Geometria Quattro
Geometria Quattro
Jak w temacie.
Potrzebuje fachowca z Warszawy lub okolic, który da radę ogarnąć temat.
Potrzebuje fachowca z Warszawy lub okolic, który da radę ogarnąć temat.
Allroad c5 2.7 300+
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
to duzo ja z ustawieniem zaplacilem 300 zł 200 zł za pomiar
jesli masz w okolicy kilka salonów to dzwon po kilku bo ceny robocizny maja rozne tak jest w moim przypadku dlatego dzwonilem do kilku i teraz jezdze, u mnie mieli problem z tylnym wahaczem bo cos zapieczone bylo, ale jakos dali rade no i oczywisce na koniec auto wysprzatane umyte kulturka
[ Dodano: 2016-11-19, 16:19 ]
tzn jak dzwonilem to powiedzieli mi cene od do jakby mieli problemy ze srubami czy cokolwiek ale zatrzymalo sie na dolnej granicy, oczywiscie z kazdym problemem zostalem poinformowany
jesli masz w okolicy kilka salonów to dzwon po kilku bo ceny robocizny maja rozne tak jest w moim przypadku dlatego dzwonilem do kilku i teraz jezdze, u mnie mieli problem z tylnym wahaczem bo cos zapieczone bylo, ale jakos dali rade no i oczywisce na koniec auto wysprzatane umyte kulturka
[ Dodano: 2016-11-19, 16:19 ]
tzn jak dzwonilem to powiedzieli mi cene od do jakby mieli problemy ze srubami czy cokolwiek ale zatrzymalo sie na dolnej granicy, oczywiscie z kazdym problemem zostalem poinformowany
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
nie jestem jakimś super fachowcem ale czy dobrze myślę (jeśli źle to niech mnie ktoś poprawi)
Sprzęt do ustawiania geometrii ma zapamiętane parametry naszego samochodu jakie przewiduje producent (kąty , pochylenia itp ) i mają tak długo regulować aż będzie to się mieściło w normie założonej przez producenta . Czy to będzie ASO czy jakaś normalna nieASO to efekt musi być ten sam . Zawsze powinniśmy dostać wydruk z wartościami naszego samochodu + wartości zadane przez producenta i ma się zgadzać . Co tu można zrobić lepiej czy gorzej ? :shock:
Sprzęt do ustawiania geometrii ma zapamiętane parametry naszego samochodu jakie przewiduje producent (kąty , pochylenia itp ) i mają tak długo regulować aż będzie to się mieściło w normie założonej przez producenta . Czy to będzie ASO czy jakaś normalna nieASO to efekt musi być ten sam . Zawsze powinniśmy dostać wydruk z wartościami naszego samochodu + wartości zadane przez producenta i ma się zgadzać . Co tu można zrobić lepiej czy gorzej ? :shock:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jest dokładnie tak jak piszesz. Dla każdego rodzaju zawieszenia zdefiniowane są konkretne zakresy danych kątów, w które trzeba trafić. Wiele zależy też od maszyny do pomiaru i mechanika. Z tego co widziałemm, to w ASO mają HUNTERa 3D. Teoretycznie po wyjeździe z serwisu auto powinno być jak z fabryki.kiler22 pisze:nie jestem jakimś super fachowcem ale czy dobrze myślę (jeśli źle to niech mnie ktoś poprawi)
Sprzęt do ustawiania geometrii ma zapamiętane parametry naszego samochodu jakie przewiduje producent (kąty , pochylenia itp ) i mają tak długo regulować aż będzie to się mieściło w normie założonej przez producenta . Czy to będzie ASO czy jakaś normalna nieASO to efekt musi być ten sam . Zawsze powinniśmy dostać wydruk z wartościami naszego samochodu + wartości zadane przez producenta i ma się zgadzać . Co tu można zrobić lepiej czy gorzej ? :shock:
Ciężko ocenić jednoznacznie.
Podobało mi się podejście do sprawy pomiar, który wykazał nieprawidłowości korekcja zbieżności. Samochód przestał ściągać,kierownica prosto, nie podcina opon (przejechane 1500km). Na tej podstawie mogę stwierdzić że wszystko zostało ustawione poprawnie.
Podobało mi się że dostałem pomiar całej geometrii. Wyszło że są rozjechane kąty pochylenia kół. Tu pojawiają się pewne wątpliwości ponieważ mechanik robiący pomiar sugerował, że samochód mógł mieć dzwona w prawe koło gdyż kąt na nim najbardziej odbiegał od normy. Stwierdził również, że tych kątów nie można regulować.
Po zakupie auto rozbierałem (wyciąganie silnika regeneracja turbo uszczelnienie silnika zmiana głowic i wałków) brak jest jakichkolwiek śladów po wypadkowych. Wiem że można wpaść w dziurę i podgiąć zwrotnicę (jak patrzę na masywną zwrotnicę w allroad to wydaje mi się to mało prawdopodobne).
Reasumując.
Z tego co wiem można regulować przednie kąty za pomocą sanek (owalne otwory mocujące sanki z podwoziem) do których przytwierdzone jest zawieszenie.
Całość składa się w jeden obrazek. Przy wyciąganiu silnika i odkręceniu sanek rozregulowały się kąty. Pomiary pokazały że przesuwając całe sanki w jedną stronę zmieszczę się w granicy dopuszczalnej normy.
W ASO robią takie samochody na codzień wiedzą co i jak koszt samego pomiaru to 300PLN plus dodatkowo za każde ustawienie doliczają (nie wiem ile).
Na zbieżność i pomiar pojechałbym do Quatro. Za 100 masz cały pomiar (ASO 300). Co do całej geometrii to bym się zastanowił.
Podobało mi się podejście do sprawy pomiar, który wykazał nieprawidłowości korekcja zbieżności. Samochód przestał ściągać,kierownica prosto, nie podcina opon (przejechane 1500km). Na tej podstawie mogę stwierdzić że wszystko zostało ustawione poprawnie.
Podobało mi się że dostałem pomiar całej geometrii. Wyszło że są rozjechane kąty pochylenia kół. Tu pojawiają się pewne wątpliwości ponieważ mechanik robiący pomiar sugerował, że samochód mógł mieć dzwona w prawe koło gdyż kąt na nim najbardziej odbiegał od normy. Stwierdził również, że tych kątów nie można regulować.
Po zakupie auto rozbierałem (wyciąganie silnika regeneracja turbo uszczelnienie silnika zmiana głowic i wałków) brak jest jakichkolwiek śladów po wypadkowych. Wiem że można wpaść w dziurę i podgiąć zwrotnicę (jak patrzę na masywną zwrotnicę w allroad to wydaje mi się to mało prawdopodobne).
Reasumując.
Z tego co wiem można regulować przednie kąty za pomocą sanek (owalne otwory mocujące sanki z podwoziem) do których przytwierdzone jest zawieszenie.
Całość składa się w jeden obrazek. Przy wyciąganiu silnika i odkręceniu sanek rozregulowały się kąty. Pomiary pokazały że przesuwając całe sanki w jedną stronę zmieszczę się w granicy dopuszczalnej normy.
W ASO robią takie samochody na codzień wiedzą co i jak koszt samego pomiaru to 300PLN plus dodatkowo za każde ustawienie doliczają (nie wiem ile).
Na zbieżność i pomiar pojechałbym do Quatro. Za 100 masz cały pomiar (ASO 300). Co do całej geometrii to bym się zastanowił.
Allroad c5 2.7 300+
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
już wiele razy jeździłem na geometrie i tył to i kąt i zbierzność można ustawić normalnie
ale z przodu niestety tylko zbierzność.
u mnie kąty przednich kół są zawsze na -1,40 taki przykład bo zwykle coś w tych granicach to oscyluje i obydwa koła mają ten sam minusowy kąt.
owszem można przesunąć całe sanki tylko wtedy jedna strona załóżmy się poprawi a druga popsuje jeszcze bardziej.
druga sprawa popsuje się też osiowość czyli osie nie będą w osi i auto będzie zostawiać 4 ślady.
też myślałem że może wypadkowość albo coś..... ale kumpel ma na bank bezwypadkową a4 b6 i ma to samo z przodu kąty zawsze są na minus
natomiast jak się skręci kołami pod aparaturą to kąty wchodzą na zielone pole gdzie jest prawidłowe ustawienie niby.
i teraz tak się zastanawiam czy po prostu kąt pochylenia koła ma być jakiś odpowiedni ale w skręcie dla lepszej przyczepności na zakrętach i dlatego przy kołach ustawionych na wprost kąty są ujemne i teoretycznie złe ?
Pozdrawiam
ale z przodu niestety tylko zbierzność.
u mnie kąty przednich kół są zawsze na -1,40 taki przykład bo zwykle coś w tych granicach to oscyluje i obydwa koła mają ten sam minusowy kąt.
owszem można przesunąć całe sanki tylko wtedy jedna strona załóżmy się poprawi a druga popsuje jeszcze bardziej.
druga sprawa popsuje się też osiowość czyli osie nie będą w osi i auto będzie zostawiać 4 ślady.
też myślałem że może wypadkowość albo coś..... ale kumpel ma na bank bezwypadkową a4 b6 i ma to samo z przodu kąty zawsze są na minus
natomiast jak się skręci kołami pod aparaturą to kąty wchodzą na zielone pole gdzie jest prawidłowe ustawienie niby.
i teraz tak się zastanawiam czy po prostu kąt pochylenia koła ma być jakiś odpowiedni ale w skręcie dla lepszej przyczepności na zakrętach i dlatego przy kołach ustawionych na wprost kąty są ujemne i teoretycznie złe ?
Pozdrawiam
_________________________________ Audi Quattro______________________________
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 117
- Rejestracja: 17 wrz 2016, 22:47
- Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Nie chce mi się wierzyć że fabryka składa auta, daje później wartości jakie służa do ustawiania geometrii po czym nie można się w nich zmienić. Raczej to brak wiedzy, sprzętu lub jakaś usterka w aucie. Ja też się borykalem z tym bo ktoś mi ogarnął geometrie bo mówili już ze auto bite krzywe i nie da się. Ostatecznie 3 warsztaty próbowały, po czym 4 Pan zrobił robotę jak trzeba
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga