Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Geometria Quattro

Zawieszenie
Tommy1891
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 08 lis 2013, 20:12
Lokalizacja: Warszawa

Geometria Quattro

Post autor: Tommy1891 » 19 lis 2016, 13:53

Jak w temacie.
Potrzebuje fachowca z Warszawy lub okolic, który da radę ogarnąć temat.
Allroad c5 2.7 300+

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 19 lis 2016, 14:39

W mojej okolicy za usluge wolali 200 zl bo do ustawiania sa 4 kola w aso zaplacilem 300 zl z pomiarami ktore mam do wglądu. Moze tez zadzwon i zapytaj.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Tommy1891
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 08 lis 2013, 20:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tommy1891 » 19 lis 2016, 16:06

Dzwoniłem do Aso koszt 300 za pomiar plus dodatkowe koszta wynikające z ewentualnych zmian ustawień. Problemem jest termin po 30 listopada dopiero.
Allroad c5 2.7 300+

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 19 lis 2016, 16:19

to duzo ja z ustawieniem zaplacilem 300 zł 200 zł za pomiar
jesli masz w okolicy kilka salonów to dzwon po kilku bo ceny robocizny maja rozne tak jest w moim przypadku dlatego dzwonilem do kilku i teraz jezdze, u mnie mieli problem z tylnym wahaczem bo cos zapieczone bylo, ale jakos dali rade no i oczywisce na koniec auto wysprzatane umyte kulturka :)

[ Dodano: 2016-11-19, 16:19 ]
tzn jak dzwonilem to powiedzieli mi cene od do jakby mieli problemy ze srubami czy cokolwiek ale zatrzymalo sie na dolnej granicy, oczywiscie z kazdym problemem zostalem poinformowany
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 19 lis 2016, 21:51

nie jestem jakimś super fachowcem ale czy dobrze myślę (jeśli źle to niech mnie ktoś poprawi)
Sprzęt do ustawiania geometrii ma zapamiętane parametry naszego samochodu jakie przewiduje producent (kąty , pochylenia itp ) i mają tak długo regulować aż będzie to się mieściło w normie założonej przez producenta . Czy to będzie ASO czy jakaś normalna nieASO to efekt musi być ten sam . Zawsze powinniśmy dostać wydruk z wartościami naszego samochodu + wartości zadane przez producenta i ma się zgadzać . Co tu można zrobić lepiej czy gorzej ??? :shock:

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 19 lis 2016, 22:27

nie kazdy warsztat ma sprzet do ustawien geometrii 3D

[ Dodano: 2016-11-19, 22:27 ]
w moim przypadku 100 zł roznicy to wolalem zrobic w aso
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 lis 2016, 23:13

kiler22 pisze:nie jestem jakimś super fachowcem ale czy dobrze myślę (jeśli źle to niech mnie ktoś poprawi)
Sprzęt do ustawiania geometrii ma zapamiętane parametry naszego samochodu jakie przewiduje producent (kąty , pochylenia itp ) i mają tak długo regulować aż będzie to się mieściło w normie założonej przez producenta . Czy to będzie ASO czy jakaś normalna nieASO to efekt musi być ten sam . Zawsze powinniśmy dostać wydruk z wartościami naszego samochodu + wartości zadane przez producenta i ma się zgadzać . Co tu można zrobić lepiej czy gorzej ??? :shock:
Jest dokładnie tak jak piszesz. Dla każdego rodzaju zawieszenia zdefiniowane są konkretne zakresy danych kątów, w które trzeba trafić. Wiele zależy też od maszyny do pomiaru i mechanika. Z tego co widziałemm, to w ASO mają HUNTERa 3D. Teoretycznie po wyjeździe z serwisu auto powinno być jak z fabryki.

Tommy1891
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 08 lis 2013, 20:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tommy1891 » 20 lis 2016, 12:17

Zgadza się tylko tą maszynę jeszcze ktoś musi umieć obsłużyć a z tym bywa różnie zwłaszcza przy quattro. Jak zrobię to podeślę gdzie i czy warto tam jechać.
Stąd moje pytanie o polecany warsztat. Bo maszyny stoją w wielu. 3d 4d 5d ....:-)
Allroad c5 2.7 300+

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 28 gru 2016, 20:05

I jak tam w temacie? Znalazłeś kogoś kto wie co to krzywa zbierzności i jak ją ustawić ??

Tommy1891
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 08 lis 2013, 20:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tommy1891 » 12 sty 2017, 19:21

Ja byłem w FirstStop Quatro ul. Kłobucka 11, 02-699 Warszawa.
Mają Huntera do pomiaru. Za 100 zrobili pomiar całego zawieszenia i ustawili zbieżność przedniej osi.
Allroad c5 2.7 300+

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 13 sty 2017, 07:39

Tommy1891, a jak oceniasz jakość tej usługi? W sumie można raz na jakiś czas sprawdzić, czy nic się nie przestawiło po Naszych 'równych' drogach...

Tommy1891
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 08 lis 2013, 20:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tommy1891 » 13 sty 2017, 19:23

Ciężko ocenić jednoznacznie.
Podobało mi się podejście do sprawy pomiar, który wykazał nieprawidłowości korekcja zbieżności. Samochód przestał ściągać,kierownica prosto, nie podcina opon (przejechane 1500km). Na tej podstawie mogę stwierdzić że wszystko zostało ustawione poprawnie.
Podobało mi się że dostałem pomiar całej geometrii. Wyszło że są rozjechane kąty pochylenia kół. Tu pojawiają się pewne wątpliwości ponieważ mechanik robiący pomiar sugerował, że samochód mógł mieć dzwona w prawe koło gdyż kąt na nim najbardziej odbiegał od normy. Stwierdził również, że tych kątów nie można regulować.
Po zakupie auto rozbierałem (wyciąganie silnika regeneracja turbo uszczelnienie silnika zmiana głowic i wałków) brak jest jakichkolwiek śladów po wypadkowych. Wiem że można wpaść w dziurę i podgiąć zwrotnicę (jak patrzę na masywną zwrotnicę w allroad to wydaje mi się to mało prawdopodobne).
Reasumując.
Z tego co wiem można regulować przednie kąty za pomocą sanek (owalne otwory mocujące sanki z podwoziem) do których przytwierdzone jest zawieszenie.
Całość składa się w jeden obrazek. Przy wyciąganiu silnika i odkręceniu sanek rozregulowały się kąty. Pomiary pokazały że przesuwając całe sanki w jedną stronę zmieszczę się w granicy dopuszczalnej normy.
W ASO robią takie samochody na codzień wiedzą co i jak koszt samego pomiaru to 300PLN plus dodatkowo za każde ustawienie doliczają (nie wiem ile).

Na zbieżność i pomiar pojechałbym do Quatro. Za 100 masz cały pomiar (ASO 300). Co do całej geometrii to bym się zastanowił.
Allroad c5 2.7 300+

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 13 sty 2017, 21:39

już wiele razy jeździłem na geometrie i tył to i kąt i zbierzność można ustawić normalnie

ale z przodu niestety tylko zbierzność.

u mnie kąty przednich kół są zawsze na -1,40 taki przykład bo zwykle coś w tych granicach to oscyluje i obydwa koła mają ten sam minusowy kąt.

owszem można przesunąć całe sanki tylko wtedy jedna strona załóżmy się poprawi a druga popsuje jeszcze bardziej.

druga sprawa popsuje się też osiowość czyli osie nie będą w osi i auto będzie zostawiać 4 ślady.

też myślałem że może wypadkowość albo coś..... ale kumpel ma na bank bezwypadkową a4 b6 i ma to samo z przodu kąty zawsze są na minus

natomiast jak się skręci kołami pod aparaturą to kąty wchodzą na zielone pole gdzie jest prawidłowe ustawienie niby.

i teraz tak się zastanawiam czy po prostu kąt pochylenia koła ma być jakiś odpowiedni ale w skręcie dla lepszej przyczepności na zakrętach i dlatego przy kołach ustawionych na wprost kąty są ujemne i teoretycznie złe ?

Pozdrawiam <rotfl>
_________________________________ Audi Quattro______________________________

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 14 sty 2017, 07:40

Dziękuję za odpowiedź.

Pczester
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 17 wrz 2016, 22:47
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Post autor: Pczester » 14 sty 2017, 12:38

Nie chce mi się wierzyć że fabryka składa auta, daje później wartości jakie służa do ustawiania geometrii po czym nie można się w nich zmienić. Raczej to brak wiedzy, sprzętu lub jakaś usterka w aucie. Ja też się borykalem z tym bo ktoś mi ogarnął geometrie bo mówili już ze auto bite krzywe i nie da się. Ostatecznie 3 warsztaty próbowały, po czym 4 Pan zrobił robotę jak trzeba

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga