Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C6 3.0 Tdi Asb [TIP+Q]

Silniki wysokoprężne
a6rider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 22 lip 2016, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

A6 C6 3.0 Tdi Asb [TIP+Q]

Post autor: a6rider » 10 gru 2016, 17:14

Witam, borykam się z błędem P2196 sygnał mieszanki zbyt bogatej.
Bląd usuwalem, co chwile powraca.
Gdzie szukac przyczyny?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 gru 2016, 22:46

Wrzuć cały opis błędu, np. z VCDSa. Na 99% będzie to uszkodzona któraś sonda lambda.

wegrzyn6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 lip 2016, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wegrzyn6 » 11 gru 2016, 01:29

Na twoim miejscu sprwadził bym , czy zawór EGR w pozycji wyłączonej się szczelnie zamyka (może jest mocno zasyfiony, albo nie domyka z innych przyczyn ).
Jeżeli będziesz pewny że jest zamknięty to pojeździj z odłączoną wtyczką od niego.
Na pewno wywali wtedy na desce migającą kontrolkę od świec żarowych i sterownik silnika zapisze błąd zbyt małego przepłuwu przez tenże zawór. Ale jak nie zapisze błędu o którym piszesz to będziesz miał winowajcę.

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 11 gru 2016, 19:05

Sonda albo jest padnięta i przeklamuje albo cos z dawkowaniem paliwa jest nie tak (za duzo paliwa w SPAM do powietrza). Czyli moga lac wtryski, turbo puszcza olej, albo mocno utrudniony dolot powietrza. Na poczatek bloki pomiarowe na cieplym sprawdz czyli 003, 010, 011, 013, 014, 022, 023 oraz 072-077

a6rider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 22 lip 2016, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: a6rider » 24 gru 2016, 12:51

mat1324, wrzucam cały błąd:
Znaleziono 1 błąd:
008598 - Sonda lambda 1; zespół 1
P2196 - 002 - sygnał mieszanki za bogatej
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01110010
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 7
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 243798 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2016.11.16
Czas: 19:03:13

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1722 /min
Moment obrotowy: 0.0 Nm
Prędkość: 98.6 km/h
Cykl pracy: 1.0 %
Cykl pracy: 194.2 %
(bez jednostek): 1.0
(bez jednostek): 16.0

Kody gotowości: 0 0 0 0 0

[ Dodano: 2016-12-24, 12:51 ]
mat1324, mógłbyś mi powiedzieć która sondę kupić i wymienić ?
Bo chyba zaczyna się coś dziać bo ostatnio 2 razy z rzędu zapalił mi się DPF

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 gru 2016, 15:05

Jak będę miał czas, to za chwilę poszukam w ETCE numeru części, a w ELSIE instrukcje wymiany.
Ostatnio zmieniony 26 gru 2016, 13:07 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

a6rider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 22 lip 2016, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: a6rider » 26 gru 2016, 10:46

OK byłbym bardzo wdzięczny gdyż po świętach muszę wymienić... myślisz kolego że orginałów kupić czy zamiennik z Bosha będzie oki ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 gru 2016, 13:27

W Twoim aucie jest tylko jedna sonda lambda, która znajduje się przed katalizatorem wstępnym, czyli tuż za turbosprężarką. Dostęp do niej jest pod maską po zdjęciu górnej osłony. Wkręcona jest w układ wydechowy momentem 50 Nm. Wtyczkę do odpięcia znajdziesz po kablu <lol>. Więcej w instrukcji wymiany nie ma :). Znaczy jest kilka informacji, np. jakich narzędzi użyć, ale są one dostępne tylko dla serwisu. Numer części: 059 906 262 F (wycofano 01/07/2009) &#8594; 1K0 998 262 AD. Ostatni numer jest dostępny w ASO w cenie 935 zł i jest to zestaw naprawczy. Zamiennikiem tego zestawu jest BOSCH 0 281 004 148. Na upartego możesz kupić używaną sondę, których na allegro jest pełno (wpisz tylko numer bez spacji 059906262F). Jeśli nie jest to sonda, to nie wydasz dużo kasy, a jeśli to jest ona to możesz zostawić używaną, ponieważ nie psują się one tak szybko.

a6rider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 22 lip 2016, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: a6rider » 26 gru 2016, 20:58

Tak dla pewności kolego bo chce kupić nową z Bosha to jest sonda regulacyjna?
Ja mam silnik ASB 233 ps. Mogę podać numer win aby się upewnić: wauzzz4f58n115592. Z góry bardzo dziękuje koledze za odpowiedz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 gru 2016, 21:54

Tak, jest to sonda regulacyjna. Sondy lambda mają za zadanie pomiar zawartości tlenu w spalinach. Z jej odczytów sterownik jest w stanie w optymalny sposób regulować skład mieszanki.
Numery podane przeze mnie powyżej dotyczą dokładnie Twojego silnika.
Pytałeś się kilka postów wyżej, co lepiej kupić: oryginał czy zamiennik Boscha <mysli> . Bosch dostarcza na pierwszy montaż te sondy, więc nic innego nie dostaniesz. Po drugie, większość sond lambda (w grupie VAG) niczym się nie różni. Zauważalne różnice to długość przewodu oraz kolor wtyczki.

a6rider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 22 lip 2016, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: a6rider » 26 gru 2016, 22:29

Bardzo bardzo Ci kolego dziękuje. Jutro jadę do Bosha po sondę i zakładam, dam znać co i jak :)

wegrzyn6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 lip 2016, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wegrzyn6 » 27 gru 2016, 22:35

Niekoniecznie błąd związany z sondą zawsze oznacza jej usterkę Panowie. Bo błąd nie brzmi zwarcia do masy lub plusa tylko, źe sonda wykrywa za bogatą mieszankę czyli w SPAM do tlenu nadmierna ilość paliwa. Nie twierdze też że jest jak myślicie i sonda walnięta. Gdyby jednak była sprawna to w mojej ocenie wtryski siadają (bolączka diesli) i leją paliwo, a nie mgiełkę robią. Kopci auto? Zalecam też nie zmniejszenie użytkowania auto do minimu bo kata może taka sytuacja zaczopować.

Moja diagnoza pesymistyczna i życzę ci żeby się nie sprawdziła, ale gdyby wymiana sondy nic nie dała to zalecam szukać problemu tam gdzie opisał.

luk330
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
Imię: ŁUKASZ
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ożarów Maz.
Kontakt:

Post autor: luk330 » 28 gru 2016, 12:41

Według mnie to nie jest awaria sondy tak jak pisze wegrzyn6... No ale zobaczmy po wymianie ;) to że sonda daje błąd i jeszcze wprost wskazuje, że mieszanka jest za bogata to raczej zanim się kupi sondę to trzeba zrobić diagnostykę wskazań przepływomierza, korekcji wtrysków, wskazań sondy, cisnienia doładowania...
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage :)

a6rider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 22 lip 2016, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: a6rider » 28 gru 2016, 14:03

to dokładnie jakie grupy sprawdzic vcds?
Korekty wtrysków mysle że w normie bo od +0,3 do -0,7.

[ Dodano: 2016-12-28, 13:30 ]
a i bym zapomniał wtryski były w sieprniu na stole pobierczym w Boshu i były ponoć w bardzo dobrym stanie.

[ Dodano: 2016-12-28, 14:03 ]
A wiec są 2 błędy P2196 sonda lambda 1 rząd 1 sygnał mieszanki za bogatej. B
Oraz P2414 rząd 1 sonda 1 napięcie za niskie/ nieszczelność.
Takie błędy pokazuje vcds

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 gru 2016, 15:08

Czyli jednak uszkodzona sonda <lol> .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga