 warsztatach byłem na diagnozie i nie mieli się do czego przyczepić a wibracje jak są tak są.
Wróciłem właśnie z prewencyjnej wymiany oleju w mojej ZF5HP19FLA.
Spece od skrzyni mówili że może to być konwerter. A ja się Was pytam -- może to być konwerter który nie do końca załapuje albo nie eliminuje drgań? No w końcu na 5-tym biegu przy takich obrotach chyba jest duży moment, prawda?
[ TIP+Q] Wibracje przy 70 km/h i 1.5k obr.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Ja mam takie może oczywiste i głupie pytanie... ale czy sprawdzałeś wyważenie kół? Podjedź do dobrej stacji gdzie robią tzw. test drogowy i są w stanie wykonać optymalizacje kół - czyli odpowiednie ustawienie opony względem felgi.
Bo to co opisujesz to dla mnie brzmi na zgubiony ciężarek, względnie skrzywioną felgę. Mhm
Bo to co opisujesz to dla mnie brzmi na zgubiony ciężarek, względnie skrzywioną felgę. Mhm
Niestety nie opisalem sprawy na 100%. Z problemem borykam sie juz 5k km. Drugi komplet kol - zimowe na innych alufelgach, wywazane. Poza tym jak problem powstal w cieple dni to byly przekladane kola z nowej Skody. Tak samo bylo bicie piast sprawdzane.
Samochod na podnosniku wibruje -- caly wal napedowy, caly tyl.. Tak jakby zaczynalo sie to na skrzyni wlasnie.
Ale drzy lekko przy 35 kmh i przyspieszani, mocno przy 70 kmh - najmocniej, potem jeszcze przy 140 kmh.
Gubie sie czy to konwerter czy rezonans wiewywazonego czegos -- tak, wibracje powstaly a potem wywaalem wal i byl on na regeneracji krzyzaka.
Samochod na podnosniku wibruje -- caly wal napedowy, caly tyl.. Tak jakby zaczynalo sie to na skrzyni wlasnie.
Ale drzy lekko przy 35 kmh i przyspieszani, mocno przy 70 kmh - najmocniej, potem jeszcze przy 140 kmh.
Gubie sie czy to konwerter czy rezonans wiewywazonego czegos -- tak, wibracje powstaly a potem wywaalem wal i byl on na regeneracji krzyzaka.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Właśnie spróbuję ogarnąć jeszcze raz wyważenie wału. Problemy zaczęły mi się od wibracji przy 120 km/h -- jednoznacznie wskazanie -- podpora do wymiany. A po wymianie podpory zaczęły się wspomniane wcześniej wibracje przy 60-80 km/h i 120-140 km/h. Wał był na wyważaniu i ogólnej regeneracji cardana, po wymianie podpory, ale nie wiem czy z podporą czy bez było wyważanie (jeszcze laikiem jestem w tematach niektórych).
Tak się zastanawiam czy nie trzeba tego jeszcze raz przeanalizować i to najlepiej na samochodzie.
Tak się zastanawiam czy nie trzeba tego jeszcze raz przeanalizować i to najlepiej na samochodzie.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga