Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Tiptronic - na którym biegu (pozycji) trzymać auto odpalone?

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
barteklys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 16 gru 2016, 15:38
Lokalizacja: Radomsko

Tiptronic - na którym biegu (pozycji) trzymać auto odpalone?

Post autor: barteklys » 16 gru 2016, 16:02

Na wstępie chciałbym się przywitać.

To mój pierwszy automat (A6 C5 1.8T 1997r.) i mam kilka pytań na które nie znalazłem odpowiedzi mimo przeczytaniu niejednego tematu o Tiptronic.

1. Jeśli w zimę z rana mam oszronione szyby i chciałbym uruchomić silnik dajmy na to 5-10 min przed odjazdem to na jakim trybie powinienem to zrobić?

- P - tutaj wyczytałem twierdzenia kilku osób, że skrzynia nie jest smarowana w tym trybie i powinien być używany ten tryb jedynie do unieruchomienia pojazdu podczas postojów ze zgaszonym silnikiem

- N + hamulec ręczny - tu skrzynia smarowana jest nie tak jak na "D", ale jak mniemam wystarczająco do takiego postoju z uruchomionym silnikiem. Dobrze myślę?

Możliwe, że wątpliwość rozwiałby mi manual w języku PL ewentualnie ENG, ale nie umiem go znaleźć.

2. Czy drgania silnika podczas trzymania na hamulcu trybu D i R ustające po przełączeniu w tryb N mogą być wyeliminowane poprzez wymianę oleju w skrzyni? Dodam, że świeżo po odpaleniu (zimny olej) drgania są zdecydowanie mniejsze, wzmacniają się wraz ze wzrostem temperatury.

Tutaj teorii jest wiele - konwerter, cewki, LPG, a nawet przeguby wewnętrzne.
Czy mógłby mi ktoś jasno wyjaśnić na czym się w pierwszej kolejności skupić?
Bartek

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 16 gru 2016, 16:04

Najlepiej nie kombinuj, tylko odpalaj na P, a później w czasie jazdy nie pałuj. Olej w skrzyni tez musi się rozgrzac.

barteklys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 16 gru 2016, 15:38
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: barteklys » 16 gru 2016, 16:14

Nie to miałem na myśli.
Interesuje mnie odpalenie auta i poczekanie do czasu kiedy trochę się rozgrzeje - na którym biegu (trybie) to robić?
Fajniej jest przecież wycieraczkami zdjąć to co przesłania widok niż skrobać skrobaczką? :)

Co do pałowania to nie jest zwolennikiem pałowania aut do tego nieprzeznaczonych a dla mnie A6 z tym silnikiem nim nie jest.
Bartek

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 16 gru 2016, 16:36

Samochód stoi, czyli jest na P. Możesz próbować przełączać na N i trzymać na ręcznym, tylko nie wiem czy to będzie dobry pomysł. Ja zawsze odpalam na P, czekam aż silnik zejdzie z obrotów i dopiero wtedy jadę.
A szybę przednią zawsze oczyszczam na końcu - nawiew zdąży ją trochę podgrzać:)

Frytek.mf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 16 lis 2016, 20:32
Lokalizacja: Tuchola

Post autor: Frytek.mf » 16 gru 2016, 18:16

Normalnie na P trzymaj. Ja N wcale nie używam. Na światłach czy w korku na D i hamulec. Myślę ze z N'ka nie ma co kombinować.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 gru 2016, 20:27

Położenie 'N' służy tylko i wyłącznie do holowania (max 50 km z prędkością max 50 km/h). Stojąc w korku lub przed przejazdem kolejowym też nie przełącza się na 'N'. Jeśli postój trwa dłużej, to można przełączyć na 'P', aby nie oślepiać innych światłami stopu trzymając nogę na pedale (skrzynia na 'D'). Czasami, gdy parkuję, to dobijam delikatnie do krawężnika i przełączam na sekundę na 'N', aby auto się stoczyło i opona nie była zduszona.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7157
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 16 gru 2016, 20:31

no i powinno się zaciagnąć hamulec ręczny po wrzuceniu na P ;) zanim puścimy nogę z hamulca

Frytek.mf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 16 lis 2016, 20:32
Lokalizacja: Tuchola

Post autor: Frytek.mf » 16 gru 2016, 22:51

Dokładnie inaczej autko się cofnie lub podjedzie do przodu i potem przy wrzuceniu biegu będzie czuć opór i szarpnięcie... lepiej tego unikać autka mają swoje lata i na pukane km a złe użytkowanie prowadzi do szybszego zużycia materiału co nie jest tanie :(

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 16 gru 2016, 23:21

Do takiego stania z odpalonym silnikiem to ja używam P i jakoś nie wyobrażam sobie żeby w tym położeniu skrzynia nie miała smarowania
ale tak oprócz wszystkiego innego - jaki cel ci przyświeca w staniu 10 min z odpalonym silnikiem ??
ma się rozgrzać ???

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 17 gru 2016, 04:05

Bendzji ja najpierw zaciągam ręczny a później przełączam na P. to taki nawyk jak musiałem parkować autko na lekkim wzniesieniu. Ręczny blokuje koła, a później zapadka blokuje skrzynię. Oczywiście przy ruszaniu odwrotna procedura - Hamulec - wybranie R lub D i dopiero puszczenie ręcznego. Ale kolega Barteklys zapodał ciekawy temat: w jakiej sytuacji pompa w skrzyni zaczyna tłoczyć olej.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7157
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 17 gru 2016, 08:20

Cały czas na pracującym silniku pracuje pompa w skrzyni

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 17 gru 2016, 15:16

barteklys pisze:1. Jeśli w zimę z rana mam oszronione szyby i chciałbym uruchomić silnik dajmy na to 5-10 min przed odjazdem to na jakim trybie powinienem to zrobić?
Normalnie na 'P'. Skrzynia jest smarowana (a właściwie słabo smarowana ze względu na obniżone ciśnienie) tak samo jak na 'N'. Tu nie ma żadnej różnicy w tej kwestii. 'P' masz blokadę skrzyni mechaniczną... 'N' używasz jak zatrzymasz auto na równym, włączasz na chwilę 'N', aby auto minimalnie się ruszyło i dopiero wtedy 'P'. Nie obciążasz wtedy mechanicznej blokady.

Używanie przez dłuższy czas hamulca ręcznego w zimie... to bardzo słaby pomysł... <nie>

2. Czy drgania silnika podczas trzymania na hamulcu trybu D i R ustające po przełączeniu w tryb N mogą być wyeliminowane poprzez wymianę oleju w skrzyni? Dodam, że świeżo po odpaleniu (zimny olej) drgania są zdecydowanie mniejsze, wzmacniają się wraz ze wzrostem temperatury.
Ja bym obstawiał konwerter, ale to rzecz jasna do diagnostyki szczegółowej...
Ostatnio zmieniony 17 gru 2016, 15:29 przez 0x4B25A, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7157
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 17 gru 2016, 15:21

nigdy nie miałem kłopotów z ręcznym w zimie

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 17 gru 2016, 15:29

bendzji pisze:nigdy nie miałem kłopotów z ręcznym w zimie
Do czasu... ja też nie, ale dlatego, ze w żadnym samochodzie w zimie nie używam...

TadzioNorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 103
Rejestracja: 28 sie 2013, 21:29
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: TadzioNorek » 17 gru 2016, 16:12

jeżdzę automatami praktycznie od 10 lat,zawsze parkuję według opisanej już tutaj przez kogoś metody czyli podjeżdzam,hamuję,zaciągam ręczny i dopiero zrzucam na P ;) zawsze zaciągam ręczny,czy to zwykły czy elektryczny <okok>jeśli stoję na wzniesieniu przodem do góry to na zaciągniętym ręcznym wrzucam D,autko lekko jakby naciaga do przodu i wtedy wrzucam R i puszczam ręczny <okok> nie używane zanika bądź sie psuje

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga