Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP+Q] Wibracje przy 70 km/h i 1.5k obr.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
WodaPL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 16 gru 2016, 18:44
Lokalizacja: Kraków / Włodawa

[ TIP+Q] Wibracje przy 70 km/h i 1.5k obr.

Post autor: WodaPL » 16 gru 2016, 18:56

Witam koledzy,

jak w temacie -- moja A6 C5 2.8Q z TIP'em przy 70 km/h i najbardziej na 5-tym biegu i obrotach ok 1-1.5k wpada w wibracje, które najbardziej czuć w tyle auta.

Wymieniony dyfer, podpora wału, przeguby wewnętrzne i zewnętrzne tylnych półosi, zawieszenie z przodu zrobione, z tyłu zrobione (łączniki stabilizatora, simmerbloki) - w 2 warsztatach byłem na diagnozie i nie mieli się do czego przyczepić a wibracje jak są tak są.

Wróciłem właśnie z prewencyjnej wymiany oleju w mojej ZF5HP19FLA.

Spece od skrzyni mówili że może to być konwerter. A ja się Was pytam -- może to być konwerter który nie do końca załapuje albo nie eliminuje drgań? No w końcu na 5-tym biegu przy takich obrotach chyba jest duży moment, prawda?

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 16 gru 2016, 22:51

Ja mam takie może oczywiste i głupie pytanie... ale czy sprawdzałeś wyważenie kół? Podjedź do dobrej stacji gdzie robią tzw. test drogowy i są w stanie wykonać optymalizacje kół - czyli odpowiednie ustawienie opony względem felgi.

Bo to co opisujesz to dla mnie brzmi na zgubiony ciężarek, względnie skrzywioną felgę. Mhm

WodaPL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 16 gru 2016, 18:44
Lokalizacja: Kraków / Włodawa

Post autor: WodaPL » 16 gru 2016, 23:11

Niestety nie opisalem sprawy na 100%. Z problemem borykam sie juz 5k km. Drugi komplet kol - zimowe na innych alufelgach, wywazane. Poza tym jak problem powstal w cieple dni to byly przekladane kola z nowej Skody. Tak samo bylo bicie piast sprawdzane.

Samochod na podnosniku wibruje -- caly wal napedowy, caly tyl.. Tak jakby zaczynalo sie to na skrzyni wlasnie.

Ale drzy lekko przy 35 kmh i przyspieszani, mocno przy 70 kmh - najmocniej, potem jeszcze przy 140 kmh.

Gubie sie czy to konwerter czy rezonans wiewywazonego czegos -- tak, wibracje powstaly a potem wywaalem wal i byl on na regeneracji krzyzaka.

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 16 gru 2016, 23:48

No to jak masz sprawdzone wszystko od skrzyni do kół, czyli wał, piasty itd. To pozostaje szukać dalej - czyli skrzynia. Jeśli wał masz wyważony poprawnie.

WodaPL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 16 gru 2016, 18:44
Lokalizacja: Kraków / Włodawa

Post autor: WodaPL » 28 gru 2016, 10:43

Właśnie spróbuję ogarnąć jeszcze raz wyważenie wału. Problemy zaczęły mi się od wibracji przy 120 km/h -- jednoznacznie wskazanie -- podpora do wymiany. A po wymianie podpory zaczęły się wspomniane wcześniej wibracje przy 60-80 km/h i 120-140 km/h. Wał był na wyważaniu i ogólnej regeneracji cardana, po wymianie podpory, ale nie wiem czy z podporą czy bez było wyważanie (jeszcze laikiem jestem w tematach niektórych).

Tak się zastanawiam czy nie trzeba tego jeszcze raz przeanalizować i to najlepiej na samochodzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga